Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

5 elementów skutecznej strony internetowej firmy

5 elementów skutecznej strony internetowej firmy
podcasts logo

Chcesz założyć stronę WWW, ale nie masz pewności, jak powinna wyglądać, aby przynosiła zyski? Poznaj 5 elementów skutecznej strony firmy i już teraz zacznij rozwijać swoją działalność.

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 01:27Dlaczego Twoja strona internetowa powinna być przejrzysta?
  • 03:31Dlaczego Twoja strona internetowa powinna być responsywna?
  • 04:11Czym są jakościowe treści?
  • 05:33Jak być otwartym na klientów online?
  • 07:11Dlaczego Twoja stron internetowa powinna być bezpieczna?

5 elementów skutecznej strony internetowej firmy

Kultowe internetowe powiedzenie mówi, że strona WWW to wirtualna wizytówka marki. Lata mijają i nic w tej kwestii się nie zmieniło, no, może poza tym, że sposób, w jaki projektowane są dzisiejsze witryny jest nieco inny, przez co strony wyglądają inaczej niż – dajmy na to – pięć lat temu. Dziś biorę pod lupę 5 elementów (lub cech) skutecznej i nowoczesnej strony internetowej.

Przed tym nagraniem przejrzałem trochę publikacji i prześledziłem, jakie elementy stron internetowych firm są obecnie najbardziej cenione. Rozważyłem za i przeciw, odcedziłem mniej ważne i wyszło mi 5, bez których nie może się obyć dobra czy skuteczna strona internetowa.

Zamów budowę strony!

Cecha pierwsza – Przejrzystość

Numer jeden to – przejrzystość. Tutaj zawierają się wszystkie elementy, które pozwalają szybko rozpoznać, co oferuje dana strona internetowa czy – mówiąc inaczej – co oferuje firma, na której stronę trafiliśmy.

Warto pamiętać, że internauta skanuje stronę przez kilka, może kilkanaście sekund.

Niestety, często zdarzają się witryny, które nie wiele mówią. I na pierwszy rzut oka nie sposób rozszyfrować, czego właściwie dotyczą treści tam zamieszczone. Ani nazwa główna, ani grafiki nie są związane z branżą, przez co odwiedzający jest zdezorientowany. Nie wie, co to za firma i czym się zajmuje.

Ponadto do przejrzystości warto zaliczyć również „łatwą nawigację”, czyli po prostu łatwość w odnajdywaniu potrzebnych informacji. One też powinny być w zasięgu kursora myszki, tak żeby użytkownik mógł odnaleźć je w kilka sekund.

Większość użytkowników skroluje tylko 50-60% serwisu WWW, a aż 55% użytkowników po otwarciu strony internetowej spędza na niej mniej niż 15 sekund.

Te klasyczne elementy twórcy zamieszczają zazwyczaj w menu głównym (na górze, czasami w panelu bocznym), gdzie poza ofertą czy portfolio mamy do wyboru klasyczny zestaw zakładek, czyli:

  • „O nas” czy „O firmie”,

  • „Kontakt”,

  • „Aktualności”,

  • a czasami także np. „Galerię” ze zdjęciami związanymi z działalnością firmy lub jej produktami.

Żeby podejrzeć, jak to wygląda w praktyce odsyłam do wpisu na naszym blogu o najlepszych realizacjach stron internetowych WeNet. Link tradycyjnie wrzucam w opis odcinka.

TOP10 realizacji stron internetowych WeNet:

Cecha druga – Responsywność

Drugi z piątki istotnych elementów strony WWW to responsywność, czyli automatyczne przystosowanie strony do różnych szerokości ekranu. Jak pokazują niedawno opublikowane dane Gemius, już 76% kupujących chwyta za smartfony, żeby zrobić zakupy online. A 24% za tablety.

Aby zakupy czy przeglądanie strony na różnych urządzeniach przebiegało komfortowo i bez niespodzianek, strona internetowa musi dobrze wyglądać na ekranach komputerów, laptopów, telefonów i innych urządzeń. Tutaj chyba nie trzeba więcej dodawać.

Nowe wezwanie do działania

Cecha trzecia – Jakościowe Treści

Numer trzy to jakościowe treści. Co składa się na te dwa słowa?

Jakościowe treści to teksty publikowane na stronie, które:

  • odpowiadają na najpopularniejsze pytania związane z Twoją branżą,

  • są aktualne i nie wprowadzają czytelników w błąd,

  • skupiają się na potrzebach odbiorców i są do nich kierowane,

  • pokazują, jakie problemy klientów rozwiązuje Twoja oferta (Twój produkt lub usługa),

  • zawierają język korzyści,

  • są niepowtarzalne (tzn. nieskopiowane z innych miejsc w sieci – mowa tu o tekstach, ale też o grafikach),

  • nie zawierają błędów językowych,

  • są napisane zgodnie z zasadami SEO, czyli m.in. zawierają słowa kluczowe, dzięki czemu Twoja strona jest lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania.

Jakościowe treści to również odpowiednio dobrane – pasujące – grafiki, które mają dobrą jakość i pasują do tego, czym zajmuje się Twoja firma.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Cecha czwarta – Otwartość na Klienta

Czwarty element, na który warto zwrócić uwagę to otwartość na klienta. Tutaj zaliczyłbym różnorodność form komunikacji dostępnych na stronie firmy.

Użytkownik, który wchodzi na Twoją stronę, powinien od razu wiedzieć, w jaki sposób może się z Tobą skontaktować. Adres e-mail i numer telefonu to podstawa, ale warto rozważyć jeszcze takie kanały komunikacji jak czat z konsultantem na żywo, dzięki któremu klient w kilka minut może nawiązać rozmowę z przedstawicielem Twojej firmy.

Jeśli zerkniemy w statystyki, zobaczymy, że 77% kupujących oczekuje kontaktu z realną, żywą osobą przed dokonaniem zakupu. Taki live czat to świetne uzupełnienie treści na stronie i wyjście z inicjatywą. Co więcej, wiele osób krępuje się napisać mejla, czy zadzwonić, czat sprawia, że takim osobom łatwiej nawiązać kontakt z Twoją firmą.

Więcej informacji o czacie na żywo znajdziesz na naszym blogu WeNet. Link dodam do transkrypcji i opisu tego odcinka.

Poza czatem na żywo do usprawnienia komunikacji można rozważyć wdrożenie takich udogodnień jak: callback, czyli wdrożenie połaczeń telefonicznych, kiedy to konsultant dzwoni do klienta ze strony internetowej. Jeszcze inną, bardziej – że tak powiem – tradycyjną opcją jest formularz kontaktowy umieszczony na stronie, czyli taka prostsza wersja mejla, bez konieczności logowania się na swoją skrzynkę.

Cecha piąta – Bezpieczeństwo

Na deser zostawiłem oczywistość, czyli bezpieczeństwo. Choć z drugiej strony nie wiem, czy to taka oczywistość, skoro i teraz zdarza mi się od czasu do czasu natrafić na strony internetowe bez certyfikatu SSL. Mało tego czasami są to e-sklepy, czyli miejsca, gdzie klienci zostawiają swoje dane.

Informacja o tym, że strona jest niezabezpieczona, może skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów. Dlatego korzystanie z zabezpieczeń ma znaczący wpływ na opinie internautów o Twojej firmie, ale także algorytmów Google, które lepiej oceniają strony z zainstalowanym certyfikatem SSL.

Z czego jeszcze powinna składać się Twoja strona WWW?

Wyżej wymienione elementy na pewno nie wyczerpują tematu. Warto do nich dodać takie kwestie jak SEO i UX, o których wprawdzie wspomniałem, ale tylko pobieżnie lub jakoś między wierszami. Poświęciłem im mniej czasu, a to dlatego, że są to dość szerokie tematy. Poza tym mówiłem o nich szczegółowo w poprzednich odcinkach e-fektywnej firmy, do których odsyłam.

Odcinek o tym, czym jest SEO to odcinek numer 6 , natomiast UX, czyli doświadczeń użytkownika – znajdziesz pod numerem 7.

Źródła: Gemius. E-commerce 2021, WhosOn