Jakie medium społecznościowe cieszy się obecnie największym potencjałem marketingowym? Z pewnością jest to TikTok. Przedsiębiorcy coraz częściej interesują się obecnością na platformie, tym bardziej że jej twórcy chętnie inwestują w rozwiązania dopasowane do biznesu. Swoje miejsce znalazły już tutaj różne branże, choć wciąż wiele marek nie wykorzystuje aplikacji do reklamy swojej działalności. Warto więc wyprzedzić konkurencję i znaleźć swoją niszę. Nie wiesz, co publikować na TikToku, aby docierać do większej liczby odbiorców? Spokojnie, mamy na to sposób! Poznaj i wypróbuj, 9 uniwersalnych pomysłów na treści dla każdej firmy.
Dlaczego warto publikować na TikToku?
Trudno wyobrazić sobie w tej chwili lepszą platformę społecznościową do promocji firmy w sieci niż TikTok. Dlaczego?
Po pierwsze możesz w ten sposób szybko zdobyć przewagę nad swoją konkurencją. Wszystko dlatego, że choć o potencjale marketingowym platformy mówi się głośno od kilkunastu miesięcy, to wciąż aplikacja nie jest najpopularniejszym miejscem reklamy dla biznesu. Wykorzystaj tę niszę – według badań TERRITORY Influence nawet 70% użytkowników jest skłonnych do zakupu produktu widzianego na TikToku.
Weź pod uwagę również drugi aspekt – z chińskiej aplikacji nie korzystają już wyłącznie nastolatkowie. W tej chwili możesz tworzyć treści dla szerokiego przekroju użytkowników o różnych zainteresowaniach i potrzebach, których liczba wciąż rośnie. Na platformie właściwie każda branża może znaleźć swoją grupę docelową.
Trzecim argumentem niech będzie fakt, że TikTok w porównaniu z innymi Social Mediami pozwala stosunkowo łatwo i szybko uzyskać ogromne zasięgi. Dzięki algorytmom aplikacji nawet małe i początkujące profile mogą zdobyć bowiem dużo wyświetleń. Jeśli zaczniesz działać, to dzięki różnorodnym narzędziom i formatom możesz szybko stworzyć viral, który zbuduje społeczność wokół Twojej marki.
Kiedy wrzucać filmy w aplikacji TikTok? Najlepsza pora publikowania
Aktywność w mediach społecznościowych to dziś podstawa promocji biznesu w sieci. Publikowanie treści na firmowym koncie TikTok oraz wykorzystanie płatnych reklam jest więc inwestycją, która się opłaca. Aplikacja, jak już wiesz, zapewnia ogromny zasięg i dotarcie do ogromnej liczby osób, a krótkie filmy są niezwykle angażujące.
Aby jednak wyświetlać się większej liczbie użytkowników, musisz udostępniać posty w odpowiednim czasie. Według Sprout Social najlepsza pora to wtorki, środy i czwartki. Jeśli chodzi zaś o godziny publikacji, to warto wrzucać filmy w wymienione dni od 13:00 do 15:00. Musisz pamiętać, że lepiej unikać dodawania treści na TikToku w weekendy.
Ile treści publikować, aby algorytm TikToka je wypromował? Według różnych raportów najlepsze marki decydują się udostępniać posty regularnie, zazwyczaj 3-4 razy w tygodniu.
Weź jednak pod uwagę, że choć według specjalistów istnieje najlepszy czas i częstotliwość publikacji, to nie musi się on sprawdzić w przypadku Twojego biznesu. Podstawę stanowią testy oraz angażująca treść.
Jakie publikować treści na TikToku?
Czy istnieje najlepszy czas publikowania krótkich filmów? Ile udostępniać postów? Na te pytania znaleźliśmy już odpowiedź. Warto się jednak zastanowić, jakie treści dodawać na koncie TikTok. Aplikacja zapewnia w tym zakresie sporo możliwości:
- In-Feed Videos – video trwające do 60 sekund z dźwiękiem,
- TopView – reklama wyświetlająca się po uruchomieniu aplikacji lub w aktualnościach,
- TikTok Live – transmisja na żywo,
- Stitch – funkcja, która umożliwia stworzenie reakcji na film innego twórcy treści,
- Duet – format, który zawiera 2 video umieszczone obok siebie: początkowy i własny,
- Brand Takeovers – pełnoekranowe krótkie filmy dostępne po włączeniu platformy,
- Branded Effects – rodzaj reklamy zawierającej produkt lub wizerunek marki,
- Brand Premium – narzędzie promocyjne z przyciskiem CTA, czyli wezwaniem do działania,
- One Day Max – jeden ze sposobów wyświetlania reklamy zapewniający 100% widoczności przez 24 godziny,
- Hashtag Challenge – kampania zapraszająca użytkowników do udziału w wyzwaniu.
Jak widzisz, TikTok ma wiele do zaoferowania. Musisz tylko wykorzystać ten potencjał – znajdź najlepszy czas i zacznij publikować treści. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka inspiracji, które warto wykorzystać.
9 pomysłów, jakie publikować filmy na TikToku
Nie wiesz, jak trafić do największej liczby osób w sieci społecznościowej TikToka? Dużą popularnością cieszy się content rozrywkowy (taniec czy lip sync), edukacyjny (poradniki i tutoriale), naśladowczy (nawiązujący do działalności innych twórców treści) oraz ofertowy (nienachalne reklamy). Inspiracje na konkretne materiały video znajdziesz poniżej.
Udostępnij tutorial
Możesz zacząć swoją przygodę na TikToku od publikowania przeróżnych filmów. Tym, co może przynieść Ci ogromny zasięg, są tutoriale. Ich stworzenie będzie wymagać od Ciebie dużego zaangażowania – niełatwo jest w kilkadziesiąt sekund przedstawić długotrwałą pracę. Ciekawy pomysł i efektywny montaż mogą jednak zapewnić super efekt.
Tutorial przyjmuje różne formy. Może być to zarówno samouczek, w którym pokażesz, w jaki sposób korzystać z produktu np. jak pomalować usta pomadką. Inną możliwością jest skupienie się na szczegółach – przygotowanie makijażu przy wykorzystaniu szminki. Odbiorcy docenią również wszelkie ciekawostki m.in. inny sposób wykorzystania towaru.
Zaprezentuj firmę od kulis
TikTok to sieć społecznościowa, która jak żadna inna uwalnia potencjał małych i średnich firm. Wszelkie treści, które ukażą biznes od prawdziwej strony i dadzą klientom wgląd w to, jak wyglądają kulisy działalności, mogą przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Twoją marką. Pamiętaj, że nie musisz publikować wszelkich najdrobniejszych szczegółów – wystarczy, że zaspokoisz ciekawość odbiorców, którzy wrócą po więcej.
Co możesz uwiecznić na filmie zza kulis? Może być to miejsce pracy, dzień z życia firmy, przedstawienie zespołu, wprowadzenie nowego produktu czy świętowanie rocznicy. Przy tworzeniu treści nie zapomnij o aspekcie humorystycznym – rozrywka to główny cel wielu użytkowników aplikacji.
Pokaż, jak pakujesz zamówienie
Istnieją różne sposoby wykorzystania aplikacji TikTok. Jest to niewątpliwie bardzo skuteczne narzędzie promocyjne. Jeśli więc chcesz zwiększyć sprzedaż swoich produktów, to zacznij tworzyć interesujące filmy – dla wielu użytkowników taka forma reklamy jest mniej inwazyjna niż w przypadku innych Social Mediów.
Jeśli chcesz wzbudzić zaufanie odbiorców, to możesz nagrać film, w którym pokażesz, jak pakujesz pojedyncze zamówienie lub wykonujesz konkretną usługę. To zabawny sposób, aby ponownie ukazać, co dzieje się za kulisami, ale również dowieść, że profesjonalnie podchodzisz do każdego klienta. Weź przy tym pod uwagę czas publikowania treści.
Śledź trendy na platformie
Możesz czerpać inspirację, obserwując działania innych marek w sieci społecznościowej lub przejrzeć aplikację w poszukiwaniu popularnych piosenek, hasztagów, twórców czy wyzwań. Bazuj na cieszących się zainteresowaniem pomysłach, ale dopasuj film do swojej marki.
Daj się poznać
Jeśli chcesz się przedstawić i pokazać innym, czym zajmuje się Twoja firma, to warto otworzyć się na dialog z odbiorcami.
Przy dużej liczbie filmów, możesz zachęcić użytkowników do zadawania pytań w komentarzach, a następnie przygotować materiały lub zorganizować transmisję live, podczas której odpowiesz na najbardziej nurtujące Twoją społeczność kwestie.
Gdy jednak dopiero zaczynasz działać na TikToku, musisz wyjść z inicjatywą i nagrać film w formie FAQ. W Frequently Asked Questions możesz odpowiedzieć na pytania, które najczęściej pojawiają się w kontekście Twojej działalności. Takie video z powodzeniem wykorzystasz do ponownego publikowania, gdy już zbudujesz większą społeczność.
Opowiedz historię
TikTok to aplikacja, która jest w dużym stopniu ukierunkowana na zabawę i rozrywkę. Dlatego, choć warto publikować treści nastawione na sprzedaż, to musisz przy tym zainteresować odbiorcę. Dlatego tak ważne jest opowiadanie historii w filmach. Umożliwia to nawiązanie kontaktu z użytkownikami, a same materiały łatwiej zapadają w pamięć.
Promuj więc ludzi stojących za Twoją marką. Nawet jeśli publikujesz w imieniu firmy, to stawiaj na indywidualności. Świetnym pomysłem na krótkie video jest Story Time, czyli krótka historia z prowadzenia przedsiębiorstwa, która kończy się ciekawą puentą.
Obalaj mity
Budujesz wizerunek swojej marki jako eksperta? Nie musisz rezygnować z tego w Social Mediach! Na TikToku wrzucaj filmy, w których obalasz mity dotyczące Twojej branży. W końcu ludzie powinni szukać informacji w zaufanych źródłach. A kto lepiej zna Twoją działalność i konkurencję niż osoba działająca na rynku?
Wyjaśnianie błędów w merytoryczny sposób pozwoli Ci zwiększyć wiarygodność marki oraz poprawić wskaźnik zaangażowania. Dzięki temu użytkownicy będą chętniej wracać do Twojej sieci społecznościowej po wartościowe treści.
Postaw na rozrywkę
Jak już wspominaliśmy, przy tworzeniu treści na TikToka musisz postawić w dużej mierze na rozrywkę. Nie bez powodów czas oglądania filmów na platformie był w 2022 roku wyższy niż w przypadku serwisu YouTube. Odbiorcy oczekują od Ciebie poza przydatną wiedzą również kreatywności, przebojowości i humoru.
To właśnie najlepsza pora publikowania filmów takich jak: komediowe skecze, zabawne fakty czy eksperymenty. Pokaż, że wiesz, co jest na czasie i wykorzystaj przy tym trendujące dźwięki lub popularną muzykę. Na TikToku świetne sprawdzi się RTM (marketing czasu rzeczywistego) czy świętowanie międzynarodowych dni.
Współpracuj z innymi użytkownikami
Musisz publikować posty, jeśli chcesz, by algorytm TikToka promował tworzone treści wśród potencjalnych odbiorców Twojej firmy. Nie trzeba jednak przygotowywać każdego materiału samodzielnie.
Chińska aplikacja oferuje różne formy nawiązywania współpracy z innymi twórcami. Wykorzystując opcję Duet lub Stitch możesz ponownie publikować zawartość użytkowników z własnymi przemyśleniami czy reakcją na poruszane w filmie tematy. Do nawiązania lepszego kontaktu z użytkownikami w sieci społecznościowej możesz wykorzystać za to możliwość odpowiadania na komentarze w formie video.
To jednak nie wszystko! Wchodź również w interakcję ze swoimi odbiorcami. Reaguj na filmy użytkowników, którzy recenzują Twoje produkty, przygotuj specjalne konkursy, stwórz własne wyzwanie i zachęcaj do wzięcia w nim udziału, przeprowadź transmisję na żywo. Jak widzisz, masz naprawdę sporo możliwości.
Jak wykorzystać aplikację TikTok w biznesie? Podsumowanie
Wiesz już, że warto publikować treści na TikToku. Jeśli masz pomysł na prowadzenie angażującej komunikacji, to chińska aplikacja może okazać się skutecznym kanałem, dzięki któremu odniesiesz sukces w Social Media. Wystarczy kierować się kilkoma wskazówkami:
- znajdź „twarz” firmowego konta,
- śledź cieszące się zainteresowaniem trendy,
- wykorzystuj w video popularną muzykę,
- postaw na autentyczne, niesztampowe treści,
- przetestuj różne czasy publikowania postów,
- wybierz najlepsze dla siebie godziny udostępniania,
- unikaj nadmiernej reklamy, ale nie bój się eksperymentować,
- nawiąż współpracę z influencerami lub innymi twórcami,
- zadbaj o kwestie techniczne np. oświetlenie czy montaż.
Jeszcze więcej skutecznych porad, jak skutecznie obsługiwać media społecznościowe firmy zapewnią Ci doradcy internetowi. Współpracując z
Źródła:
1. https://invideo.io/blog/tiktok-brand-marketing-report/
2. https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report