Budżety dzienne w AdWords są teraz bardziej elastyczne

1
3937

adwords

Mariusz, nasz expert SEM, przygotował tym razem krótką notatkę podsumowującą ostatnie zmiany w Google AdWords. Zapraszamy do lektury.

Od 04.10.2017 r. zaszła zmiana w budżetach dziennych kampanii AdWords. Do tej pory Google mógł wydać do 20% więcej niż był określony budżet dzienny, od 04 października w dniu z dużą ilością ruchu wysokiej jakości koszty mogą przekroczyć budżet dzienny nawet dwukrotnie. Zwiększone wydatki zostaną wyrównane w dni w które wydatki będą niższe od budżetu dziennego.

Oczywiście opłaty nie przekroczą nigdy miesięcznego limitu obciążeń: kwoty równej średniej liczbie dni w miesiącu (30,4) pomnożonej przez średni budżet dzienny.

Na przykładzie wygląda to następująco:
Ustawiamy budżet dzienny 30zł przez miesiąc czasu. Jak wiadomo są dni kiedy może się wydać 15zł (mniejsze zainteresowanie) a w inne 60zł (zwiększone zainteresowanie) zgodnie z nowymi zasadami. Jednak suma opłat na koniec miesiąca nie powinna przekroczyć 912zł (tj. 30,4 pomnożone przez 30zł budżetu dziennego).

Zainteresowanie, sezonowość może powodować wahania kosztów dziennych. Jednak na koniec miesiąca powinien się wydać zaplanowany przez nas budżet miesięczny.

Przeczytaj również:  Jak obliczyć CPL (Cost Per Lead)?

Oryginalna treść komunikatu:
Opłaty a budżet dzienny:

Od 4 października 2017 r. wydatki kampanii będą mogły przekroczyć dwukrotnie średni budżet dzienny, by pomóc Ci osiągnąć cele reklamowe (kliknięcia, konwersje itp.).

W dni z dużą ilością ruchu wysokiej jakości koszty mogą przekroczyć budżet dzienny nawet dwukrotnie. Zostanie to wyrównane w dni, w które wydatki będą niższe od budżetu dziennego.

Pamiętaj, że Twoje opłaty nie przekroczą nigdy miesięcznego limitu obciążeń: kwoty równej średniej liczbie dni w miesiącu (30,4) pomnożonej przez średni budżet dzienny.

Ruch internetowy jest jak ocean. Czasami fale są niewielkie, a czasami nadchodzi sztorm. Jeśli więc reklamy nie są wyświetlane z powodu niewielkiego ruchu, wówczas zrekompensujemy to, wyświetlając je częściej w bardziej ruchliwe dni.

Dlatego zezwalamy na maksymalnie dwukrotne przekroczenie liczby kliknięć w ciągu jednego dnia w stosunku do wysokości budżetu dziennego. Są to tzw. nadmierne wyświetlenia.  To dobrze, bo jeśli reklama zostanie wyświetlona zbyt wiele razy i koszty przekroczą wysokość budżetu dziennego w danym cyklu rozliczeniowym, otrzymasz od nas zwrot środków na ich pokrycie.

Przeczytaj również:  Kup w Google - usługa, która niebawem namiesza w ecommerce

Przekroczenie budżetu a budżet dzienny

Jak już wspomnieliśmy, czasami koszty reklamy danego dnia mogą być wyższe lub niższe od wysokości budżetu dziennego. Nie ma w tym nic niepokojącego. Opłaty w miesięcznym cyklu rozliczeniowym nie przekroczą wysokości budżetu dziennego pomnożonego przez 30,4 dnia.

Wyjaśnijmy, skąd wzięła się ta liczba.

30,4 to średnia liczba dni w miesiącu (365 dni w roku / 12 miesięcy = 30,417). Google mnoży Twój budżet dzienny przez tę liczbę i na tej podstawie określa budżet miesięczny.

Przykład

Załóżmy, że Twój budżet dzienny wynosi 15 PLN, a cykl rozliczeniowy to 30 dni. Zauważasz, że wysokość opłat w ciągu miesiąca jest różna. W jedne dni płacisz 6 PLN, a w inne 30 PLN. Jednak suma opłat na koniec miesiąca nie przekroczy 456 PLN (tj. 30,4 pomnożone przez 15 PLN budżetu dziennego). Jeśli więc koszty kampanii przekraczają 15 PLN dziennie albo są poniżej tej granicy, na koniec miesiąca nie zapłacisz więcej, niż wynosi wysokość Twojego budżetu.

Fale ruchu internetowego mogą powodować wahania kosztów dziennych. Jednak na koniec miesiąca nigdy nie spotka Cię niespodzianka.

e-book Jak promować firmę na lokalnym rynku
Rate this post

1 KOMENTARZ

  1. Adwords nie raz mnie zaskoczyło, szukałem sposobu na jedną tanią reklamę, no i ku mojemu zaskoczeniu nie była tania ale suma sumarum, przy dobrej optymalizacji i kilku poprawkach zyskałem niezły zwrot z reklam sprzedającą produkt bankowy. ;)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here