7 porad, jak tworzyć evergreen content

0
112
evergreen content co to jest

Natłok informacyjny, przemijające trendy i chwilowa moda – to zjawiska w marketingu internetowym, z jakimi na co dzień muszą mierzyć się twórcy online. Nie dziwi więc, że publikowanie treści, które są równie istotne dzisiaj, co za rok, jest niebywałą sztuką. To właśnie evergreen content, czyli pisanie tekstów odpornych na próbę czasu, stanowi antidotum na krótkotrwałe zainteresowanie czytelników. Czym są wiecznie zielone artykuły? Jak je przygotować i wykorzystać w strategii content marketingowej? O tym przeczytasz w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!  

Co nazywamy evergreen contentem w marketingu internetowym?

Publikujesz w sieci? Wiesz więc, że Internet wypełnia dziś masa różnorodnych tekstów, przez co coraz trudniej jest się wyróżnić i przyciągnąć uwagę czytelników. Publikowanie wiecznie aktualnych treści na stronie, czyli takich, które nie tylko przyciągają uwagę czytelników, ale także utrzymują swoją wartość przez dłuższy okres, staje się kluczowym elementem content marketingu.

Właśnie tego rodzaju materiałów dotyczy pojęcie evergreen content. Są to bowiem wiecznie żywe treści, które nie tracą na wartości z biegiem czasu. Wśród nich odnajdziemy artykuły, poradniki, czy wpisy na blogach, które pozostają aktualne i przydatne dla czytelników na długo.

Wszystko to sprawia, że evergreen content przyciąga czytelników i generuje ruch nie tylko w momencie publikacji, ale także przez wiele następnych lat. W przeciwieństwie do newsów czy artykułów sezonowych, tego rodzaju treści nie mają daty ważności i mogą być wykorzystywane wielokrotnie.

Jaki wpływ na SEO ma evergreen content?

Wiesz już, co to jest ponadczasowa treść. W tym miejscu należy zaznaczyć, że warto tworzyć evergreen content, ponieważ odgrywa on niezwykle istotną rolę w optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO Optimization). W odróżnieniu od materiałów o krótkim okresie ważności, które szybko tracą na wartości i zainteresowaniu czytelników, tego rodzaju teksty pozwalają utrzymać ruch organiczny na stronie internetowej przez dłuższy czas.

Przeczytaj również:  Test Content Premium

Wszystko dlatego, że algorytmy wyszukiwarek, takich jak Google, cenią sobie zawartość trwałą i wartościową. Nic więc dziwnego, że treść wiecznie zielona może przyczynić się do pozytywnego wpływu na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że witryna zawierająca dobrze napisany evergreen content ma większe szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarki, co z kolei przekłada się na większą widoczność w sieci.

Musisz wiedzieć, że dziś nie wystarczy napisać artykuł. Celem jest tworzenie materiałów trwałych i uniwersalnych, takich jak treści typu evergreen. Oznacza to, że takie teksty są atrakcyjne dla szerokiej grupy odbiorców i nie tracą na aktualności.

Warto również zauważyć, że SEO evergreen content może przyczynić się do zwiększenia autorytetu strony w oczach wyszukiwarek. Dostarczanie wysokiej jakości artykułów sprawia, że witryna jest postrzegana jako źródło wiedzy, a to z kolei wpływa na lepsze pozycjonowanie. Dzięki temu możesz podnieść pozycję serwisu w Google, szczególnie jeśli wykorzystasz przy tym odpowiednie słowa kluczowe.

Zrób audyt SEO

Jak tworzyć treści evegreen, czyli wiecznie zielone artykuły?

Każdego dnia powstają tysiące nowych wpisów na blogach oraz wiele treści SEO. W jaki sposób możesz więc wyróżnić się na ich tle i przyciągnąć uwagę czytelników? Okazuje się, że to właśnie treści evergreen przynoszą wiele korzyści dla właścicieli stron internetowych. Czy powinny się one znaleźć w planie contentowca? Oczywiście! Sprawdź więc już teraz, jak wygląda tworzenie wiecznie zielonego contentu.  

Wybierz odpowiedni temat (fundament treści evergreen)

Publikujesz przede wszystkim aktualne treści? W takim razie z pewnością wiesz, że pierwszy krokiem do stworzenia atrakcyjnego tekstu jest wybór obszaru tematycznego. Tak samo jest w przypadku tworzenia evergreen contentu, choć tutaj musisz postawić na informacje, które będą interesować czytelników przez dłuższy czas. Należy więc unikać aktualności czy trendów, które szybko przeminą.

Warto zastanowić się nad tym, co jest uniwersalne i niezależne od zmieniającej się rzeczywistości. Przykładem tematów evergreen będą porady dotyczące zdrowia, wychowania dzieci, gotowania czy ogrodnictwa. Dobrze jest także zwrócić uwagę na to, co interesuje Twoich odbiorców – warto analizować statystyki odwiedzin i komentarze pod artykułami.

Przeczytaj również:  Wyszukiwanie grafik w Google – jak to działa?

Przeprowadź analizę wyszukiwania i słów kluczowych

Tworząc evergreen content, warto przeprowadzić badanie słów kluczowych, które pomoże zidentyfikować terminy i frazy, utrzymujące swoją popularność.

Gdy uda Ci się wybrać temat, który jest uniwersalny i niezwiązany z konkretnym czasem czy wydarzeniem, możesz przystąpić do analizy. Skorzystaj w tym celu z narzędzi takich jak Google Keyword Planner czy Ahrefs, aby sprawdzić, jakie frazy są często wyszukiwane przez użytkowników. Pamiętaj, aby tworząc wiecznie żywe treści, unikać zapytań zbyt ogólnych lub związanych z aktualnymi wydarzeniami, które mogą stracić na wartości z biegiem czasu.

Wykorzystaj odpowiednie formaty evergreen content

Zastanawiasz się, jakie są przykłady evergreen content? Za ponadczasową treść uchodzą na przykład:

  • poradniki krok po kroku (instrukcja, jak naprawić rower czy przepis na domowe ciasto);
  • listy najlepszych produktów, np. najciekawsze książki kucharskie czy najskuteczniejsze aplikacje do nauki języka;
  • artykuły edukacyjne, np. jak dbać o rośliny doniczkowe czy jak zrozumieć podstawy fotografii;
  • historie inspirujące czy motywujące, które nie tracą na wartości z upływem czasu.

Jeśli planujesz wykorzystanie treści evergreen na swojej stronie WWW, to musisz postawić na przykłady wiecznie żywych tekstów. Pamiętaj jednak, że nie muszą to być wyłącznie artykuły. Zastosuj również infografiki, e-booki czy filmy. Wykorzystuj różnorodność formatów, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców i zwiększyć zasięg.

Zadbaj o jakość i wartość wiecznie zielonego contentu

Kiedy już masz wybrany odpowiedni temat evergreen, to możesz skupić się na jakości i wartości merytorycznej tekstu. Czytelnicy docenią wiecznie zielone treści, które dostarczą im wyczerpujących informacji oraz praktycznych porad. Warto więc zainwestować czas w solidne przygotowanie merytoryczne – przeczytać artykuły naukowe, porozmawiać z ekspertami czy przestudiować statystyki.

Staraj się również unikać powielania informacji, które już są dostępne w sieci. Dobrze napisany evergreen content zawsze dodaje coś od siebie, np. własne doświadczenia czy analizy. Warto pamiętać, że głównym celem wiecznie aktualnych treści jest dostarczenie wartości swoim czytelnikom. Twórz więc materiały, które będą pomocne, inspirujące lub edukacyjne. W ten sposób zbudujesz lojalność wśród odbiorców i zwiększysz szanse na długotrwały sukces.

Przeczytaj również:  Test Content Premium

Zastosuj przystępny język i styl, aby tworzyć wiecznie zielone treści

Wiesz już, że artykułami evergreen będą poradniki, listy czy teksty edukacyjne. Pamiętaj, że musisz w ich przypadku zadbać o język i styl. Pisz przystępnie, zrozumiale i angażująco, aby przyciągnąć uwagę czytelników. Unikaj nadmiernego stosowania skomplikowanego słownictwa czy długich, zawiłych zdań.

Weź pod uwagę też to, że dobry evergreen content musi być atrakcyjny wizualnie. Warto więc stosować akapity, podtytuły czy pogrubienia, które ułatwiają czytanie.

Optymalizuj wiecznie żywe treści

Zdaniem ekspertów evergreen content przyciąga internautów, jeśli jest bogaty w informacje i wiedzę, która nie traci na wartości z biegiem czasu. Staraj się, aby Twoje teksty były kompleksowe i wyczerpujące, a jednocześnie łatwe do zrozumienia dla czytelników.

Aby jednak użytkownicy mogli zapoznać się z treściami strony, ponadczasowe teksty muszą osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Tak się stanie, jeżeli zostaną zoptymalizowane pod kątem SEO. Pamiętaj więc o stosowaniu odpowiednich słów kluczowych, meta opisów oraz nagłówków H1 i H2. Dobrze przemyślana optymalizacja pomoże Twoim artykułom utrzymać się na szczycie rankingu przez dłuższy czas.

Nowe wezwanie do działania

Nie zapominaj o aktualizacji evergreen contentu

Wiesz już, jak tworzyć treści evergreen. Warto pamiętać, że nawet najlepszy tekst może wymagać drobnych zmian czy uzupełnień, aby pozostać wartościowym. Jeśli po pewnym czasie zauważysz, że Twój artykuł już nie odgrywa swojej roli, to warto go zaktualizować. Może to być na przykład dodanie nowych informacji, uzupełnienie danych statystycznych czy korekta błędów merytorycznych. Dzięki temu treści typu evergreen będą nadal atrakcyjne dla czytelników i utrzymają się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Chcesz już teraz pisać treści evergreen? To świetnie! Ponadczasowe teksty stanowią kluczowy element content marketingu każdej strony internetowej. Dzięki takim materiałom możesz przyciągnąć nowych czytelników oraz poprawić pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce. Pamiętaj jednak, że równie ważne jest dostarczanie aktualnych informacji oraz dbanie o różnorodność tematów na Twoim blogu. Jeśli potrzebujesz wsparcia w działaniach online, to już teraz rozpocznij współpracę z WeNet.

5/5 - (2 votes)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułJak dobrze delegować zadania w zespole?
Następny artykułDlaczego warto odświeżać treści na swojej stronie WWW?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here