LinkedIn – 7 najlepszych praktyk dla Twojej firmy

2
3173

LinkedIn to serwis społecznościowy, który specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Dziś jest to także świetne narzędzie marketingowe. Firmy mogą poprzez LinkedIn nie tylko publikować oferty pracy i szukać nowych pracowników, ale też promować swoją ofertę, docierać do potencjalnych klientów czy wspierać sprzedaż. Jak prowadzić firmowe konto na LinkedInie? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj 7 praktycznych wskazówek.

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to typowo biznesowy portal społecznościowy, który pomaga budować sieć kontaktów. Według danych z raportu ,,Digital 2023: Poland’’ LinkedIn ma w Polsce 5,50 mln użytkowników. Początkowo służył głównie do poszukiwania pracy. Był przeznaczony dla kandydatów i rekruterów (osób decyzyjnych poszukujących pracowników). Obecnie jednak serwis ten to coś znacznie więcej.

Wiele firm znajduje tutaj nowych klientów, ale też partnerów biznesowych. Dlaczego warto mieć profil na LinkedInie? Otóż LinkedIn oferuje dziś mnóstwo możliwości. Znaleźć tutaj można różne firmowe konta, które dzielą się merytoryczną wiedzą i budują wizerunek eksperta w swojej branży.

Strony firmowe na LinkedInie – kto powinien je prowadzić?

Dla kogo jest LinkedIn? Jakie branże powinny prowadzić firmowy profil? Otóż przede wszystkim przedsiębiorstwa z sektora B2B, ale nie tylko. Zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna mieć swój profil na LinkedInie? Serwis ten jest skierowany głównie na działania biznesowe. Zastanów się więc, do kogo chcesz dotrzeć i czy znajduje się tutaj Twoja grupa docelowa. Zdecyduj też, jaki cel chcesz osiągnąć poprzez prowadzenie komunikacji.

Firmowy profil na portalu LinkedIn może pomóc Ci m.in.:

  • budować świadomość marki,
  • budować wizerunek eksperta,
  • tworzyć społeczność wokół firmy,
  • pozyskiwać nowych klientów,
  • poszukiwać nowych pracowników,
  • rozszerzać kontakty zawodowe,
  • komunikować się z klientami i pracownikami,
  • promować firmową ofertę,
  • kierować ruch na Twoją stronę WWW – dzięki klikalnemu przyciskowi z wzywającym do działania komunikatem CTA (call to action).

Optymalizacja strony firmowej na LinkedInie

Aby zacząć działać na LinkedInie, musisz najpierw stworzyć stronę firmową oraz zadbać o jej optymalizację. Należy uzupełnić swój profil o wszystkie najważniejsze informacje na temat swojego biznesu takie jak m.in.:

  • nazwa firmy,
  • branża,
  • wielkość i rodzaj organizacji,
  • krótki slogan, który opisze, czym zajmuje się Twoja firma,
  • opis działalności,
  • logo firmy jako zdjęcie profilowe (300×300 pikseli),
  • siedziba firmy,
  • adres URL do Twojej firmowej witryny,
  • przycisk niestandardowy, np. ,,Odwiedź witrynę’’, czy ,,Skontaktuj się z nami’’ itd.
Przeczytaj również:  Facebook tworzy „Przycisk Empatii” - czy będzie to "Nie lubię tego"?

Profil na LinkedInie może być wirtualną wizytówką Twojej firmy. Ważna jest tutaj identyfikacja wizualna i spójny wygląd. Serwis poza logo umożliwia także dodanie drugiego elementu graficznego, jakim jest zdjęcie w tle (cover photo). Powinno ono być wysokiej jakości i mieć odpowiednie wymiary (zalecane wymiary to 1128×191 pikseli). Dzięki temu profil będzie wyglądał estetycznie i profesjonalnie.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Firmowe konto na LinkedInie – jak je prowadzić?

W świetle naszych obserwacji dobrze uzupełniony profil firmowy na LinkedInie to już połowa sukcesu. Kolejny krok to już prowadzenie spójnej komunikacji. Jak robić to dobrze? Poniżej znajdziesz 7 wskazówek.

Określ swoje cele biznesowe

Jak już wspomnieliśmy, przed rozpoczęciem działań na LinkedInie należy zastanowić się, jakie cele ma pełnić firmowy profil. Pomyśl zatem, со chcesz osiągnąć. Twoje cele powinny być realne i dokładnie sprecyzowane.

W niektóre standardowe cele włącza się m.in. kampanie leadowe, nawiązywanie kontaktów, zatrudnianie nowych pracowników, wzmacnianie świadomości marki czy budowanie wiarygodności. Gdy stawiasz sobie cel biznesowy, zwróć uwagę na grupę docelową. Czy LinkedIn wspomoże Twój biznes w kontakcie z klientami, partnerami czy potencjalnymi pracownikami? Pozwoli to na skoncentrowanie się na tym, czy LinkedIn jest zintegrowany z ogólnym planem marketingowym.

Opracuj strategię działania i stwórz plan publikacji

Prowadzenie Social Mediów wymaga dobrej strategii. Dotyczy to również serwisu LinkedIn – nigdy nie można działać tu ,,na oślep’’. Warto przygotować sobie plan publikacji, np. na dany miesiąc. Zdecyduj, jakie treści chcesz publikować i jak często. Możesz przykładowo stworzyć różne cykle w konkretne dni tygodnia. Korzystaj też z różnych formatów (link do artykułu, infografika, wideo), dzięki czemu Twój firmowy profil będzie ciekawszy i urozmaicony.

Ważne jest, aby dodawać posty regularnie. Częstotliwość publikacji zależy natomiast od Twoich możliwości i przyjętej przez Ciebie strategii. Jeden wpis w tygodniu może być optymalnym rozwiązaniem.

Warto też dodawać treści w odpowiednim czasie. Kiedy umieszczać swoje wpisy, aby dotrzeć do jak największej liczby osób? LinkedIn to biznesowa sieć społecznościowa używana głównie przez przedsiębiorców, sprzedawców i rekruterów, którzy korzystają z niej zazwyczaj w trakcie pracy. Zgodnie z badaniami Sprout Social najlepszym czasem na publikację są wtorki od 10:00 do 12:00. Warto też publikować w środy i czwartki w podobnych godzinach. Lepiej zaś zrezygnować z publikacji wieczorami oraz w weekendy, gdyż odbiorcy są wtedy znacznie mniej zaangażowani.

Przeczytaj również:  Social Media 2024: przewodnik po trendach, które musisz znać!

Publikuj wartościowe treści

Ważne jest, aby w Social Mediach publikować treści, które są przydatne dla danej grupy docelowej i rzeczywiście mogą pomóc klientom. Wartościowe, ciekawe treści otrzymują wiele pozytywnych komentarzy ze strony czytelników.

Na LinkedInie warto publikować np. artykuły z firmowego bloga, które będą edukować odbiorców. Pamiętaj, że ludzie chętniej korzystają z oferty firmy, która w ich oczach jest specjalistą. Pokaż więc, że znasz się na tym, co robisz. Udowodnij swój profesjonalizm.

Na LinkedInie najlepiej umieszczać treści, które pasują do danej branży. Tematyka wpisów zależy też od wspomnianego celu, jaki sobie założysz oraz Twojej grupy docelowej. Ciekawym trendem na LinkedInie jest odkrywanie ,,ludzkiej strony’’ firmy. Możesz więc pokazywać tutaj twarze pracowników oraz opowiadać o codziennej pracy zespołu.

Pamiętaj, że Twoja komunikacja ma być spójna. Osoba, która wejdzie na Twój profil, powinna wiedzieć, do kogo skierowane są publikowane przez Ciebie treści.

Na LinkedInie możesz publikować przede wszystkim:

  • aktualności, ciekawostki z życia firmy,
  • informacje o zdobytych nagrodach, certyfikatach, osiągnięciach, sukcesach pracowników itd.,
  • odnośniki do eksperckich artykułów na blogu,
  • artykuły publikowane bezpośrednio na LinkedInie,
  • krótkie filmy z udziałem specjalistów,
  • wideo promujące Twoje produkty lub usługi,
  • infografiki z ciekawymi danymi liczbowymi i statystykami,
  • bieżące trendy i nowości z Twojej branży,
  • treści, które nawiązują do bieżących wydarzeń (Real Time Marketing) i mają wpływ na Twoją branżę,
  • posty, pokazujące wyznawane przez firmę wartości,
  • wpisy, które zachęcają do dyskusji na dany temat,
  • relacje z udziału w ważnych szkoleniach czy konferencjach,
  • udostępnione wpisy innych ekspertów – zwłaszcza jeśli mówią oni o Twojej firmie,
  • oferty pracy.

Przykład posta z ofertą pracy na LinkedIn WeNet

Zadbaj o SEO

Bezpośrednio na LinkedInie masz też możliwość publikacji artykułów, w których możesz umieścić materiały graficzne, filmowe oraz hiperłącza. Takie profesjonalne i merytoryczne teksty budują wizerunek eksperta w Twojej branży, ale to niejedyne korzyści, jakie przynoszą. Czy wiesz, że artykuły na LinkedInie wpływają także na pozycjonowane profilu? Algorytm promuje konta, które tworzą unikalne i wysokiej jakości treści w serwisie. Jeżeli dobrze napiszesz artykuł na LinkedInie, to osoba wyszukująca dane słowa kluczowe, jest w stanie trafić na Twój tekst z poziomu wyszukiwarki Google.

Korzystaj z grup na LinkedInie

Grupy na LinkedInie to dobre miejsce dla profesjonalistów, którzy chcą prezentować siebie jako ekspertów z branży, udostępniać treści, udzielać porad i odpowiadać na pytania, umieszczać lub przeglądać oferty pracy, a także pozyskiwać kontakty biznesowe. Uczestniczenie w grupach i ich tworzenie to świetna droga, by rozszerzyć zasięg sieci LinkedIn. Tworzenie konwersacji i udzielanie odpowiedzi to dobry sposób na budowanie wiarygodności firmy, świadomości marki i zespołu na LinkedInie. Korzystaj więc z grup na LinkedInie i docieraj do jeszcze większej liczby użytkowników serwisu. 

Przeczytaj również:  Google Plus - Czy naprawdę jest nam potrzebny?

Zachęcaj odbiorców do działania i interakcji

Komunikacja w Social Mediach powinna być oparta na dialogu i budowaniu trwałych relacji. Odpowiadaj więc sprawnie na wszystkie komentarze pod postami i nie bój się wchodzić w interakcję ze swoimi obserwatorami. Zachęcaj ich też do wyrażania opinii i prowadzenia merytorycznych dyskusji. Możesz tworzyć ankiety, a w treści postów zadawać intrygujące pytania.

Chcesz, aby Twój profil odwiedzało więcej osób? Mamy dla Ciebie jeszcze jedną poradę. Zachęć swoich pracowników, aby na LinkedInie dodali Twoją firmę jako miejsce pracy i oznaczali profil firmy w swoich publikacjach.

Analizuj dane i wyciągaj wnioski

Aby Twoje działania na LinkedInie przynosiły jak najlepsze efekty, musisz cały czas je analizować i wyciągać wnioski. Monitoruj, co się sprawdza, które treści najlepiej się klikają i najbardziej podobają się Twoim odbiorcom. Dzięki temu zaplanujesz kolejne kroki i zadbasz o większą skuteczność w przyszłości.

Analiza w przypadku każdej strategii marketingowej może dostarczyć konkretną wiedzę i daje możliwość optymalizacji. Staraj się mierzyć zaangażowanie na LinkedInie badając stosunek kliknięć, polubień, komentarzy i udostępnień do łącznej liczby wyświetleń. Eksperymentowanie z różnymi rodzajami postów, treści i formatów pomoże ocenić ogólną skuteczność. Określ z góry wyznaczniki, zidentyfikuj grupę docelową i cele dla zaangażowania i wzrostu. W miarę rozwoju strategii kontynuuj analizowanie działań i mierz, gdzie pojawia się wzrost.

Czy konto na LinkedInie jest płatne?

LinkedIn oferuje swoim użytkownikom oczywiście konto Basic (bezpłatne), ale także konta Premium i różne płatne subskrybcje, które dają dodatkowe możliwości. Można wypróbować je za darmo przez miesiąc. 

LinkedIn Premium występuje w pięciu wariantach:

  • Sales Navigator – pozwala stworzyć bazę potencjalnych klientów
  • Premium Career – pomaga w znalezieniu pracy i rozwoju kariery zawodowej
  • Premium Business – pozwala zdobyć szczegółowe informacje biznesowe, dzięki którym można rozwinąć własną firmę
  • Recruiter Lite – umożliwia znalezienie kandydatów i ich zatrudnienie
  • LinkedIn Learning – pomaga poprawić umiejętności oraz zdobyć nowe 

Pamiętaj, że subskrybcje Premium są dostępne wyłącznie dla indywidualnych kont LinkedIn i może je kupić tylko właściciel konta.

Chcę wypromować firmę

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu działań w mediach społecznościowych? Rozpocznij współpracę z doradcami internetowymi WeNet. Specjaliści przygotują dla Ciebie odpowiednią strategię i zajmą się Twoją promocją w Social Mediach. Szczegóły oferty możesz znaleźć na WeNet.pl.

Źródła:

Nowe wezwanie do działania
  1. https://datareportal.com/reports/digital-2023-poland
  2. https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/
5/5 - (6 votes)

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here