Jak już prawdopodobnie zauważyliście od pewnego czasu w SERPach dla zapytań związanych z hotelami czy restauracjami otrzymujemy tylko trzy wyniki z mapką, natomiast reszta wyników ukrywa się pod przyciskiem „pokaż więcej wyników dla:”.
Dzisiaj zaobserwowaliśmy, iż w ten sposób pokazywane są wyniki dla każdej innej branży.
Teraz po wpisaniu szukanej frazy w Google przy dodaniu do niej miejscowość otrzymamy tylko 3 wyniki z mapką – przypomnijmy, że jak do tej pory było ich siedem.
Oczywiście również frazy ogólne, dla których Google przedstawia spersonalizowane wyniki, z głównym naciskiem na lokalizację, otrzymały nowy widok mapek w SERP.
Wyniki po wpisaniu ‘dentysta’ – lokalizacja Warszawa:
Wyniki po wpisaniu ‘dentysta Kraków’:
Wyniki po wpisaniu ‘przedszkole warszawa wilanów’:
Co z tego wynika? Otóż prawdopodobnie jest to kolejny gołębi śpiew, o którym pisaliśmy już jakiś czas temu i zgodnie z naszymi przewidywaniami wszystko zmierza w kierunku ‘GEO SEO’ i spersonalizowanych wyników.
Dzięki temu wyniki jeszcze lepiej przełożą się na dokładne dopasowanie do oczekiwań użytkowników i zadając pytanie z Krakowa nie otrzymamy wyników z firmami z Gdańska.
Ogólnokrajowy widok dla pewnych fraz i branż zwyczajnie nie istnieje, co kolejny raz stawia „pozycjonowanie” i „rozliczanie się za pozycje” pod ścianą – i dobrze :)
Kolejny raz witamy w nowym świecie spersonalizowanych wyników, w których lokalizacja ma duże znaczenie, a Twoja firma powinna prowadzić szeroko zakrojone działania marketingu zintegrowanego.
Ciężko to lubić ;)
W każdym razie dzięki za informację.
Z jednej strony stracą ci co byli w dalszych mapkach ale z drugiej zwiększy się ruch regionalny z organika.
Pożyjemy zobaczymy, może na razie tylko testują bo trochę się to kłóci z porządkami w mapach na jakie jest teraz parcie w Google.
Szkoda, że jak wpiszemy “chirurgia plastyczna” w Katowicach to na pierwszej stronie w organicznych pojawiają się firmy m.in. z Łodzi i Wrocławia.
Wyszukiwanie lokalne wg mnie powinno działać przy wpisaniu frazy+miasta docelowego. Google jak zwykle chce “jeszcze lepiej” niż użytkownicy…
Dodatkowo niektóre wizytówki w mapach wylatują w kosmos. Jeszcze dwa tygodnie temu się pojawiały. Dziś po rozwinięciu wszystkich wyników w ogóle ich nie ma.
Bardzo dobre wiadomości. Czasami jednak warto samemu zweryfikować – wujek Google zaprasza