Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

microphone

Jak promować firmę na rynku lokalnym?

Jak promować firmę na rynku lokalnym?
podcasts logo

Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz skutecznie docierać do osób z Twojej okolicy i co robić, aby budować dobrą reputację swojej firmy? Nie zwlekaj i już teraz przesłuchaj podcastu marki WeNet!

listen on apple podcastslisten on spotify podcastslisten on google podcasts

  • 01:08Dlaczego wizytówka Google Moja Firma to podstawa?
  • 02:42Jak wzmacniać wizerunek, czyli katalogi firm i reklamy banerowe
  • 04:25Jak zadbać o dobrą opinię w Internecie?
  • 05:37Jak angażować i budować relacje z klientami?

Jak promować firmę na rynku lokalnym?

Twoja firma, nawet jeżeli oferuje produkty lub usługi z najwyższej półki, bez odpowiedniej promocji prawdopodobnie nie będzie dochodowa. Istotą każdej marki jest w końcu jej wizerunek oraz rozpoznawalność, dlatego szczególnie ważne jest to, aby być zauważonym na rynku lokalnym. Co jeszcze warto wiedzieć? Dlaczego wizytówka Google Moja Firma to podstawa? Jak zadbać o dobry wizerunek w sieci? W tym odcinku odpowiem na te i wiele innych pytań, więc zapraszam do słuchania!

[Tekst, który czytasz, jest transkrypcją podcastu]

Cześć, ja mam na imię Oskar, a to jest podcast e-fektywna firma – cykl firmy WeNet, dzięki któremu pomagamy przedsiębiorcom rozwijać swój biznes w sieci. Zapraszam Cię na odcinek trzydziesty siódmy, w którym porozmawiamy o tym, jak promować swoją firmę na rynku lokalnym. Omówimy skuteczne sposoby dotarcia do klientów z danego regionu i zwiększenia widoczności biznesu. Przyjrzymy się również różnym kanałom marketingowym, takim jak reklamy w mediach społecznościowych czy pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Nie ma co zwlekać, więc od razu przejdźmy do rzeczy!

Dlaczego wizytówka Google Moja Firma to podstawa?

Czy wiesz, czym jest wizytówka Google Moja Firma? To narzędzie, które pozwala właścicielom firm na dostarczanie informacji na temat swojego przedsiębiorstwa. Taka wizytówka, która swoją drogą zmieniła ostatnio nazwę na Profil Firmy w Google, wyświetla się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Tak, dobrze myślisz – to jest właśnie ta ramka ze zdjęciem, nazwą firmy, opiniami i innymi istotnymi danymi.

No dobra, ale jakie korzyści może przynieść taki profil? Przede wszystkim wzrost widoczności w Google. Dlaczego? A dlatego, że prawie 96 proc. wszystkich wyszukiwań w polskim Internecie odbywa się za pomocą tej właśnie wyszukiwarki. Co ważne, dzięki określonej lokalizacji możesz dotrzeć do osób, które szukają usług w Twojej okolicy.

I to wciąż nie jest wszystko. Na co zwracasz uwagę, gdy dokonujesz zakupu online? No właśnie – opinie. Profil firmy w Google to dobry sposób na przedstawienie swojej oferty, ponieważ zawiera on recenzje Twoich klientów. Pamiętaj – jeśli zadbasz o wysoką jakość usług, być może zachęci to nowych klientów!

Dodam jeszcze jedno. Jeśli zastanawiasz się, co robić, aby zwiększać skuteczność profilu swojej firmy, ważne jest, aby regularnie aktualizować zawarte w nim informacje. Rozumiem, że często nie mamy po prostu czasu na tego typu działania, dlatego właśnie powstała usługa Lokalnego Marketingu Online. Jeśli masz dużo na głowie, to najlepiej będzie, jeśli po prostu zgłosisz się do doradcy WeNet. Dlaczego? Pomoże Ci on w założeniu i regularnym aktualizowaniu wizytówki, co finalnie poprawi pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce Google.

Promuj swoją firmę

Jak wzmacniać wizerunek, czyli katalogi firm i reklamy banerowe

Przejdźmy teraz dalej. Jak myślisz, czy istnieją jeszcze inne opcje na zbudowanie widoczności w sieci? Oczywiście, że tak. Do sprawdzonych sposobów na wzmocnienie wizerunku i rozpoznawalności firmy w Internecie zaliczają się także m.in. katalogi firm. To miejsca w sieci, w których prezentowane są wizytówki przedsiębiorstw. Publikowane są tam interaktywne prezentacje z opisem firmy, jej produktów i usług, wzbogacone o zdjęcia, filmy, czy też artykuły. Jak pewnie się domyślasz, znajdziemy tam też mapę z lokalizacją oraz opinie dotychczasowych klientów.

No dobra, ale co może dać Ci obecność w takich katalogach firm? Otóż jak pewnie się domyślasz, jest to po prostu atrakcyjna promocja Twojej oferty. Dodatkowo pomaga to w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki i zwiększaniu zaufania wśród klientów oraz wyszukiwarek. W ten sposób możesz również stać się ekspertem w swojej branży, a kto nie chciałby nim być, prawda?

No dobrze, przejdźmy dalej. Czy kojarzysz może reklamy banerowe? To grafiki, które wyświetlają się na stronie internetowej. Po kliknięciu przekierowują one użytkownika na stronę główną firmy lub oferty. Przedsiębiorcy decydują się na to nie tylko po to, aby tak jak w przypadku katalogów budować rozpoznawalność marki, ale także do generowania ruchu na firmowej stronie.

Wyobraź sobie – im częściej internauci będą widzieć logo Twojej firmy, tym lepiej je zapamiętają. Dzięki temu wzbudzisz zaufanie i zbliżysz się do potencjalnego klienta, a tym samym skrócisz dystans pomiędzy nim a Twoją marką. Wiesz co jest ciekawe? Ponad 1/3 wszystkich wydatków reklamowych w Internecie przeznaczana jest właśnie na reklamy banerowe.

Zastanawiasz się dlaczego? Reklama banerowa intryguje oraz zachęca do kontaktu z Twoją firmą oraz przyciąga nowych klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Co więcej, pozwala na atrakcyjne promowanie nowych produktów.

Nowe wezwanie do działania

Jak zadbać o dobrą opinię w Internecie?

No dobra, a teraz porozmawiajmy chwilę o tym, jak zadbać o dobrą opinię w sieci. Jak myślisz, jaki procent konsumentów twierdzi, że opinie na temat danej firmy mają dla nich kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych? To jest blisko aż 84 proc. ludzi! Robi wrażenie prawda? To tylko pokazuje jak ważna jest dobra opinia na temat przedsiębiorstwa.

I teraz właśnie znowu warto wspomnieć o katalogach firm. Weźmy pod lupę chociażby katalog panoramafirm lub pkt. Jeśli Twoja firma się w nich znajdzie, poprawi to jej reputację i sprawi, że dla wielu potencjalnych klientów będzie po prostu godna zaufania. Warto dodać również, że dzięki obecności w katalogach firm zyskasz dodatkowe odnośniki do Twojej witryny, co poprawi jej widoczność w Google. A zgodzisz się chyba ze mną, że najczęściej klikamy w topowe wyniki wyszukiwania.

Co więcej? Jest szansa, że chodzą Ci po głowie również Social Media. Nic dziwnego. Serwisy społecznościowe to dla klientów idealna przestrzeń do dzielenia się opiniami. Powiem w dużym skrócie – twórz firmowe fanpage na platformach takich jak np. Facebook czy Tik Tok. Pomoże Ci to w nawiązywaniu kontaktów z klientami, a dla nich będzie to dobre miejsce do wchodzenia w interakcje z innymi i wymianą zdań na temat Twojej oferty.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie >>>

Jak angażować i budować relacje z klientami?

I w ten sposób powoli zbliżamy się do końca! Najpierw jednak trochę o angażowaniu i budowaniu relacji z odbiorcami. Zostaniemy więc na chwilkę przy social mediach. Jak myślisz, ile osób w Polsce korzystało z Internetu w styczniu 2023 roku? Według raportu Digital 2023 było to prawie 37 milionów osób, z czego z mediów społecznościowych korzystało ponad 27 milionów. Zgodzisz się chyba ze mną, że te liczby potrafią zawrócić w głowie. Ale mam dla Ciebie jeszcze trochę informacji – statystyczny Polak między 16 a 64 rokiem życia spędza w Internecie prawie siedem godzin na dobę, w tym blisko dwie godziny w mediach społecznościowych. Nic dziwnego więc, że social media to idealne miejsce do budowania relacji z odbiorcami.

Jeśli sam fakt tego, ile czasu spędzamy na portalach społecznościowych może być dla Ciebie nie wystarczająco przekonujący, to warto pamiętać jednak, że pomagają one budować długoterminowe relacje, co wpływa na lojalność społeczności. Aby jednak takie działania w social mediach przyniosły efekty, musisz działać konsekwentnie i publikować na nich content regularnie.

Dodatkowo pamiętaj także o e-mail marketingu. To również pomoże Ci w budowaniu relacji z klientem, niezależnie od tego, na jakim etapie lejka sprzedażowego się on znajduje. Dlaczego? To proste – zbierając adresy mailowe zainteresowanych użytkowników, możesz im o sobie przypomnieć w wybranym momencie, udostępniając im kod rabatowy lub wysyłając informację o nowych produktach.

A teraz, podsumowując wszystko, zgodzisz się chyba ze mną, że promocja firmy na rynku lokalnym jest bardzo istotna. Czy zamierzasz wykorzystać rady, które przekazałem Ci w dzisiejszym podcaście? Daj znać, a ja tymczasem dziękuję za wysłuchanie, bo z mojej strony to już wszystko! Do usłyszenia niebawem!