Ile kosztuje kampania reklamowa na Facebooku?
Coraz więcej firm, które chcą pozyskać nowych klientów, decyduje się na prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych. Niestety wśród wciąż rosnącej konkurencji trudno uzyskać oczekiwane wyniki prowadząc wyłącznie działania organiczne (czyli bezpłatne). Właśnie dlatego warto zainwestować w płatne treści na jednej z najpopularniejszych platform w Social Mediach. Ale najpierw należy sprawdzić, ile kosztują kampanie reklamowe Facebook Ads. Między innymi o tym piszemy poniżej. Zapraszamy do lektury!
Na czym polega płatna reklama na Facebooku?
Jeśli aktywnie działasz w Social Mediach, to wiesz, że popularne portale stanowią ważny kanał marketingowy umożliwiający skuteczną reklamę firmy w Internecie. Prowadzenie mediów społecznościowych jest więc niezwykle opłacalne, tym bardziej że użytkownicy właśnie za pośrednictwem takich serwisów jak np. LinkedIn czy Twitter, poszukują informacji o markach, produktach i usługach.
Właśnie dlatego, jeśli chcesz wyświetlać się danej grupie odbiorców, to musisz dobrać odpowiednie kanały do swojej strategii promocyjnej. Bez względu na to, jaki zainwestujemy budżet reklamowy, jednym z najlepszych narzędzi do prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych jest Facebook.
Na tym etapie musisz wiedzieć, że istnieją dwie główne drogi dotarcia do odbiorców na jednej z najpopularniejszych platform Social Media. Pierwszym kanałem są działania organiczne, na które składa się np. regularna publikacja postów czy prowadzenie transmisji na żywo. Drugą opcją są płatne kampanie reklamowe w Facebook Ads.
Musisz wiedzieć, że darmowa promocja wymaga obecnie wiele wysiłku i czasu, a zasięg firmowych fanpage’y został w tym medium znacznie ograniczony. Właśnie dlatego warto zainwestować w skuteczne kampanie Facebook Ads. System reklamowy Meta pozwala tworzyć i prowadzić działania promocyjne na FB oraz w serwisach należących do sieci, wśród których znajdziemy między innymi Instagram, Messenger czy Audience Network.
Ile kosztuje reklama na FB? Jaki jest koszt prowadzenia kampanii Facebook?
Najbardziej skuteczną strategią marketingową w Social Mediach jest połączenie organicznego prowadzenia profilu z działaniami płatnymi.
Nie wiesz, jak działają reklamy Facebook? Obawiasz się, że średni koszt kampanii zbyt mocno obciąży Twój budżet? W takim razie musisz zadbać o działania, których celem jest bezkosztowe pozyskiwanie zasięgów. W ramach strategii marketingowej twórz wydarzenia, grupy, transmisje na żywo i regularnie publikuj angażujące posty.
Masz budżet reklamowy na działania płatne? To z pewnością wpłynie na skuteczność wyników kampanii. Zastanawiasz się, jaki jest koszt reklamy na Facebooku? Otóż firma Meta poprzez narzędzie Menedżer Reklam pozwala tworzyć treści promocyjne, które nie mają jasno określonej ceny, a ich cennik zależy od różnych parametrów. Jak się okazuje, pojedynczą treść sponsorowaną można udostępnić już za ok. 5 zł netto. Najniższa stawka dzienna to bowiem zaledwie jeden dolar.
Na średni koszt reklamy składają się więc czynniki zewnętrzne np. sezonowość czy konkurencja, ustawienia kampanii (budżet, kreacja, cel, lokalizacja, harmonogram) oraz ewentualne opłaty związane z przygotowaniem i optymalizacją treści.
Jak więc widzisz, nie istnieje z góry narzucona cena kampanii reklamowej na Facebooku. To Ty jako reklamodawca decydujesz, ile chcesz wydać.
Nakłady ponoszone na promocję możesz kontrolować, ustalając limit wydatków kampanii lub limit wydatków na koncie. Co więcej, cena reklamy Facebook Ads wyznaczana jest na dwa podstawowe sposoby: poprzez ogólnie wydaną kwotę kontrolowaną za pomocą budżetu reklamowego oraz koszt każdego uzyskanego wyniku.
Ostatecznie więc koszt wyświetlania reklam na Facebooku, który okaże się odpowiedni dla Twojej firmy będzie kompromisem pomiędzy wyznaczonym budżetem kampanii reklamowej a oczekiwanymi efektami.
Co wpływa na koszt reklamy? Jak ustalić budżet kampanii reklamowej?
Nie masz pewności czy warto prowadzić działania w systemie reklamowym Facebooka? Chcesz dowiedzieć się, jaki jest cennik reklamy i czy taka promocja okaże się dla Twojej firmy opłacalna? Pamiętaj więc, że w przypadku kampanii w tej sieci społecznościowej każda treść sponsorowana może umożliwić Ci dotarcie do różnych grup odbiorców reklam. Weź jednak pod uwagę czynniki, które mogą wpłynąć na cenę płatnych treści – oto kilka z nich.
Wybieranie odpowiedniej grupy docelowej
Im dokładniej określisz grupę odbiorców, tym skuteczniej zmniejszysz koszt obsługi kampanii. Nieodpowiednie targetowanie sprawi, że możesz docierać do użytkowników, którzy nie są zainteresowani Twoją ofertą, a więc przepalisz budżet reklamowy.
Rozwiązaniem problemu okazuje się właściwe targetowanie, od którego zależy sposób wyświetlania reklam Facebook Ads. Jeżeli więc chcesz trafić do konkretnej grupy docelowej, to musisz sprecyzować, kto może być zainteresowany danym tematem. To pierwszy krok do obniżenia kosztów konwersji.
Cel kampanii a cennik reklamowy
Zastanawiasz się, co wpływa na koszt kampanii reklamowej? Poza odpowiednią grupą docelową może to być również wskazany przez Ciebie cel. W ten sposób możesz poinformować algorytmy portalu społecznościowego, co chcesz osiągnąć prowadząc płatne działania na Facebook Ads. Pomoże Ci to również śledzić postępy oraz ocenić skuteczność promocji.
Nie wiesz, jaki cel reklamowy wybrać? Możliwości masz całkiem sporo – nie zapominaj jednak, że jest to atrybut, który w największym stopniu może wpłynąć na to, ile złotych miesięcznie trzeba będzie wydać, aby dotrzeć do odpowiednich użytkowników. Każde z dostępnych rozwiązań – aktywność, ruch, kontakty, sprzedaż, promocja aplikacji, rozpoznawalność – wiąże się z inną ceną reklamy.
Budżet reklamowy
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że to w dużej mierze twórca reklamy Facebook wskazuje, ile chce wydać na promocję w Social Media. Wszystko dlatego, że algorytmy aplikacji na podstawie sugerowanego budżetu reklamowego dopasowują częstotliwość publikacji czy stawkę za kliknięcie.
Menedżer reklam Facebook umożliwia wprowadzania zmian w prowadzonych kampaniach. Pamiętaj jednak, że większy budżet wcale nie oznacza lepszych wyników np. mniejszych kosztów konwersji. Podbijając stawkę możesz opóźnić wyświetlanie się treści sponsorowanych, co blokuje również skuteczną optymalizację reklamy.
Umiejscowienie reklamy
Zastanawiasz się, co jeszcze wpływa na koszt kliknięcia reklamy? Pamiętaj, że jednym z takich czynników okazuje się umiejscowienie kampanii. Jak już wspominaliśmy, to czy płatne działania przyniosą zamierzony efekt, zależy od tego, do jakich grup odbiorców reklam dotrze Twój przekaz.
Zanim zainwestujemy budżet reklamowy, powinniśmy więc dobrać odpowiednie urządzenia, czyli miejsca wyświetlania reklamy.
Możesz skorzystać z automatycznych umiejscowień (co zaleca sam Facebook) lub skonfigurować omawiane ustawienia ręcznie. W przypadku wyboru pierwszej opcji algorytmy portalu kontrolują wydatki i wybierają kanał, dzięki któremu przekaz dotrze do najlepszych grup odbiorców. W ramach samodzielnej obsługi kampanii reklamowej musisz wybrać spośród Facebooka, Instagrama, Messengera lub Audience Network.
Sezonowość a koszt kliknięcia reklamy
Wyższe koszty reklamy mogą wiązać się z konkretnym okresem w roku. Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że w pewnych okresach przybywa reklamodawców, którym zależy na wypromowaniu swoich produktów i usług.
W przypadku kampanii Facebook sezonowość ma więc ogromne znaczenie. Właśnie dlatego warto się zastanowić, czy opłacalną inwestycją jest tworzenie reklam w popularnych sezonach zakupowych. Większa konkurencja może spowodować, że nasz przekaz nie dotrze do odbiorców reklam, a Tobie nie uda uzyskać się najniższego kosztu.
Poza wymienionymi czynnikami na cenę wyświetlanej reklamy wpływają również: lokalizacja (miejsce publikacji) i umiejscowienie urządzeń, harmonogram wyświetlania, konkurencyjność, rodzaj reklamowanego produktu lub usługi, jakość i trafność kreacji czy strategia składania ofert.
Koszt kampanii Facebook Ads – podsumowanie
Chcesz zainwestować w reklamy Facebook Ads i próbujesz oszacować koszty? Przeanalizuj, ile możesz zapłacić za oczekiwany wynik, czyli dotarcie do grupy docelowej kampanii. Pamiętaj przy tym, że nie istnieje coś takiego jak cennik reklam na FB, promocję najlepiej prowadzić w sposób ciągły, a porównywanie efektów ze stawkami pozwoli Ci już po krótkim czasie sprawnie operować budżetem reklamowym.
Jeśli jednak potrzebujesz pomocy specjalistów, to już teraz powierz losy swojego biznesu marce WeNet. Doradcy internetowi pokażą Twoją firmę tam, gdzie są jej klienci. Już teraz zadbaj o marketing lokalny w sieci i zyskaj – większą rozpoznawalność, nowe kontakty i pozytywny wizerunek. Chcesz dowiedzieć się, jaka jest cena reklamy Facebook Ads? Zamów darmową konsultację, a poznasz szczegóły oferty. Bądź widoczny dla klientów – również w mediach społecznościowych.