Przedstawiciele Google potwierdzili przyczynę zniknięcia niektórych recenzji w Google My Business. Właściciele kont w GMB kilka tygodni temu zaczęli narzekać na problem, związany ze zniknięciem recenzji. Niektóre konta stały się uboższe o jedną – dwie recenzje, natomiast na innych zaobserwować można całkowity ich brak.
Co się wydarzyło z recenzjami w Google My Business?
Jakiś czas temu pisaliśmy na naszym Blogu o tym, że istnieje narzędzie do wykrywania fałszywych recenzji w Google. Obecnie Google aktywnie pracuje nad ich samodzielnym usuwaniem z wizytówek firm w GMB. Według Google, recenzje z niektórych kont zostały przypadkowo usunięte podczas pozbywania się fałszywych recenzji. Teraz Google sprawdza swoje możliwości i narzędzia w celu przywrócenia przypadkowo usuniętych recenzji. Google nie spieszy się jednak z podaniem dokładnego terminu, jak również nie potwierdza, czy na pewno zostaną one przywrócone na konta firm.
Według Joy’a Hawkins’a, eksperta SEO, w takiej sytuacji oczekiwanie pojawienia się usuniętej recenzji na koncie firm może być jednak bez sensu:
„In my experience, when Google adjust something that automatically removes reviews across tons of listings algorithmically, they do not restore these sience they were removed itentionally.”
Jak zostanie rozwiązany ten problem przez Google – okaże się. Wpłynąć na ten proces albo go przyspieszyć się nie uda. Rozwiązanie problemu leży całkowicie po stronie Google’a.