Przekaz reklamowy – co powinien zawierać?

0
203
przekaz reklamowy co to jest

Każdy przedsiębiorca, który chce rozwijać swoją działalność, musi skutecznie promować ofertę firmy. Nic więc dziwnego, że obecnie dobra reklama stanowi nieodłączny element strategii marketingowej każdego nowoczesnego biznesu. Kiedy rynek jest przepełniony różnymi produktami i usługami, to właśnie przemyślany przekaz reklamowy pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów i wpłynąć na ich motywacje zakupowe. Co powinno się w nim znaleźć, aby spełnił zadanie i przyciągnął uwagę odbiorców? Między innymi o tym przeczytasz w poniższym artykule. Zapraszam do lektury.  

Ujęcie teoretyczne przekazu reklamowego

Od billboardów na ulicach po strony WWW – od lat jesteśmy bombardowani treściami promocyjnymi każdego dnia. Co więc sprawia, że tylko niektóre reklamy są na tyle skuteczne, aby zapaść w pamięć ludzi na długo? Kluczem do sukcesu jest odpowiednio sformułowany przekaz reklamowy. To nieodłączny element współczesnej komunikacji marketingowej, który nie tylko odpowiada za przyciąganie uwagi odbiorcy, ale również wpływa na decyzje zakupowe konsumentów.

Na tym etapie warto wspomnieć, że według teorii przekaz reklamowy stanowi zbiór informacji, które firma przekazuje swoim potencjalnym klientom za pośrednictwem różnych mediów, takich jak telewizja, radio, prasa czy Internet. Jego głównym celem jest przedstawienie oferty przedsiębiorstwa oraz wzbudzenie zainteresowania i zachęcenie do zakupu produktów lub usług.

Rodzaje przekazów reklamowych

Musisz wiedzieć, że formy przekazów reklamowych mogą być różne – od prostych haseł i sloganów, po bardziej rozbudowane opowieści czy narracje. Co więcej, mamy do czynienia z wieloma rodzajami opisywanego narzędzia. Największą popularnością cieszą się reklamy zewnętrzne i bezpośrednie oraz telewizyjny, internetowy, radiowy czy prasowy przekaz reklamowy.

Przeczytaj również:  Czym się kierować, wybierając internetowy kurs marketingu?

Kategorie komunikatu reklamowego

Nie sposób nie wspomnieć również o kategoriach przekazów reklamowych, wśród których wyróżniamy przede wszystkim:

  • reklamę firmy skupiającą się na budowie rozpoznawalności przedsiębiorstwa poprzez komunikowanie nazwy, loga czy zespołu;
  • reklamę produktu lub usługi, która koncentruje się na promowaniu konkretnych elementów oferty poprzez perswazyjny przekaz.
Promuj swoją firmę

Jakie są podstawowe funkcje reklamy? Cele przekazu reklamowego

Niezależnie od tego, czy jesteśmy tego świadomi, czy nie, przekazy promocyjne oddziałują na nasze wybory i zachowania. Chcesz dowiedzieć się, jak skuteczna komunikacja marketingowa może wpłynąć na sukces produktu czy usługi? Przedstawiamy podstawowe funkcje reklamy.

Informacyjna rola treści w przekazie reklamowym

Treści reklamowe zazwyczaj informują o istnieniu firmy, produktu lub usługi. Tego rodzaju komunikat ma za zadanie przedstawić potencjalnym klientom korzyści wynikające z korzystania z oferowanych rozwiązań. Dzięki temu konsumenci są w stanie dokonać świadomego wyboru spośród dostępnych opcji na rynku.

Funkcja perswazyjna reklamy

Zastanawiasz się, w jaki sposób reklama ma promować przedsiębiorstwo lub jego ofertę? Otóż w tym celu należy zastosować perswazyjny przekaz, czyli taki, który wpłynie na motywacje zakupowe potencjalnych klientów. Planując działania marketingowe, wykorzystaj takie techniki jak emocjonalne hasło, slogan marki, atrakcyjna zniżka czy obietnica szybkiego rozwiązania problemu.

Funkcja przypominająca przekazu reklamowego

Wykorzystując różne środki przekazu reklamy, możesz zbudować stałą grupę odbiorców związanych z daną marką. Wystarczy, że poprzez spójne przekazy reklamowe będziesz regularnie przypominać klientom o istnieniu firmy, oferowanych produktach czy usługach. Wszystko to sprzyja budowaniu lojalności wobec biznesu.

Najważniejsze elementy przekazu reklamowego

Nie wiesz, jak stworzyć skuteczny komunikat o charakterze promocyjnym? Niezwykle ważne jest określenie celu komunikacji, zdefiniowanie grupy docelowej oraz opracowanie kreatywnego konceptu reklamy. To właśnie ostatnie z wymienionych działań decyduje o tym, czy dotrzesz do odbiorców. Warto zatem poświęcić czas na przemyślenie oryginalnego pomysłu, który wyróżni Cię na tle konkurencji. Weź przy tym pod uwagę najważniejsze elementy przekazu reklamowego.

Przeczytaj również:  Świadomość marki - co to jest i jak ją mierzyć?

Slogan marki – krótko, zwięźle i w punkt

Slogan marki to krótkie, łatwo wpadające w ucho hasło, które ma na celu przyciągnąć uwagę odbiorców. Pamiętaj, że nie chodzi o zapamiętanie przekazu reklamowego przez odbiorcę, a firmy, produktu lub usługi, których dotyczy Twój komunikat.

Weź więc pod uwagę, że dobre slogany są zwięzłe, ale jednocześnie pełne znaczenia. Ponadto często wykorzystują grę słów czy aliterację. Co ważne, skuteczny komunikat to tylko początek – musi być on spójny z całą strategią kampanii promocyjnej.

Treść reklamy – mów o korzyściach, nie o cechach

Przygotowując treść przekazu reklamowego, musisz skupić się na korzyściach płynących z korzystania z Twojego produktu lub usługi, a nie tylko na ich cechach. Odbiorcy zdecydowanie bardziej zainteresują się tym, jak dany towar wpłynie na ich życie, niż tym, jakie ma parametry techniczne. Przykładem może być skuteczna reklama samochodu – zamiast mówić tylko o mocy silnika czy przyspieszeniu, warto pokazać, jak jazda tym pojazdem sprawi, że będziemy czuć się pewniej na drodze i cieszyć się każdą podróżą. Pamiętaj więc, aby wzbudzać emocje w reklamie.

Forma – kreatywność przyciąga wzrok

Co charakteryzuje skuteczny komunikat reklamowy? Z pewnością atrakcyjna forma przekazu. Wybór odpowiedniego środka przekazu reklamy oraz sposób prezentacji informacji powinien być dostosowany do grupy docelowej i charakteru produktu czy usługi.

Możesz wykorzystać różne techniki, takie jak wideo, animacja czy grafika reklamowa, ale ważne jest, aby zachować spójność wizualną i estetykę. Kreatywność i oryginalność w formie sprawią, że Twoja komunikacja będzie wyróżniać się na tle konkurencji.

Storytelling reklamowy – opowiedz historię, która porusza

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że istnieją różne etapy oddziaływania przekazu reklamowego na odbiorców. Jeśli chcesz skutecznie docierać do swoich potencjalnych klientów, to możesz rozważyć zastosowanie storytellingu. Ta technika opowiadania historii angażuje emocjonalnie konsumentów, ponieważ sprawia, że identyfikują się oni z bohaterami reklamy.

Przeczytaj również:  Czym jest marketing referencyjny?

Wykorzystanie tego rodzaju strategii marketingowej pozwala stworzyć silniejszą więź z odbiorcami, zwiększyć wartość przekazu i zbudować zaufanie do marki.   

Wezwanie do działania – pokaż, co mają zrobić

Warto pamiętać również o wezwaniu do działania (ang. Call To Action), które ma za zadanie skłonić odbiorców do podjęcia konkretnej akcji – zakupu produktu w e-commerce, zapisania się na newsletter czy polubienia strony na Facebooku. CTA powinno być jasne, zrozumiałe i łatwe do wykonania. Możemy je umieścić na końcu komunikatu w formie przycisku, linku czy specjalnej oferty. To wpływa na lepsze zapamiętywanie przekazu reklamowego.

Język przekazu reklamowego – dostosuj się do odbiorcy

Ostatnim elementem, o którym musisz pamiętać, jest język przekazu reklamowego. Warto pamiętać, że różne grupy docelowe mają inne preferencje. Młodzież z pewnością doceni swobodny, potoczny język pełen żargonu i skrótów, podczas gdy osoby starsze mogą oczekiwać bardziej formalnych komunikatów. Dostosowując treści reklamowe do swoich odbiorców, zwiększasz szanse na to, że Twój przekaz zostanie zrozumiany i zaakceptowany.

Promocja firmy na lokalnym rynku? Rozpocznij już teraz

Jakie są kluczowe cechy przekazu reklamowego? Podsumowanie

Wiesz już, że idealny przekaz reklamowy to kluczowy element udanej kampanii – jednak tylko jeśli będzie składał się z takich elementów jak: przyciągający uwagę slogan, skupiona na korzyściach treść, atrakcyjna forma, skuteczne wezwanie do działania, wciągający storytelling i dopasowany do odbiorcy język.

Zastanawiasz się, jakie jeszcze cechy przekazu reklamowego decydują o jego skuteczności? Otóż komunikat musi być klarowny, prosty i łatwy do przyswojenia przez potencjalnych kupujących. Ważne jest też, aby dobry przekaz reklamowy był wiarygodny i oparty na rzetelnych argumentach, co zwiększy szanse na pozyskanie klienta. Nie można zapomnieć przy tym o spójności treści z pozostałymi elementami komunikacji marketingowej.

Inwestycja w tworzenie skutecznego przekazu reklamowego może przyczynić się do zwiększenia skuteczności kampanii i przyciągnięcia większej liczby klientów. Jeśli potrzebujesz pomocy w działaniach online, to skorzystaj ze wsparcia doradców WeNet. Specjaliści oferują sprawdzone rozwiązania, dzięki którym rozwiniesz swoją działalność online.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułNa czym polega marketing mix?
Następny artykułMarketing partyzancki – jak go wykorzystać?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here