„Inwestycja w kanał online się opłaci”. Wywiad z Prezesem WeNet dla Wprost
W najnowszym numerze ,,Wprost’’ ukazał się ukazał się specjalny raport "Wpływowi w branży e-commerce", a w nim wywiad z Przemysławem Żurem – Prezesem zarządu WeNet Group S.A. pt. „Inwestycja w kanał online się opłaci”. W rozmowie można znaleźć m.in. odpowiedź na pytanie, jak istotną rolę w prowadzeniu biznesu odgrywają inwestycje w działania online i e-commerce. Przemysław Żur opowiedział też historię transformacji WeNet, cel projektu Akademia e-marketingu oraz wskazał rolę doradców internetowych. Treść wywiadu zamieszczamy poniżej. Zapraszamy do lektury!
Jaka jest historia firmy WeNet? Czy może Pan o niej opowiedzieć kilka słów?
Korzenie firmy sięgają lat 90. – wtedy były to Polskie Książki Telefoniczne i Panorama Firm, czyli największe krajowe źródła informacji. Posiadamy więc ponad 30-letnie doświadczenie w rozumieniu potrzeb sektora MŚP, jednak zmiany rynkowe i technologiczne wymusiły na nas konieczność szybkiej i skutecznej transformacji biznesu. We wrześniu 2021 roku stworzyliśmy markę WeNet i tak naprawdę staliśmy się nową, innowacyjną zupełnie inną firmą, która wykorzystując najnowsze rozwiązania technologiczne, w tym rozwiązania AI, stała się jednym z liderów w tej części Europy Środkowo-Wschodniej.
Przeszliśmy długą drogę transformacji i dziś oferujemy kompleksowe rozwiązania marketingu online (m.in. tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych czy budowa sklepów internetowych). Wszystko oparte o dogłębne zrozumienie wymagań rynkowych oraz potrzeb klientów. Z usług WeNet korzysta już ponad 50 000 małych i średnich firm. Działamy w całej Polsce, mamy 18 biur w różnych miastach oraz dwie spółki córki w Europie: na Słowacji i na Węgrzech.
Może więc zadam pytanie dość ogólne: co WeNet oferuje swoim klientom?
WeNet specjalizuje się w marketingu internetowym i działaniach e-commerce. Nasza bogata oferta zawiera kompleksowe rozwiązania dedykowane dla sektora MŚP. W praktyce oznacza to, że specjalizujemy się w tworzeniu nowoczesnych stron internetowych i e-sklepów, które następnie pozycjonujemy. Prowadzimy dedykowane kampanie reklamowe, w tym działania adresowane do rynków lokalnych oraz zapewniamy hosting stron internetowych.
W tych wszystkich działaniach na każdym etapie współpracy oferujemy klientowi do dyspozycji profesjonalnego doradcę internetowego, którego zadaniem jest stałe, codzienne monitorowanie potrzeb klientów oraz wspieranie w zakresie już prowadzanych aktywności, jak i dobór nowych, dopasowanych do potrzeb rozwiązań. Tylko kompleksowa, solidna współpraca i obsługa w jednym miejscu daje naszym klientom największy komfort i pozwala nam wziąć odpowiedzialność za efekty podejmowanych działań.
Co warte podkreślenia, i szczególnie ważne jest w tych czasach, pomagamy przedsiębiorcom finansować ich rozwój, oferując im model płatności rozłożony nawet na 36 miesięcy. Według przeprowadzonych przez nas badań 75% klientów WeNet uważa, że jest to bardzo ważny argument przy podejmowaniu przez nich decyzji o współpracy.
Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić każdemu przedsiębiorcy stałą i kompleksową obsługę, w tym wachlarz profesjonalnych rozwiązań i usług niezależnie od etapu, na jakim aktualnie znajduje się dana firma.
W mojej opinii w dobie niestabilności gospodarczej oraz ciągłych zmian przedsiębiorcy powinni sobie odpowiedzieć na pytanie, przed jakimi wyzwaniami stoi ich biznes. Inwestycja w rozwój biznesu online oraz w działania e-commerce wydają się być kluczowe. W przyszłości taka decyzja pozwala nie tylko obniżyć koszty operacyjne, zwiększyć dostępność ofertowych produktów i usług, ale również zdobyć szersze grono klientów.
Dlaczego warto postawić na długofalowe doradztwo w tym zakresie?
Tylko systematyczne i precyzyjne działania przynoszą efekty. Decydując się na długofalową współpracę, przedsiębiorca zyskuje więcej. Nie jest sztuką zbudowanie strony internetowej w dzisiejszych czasach, prawdziwym wyzwaniem jest, aby zaistnieć w Internecie, zyskać widoczność, zwiększyć sprzedaż i czerpać realne korzyści z bycia online. Technologia niestety szybko się starzeje, więc tym bardziej warto postawić na profesjonalne, długofalowe wsparcie i zyskać przewagi konkurencyjne.
Na dziś WeNet posiada ponad 1000 wyspecjalizowanych ekspertów, którzy odpowiadają za dobór najlepszych narzędzi marketingowych, wdrażają je, prezentują rezultaty i optymalizują działania oraz dbają o bezpieczeństwo i aktualizację, aby przedsiębiorcy mogli stabilnie budować i rozwijać biznes.
Czy w państwa ofercie znajdzie się coś zarówno dla klientów dopiero otwierających biznes w sieci, jak i tych większych, już dobrze funkcjonujących?
Każdy przedsiębiorca, i duży i mały, na każdym etapie rozwoju biznesowego znajdzie u nas rozwiązania dopasowane do aktualnych potrzeb. Bardzo dobrze znamy sektor MŚP, potrafimy szybko zidentyfikować oczekiwania klientów i zaproponować odpowiednie narzędzia. Nasi doradcy internetowi są pomocni na każdym etapie rozwoju firmy.
Żyjemy w „ciekawych czasach”. Stabilność sprzedaży internetowej czy wyniki wyświetlania się naszej strony mogą zdecydować o być albo nie być przedsiębiorstwa. Postawienie na profesjonalistę, takiego jak państwa firma, może być kluczem do sukcesu, prawda?
Zdecydowanie tak – marketing internetowy to żywa materia, stale doświadczamy zmian i to, co się sprawdzało wczoraj, dziś już nie działa tak dobrze. Nie sposób bez fachowego przygotowania lub wsparcia specjalisty zapanować nad dynamiką świata online. W tym świetle postawienie na profesjonalistów to decyzja biznesowa, jedna z tych kluczowych, zapewniająca stabilność biznesu, utrzymanie pozycji w wyszukiwarkach a przy systematycznych, zaplanowanych działaniach wzrost sprzedaży. Nikt nie chce wypaść z rynku, a to wymaga czujności, ponieważ Internet nie śpi.
Co dziś oznacza widoczność w sieci?
Największym problemem oraz wyzwaniem jest fakt, że firmy w sektorze MŚP, szczególnie w biznesach tradycyjnych często nie uświadamiają sobie faktu, jak bardzo istotne jest bycie w Internecie. Rozpoznawalność i widoczność w sieci są kluczowe dla rozwoju biznesu i pozyskania nowych kontrahentów. Przekłada się to na wzrost sprzedaży i buduje wizerunek.
Te dwa obszary powinny być ze sobą w stałej synergii, ponieważ sprzedaż opiera się na rozpoznawalności i zaufaniu, a wizerunek je aktywnie wspiera. Zarówno koncepcja sprzedaży, jak i dobór produktów czy usług, to obszar, za który odpowiada klient, natomiast nasza rola polega na doborze najlepszych rozwiązań technologicznych, które każdy biznes wprowadzą na wyższy poziom. Wtedy zyskują wszyscy.
Który sektor na polskim rynku obsługują państwo najczęściej?
Naszymi klientami są przede wszystkim firmy z sektora MŚP, panuje tu wielka różnorodność, są to serwisy samochodowe, firmy budowlane, usługi z obszaru beauty, firmy z sektora finansowego, architekci, trenerzy, jest z nami również jeden czterokrotny mistrz olimpijski, Robert Korzeniowski, od ponad roku ambasador marki WeNet. Potencjał tej grupy jest cały czas wysoki, niezmiennie ma ona największy wkład w PKB.
Przedsiębiorcy są zdeterminowani do walki o pozycję na rynku, a my jesteśmy gotowi im w tym pomóc poprzez skuteczny, kompleksowy marketing internetowy. Niektóre branże rynku usługowego ze względu na rodzaj działalności nigdy w pełni nie przejdą do świata wirtualnego. Z drugiej strony w obecnych czasach nie istnieje biznes, który nie potrzebowałby promocji online – gdyż to właśnie tam może znaleźć nowych klientów.
Jak zaistnieć w świecie online? Czy mają państwo na to receptę?
Po pierwsze – strona www zbudowana w technologii przyjaznej dla wyszukiwarek, po drugie – efektywne i opłacalne pozycjonowanie, po trzecie – promowanie lokalne i kampanie reklamowe. Uczymy przedsiębiorców, jak uzyskać widoczność w Internecie, aby więcej sprzedawać i rozwijać biznes. WeNet wyróżnia się tym, że nie poprzestaje na dostępnych technologiach, a ma swój znaczący udział w tworzeniu nowych, np. w zakresie audytu stron www czy systemów raportujących wyniki realizowanych dla klienta działań. Jesteśmy też Premium Partnerem Google i PrestaShop oraz aktywnie działamy w organizacjach branżowych takich jak IAB i Siinda.
Jakie rozwiązania proponują państwo swoim klientom? Z tego, co wiem, to formuły, które sprawdzili państwo, mówiąc kolokwialnie, na własnej skórze, prawda? Chciałabym dopytać przede wszystkim o narzędzia pozwalające na szybką i efektywną komunikację z klientami. Czy mamy innowacyjne rozwiązania w tym zakresie?
W WeNet postawiliśmy na doradców internetowych, wysokiej klasy ekspertów, którzy odgrywają kluczową rolę w obsłudze naszych klientów. Bardzo ważna dla nas jest stabilność i niezawodność oferowanego klientom wsparcia. Z wewnętrznych badań wynika, a badamy ponad 12 tysięcy klientów, że ponad 80% z nich bardzo wysoko ocenia nasze produkty oraz obsługę klienta. Aż 94% klientów ufa naszym rozwiązaniom i jest zadowolonych z naszych usług, o czym świadczy m.in. przyznawany 2 lata z rzędu certyfikat Firmy Przyjaznej Klientowi.
WeNet jest od wielu lat organizatorem Akademii e-marketingu. Czy mógłby Pan opowiedzieć o tym wydarzeniu?
Z przyjemnością, już od ponad 10 lat prowadzimy ogólnopolski, bezpłatny projekt Akademia e-marketingu. Naszą misją i celem jest przekazanie nowoczesnej wiedzy z zakresu e-marketingu oraz skutecznego wykorzystania narzędzi, które pozwalają dotrzeć do klienta. Program, który jest adresowany do właścicieli oraz menedżerów firm z sektora MŚP, to kompleksowy poradnik w pigułce, jak budować swój biznes w Internecie: od budowy firmowej strony www, zagadnień RODO w e-marketingu, przez wykorzystanie narzędzi SEO, skutecznej sprzedaży w sieci za pomocą usług Google’a, aż po budowę strategii firmy w Social Mediach i mierzenie skuteczności tych działań.
Co warte podkreślenia, z naszej wiedzy korzystają zarówno freelancerzy, jak również profesjonalne agencje marketingowe. W ciągu 10 edycji Akademii e-marketingu przeszkoliliśmy ponad 20 000 przedsiębiorców w największych miastach w Polsce, m.in. w Katowicach, Gdańsku, Warszawie. W 2023 roku planujemy zorganizować przynajmniej 9 Akademii, na które zapraszam przedsiębiorców, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób maksymalnie wykorzystać potencjał Internetu do rozwoju firmy.
Partnerem raportu ,,Wpływowi w branży e-commerce’’ jest WeNet. Można pobrać go tutaj: https://biznes.wprost.pl/handel/11010724/inwestycja-w-kanal-online-sie-oplaci.html
Kontakt dla Mediów pr@wenet.pl