Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Jak prowadzić Social Media?

Jak prowadzić Social Media?

Media społecznościowe to dziś doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala firmom promować ofertę, budować wizerunek i dbać o relacje z klientami. Sama obecność na Facebooku czy Instagramie jednak nie wystarczy. Aby działania w Social Mediach przynosiły zadowalające efekty, powinny być przemyślane i umiejętnie realizowane. Zastanawiasz się, jak prowadzić swój firmowy profil? Poznaj praktyczne wskazówki.

Social Media Social Media

Jak opracować strategię działania w Social Mediach?

Zawsze na początku należy przygotować odpowiednią strategię działania. Zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć dzięki prowadzeniu profilu przykładowo na Facebooku czy TikToku. Cele te powinny być dokładnie sprecyzowane i realne. Twoim celem może być np. budowanie świadomości marki czy zwiększenie sprzedaży. Może być ich też kilka.

Wybierz także kanały, w jakich chcesz się promować. Nie chodzi o to, by być wszędzie, tylko żeby być obecnym tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Pamiętaj, że każdy serwis czy aplikacja rządzą się swoimi prawami. Ważne jest też, aby dokładnie znać swoją grupę docelową. Sprecyzuj, kto jest Twoim klientem – pozwoli to na trafne dopasowanie publikowanych treści.

Warto też przygotować sobie plan publikacji, np. na dany miesiąc. Pomyśl, jaki rodzaj treści chcesz publikować i z jaką częstotliwością. Możesz stworzyć różne cykle w dane dni tygodnia.

Co można publikować w Social Mediach? Otóż np.:

  • odnośniki do artykułów na blogu,

  • grafiki i infografiki,

  • krótkie filmy, które ostatnio są najciekawszym dla internautów formatem,

  • treści, które nawiązują do bieżących wydarzeń (Real Time Marketing),

  • ankiety, quizy i inne angażujące formaty,

  • memy i inne ,,luźne’’ treści.

Pamiętaj, że możliwości masz mnóstwo. Wszystko zależy od platformy, którą wybierzesz i od Twojej wyobraźni.

Promuj swoją firmę

Komunikacja w Social Mediach – co jest ważne?

Prowadzenie Social Media wymaga przestrzegania kilku zasad. Prowadząc firmowy profil w Social Mediach, trzeba zadbać o wysokiej jakości zdjęcia i grafiki. Materiały te od razu rzucają się w oczy. Powinny być atrakcyjne, mieć odpowiednią kolorystykę i być spójne z daną branżą. Trzeba też pamiętać o odpowiednim rozmiarze grafik – inne wymiary są wymagane np. na LinkedInie, a inne na Instagramie.

Nie można też zapomnieć o ciekawych opisach i treściach zamieszczanych na firmowym profilu. Teksty powinny być krótkie, zwięzłe, ale i wyczerpujące. Powinny też ciekawić odbiorców i przekazywać im informacje, których potrzebują. Dzięki publikacjom w mediach społecznościowych można zbudować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.

Jak prowadzić Social Media

Kiedy i jak często publikować posty?

Zastanawiasz się, jak często publikować posty? Wiele zależy od Twoich możliwości i branży, w której działasz. Najważniejsze jest, aby robić to regularnie. Na profilu nie może być długiej przerwy od publikacji, gdyż nie wzbudza to wiarygodności, wygląda nieprofesjonalnie oraz sugeruje, że firma być może już nie działa. Optymalną częstotliwością dla małych biznesów może być publikacja raz w tygodniu.

Nie bez znaczenia jest też czas zamieszczania postów. Kiedy najlepiej je publikować, aby docierać do większej liczby osób? Zależy to od wielu czynników, m.in. od portalu, rodzaju branży czy grupy docelowej. Najlepiej, jeśli będziesz śledzić statystyki i sprawdzać, w jakim czasie Twoi odbiorcy są aktywni w poszczególnych kanałach społecznościowych.

Jak komunikować się z klientami?

Social Media służą też do komunikacji z klientami. Bardzo ważne jest odpowiadanie na komentarze pod postami. Pamiętaj, aby robić to sprawnie. Odpowiadaj na pytania, rozwiewaj wątpliwości, ale też zachęcaj do dyskusji. Jeśli popełnisz jakiś błąd, przyznaj się do niego i przeproś.

To samo dotyczy wiadomości prywatnych. Szybko na nie odpisuj i nie pozwól, aby Twój klient musiał długo czekać na odpowiedź. Pamiętaj, że dzięki temu możesz budować trwałe relacje z klientami i dbać o swój wizerunek.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Dlaczego warto analizować dane?

Aby Twoje działania w Social Mediach przynosiły efekty, musisz na bieżąco analizować ich skuteczność i wyciągać wnioski. Monitoruj, co się sprawdza, które treści są najlepiej klikalne i najbardziej podobają się Twoim odbiorcom. Pozwala to zaplanować kolejne kroki i być skuteczniejszym w przyszłości.

Czujesz, że potrzebujesz pomocy w prowadzeniu działań w mediach społecznościowych? Nawiąż współpracę ze specjalistami WeNet. Doradcy internetowi przygotują odpowiednią strategię i zajmą się Twoją promocją w Social Mediach. Sprawdź szczegóły oferty na WeNet.pl.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.