Google Ads – co warto wiedzieć o tych kampaniach?

0
1130

Kampanie_Google_Ads

Kampania Google Ads to jeden z najszybszych sposobów na pozyskanie klientów – szczególnie dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Uruchomienie kampanii jest proste i dostępne nawet, jeśli dysponujemy niewielkimi środkami przeznaczonymi na działania promocyjne. Jak reklamować się w systemie reklamowym Google? Co warto o nim wiedzieć? Koniecznie przeczytajcie artykuł do końca.

Spis treści

1. Czym jest Google Ads?

2. Typy kampanii

3. Licytowanie stawek w Google Ads

4. Jak działa określanie stawek CPC?

5. Inne modele rozliczeń w Google Ads

6. Dlaczego warto korzystać z reklam Google Ads?

 

Czym jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy Google, który pozwala wyświetlać reklamy w formie linków sponsorowanych oraz reklam produktów lub produktowych a także na stronach znajdujących się lub współpracujących z Google AdSense.

Reklamy tekstowe opracowywane są na podstawie słów kluczowych, które zostały wybrane i zdefiniowane przez reklamodawców oraz odpowiedniej podstrony. Wyświetlają się nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania i są oznaczone napisem „Reklama”.

Google_Ads_reklama

Dzięki Google Ads firmy, które chcą się promować w sieci, mogą tworzyć reklamy i ogłaszać się na stronach internetowych, co pozwala im na dotarcie jedynie do osób, które mogą stać się ich potencjalnymi klientami. Za pośrednictwem systemu reklamowego mogą wybrać miejsce, w którym reklamy będą widoczne, budżet, który chcą na nie przeznaczyć, zasięg oraz harmonogram ich wyświetlania a także ocenić rezultat i wpływ przeprowadzonej kampanii reklamowej na sprzedaż swoich produktów.

Aby rozpocząć tworzenie kampanii, wystarczy wejść na tą stronę.

Typy kampanii

Google oferuje wiele możliwości promocji. Warto zainwestować w różne rodzaje kampanii Google Ads w zależności od budżetu oraz celu kampanii, który chcemy osiągnąć.

  • Kampanie tekstowe w sieci wyszukiwania – podstawowy typ reklamy. Wyświetla się użytkownikom, którzy poszukują określonych produktów i usług.
  • Kampanie w sieci reklamowej – są to graficzne banery lub reklamy wideo (rzadziej tekstowe) pojawiające się na stronach partnerskich zrzeszonych w sieci AdSense. Można je spotkać w serwisach informacyjnych, na blogach czy w aplikacjach mobilnych.
  • Kampanie na YouTube – są to kampanie wideo, które wyświetlają się głównie w ramach YouTube. Pojawiają się one na początku lub w trakcie materiałów wideo, mogą się również pojawić w wynikach wyszukiwania portalu i w rekomendowanych wideo w prawej kolumnie.
  • Kampanie produktowe – przedstawiają reklamę produktu, składającą się ze zdjęcia, tytułu, ceny i nazwy sklepu, który go oferuje. Dzięki temu użytkownicy zyskują więcej informacji o produkcie, jeszcze zanim klikną reklamę.
  • Kampanie remarketingowe – są to reklamy umożliwiające ponowne dotarcie do użytkownika, który już odwiedził dany serwis. W celu uruchomienia tej kampanii konieczne jest umieszczenie odpowiedniego kodu na stronach, po których odwiedzeniu przez użytkownika chcemy do niego ponownie dotrzeć.
  • Kampanie reklamowe Gmail – promowanie produktów i usług w systemie pocztowym Gmail. Takie sponsorowane wiadomości trafiają do górnej zakładki „Oferty”.
Przeczytaj również:  Budżety dzienne w AdWords są teraz bardziej elastyczne

Licytowanie stawek w Google Ads

Warto wiedzieć, że reklamy w Google to tzw. reklamy PPC (pay per click) – firma płaci bowiem tylko wtedy, kiedy użytkownik w nie kliknie. Decydując się na uruchomienie kampanii, nie wystarczy jednak tylko ustawić określonych parametrów i zapłacić. Google Ads działa na zasadzie aukcji – konieczna jest licytacja stawek dla danych słów kluczowych, na które firma czy jej produkty będą się wyświetlać w wyszukiwarkach.

Podstawowym wskaźnikiem jest w tym wypadku CPC, czyli koszt jednego kliknięcia reklamy, która wyświetla się po wpisaniu danej frazy. Wysokość zadeklarowanej stawki jest bardzo istotna, ponieważ właściwie wybrana umożliwia pojawienie się reklamy na pierwszym miejscu pośród innych, konkurencyjnych reklam. Jednak na jej pozycję wpływa również tzw. wartość używana, która określa ranking reklamy. Zależy ona od:

  • jakości reklamy,
  • jakości strony docelowej,
  • kryteriów wyszukiwania (lokalizacji użytkownika, czasu wyszukiwania),
  • wpływu rozszerzeń i innych formatów reklam.

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>

Jak działa określanie stawek CPC?

W przypadku kampanii o określonych stawkach CPC, należy ustawić maksymalną stawkę za kliknięcie (czyli „maks. CPC”) – najwyższą kwotę, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie reklamy.

Przeczytaj również:  Nowy format Gallery Ads w Google Ads teraz dostępny w języku polskim!

Przykładowo – jeśli twoim zdaniem warto wydać 75 gr, aby użytkownik wszedł na stronę, możesz ustawić 0,75 zł jako maks. CPC. Gdy ktoś przeczyta reklamę i ją kliknie, zapłacisz 0,75 zł, a gdy nie kliknie – nie zapłacisz nic.

Załóżmy, że stworzysz reklamę tekstową, dla której ustawisz maks. stawkę CPC na poziomie 0,75 PLN. Jeśli zobaczy ją 500 osób, z czego 23 zdecydują się ją kliknąć, by uzyskać więcej informacji, zapłacisz tylko za te 23 kliknięcia. Maksymalna stawka CPC to 0,75 PLN, więc opłata za reklamę to nie więcej niż 23 kliknięcia x 0,75 PLN, czyli 17,25 PLN.[1]

Inne modele rozliczeń w Google Ads

Poza rozliczaniem reklam w modelu CPC, Google daje jeszcze inne możliwości. Między innymi:

  • CPA (cost per action) – koszt za wykonaną akcję, np. konwersję czy dodanie do koszyka,
  • CPM (cost per mile) – koszt tysiąca wyświetleń, opłata naliczana jest wówczas, gdy reklama była widoczna co najmniej 1 sekundę, w minimum 50%,
  • CPV (click per view) – cena za obejrzenie filmu reklamowego, opłata pobierana jest, gdy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund lub cały film, jeśli jest krótszy,
  • ROAS (return on ad spend) – zwrot z nakładów na reklamę, stawki ustalane są automatycznie przez Google Ads w czasie aukcji.
Przeczytaj również:  Koniec Google Webmaster Tools nadchodzi Google Search Console.

Dlaczego warto korzystać z reklam Google Ads?

  • Mierzalne efekty – możesz sprawdzić, które słowa kluczowe konwertują najlepiej i przeznaczyć budżet tylko na te reklamy, które są skuteczne. Nieskuteczne reklamy możesz w łatwy i szybki sposób poprawić lub po prostu wyłączyć.
  • Dotarcie do grupy docelowej – reklamy docierają tylko do osób, które są zainteresowane danymi produktami lub usługą. To bardzo ważne – reklama wyświetlona we właściwym momencie na komputerze lub telefonie może zmienić każdego użytkownika w wartościowego klienta.
  • Reklama w największej wyszukiwarce i w serwisach branżowych – ponad 95% polskich internautów znajduje się w zasięgu sieci reklamowej Google. Szukają oni produktów i usług nie tylko w wyszukiwarce, ale również przeglądają serwisy branżowe czy blogi. Uruchamiając reklamę Google Ads możesz więc wypromować się również w tych witrynach.
  • Działanie lokalne i globalne – reklamę możesz targetować zarówno do osób, które szukają oferty w twoim mieście, jak i do użytkowników na drugim końcu świata.
  • Niski koszt – koszty emisji reklam w Google Ads są dość niskie w porównaniu do skali, na jaką są promowane. Google Ads może też z powodzeniem działać przy niemal dowolnym budżecie. Dodatkowo płacisz tylko za wyniki, np. gdy ktoś kliknie reklamę i odwiedzi stronę internetową lub zadzwoni do Twojej firmy.

[1] https://support.google.com/google-ads/answer/2464960

e-book Jak promować firmę na lokalnym rynku
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here