Katalogi NAP – dlaczego Twoja firma powinna się tam znaleźć?

0
1073
wizytówka NAP co to jest

Marketing internetowy jest pełen tajemniczych akronimów. Możliwe, że już spotkałeś/spotkałaś się z takimi skrótowcami jak: SEO, CMS, UX czy NAP. Dzisiaj odkryję tajemnicę ostatniego z wymienionych. Z tego blogowego wpisu dowiesz się, czym są wizytówki i katalogi NAP i dlaczego jako przedsiębiorca należy się nimi zainteresować. 

Co oznacza NAP w marketingu internetowym?

Słownik języka angielskiego może wprowadzić Cię w błąd, sugerując, że „nap” to drzemka. W marketingu online skrótowiec NAP rozumie się jako internetową wizytówkę firmy, na którą składają się trzy elementy:

  • Name (nazwa danej firmy),
  • Address (lokalizacja),
  • Phone (numer telefonu).

Brzmi nieco starodawnie, ale obecnie lokalne NAP zawierają znacznie więcej informacji niż podstawowe dane kontaktowe firmy przedstawione w trójcy ze skrótowca.

Jeśli zajrzysz do najpopularniejszych serwisów publikujących wizytówki, zdasz sobie sprawę, że mogą one prezentować komplet informacji o danym przedsiębiorstwie. Poza nazwą, adresem i numerem kontaktowym umieszcza się tam:

  • adres strony internetowej i profili w Social Mediach,
  • adres e-mail,
  • NIP i REGON,
  • godziny otwarcia (jeśli działasz stacjonarnie),
  • opis firmy i zakresu Twojej działalności.

Ale to nie wszystko. Co jeszcze warto umieścić w wizytówce? Nowoczesne katalogi firm umożliwiają także:

  • publikacje zdjęć i filmów związanych z Twoją branżą,
  • wpisanie słów kluczowych dotyczących Twojej działalności,
  • wyrażanie opinii o produktach i usługach, które kupili/z których skorzystali klienci.
Przeczytaj również:  Jak opracować identyfikację wizualną marki?

Żeby mieć lepszy obraz tego, jak wygląda przykład wizytówki, wejdź na stronę któregoś z popularnych serwisów, np. panoramafirm.pl czy pkt.pl. Wybierz interesującą Cię kategorię i zobacz, jak prezentują się inne przedsiębiorstwa, a później stwórz profil firmy, korzystając z przycisku CTA.

Obszerną listę darmowych serwisów do publikowania wizytówek znajdziesz pod tym linkiem.

Chcesz promować firmę na PanoramaFirm.pl? Skontaktuj się z nami

Dlaczego warto założyć wizytówkę w katalogu firm?

Nie masz pewności, czy chcesz publikować NAP-y? Oto kilka powodów, dla których warto założyć wizytówkę.

Większa widoczność firmy online

Zakładanie wizytówek w katalogach lokalnych to proste działanie e-marketingowe, które pozytywnie wpływa na widoczność Twojej firmy w sieci. Nie trzeba dodawać, że dzięki tej praktyce powiększasz szansę na pozyskiwanie nowych klientów.

Lepsze pozycjonowanie lokalne

Dodatkowo wypada wspomnieć, że tworzenie wizytówek NAP firmy w różnych portalach lokalnych odnotowują wyszukiwarki. W ten sposób Twoja firma zyskuje zaufanie nie tylko wśród internautów, ale również w ocenie algorytmów Google. Korzystając z fachowego języka, można powiedzieć, że zakładanie wizytówek NAP to element pozycjonowania lokalnego.

Wsparcie marketingu lokalnego

Poza lepszym SEO lokalnym darmowe wizytówki NAP to po prostu reklama Twojej działalności, na którą nie musisz przeznaczać żadnych środków finansowych. Wystarczy zebrać najważniejsze materiały i poświęcić trochę czasu na ich publikacje w profesjonalnych katalogach NAP.

Przeczytaj również:  5 przykładów marketingu sensorycznego

Dane do wizytówki NAP – jakich informacji NIE może zabraknąć?

Wiadomo, że każdy przedsiębiorca zdecyduje się na przedstawienie innego zestawu danych kontaktowych firmy. Jednak nikt nie powinien pominąć podstawowych informacji. Za źle przygotowaną wizytówkę NAP uznaje się taką, która NIE zawiera takich danych jak:

  • nazwa, adres, NIP, REGON, zdjęcie siedziby (opcjonalnie) – te informacje wzbudzają zaufanie,
  • dane kontaktowe: numer telefonu, adres e-mail, linki do profili w mediach społecznościowych, czy adres strony firmy – te informacje zachęcają do kontaktu.

Brak wyżej wymienionych danych może sprawić, że klient nie zaufa Twojej firmie lub nie nawiąże z nią interakcji. Pamiętaj że równie ważne jest aktualizowanie informacji na bieżąco.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie

Jakich błędów unikać przy tworzeniu wizytówek firmy?

Poza pominięciem ważnych informacji w wizytówkach największym błędem jest niespójność danych.

Warto zapamiętać, że dobra wizytówka to aktualna wizytówka. Jeśli w różnych miejscach w sieci znajdą się różne dane na temat Twojej firmy to internauci i wyszukiwarki uznają Twoją działalność za mało wiarygodną. Wówczas pogorszy się lokalne SEO i spadnie Twój ranking w wynikach wyszukiwania.

Dlatego, zanim zasiądziesz do tworzenia wirtualnych wizytówek, ustal:

  • jakie dane chcesz w nich umieścić (np. który numer telefonu lub który adres e-mail),
  • w jaki sposób mają zostać przedstawione (np. ul. Piłsudskiego, ul. Józefa Piłsudskiego czy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego – takie szczegóły mają znaczenie).
Przeczytaj również:  Jak wykorzystać trade marketing w praktyce?

Po dodaniu wizytówki zapisz nazwę lokalnego katalogu. W przypadku zmiany danych (np. adresu firmy czy godzin otwarcia) możesz do niego wrócić i zaktualizować kluczowe informacje.

Promuj swoją firmę

Skuteczna wizytówka NAP – co warto zapamiętać?

Wizytówki w profesjonalnych katalogach NAP to prosty i darmowy sposób na polepszenie widoczności firmy w sieci i dotarcie do nowych klientów. Mają one też wpływ na działalność SEO. Jednak, żeby to działanie okazało się skuteczne, trzeba trzymać się kilku wspomnianych wyżej zasad, czyli między innymi zawrzeć w wirtualnej wizytówce niezbędne dane, w jednolitej formie i upewnić się, że są spójne w każdym z serwisów.

Działania w zakresie NAP pozwalają wyprzedzić inne firmy z Twojej branży, które nie posiadają profilu firmy w żadnym z lokalnych portali. Dlatego przejrzyj listę katalogów NAP i wybierz serwisy, w których chcesz się znaleźć. Weź pod uwagę ogólne katalogi, jak również te związane bezpośrednio z Twoją działalnością.

Lokalne pozycjonowanie wizytówki stanie się łatwiejsze jeśli wybierzesz takie katalogi jak np. Panorama Firm czy pkt.pl.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (2 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here