Google My Business – praktyczne wskazówki i porady o optymalizacji wizytówki

0
4428

Google My Business – praktyczne wskazówki i porady o optymalizacji wizytówki

Optymalizacja wizytówki w Google My Business to jedno z kluczowych must-do dla każdego biznesu. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych wskazówek dla optymalizacji wizytówki w GMB pod kątem komunikacji korporacyjnej, biorąc pod uwagę już istniejące, aktywne konto w serwisie Google’a.

Popraw wyniki firmy w rankingu Google’a

Bardzo ważną rolę zarówno w procesie podejmowania decyzji zakupowych klientów, reputacji firmy, skuteczności działań marketingowych, jak również pozycji przedsiębiorstwa w rankingu Google’a odgrywają opinie klientów. Im więcej 5-gwiazdkowych ocen, tym większa wiarygodność firmy, a tym samym dobrej jakości produktów i usług, które oferuje. I odwrotnie, większa liczba ocen negatywnych wskazuje na większe prawdopodobieństwo, że jest ona niewiarygodna. W przypadku negatywnych ocen albo opinii, warto zawsze na nie reagować podejmując działania, które skłonią oceniającego użytkownika do zmiany swojego zdaniaa. Wszystkie oceny, a także opinie o firmie można zobaczyć bezpośrednio w “Grafie wiedzy”, dlatego warto poprosić swoich klientów o ocenę w GMB.

Zastosuj FAQ, aby uzyskać większe zaangażowanie

W GMB dostępny jest obszar FAQ (często zadawne pytania). Dzięki możliwości zadawania pytań i udzielania na nich odpowiedzi, można zachęcić swoich klientów do angażowania się w sprawy firmy, zwiększając przy tym pozycję rankingową w Google’u. Zainteresowani użytkownicy (w tym potencjalni klienci) mogą publicznie zadawać pytania dotyczące Twoich produktów czy usług. Ważne jest systematyczne udzielanie odpowiedzi na te pytania. W ten sposób internauci czują się w jakiś sposób dla firmy ważni i zachęceni do uczestniczenia w dyskusji.

Przeczytaj również:  Google: Aktualizacja Pingwin 4.0 już nie w tym roku

Wykorzystaj Messaging dla bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami

Świetny sposób kontaktu bezpośredniego z potencjalnymi klientami w Google My Business to wiadomości bezpośrednie. W ten sposób można wysyłać wiadomości osobom, które są zainteresowane ofertą Twojej firmy. Odpowiadanie na wiadomości takich użytkowników zwiększa zaufanie do firmy, sprzyja niewątpliwie rozwojowi sieci kontaktów, gromadząc osoby chętne do podjęcia współpracy. Inną opcją jest możliwość skorzystania z czat botu, by udzielać szybkich odpowiedzi osobom zainteresowanym. Automatyczne komunikaty generowane przez taki czat mogą zawierać podziękowanie za zainteresowanie firmą albo informację o tym, kiedy internauci mogą spodziewać się osobistej odpowiedzi administratora konta. Przy każdej reakcji na wiadomości nie tylko budujesz pozytywną obecność w Internecie, ale także zachęcasz innych użytkowników do angażowania się w działalność firmy.

Publikuj posty w GMB o istotnej i aktualnej treści

Jak już wspomniałam w poprzednim artykułe, ciekawe i aktualne posty w GMB – są najważniejszymi czynnikami w rankingu i widoczności w Google’u. Posty w Google My Business to przede wszystkim krótkie wpisy, za pomocą których można promować wszelkiego rodzaju informacje o Twojej firmie: od aktualnych ogłoszeń o promocjach sprzedaży, produktach lub usługach, nowościach, ofertach pracy po bieżące wydarzenia w firmie czy informacje prasowe.

Przeczytaj również:  Google I/O – kluczowe nowości z konferencji w pigułce

Co ważne – opublikowane posty pojawiają się również w organicznych wynikach wyszukiwania Google’a, w ramach “Grafu wiedzy” oraz w Google Maps i pozostają aktywne przez 7 dni lub gdy minie data wydarzenia w poście. Po tym czasie zostają przeniesione z domyślnego widoku do historii publikacji.

To nie wszystko. Wykorzystywanie w postach dodatkowo przycisku CTA, pozwoli zwiększyć liczbę kliknięć w podany link, który przeniesie czytelnika na stronę docelową. Dzięki takim działaniom umożliwiamy generowanie tzw. leadów, czyli potencjalnych klientów oraz wspieramy konwersję.

Każdy post w GMB posiada indywidualny adres URL, dzięki czemu można przeglądać statystyki i mierzyć skuteczność publikowanych wpisów. Dane statystyczne pokazują zasięg Twoich postów i liczbę kliknięć, przy aktywnym przycisku CTA.

Publikowanie postów w GMB może również wywrzeć duży wpływ na stronę firmową. Zwiększając ruch organiczny na stronie internetowej – poprawia się jednocześnie pozycja strony w wynikach wyszukiwania (SERP).

Należy pamiętać także o tym, jak ważne jest, by wszystkie informacje w wizytówce Twojej firmy w Google My Business (podstawowe i dodatkowe) – były wypełnione. Atrakcyjność  wizytówki na pewno podniesie także tzw. wirtualny spacer. Tę funkcjonalność można wykonać samodzielnie (za pomocą darmowej aplikacji mobilnej „Panorama Google”) albo za pomocą certyfikowanych fotografów Google (usługa płatna).

Przeczytaj również:  Czy prawnicy działający solo zostali wykluczeni z SEO?

 

Źródło: https://maximizesocialbusiness.com/how-to-use-google-my-business-for-corporate-communication-35518/

e-book SEO lokalne od A do Z
4.8/5 - (5 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here