Prowadzisz własny salon, warsztat samochodowy czy sklep z częściami? Aby skutecznie zwiększać sprzedaż, musisz wyróżnić się na tle mocnej konkurencji i zbudować stabilną pozycję na rynku. Pomoże Ci w tym firmowa witryna, która nie stanowi jeszcze najpopularniejszego elementu budowania relacji z odbiorcami w Twoim sektorze, ale jest obiektem zainteresowania potencjalnych klientów. Sprawdź, jak zbudować stronę internetową dla branży motoryzacyjnej i zdobądź rozpoznawalność – nie tylko lokalnie.
Spis treści
1. Strona WWW dla sektora motoryzacyjnego – czy to się opłaca?
2. Jak zbudować stronę dla branży motoryzacyjnej?
2.1. Wybór związanej z branżą domeny
2.2. Zakup sprawnego hostingu
2.3. Zabezpieczenie witryny certyfikatem SSL
2.4. Stworzenie intuicyjnego i atrakcyjnego projektu
2.5. Przygotowanie skutecznych i angażujących treści
2.6. Wdrożenie narzędzi do sprawnej komunikacji
2.7. Optymalizacja strony pod Google i potrzeby klientów
3. Gdzie założyć stronę internetową dla branży motoryzacyjnej?
Strona WWW dla sektora motoryzacyjnego – czy to się opłaca?
W tym miejscu mogłoby pojawić się wiele statystyk ukazujących liczbę kierowców oraz samochodów w Polsce czy rozbudowanych analiz dotyczących sektora motoryzacyjnego. Jednak zdajemy sobie sprawę, że nikt lepiej niż Ty – osoby działającej w branży – nie zna specyfiki rynku, który jest niezwykle konkurencyjny i wymagający.
Obecnie niezwykle trudno jest wypromować komis, salon czy serwis samochodowy. Nie bez powodów branża motoryzacyjna uchodzi w marketingu za jedną z najtrudniejszych. Najlepszym sposobem na generowanie większej sprzedaży może okazać się przeniesienie biznesu do sieci, a najskuteczniejszym kanałem – własna strona internetowa.
Dlaczego witryna może być dla Twojej firmy opłacalną inwestycją? Otóż w branży motoryzacyjnej można zauważyć trend, w którym dystrybutorzy oraz marki poza wprowadzaniem nowych technologii stawiają również na rozwiązania dopasowujące procesy zakupowe do zmieniających się potrzeb klientów. A dziś zgodnie z preferencjami konsumentów sprzedaż przenosi się do Internetu.
Obranie dobrego toru – czyli w przypadku sklepów z częściami, salonów samochodowych czy wypożyczalni aut – stworzenie strony internetowej wiąże się z wieloma korzyściami. Wśród nich możemy wskazać:
- prezentację oferty i działalności bez przerwy (24/7),
- zachęcenie odbiorców do pozostania z firmą na dłużej,
- nawiązanie bliższego kontaktu z klientami (obecnymi i potencjalnymi),
- możliwość prowadzenia innych działań marketingowych i reklamowych,
- zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz widoczności firmy w Internecie.
Co należy zrobić, aby osiągnąć wymienione wyżej efekty? Czytaj dalej, a dowiesz się…
Jak zbudować stronę dla branży motoryzacyjnej?
Każda branża ma własną specyfikę i cechy charakterystyczne. Nie inaczej jest w przypadku sektora motoryzacyjnego. Dlatego przy tworzeniu projektu WWW, musisz z jednej strony zadbać o stałe elementy każdej witryny, a z drugiej pamiętać o tym, co wyróżnia Twój biznes. Aby zbudować skuteczną stronę internetową, musisz wykonać 7 kluczowych kroków.
2.1. Wybór związanej z branżą domeny
Bez względu na to, czy odnosisz już sukcesy na rynku lokalnym, czy dopiero zaczynasz rozwijać biznes w Internecie – Twoją wizytówką online będzie domena internetowa. Wybierając unikalny adres
Domena powinna nie tylko odnosić się do prowadzonej działalności, ale również informować klientów, o tym jakie kategorie produktów i usług znajdują się w witrynie. Poza nazwą musisz jeszcze dobrać rozszerzenie – w Polsce najczęściej stawia się na końcówkę „.pl”, ponieważ można w ten sposób łatwo wskazać zasięg działalności.
2.2 Zakup sprawnego hostingu
Jaki pojazd może wygrać wyścig? Z pewnością szybki, ale też sprawny i bezawaryjny. Taki też musi być hosting Twojej strony internetowej. Przy wyborze usługi udostępniania miejsca na serwerze dla witryny i jej zasobów musisz wziąć pod uwagę takie parametry jak np. transfer, kopie bezpieczeństwa czy pojemność. W ten sposób możesz zabezpieczyć się przez ewentualnymi błędami czy usterkami.
Pamiętaj, że przy wyborze hostingodawcy i odpowiedniego pakietu musisz wciąć pod uwagę, ile treści, zakładek i podstron planujesz stworzyć – o tym, co będzie Ci dokładnie potrzebne, dowiesz się z następnych punktów.
2.3. Zabezpieczenie witryny certyfikatem SSL
Bezpieczeństwo – to kluczowy element zarówno w branży motoryzacyjnej, jak i w projektowaniu stron internetowych. Przy zakupie samochodu z pewnością sprawdzasz, czy pojazd ma zalecane i niezbędne systemy bezpieczeństwa. Tak samo musisz postąpić w przypadku witryny – już przy tworzeniu projektu WWW zadbaj o zaawansowany pakiet ochrony.
W tym celu poza regularnymi kopiami bezpieczeństwa postaw na certyfikat SSL. Ten popularny protokół sieciowy zapewni poufność i szyfrowanie danych oraz uchroni witrynę przed cyberatakami. W ten sposób wzbudzisz też zaufanie odwiedzających, którzy rozpoznają zabezpieczoną witrynę po zamkniętej kłódce w polu adresu i linku z przedrostkiem https://.
Twoja konkurencja ma już certyfikat SSL na stronie internetowej (patrz przykład), a Ty?
Przykład strony z branży motoryzacyjnej z certyfikatem SSL – truckmobileservice.pl
2.4. Stworzenie intuicyjnego i atrakcyjnego projektu
Działając w sektorze motoryzacyjnym, z pewnością zdajesz sobie sprawę, że klienci w Twojej branży bardzo często „kupują oczami”. Podobnie jest w przypadku stron internetowych – użytkownikowi wystarczy już kilka sekund, aby ocenić witrynę i zdecydować, czy chce dalej zapoznawać się z ofertą.
Na szczęście przygotowanie projektu WWW od zera to gwarancja dużej swobody. Jednak zanim wybierzesz kluczowe elementy, przeprowadź analizę konkurencji, poznaj standardy branży i dowiedz się więcej o trendach w tworzeniu stron dla warsztatów czy salonów samochodowych. W końcu Twoim celem jest nie tylko prezentacja firmy, ale również przebicie konkurencji.
W przypadku witryny dla branży motoryzacyjnej warto przede wszystkim zadbać o kolorystykę. Ciemne motywy to nowość w web designie, która idealnie pasuje do wypożyczalni aut sklepu czy sklepu z częściami. W końcu sektor ten często kojarzy się nam z luksusem, elegancją i spersonalizowaną ofertą. Spójrz na stronę firmy Polo – stonowane barwy i kontrast robią naprawdę świetne wrażenie.
Przykład strony z atrakcyjnym projektem WWW – poloautodetailing.pl
Pamiętaj, że poza kolorystyką ważne jest również tło. Postaw na delikatne akcenty, które nie odciągną uwagi od grafik i tekstu. Nie zapełniaj witryny zbędnym szumem – zachowaj równowagę między zdjęciami i inną zawartością, zadbaj o przyjazną strukturę strony i zaprojektuj czytelny interfejs.
2.5. Przygotowanie skutecznych i angażujących treści
Internet to ważne źródło informacji dla Twoich klientów – to tutaj szukają wymarzonego auta, części zamiennych, usługodawców oferujących naprawę czy też porad dotyczących usterek. Właśnie dlatego musisz stworzyć na firmową witrynę atrakcyjne treści – choć wiemy, że w przypadku Twojej branży przygotowanie contentu wymaga konkretnej wiedzy.
Jaka zawartość sprawdzi się na stronie internetowej dla sektora motoryzacyjnego? Oto kilka najciekawszych propozycji:
- dokładny opis oferty (wraz z danymi technicznymi, wyszczególnieniem konkretnych marek/modeli samochodowych i słowami kluczowymi),
- szczegółowy i na bieżąco aktualizowany cennik firmy (otwarta polityka cenowa),
- łatwe do zrozumienia i innowacyjne infografiki urozmaicające teksty,
- zdjęcia przed i po ukazujące rezultaty wykonanej pracy oraz grafiki produktowe,
- filmy poradnikowe dotyczące np. sposobu pielęgnacji pojazdu,
- informacje o zniżkach i wprowadzeniu nowych produktów czy usług,
- artykuły blogowe ze wskazówkami dotyczącymi serwisowania czy eksploatacji,
- ciekawostki z branży i prezentacja nowinek (nowych modeli aut i technologii),
- testy i porównania, podpowiedzi ekspertów, recenzje i rekomendacje klientów.
Konsument w branży motoryzacyjnej szuka informacji w sieci na długo przed wizytą w konkretnym komisie czy warsztacie. Dlatego musisz mieć unikalną i aktualną zawartość na stronie WWW. Zapomnij więc o formułce „po więcej informacji zapraszamy do salonu”.
2.6. Wdrożenie narzędzi do sprawnej komunikacji
Jeśli jedyną formą komunikacji z Twoją firmą jest wizyta w punkcie lub kontakt telefoniczny, to musisz już teraz zdać sobie sprawę, że to zdecydowanie za mało. Jeśli potencjalny klient znajdzie już Twoją witrynę, to musi w ten sposób szybko uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.
Dlatego za pośrednictwem strony internetowej użytkownik powinien mieć możliwość skontaktowania się z przedsiębiorcą. W tym celu warto wdrożyć narzędzia do sprawnej komunikacji takie jak np.:
- rozbudowana zakładka kontaktowa,
- dane kontaktowe w widocznym miejscu witryny (np. w stopce),
- klikalny numer telefonu,
- terminarz i kalkulator internetowy,
- wyszukiwarka, czat wideo czy wirtualny asystent,
- system rezerwacji – opcja umawiania wizyty czy jazdy próbnej online,
- szczegółowy formularz z możliwością wysłania do konkretnego działu.
Przykład witryny z opcją szybkiego kontaktu online – glanc-auto.pl
2.7. Optymalizacja strony pod Google i potrzeby klientów
Aby Twoja witryna stała się widoczna dla klientów, musi spełnić wytyczne wyszukiwarki. Przy projektowaniu firmowej strony dla branży motoryzacyjnej należy więc myśleć o realizacji potrzeb potencjalnych kupujących i wymogów Google.
Poza wspomnianymi już wartościowymi treściami, ciekawymi grafikami i zdjęciami warto więc zadbać o pozycjonowanie lokalne poprzez wizytówkę w Google Moja Firma, dopasowane do działalności słowa kluczowe czy optymalizację techniczną witryny. W przypadku SEO strony internetowej ważna okazuje się szybkość ładowania czy responsywność (dopasowanie do różnych ekranów).
Pamiętaj również o kilku elementach wpływających na doświadczenie użytkownika. Postaw więc na intuicyjną nawigację, widoczną wyszukiwarkę, przejrzyste karty produktowe, czytelny podział na kategorie i podstrony czy interaktywne menu. Ciekawym rozwiązaniem może być zintegrowanie oferty z popularnymi portalami ogłoszeniowymi.
Gdzie założyć stronę internetową dla branży motoryzacyjnej?
Po lekturze naszego poradnika wiesz już, jak zbudować stronę internetową. Nie możemy ukrywać, że aby wyróżnić się na tle mocnej konkurencji, musisz zadbać o wiele elementów i szczegółów. Zdajemy sobie przy tym sprawę, że rozwijając swój biznes, możesz nie mieć czasu oraz umiejętności czy wiedzy, aby przygotować witrynę samodzielnie.
Właśnie dlatego możesz powierzyć losy strony WWW doradcom internetowym. Marka