Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

Trendy 2023 – Social Media, SEO, e-commerce, WWW

Trendy 2023 – Social Media, SEO, e-commerce, WWW
podcasts logo

Chcesz być na bieżąco i zawsze o krok przed konkurencją? Poznaj trendy Social Media, SEO, e-commerce i projektowania stron internetowych i dowiedz się, czego można się spodziewać.

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 00:49Co nowego w e-commerce?
  • 02:01Znajomość trendów w Social Mediach kluczem do sukcesu!
  • 03:31Jakie są trendy SEO na 2023 rok?
  • 05:27Co jest nowym trendem przy projektowaniu stron WWW?

Trendy 2023 – Social Media, SEO, e-commerce, WWW

Na pewno zdajesz sobie sprawę, że aby osiągać wyniki sprzedażowe, musisz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Twojej branży. Co więcej, jeśli nie chcesz być w tyle za konkurencją, musisz stale obserwować rynek. Możliwe więc, że nie nadążasz za zmianami, ale mam dla Ciebie dobrą wiadomość! W dzisiejszym podcaście omówię najnowsze trendy i to, czego możesz spodziewać się po 2023 roku.

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek trzydziesty czwarty, w którym omówimy najnowsze trendy dotyczące SEO, branży e-commerce, Social Mediów oraz projektowania stron internetowych. Sprawdzimy jakie działania możesz wdrożyć w 2023 roku, aby wynieść swój biznes na jeszcze wyższy poziom! Nie zwlekajmy więc i przejdźmy do rzeczy!

Co nowego w e-commerce?

Czy mówi Ci coś hasło omnichannel? Jeśli nie, to już tłumaczę. To strategia sprzedaży wielokanałowej, która polega na ujednoliceniu wszystkich kanałów sprzedażowych i tworzeniu kolejnych, tak aby klient mógł robić zakupy w wygodny dla siebie sposób. Brzmi ciekawie? Jeśli chcesz podążać za ideą omnichannel, twórz „pomosty” pomiędzy sklepem stacjonarnym a internetowym i oferuj obsługę klienta przez najpopularniejsze Social Media takie jak na przykład Facebook.

A skoro mowa o Social Mediach, zauważ, że stają się one coraz ważniejszym elementem w świecie e-commerce. Użytkownicy korzystają na przykład z Instagrama czy Facebooka do wyszukiwania informacji o produktach, a teraz nawet do robienia e-zakupów.

Te z kolei można znacząco ułatwić, dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji. W ostatnim czasie jest o niej dosyć  głośno, więc możliwe, że nie jest Ci ona obca. Jeśli tak jest, to wiesz też na pewno, że ma ona coraz większy wpływ na rozwój handlu internetowego. Osobiście uważam ten temat za bardzo interesujący, ponieważ otwiera przedsiębiorcom wiele nowych drzwi do rozwoju biznesu. W swoim sklepie online możesz na przykład zainstalować chatbota, który automatycznie będzie odpowiadał na pytania użytkowników.

Zrób audyt SEO

Znajomość trendów w Social Mediach kluczem do sukcesu!

Ja z kolei mam pytanie do Ciebie. Jak bliskie są Ci Social Media? Pytam, bo muszę przyznać, że akurat w tym świecie naprawdę sporo się dzieje. Wciąż trwa moda na influencer marketing oraz nano i mikro-influencerów. I nie ma w tym nic dziwnego. Musisz wiedzieć, że influencer marketing to niezwykle skuteczny sposób na budowanie świadomości i promocję marki w Social Mediach.

Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanie – czy znasz aplikację BeReal? W 2022 roku była ona jednym z największych zaskoczeń dla marketerów i urzekła internautów na całym świecie. Istnieje więc wysokie prawdopodobieństwo tego, że w najbliższych miesiącach użytkownicy będą oczekiwać od firm więcej autentyczności w mediach społecznościowych.

To z kolei idzie w parze z odpowiedzialnością marki i jej świadomością społeczną. W 2023 roku z pewnością zaobserwujesz rosnącą presję na firmy. Mówię tutaj przede wszystkim o tym, że będą one częściej zajmowały stanowisko w kwestiach społecznych, politycznych, czy chociażby środowiskowych. 

Na myśl przychodzi mi także fakt, że popularność filmów w krótkim formacie nie maleje. Zgodzisz się ze mną? Powiem więcej – uważam, że jest wręcz przeciwnie – niewielkie klipy wywodzące się z Tik Toka są świetnym medium do prezentowania swojej oferty klientom. Zastanawiasz się dlaczego? Zauważ, jak dobrze sprawdzają się one między innymi w utrzymywaniu uwagi widza.

Co więcej, możliwe, że hasła  takie jak rozszerzona i wirtualna rzeczywistość nie są Ci obce. Obie te technologie będą używane nie tylko do tworzenia filtrów ulepszających treści wizualne, ale również do większego angażowania użytkowników.

Nowe wezwanie do działania

Jakie są trendy SEO na 2023 rok?

Jeśli chodzi o Social Media to już wszystko, więc porozmawiajmy teraz o SEO. Według najświeższego raportu Gemius Polska, smartfony zyskują na popularności i częściej wybieramy je zamiast laptopów. Też tak masz? To interesujący temat, ponieważ taka zmiana spowodowała z kolei zmianę w działaniu algorytmów wyszukiwarek. Musisz wiedzieć, że Google indeksuje Twoją stronę na podstawie jej wersji mobilnej.

Dziwne? Trochę tak, ponieważ do niedawna robiła to na podstawie wersji komputerowej. Jeśli więc tworzysz lub aktualizujesz swoją witrynę, koniecznie zadbaj o to, aby była dopasowana do różnego rodzaju urządzeń, a jej wersja mobilna była estetyczna i funkcjonalna.

Co warto wiedzieć oprócz tego? W 2023 roku jeszcze mocniej niż wcześniej skupiaj się na tworzeniu treści branżowych skierowanych do Twojej grupy docelowej. Zastanawiasz się, po co i dlaczego? Odpowiedź jest prosta – algorytmy coraz lepiej rozumieją intencje użytkowników, przez co trafniej oceniają Content.

Zostając jeszcze przy temacie SEO, koniecznie muszę wspomnieć o aktualizacji Core Web Vitals. Od 2021 roku Google faworyzuje strony internetowe, które są po prostu szybkie. Zadbaj więc, aby właśnie taka była Twoja witryna. A jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona WWW mieści się w wytycznych, to zawsze możesz skorzystać z narzędzia Page Speed Insights.

A żeby nie uciekła mi myśl, przytoczę tutaj od razu koncepcję E-A-T. Polega ona na tym, że poza wartościowymi tekstami, autorytetem autora oraz zaufaniem odbiorców ważne jest także Experience, czyli po prostu doświadczenie. Ten nowy czynnik sugeruje jedno – zadaj sobie konkretne pytanie – czy przekazuję wiedzę o czymś, czego rzeczywiście doświadczyłem? Chodzi w tym wszystkim o to, żeby wyróżnić treści tworzone przez osobę, która ma doświadczenie w danym temacie.

A teraz wróćmy na moment jeszcze do wspomnianej już sztucznej inteligencji. Może ona być pomocnym narzędziem do tworzenia treści na stronie, ale pamiętaj jednak, aby korzystać z nich z głową. Dlaczego to takie ważne? Generatory treści nie mają emocji, przez co trudniej im pisać „dla ludzi”. Poza tym musisz wiedzieć też, że Google zwalcza treści generowane automatycznie.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Co jest nowym trendem przy projektowaniu stron WWW?

Przygotowałem dla Ciebie też kilka nowinek dotyczących trendów w projektowaniu stron WWW. Przede wszystkim, w 2023 roku każda strona powinna już być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Jak już wcześniej wspomniałem, coraz więcej osób przegląda strony WWW na smartfonie czy też tablecie. Na pewno zgodzisz się ze mną, że widać to na pierwszy rzut oka.

To, o czym jeszcze warto wspomnieć, to to, że na znaczeniu zyskuje także lekkość strony internetowej. W skrócie powinna ona szybko się ładować. A jeśli chcesz to osiągnąć, to nie ma nic prostszego. Wystarczy, że zoptymalizujesz umieszczone na niej elementy graficzne.

Co z kolei trenduje pod kątem samej estetyki witryn? W ostatnim czasie zauważyłem, że coraz więcej osób decyduje się na minimalistyczny design, stawiając na to, żeby witryna była przyjemna i łatwa w nawigacji.

Jakie są Twoje doświadczenia? Ja mam wrażenie, że na popularności w kontekście kolorystyki zyskują obecnie gradienty i neonowe akcenty. Sprawnie ożywiają one layout witryny. Popularne są obecnie także ciemne motywy, które są po prostu mniej drażniące dla oczu. Coraz częściej trafiam również na materiał video jako tło strony, co jest bardzo ciekawym zabiegiem. Jakie jest Twoje zdanie?

Dodam jeszcze tylko, że przewidywanym trendem na 2023 rok jest przewijanie paralaksy. Ta technika nadaje stronie wizualną głębię, dzięki czemu witryna wygląda bardziej 3D.

I to w zasadzie tyle! Z mojej strony to już wszystko. Jak widzisz, 2023 rok zapowiada się bardzo interesująco – pojawia się coraz więcej trendów i nowinek, które pozwalają szybko i skutecznie rozwijać swój biznes w sieci. Najważniejsze jest oczywiście to, aby za tym nadążać! Daj znać, który trend jest według Ciebie najciekawszy, a ja dziękuję za wysłuchanie i do usłyszenia niebawem!