Co publikować na TikToku? 9 pomysłów dla biznesu

0
1219
TikTok pomysły

Jakie medium społecznościowe cieszy się obecnie największym potencjałem marketingowym? Z pewnością jest to TikTok. Przedsiębiorcy coraz częściej interesują się obecnością na platformie, tym bardziej że jej twórcy chętnie inwestują w rozwiązania dopasowane do biznesu. Swoje miejsce znalazły już tutaj różne branże, choć wciąż wiele marek nie wykorzystuje aplikacji do reklamy swojej działalności. Warto więc wyprzedzić konkurencję i znaleźć swoją niszę. Nie wiesz, co publikować na TikToku, aby przyciągnąć uwagę odbiorców? Spokojnie, mamy na to sposób! Poznaj i wypróbuj, 9 uniwersalnych pomysłów na treści związane z Twoją firmą.

Czy warto tworzyć treści na TikToka?

Trudno wyobrazić sobie w tej chwili lepszą platformę społecznościową do promocji firmy w sieci niż TikTok. Po pierwsze możesz w ten sposób szybko zdobyć przewagę nad swoją konkurencją. Wszystko dlatego, że choć o potencjale marketingowym platformy mówi się głośno od kilku lat, to wciąż aplikacja nie jest najpopularniejszym miejscem reklamy dla biznesu. Wykorzystaj tę niszę – według badań TERRITORY Influence nawet 70% użytkowników jest skłonnych do zakupu produktu widzianego na TikToku.    

Weź pod uwagę również drugi aspekt – z chińskiej aplikacji (która może zostać zablokowana w Stanach Zjednoczonych) nie korzystają już wyłącznie nastolatkowie. W tej chwili tworzenie treści na TikTok pozwala dotrzeć do szerokiego przekroju użytkowników o różnych zainteresowaniach i potrzebach, których liczba wciąż rośnie. W tym kanale właściwie każda branża może znaleźć swoją grupę odbiorców.

Trzecim argumentem niech będzie fakt, że platforma TikTok w porównaniu z innymi Social Mediami pozwala stosunkowo łatwo i szybko uzyskać ogromne zasięgi. Dzięki działaniu algorytmu aplikacji nawet małe i początkujące profile mogą zdobyć dużo wyświetleń. Jeśli zaczniesz działać, to dzięki różnorodnym narzędziom i formatom (np. skeczom i odgrywaniu ról czy challengerom) możesz szybko stworzyć viral, który zbuduje społeczność wokół Twojej marki. 

Chcę wypromować firmę

Kiedy publikować treści w aplikacji TikTok?

Aktywność na platformach społecznościowych to dziś podstawa promocji biznesu w sieci. Publikacja treści na firmowym koncie TikTok oraz wykorzystanie płatnych reklam jest więc inwestycją, która się opłaca. Aplikacja, jak już wiesz, zapewnia ogromny zasięg i dotarcie do ogromnej liczby osób, a krótkie filmy są niezwykle angażujące. 

Aby jednak przyciągnąć uwagę użytkowników, musisz udostępniać swoje treści wideo w odpowiednim czasie. Według Sprout Social najlepsza pora to wtorki, środy i czwartki. Jeśli chodzi zaś o godziny publikacji, to warto wrzucać filmy w wymienione dni od 13:00 do 15:00. Eksperci wskazują, że uwaga algorytmu TikToka może być osłabiona w weekendy, ale pamiętaj, żeby podchodzić do tych zasad elastycznie.     

Przeczytaj również:  TOP 20 najczęściej pobieranych aplikacji mobilnych na świecie w 2019 roku. Infografika

Ile treści publikować, aby algorytm TikToka je wypromował? Według różnych raportów najlepsze marki decydują się wyświetlać użytkownikom filmy regularnie, zazwyczaj 3-4 razy w tygodniu. 

Weź jednak pod uwagę, że choć według specjalistów istnieje najlepszy czas i częstotliwość publikacji, to nie musi się on sprawdzić w przypadku Twojego biznesu. Podstawę stanowią testy oraz angażująca, popularna treść.   

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku  src=
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułJak monitorować media społecznościowe?
Następny artykułJak zostać Web Designerem? Przewodnik

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here