Kolejny rok z rzędu według raportu 2016 Digital, odnotowujemy wzrost ruchu w Internecie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. W październiku została przekroczona magiczna bariera 50%. Dane przedstawione przez firmę StatCounter mówią o 51,3% wszystkich odsłon stron internetowych wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych.
Google zapowiedziało ponownie wsparcie dla użytkowników mobilnych wyszukujących informacji za pomocą wyszukiwarki Google. Zmiana będzie dotyczyć indeksowania stron mobilnych, mobile-first indexing.
Dotychczas wszystkie strony internetowe były indeksowane za pomocą jednego algorytmu. Przekładało się to coraz częściej na otrzymywanie niewłaściwych wyników dla danego zapytania, co z kolei było pochodną różnic w treści dla urządzeń desktopowych i mobilnych. Wersje mobilne są zwykle bardziej ubogie w kontent od swoich odpowiedników desktopowych.
Pierwsze zalecenia dla webmasterów:
- Jeśli posiadamy stronę responsywną lub dynamicznie serwującą treść, która zawiera taką samą treść i dane strukturalne dla urządzeń mobilnych i desktop, nie musimy wprowadzać jakichkolwiek zmian.
- W przypadku gdy dla urządzeń mobilnych posiadamy specjalną wersję strony, inną niż dla urządzeń desktop, powinniśmy wprowadzić następujące zmiany:
- znaczniki w kodzie(meta dane, nagłówki, dane strukturalne) dla obu wersji powinny być takie same;
- sprawdzić czy wersja mobilna jest dostępna dla robota Google, za pomocą testu pliku robots.txt w GSC;
- nie musimy wprowadzać żadnych zmian w linkach kanonicznych, dotychczasowe ustawienia będą prawidłowe dla Google zarówno w przypadku urządzeń mobilnych jak i desktop.
- Jeśli dotychczas strona była zweryfikowana tylko dla urządzeń desktop, trzeba będzie też dodatkowo zweryfikować ją dla urządzeń mobilnych.
- Jeśli serwis jest tylko w wersji desktop, nadal będzie indeksowany przez Google w wyszukiwaniach mobilnych.
W najbliższym okresie możemy zapewne spodziewać się kolejnych wytycznych.
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/11/mobile-first-indexing.html