Threads jest już w Polsce – jak działa nowa aplikacja od Mety?

0
356
aplikacja Threads co to jest

100 milionów użytkowników w zaledwie 5 dni – jak widzisz, aplikacja Threads, której premiera odbyła się 6 lipca 2023 roku, szybko pobiła wszelkie rekordy. Od kilku dni z możliwości tego nowego narzędzia od Mety korzystają już użytkownicy z Europy (w tym z Polski). Dla wszystkich tych, którzy jeszcze nie znają platformy, która ma być główną i bezpośrednią konkurencją dla X (dawniej Twitter), przygotowaliśmy poniższy poradnik. Co to jest i jak działa dołączona do Instagrama aplikacja? Czym Threads może wyróżnić się na tle innych Social Mediów? Przeczytaj już teraz i sprawdź!

Aplikacja Threads już dostępna w Polsce

Od początku budziła wiele kontrowersji. Twórcy aplikacji nigdy nie ukrywali, że powstała ona w odpowiedzi na problemy X (dawniej Twitter), które pojawiły się w momencie przejęcia serwisu przez Elona Muska. Co więcej, brak dostępności platformy w Europie przez kilka miesięcy po premierze czy silne powiązanie konta z Instagramem również przyczyniały się do powstawania burzliwych dyskusji.

Mimo to użytkownicy już w dniu premiery chętnie korzystali z możliwości Threads. Jak informował sam Mark Zuckerberg, nawet 10 mln osób zalogowało się w aplikacji w pierwszych 7 godzinach po jej udostępnieniu. A skoro platforma 14 grudnia bieżącego roku weszła w końcu na rynek europejski – co jednocześnie oznacza, że działa również w Polsce – to warto przyjrzeć się jej nieco bliżej.

Threads – co to jest?

Aplikacja Threads, stworzona przez Meta, jest nowoczesnym narzędziem do tekstowych rozmów na Instagramie (jak podkreślają jej twórcy), które swoją funkcjonalnością nawiązuje do popularnych rozwiązań znanych z X. Po zalogowaniu z pewnością zauważysz wizualne podobieństwo nie tylko z serwisem znanym wcześniej jako Twitter, ale również z Instagramem.

Przeczytaj również:  Jak dużo wiemy o typowym użytkowniku Social Media? Infografika

Dzięki platformie użytkownicy mają możliwość dzielenia się swoimi opiniami, komentowania wpisów innych osób oraz tworzenia dłuższych wątków, które stają się miejscem dla różnorodnych, tematycznych dyskusji.

Threads jest aplikacją ściśle zintegrowaną z Instagramem, co oznacza, że aby z niej korzystać, należy posiadać konto na tej platformie. W ten sposób można łatwo i szybko zaimportować informacje oraz kontakty z utworzonego wcześniej profilu.

Promuj swoją firmę

Jak działa aplikacja Threads?

Jeżeli uważnie śledzisz nowości w mediach społecznościowych lub aktywnie prowadzisz firmowe Social Media, to z pewnością kojarzysz „Threads”. W 2019 roku pojawiła się już bowiem aplikacja o tej samej nazwie – również pod szyldem Meta. Szybko zamknięta platforma miała być konkurencją dla Snapchata. Dostępna obecnie wersja w niczym jednak zdaje się nie przypominać swojej poprzedniczki. 

Threads stanowi interesujące (nie tylko wizualne) połączenie prostoty komunikacji na X z popularnością Instagrama. Jak już zresztą wiesz, aplikacja jest zintegrowana z Instagramem, który należy do koncernu Meta. Dlatego też po założeniu konta nie musisz tworzyć nowej nazwy profilu, aktualizować danych logowania, czy przygotowywać bio. Do nowej platformy można zaimportować również dotychczasowe kontakty.

Choć na pierwszy rzut oka Threads może wydawać się prostą aplikacją, to właśnie ta prostota może stanowić klucz do jej sukcesu. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i łatwości obsługi, użytkownicy mogą szybko i sprawnie komunikować się z wybraną przez siebie grupą odbiorców, co czyni platformę atrakcyjnym narzędziem dla osób poszukujących nowych sposobów na wymianę informacji i budowanie relacji.

Funkcje Threads

Narzędzie od Mety jest zbliżone do X swoją funkcjonalnością i budową, jednak oferuje jeszcze więcej możliwości. Możesz korzystać obecnie z 5 zakładek (Feed, Aktywność, Wyszukiwanie, Nowy Post i Profil) oraz wielu funkcji.

Publikowanie postów tekstowych

W Threads użytkownicy mogą publikować posty tekstowe o długości maksymalnie 500 znaków, co pozwala na szybkie przekazywanie myśli i informacji.

Przeczytaj również:  Fejkowy influencer marketing. Ile pieniędzy tracą marki na fałszywych obserwatorach w Social Media?

Rozbudowywanie wątków

Aplikacja umożliwia dodawanie kolejnych treści do istniejących wątków za pomocą funkcji „Dodaj do wątku”, dzięki czemu użytkownicy mogą prowadzić rozbudowane dyskusje i wymieniać się opiniami na konkretny temat.

Multimedialność

To, co wyróżnia Instagrama na tle innych Social Mediów, musiało pojawić się również na Threads. Nic więc dziwnego, że aplikacja umożliwia również dodawanie linków, zdjęć, materiałów wideo czy gifów. Wszystko to sprawia, że komunikacja jest bardziej angażująca i atrakcyjna.  

Notatki głosowe

Użytkownicy mogą dodać notatkę głosową, która automatycznie zamienia się w transkrypcję. Ta funkcja działa świetnie i pozwala na jeszcze szybsze przekazywanie informacji.

Ankiety

Aplikacja umożliwia prowadzenie ankiet, które znikają po 24 godzinach. To świetny sposób na zbieranie opinii i angażowanie społeczności.

Interakcje z innymi

W Threads można komentować, lajkować i udostępniać posty innych użytkowników, co sprzyja budowaniu relacji i wymianie myśli.

Udostępnianie wątków na Instagramie

Platforma pozwala na udostępnianie wątków w Instagram Stories lub na feedzie, co zwiększa ich zasięg i pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Threads kontra inne platformy Social Media – porównanie

Choć już teraz wiemy, że udostępnienie Threads w Europie nie przyniosło tak spektakularnych wyników na rynku mediów społecznościowych, jak premiera z lipca tego roku, to aplikacja może wpłynąć na sposób komunikacji między użytkownikami. W miarę jak platforma będzie się rozwijać, warto obserwować, w jaki sposób wpłynie na komunikację firm w Social Mediach oraz czy stanie się istotnym konkurentem dla innych popularnych serwisów.

Nie tylko funkcje tekstowe czy możliwość publikowania krótkich aktualizacji, ale również zapowiedzi twórców sprawiają, że aplikacja Threads jest postrzegana przede wszystkim jako konkurencja serwisu Elona Muska. Podobieństwa można zauważyć również w interfejsie i funkcjonalnościach obu narzędzi. Jednak to, co odróżnia Threads od X, to integracja z Instagramem, która pozwala na bezproblemowe przenoszenie danych użytkownika między obiema platformami oraz udostępnianie treści z platformy np. na Instagram Stories.

Przeczytaj również:  Facebook zaszyfruje wszystko, co się da. Mark Zuckerberg przedstawił swoją wizję rozwoju platformy

Warto podkreślić również, że w przeciwieństwie do takich aplikacji jak Messenger czy WhatsApp, Threads oferuje prostotę i skoncentrowanie na komunikacji tekstowej ze społecznością. Pozwala na wymianę krótkich wiadomości, zdjęć czy filmów, ale nie posiada funkcjonalności czatu bezpośredniego jak konkurencyjne aplikacje. Dzięki temu Threads może być postrzegany jako alternatywa dla osób poszukujących prostego i intuicyjnego narzędzia do szybkiej wymiany informacji.

Promocja firmy na lokalnym rynku? Rozpocznij już teraz

Jak wykorzystać aplikację w marketingu małych i średnich firm?

Czy Threads stanie się kluczowym narzędziem w Social Media Marketingu? Naszym zdaniem wciąż jest za wcześnie na wyciąganie daleko idących wniosków. W końcu mimo bicia rekordów pojawiają się coraz gorsze wyniki pod kątem liczby aktywnych użytkowników. Wiele może zmienić wejście aplikacji na europejski rynek.

Threads, jako rozwijająca się platforma, otwiera dostęp do rosnącej bazy odbiorców. Wykorzystanie aplikacji w tym momencie może być więc szansą dla małych i średnich firm, które nie są w stanie konkurować z dużymi markami na Facebooku czy X. Tym bardziej że Threads nie ma jeszcze rozbudowanego systemu reklamowego.

Chcesz wykorzystać potencjał Threads? Zastosuj się do wskazówek:

  • stawiaj na autentyczność i unikaj nachalnej reklamy, co z pewnością doceni Twoja publiczność,
  • zadbaj o personalizację – dostosuj przekaz do wymagań  i zainteresowań swojej grupy docelowej,
  • twórz posty, które oferują coś unikalnego i ciekawego,
  • motywuj do komentowania, udostępniania i polubienia postów,
  • zwracaj uwagę na ton i styl swoich postów, ponieważ platforma jest skoncentrowana na przekazach tekstowych,
  • w miejsce hashtagów stosuj słowa kluczowe, pamiętając o podstawowych zasadach SEO.

Threads to nowy gracz w Social Media Marketingu. Warto obserwować rozwój platformy i dostosowywać strategie marketingowe do zmieniających się warunków. Czy nowa aplikacja zrewolucjonizuje rynek? Czas pokaże.

Nowe wezwanie do działania
3.7/5 - (3 votes)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułFeatured Snippets – jakie mają znaczenie w SEO?
Następny artykułWeb Usability – co to jest?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here