Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Co to jest SEO?

Co to jest SEO?

Chcesz, aby Twoja firmowa strona internetowa zajmowała wyższe pozycje w wyszukiwarce, generowała ruch i przyciągała więcej klientów? Zadbaj o SEO. Spraw, aby witryna była przyjazna dla użytkowników oraz zgodna z wymogami algorytmów Google. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, co to jest SEO i z jakich działań się składa. Dowiedz się, gdzie szukać pomocy. Skorzystaj z usług specjalistów i zwiększ widoczność Twojej firmy w Internecie.

SEO SEO

Skuteczne SEO, czyli jak poprawić pozycję strony w Google

Czy wiesz, że dzisiaj każdy przedsiębiorca, który chce, aby jego firma odniosła sukces, powinien zadbać o jej promocję w Internecie? Podstawą jest atrakcyjna, nowoczesna i funkcjonalna strona internetowa. Strona WWW to wizytówka firmy oraz ważny kanał sprzedażowy. Pomaga zdobywać klientów i zwiększać wyniki sprzedażowe.

Samo posiadanie strony internetowej to jednak nie wszystko. Aby przyciągała jak najwięcej osób i generowała ruch, trzeba jeszcze zadbać o jej dobrą widoczność w Google. To, ile osób odwiedzi Twoją stronę internetową po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej w pole wyszukiwania, zależy m.in. od tego, na której pozycji wyświetla się witryna wśród wszystkich wyników wyszukiwania. Im wyżej znajduje się strona, tym jest lepiej widoczna i więcej użytkowników ją odwiedza. Internauci najczęściej klikają w adresy, które znajdują się na samej górze wyników. Uważają je bowiem za sprawdzone i godne zaufania, a ponadto są one dla nich po prostu lepiej zauważalne.

Kolejność wyświetlania stron WWW w wynikach wyszukiwania nie jest oczywiście przypadkowa. Ustalają ją algorytmy Google. Najwyżej (nie licząc płatnych wyników, czyli reklam) umieszczają strony, które najlepiej pasują do wpisanej frazy, są najbardziej ,,przyjazne’’ wyszukiwarce i zgodne z SEO.

Chcesz zajmować wyższe pozycje w wyszukiwarce, zdobyć popularność i zwiększyć ruch na swojej witrynie? Zainwestuj w SEO.

Zrób audyt SEO

Czym jest SEO?

Co to jest SEO (z ang. Search Engine Optimization)? Otóż SEO to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Jest to zbiór różnych działań, które mają na celu zwiększenie widoczności danej strony WWW w organicznych (inaczej bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Chodzi więc o to, aby dana strona wyświetlała się jak najwyżej w SERP’ach (stronach z wynikami wyszukiwania).

Działania SEO to bardzo istotny proces, który jest podstawą do skutecznego wypozycjonowania strony internetowej. Pamiętaj, że im wyższe pozycje będzie zajmowała Twoja strona WWW lub sklep internetowy w wyszukiwarce, tym więcej potencjalnych klientów je odwiedzi. Trzeba jednak mieć też na uwadze, że pozycjonowanie nie jest czynnością jednorazową. Jest to proces długotrwały, który wymaga prowadzenia działań na bieżąco. Czasem oczekiwane efekty można zauważyć dopiero po kilku miesiącach. Warto jednak być cierpliwym, gdyż prawidłowo przeprowadzona optymalizacja przynosi mnóstwo korzyści dla firmy.

Prowadzenie działań SEO wymaga też posiadania specjalistycznej wiedzy i umiejętności technicznych. Wszystkie działania powinny być dostosowywane do aktualnych wymogów robotów Google, które nieustannie się zmieniają. Najlepiej więc zwrócić się do profesjonalistów. Chcesz poprawić pozycję Twojej strony WWW w Google? Nie znasz się na kwestiach technicznych i nie chcesz samodzielnie przeprowadzać prac na swojej witrynie? Skorzystaj z oferty SEO WeNet. Specjaliści dobiorą odpowiednie rozwiązania do potrzeb Twojego biznesu i zadbają o Twoją widoczność w sieci.

Na czym polega SEO?

Jakie czynności podjąć, aby strona internetowa po wpisaniu przez internautę konkretnej frazy kluczowej wyświetlała się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce? Jak już wiesz, odpowiadają za to działania SEO. Polegają one na udoskonalaniu wszystkich elementów na stronie, które wpływają na jej widoczność w wyszukiwarce.

Czynników, które mają wpływ na pozycję witryny w Google, jest tak naprawdę bardzo wiele. Każdy właściciel strony internetowej powinien jednak wiedzieć, z jakich działań składa się przynajmniej podstawowa optymalizacja. Na które z nich warto zwrócić szczególną uwagę? Co oceniają algorytmy, które ustalają kolejność wyświetlania stron w wyszukiwarce? O tym przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

Warto jeszcze przypomnieć, że wszelkie działania powinny być dopasowane do indywidualnych potrzeb danego biznesu. To dlatego doradcy internetowi WeNet na początku współpracy wykonują dla klienta audyt SEO, czyli analizę strony internetowej pod kątem wszystkich czynników, mających wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce. Klient otrzymuje intuicyjną prezentację danych w postaci gotowego raportu. W raporcie znajduje się kompletna lista występujących na stronie błędów, które należy poprawić. Specjaliści przekazują klientowi informacje o tym, jakie działania należy podjąć, by jego strona WWW osiągała lepsze wyniki oraz planują odpowiednie prace nad witryną.

Z jakich działań składa się SEO?

Działania SEO można podzielić na dwa rodzaje: działania on-site, a więc te, które są wykonywane na stronie internetowej, a także działania off-site, czyli poza optymalizowaną witryną. Jeśli chodzi o pierwsze z nich, to dotyczą one głównie treści na stronie oraz aspektów technicznych działania witryny. Sprawdź, na czym polegają działania SEO on-site przeprowadzane przez specjalistów WeNet.

Optymalizacja treści

Aby Twoja strona internetowa zajmowała wysokie pozycje w Google, powinna zawierać wysokiej jakości treści. Teksty powinny być unikalne, merytoryczne, obszerne i wyczerpujące. Warto pamiętać, że treści na stronie powinny być interesujące dla czytelnika, ale też atrakcyjne dla robotów Google. Należy pisać teksty, które odpowiadają potrzebom odbiorców i są zgodne z zasadami SEO. Bardzo istotna jest oryginalność i unikalność – na Twojej stronie nie mogą pojawiać się duplikaty treści. Ponadto treści powinny być aktualne, dlatego należy pamiętać o ich cyklicznym odświeżaniu.

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę >>>

Eksperci WeNet przeprowadzą szczegółową analizę tekstów na Twojej stronie i je zoptymalizują. Ponadto założą, skonfigurują i poprowadzą Twojego firmowego bloga. Zadbają o:

  • popularne słowa kluczowe – powinny one być dopasowane do konkretnej branży i działalności oraz być umieszczone w tekstach na stronie m.in. w artykułach na blogu, nagłówkach, nazwach i opisach produktów, opisach kategorii itd.,

  • meta dane – meta title (tytuł strony) i meta description (opis strony) wyświetlają się w wynikach wyszukiwania oraz określają tematykę i zawartość witryny. Powinny być interesujące i zachęcać użytkowników do kliknięcia i przejścia na stronę. Najlepiej, gdy zawierają słowa kluczowe i atrakcyjne CTA (wezwania do działania). Meta title jest wyjątkowo ważny dla robotów wyszukiwarki, meta description natomiast informuje odbiorcę, co znajdzie na stronie i zachęca do wykonania akcji,

  • strukturę tekstu – teksty na stronie mają być uporządkowane i przejrzyste. Powinny być podzielone na logiczne i czytelne akapity oraz zawierać nagłówki H1, H2, H3, które pomagają algorytmom lepiej zrozumieć hierarchię treści. Warto także używać pogrubień, wypunktowań i list numerowanych. Dzięki tym elementom tekst jest łatwiejszy w odbiorze i atrakcyjniejszy dla czytelników i robotów Google,

  • linkowanie wewnętrzne – linki, które odsyłają do innych miejsc na stronie. Odnośniki do podstron w obrębie witryny ułatwiają użytkownikowi poruszanie się po niej oraz są pomocne dla algorytmów wyszukiwarek.

Optymalizacja techniczna

Specjaliści SEO z WeNet zajmują się także optymalizacją techniczną strony WWW. Dbają o poprawną strukturę witryny, pozbywają się technik nieprzyjaznych SEO, poprawiają różne techniczne błędy, które utrudniają bądź uniemożliwiają indeksację strony. Do technicznych działań optymalizacyjnych w obrębie witryny wlicza się też m.in. zadbanie o:

  • optymalizację grafik – zdjęcia i grafiki na stronie powinny być opisane za pomocą opisów alternatywnych, które dokładnie informują algorytmy, co znajduje się na danej grafice,

  • przyjazne adresy URL – adresy URL powinny dokładnie opisywać zawartość strony WWW, a także być czytelne, krótkie i przejrzyste. Nie powinny zaś zawierać polskich znaków, cyfr i znaków interpunkcyjnych,

  • szybkość ładowania strony WWW – witryna powinna działać szybko i sprawnie. Doceniają to zarówno użytkownicy, jak i algorytmy Google,

  • responsywność – strona internetowa powinna być dopasowana do wielkości każdego ekranu i wyświetlać się prawidłowo nie tylko na komputerach stacjonarnych czy laptopach, ale też na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety,

  • bezpieczeństwo strony – podstawową gwarancją bezpieczeństwa jest certyfikat SSL, który umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych i szyfruje przesyłane dane,

  • działające linki i odpowiednie przekierowania – wszystkie linki na stronie muszą prawidłowo działać i prowadzić do podstron, na których nie ma żadnych błędów ani pustej zawartości. Jeśli jakaś podstrona zostanie usunięta, koniecznie należy ustawić przekierowanie 301 na nowy, właściwy adres.

Jakie efekty przynoszą działania SEO?

Jak więc widzisz, na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce ma wpływ szereg czynników, a proces SEO nie są łatwy – wymaga wiedzy i czasu. Zdecydowanie się jednak opłaca – daje długotrwałe efekty dla strony WWW i biznesu.

Jeśli nie znasz się na kwestiach technicznych, a chcesz, by Twoja witryna była lepiej widoczna w sieci, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Eksperci zadbają o to, by Twoja strona internetowa wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i przyciągała internautów.

Dzięki dobrze dopasowanym i umiejętnie wdrożonym działaniom:

  • poprawisz widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach,

  • zwiększysz ruch na stronie,

  • wyprzedzisz konkurencję,

  • zdobędziesz więcej klientów.

SEO oferta WeNet – zadbaj o wysoką pozycję w Google

Doradcy internetowi WeNet mają duże doświadczenie w wykonywaniu działań SEO i budowaniu widoczności stron WWW i sklepów internetowych. Wiedzą, jak poprawić wyniki w Google. Od lat pomagają małym i średnim przedsiębiorcom zaistnieć w Internecie, wdrażając odpowiednie rozwiązania.

Jeśli zdecydujesz się skorzystać z usług WeNet, na początku współpracy dostaniesz pomoc dedykowanego opiekuna, który cały czas będzie z Tobą w kontakcie i co miesiąc przedstawi efekty prowadzonych prac. Wejdź na WeNet.pl i zapoznaj się z ofertą SEO. Wypełnij formularz kontaktowy i otrzymaj bezpłatną wycenę. Zadbaj o rozwój Twojej firmy i zdobywaj nowych klientów.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.