Jak dopasować działania Digital Marketingowe do firmy? Poradnik dla początkujących

0
13

Jak_dopasowac_dzialania_Digital_Marketingowe_do_firmy

Szukasz sposobów, żeby zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy? Słyszałeś o wielu rozwiązaniach, ale nie wiesz, które będzie pasować do Twojej branży. Sprawdź ten mini poradnik i wybierz działania Digital Marketingowe zgodne z Twoimi potrzebami. 

Co to jest Digital Marketing? 

Digital Marketing to marketing cyfrowy, czyli wszystkie aktywności promocyjne prowadzone w Internecie. To pojemny worek, do którego wrzucamy m.in.:

  • pozycjonowanie (SEO),
  • kampanie Google Ads,
  • prowadzenie wizytówki GMB,
  • Content Marketing,
  • Social Media, 
  • E-mail Marketing.

Elementy_digital_marketingu

Dowiedz się, na czym polega każde rozwiązanie i które będzie odpowiednie na obecnym etapie rozwoju Twojego biznesu. 

Pozycjonowanie, czyli SEO

Co to jest SEO?

To wszystkie działania, które mają sprawić, że Twoja strona internetowa będzie wyświetlała się wysoko w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania Google. 

Specjaliści SEO pracują w obrębie strony internetowej (optymalizacja treści i optymalizacja techniczna) oraz poza nią (pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych).  

SEO_v1 Jakie korzyści daje SEO? 

Skuteczne działania SEO to:

  • większy ruch na stronie internetowej, 
  • lepsza rozpoznawalność firmy w sieci,
  • szansa na poprawę wyników sprzedaży,
  • sposób na budowanie zaufania klientów,
  • mierzalne i długotrwałe efekty.

Ile kosztuje SEO? 

Trudno odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ cena SEO zależy od wielu czynników, przede wszystkim: jaka jest obecna kondycja Twojej strony i jakie działania trzeba wykonać. Niektóre firmy (np. WeNet) oferują bezpłatną wycenę.

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę

Ile trzeba czekać na efekty działań SEO?

Pozycjonowanie to relatywnie długi proces. Na wyniki trzeba czekać kilka miesięcy. Jednak budowanie wysokiej pozycji w Google procentuje w przyszłości. 

Pamiętaj, że aby utrzymać dobry ranking, musisz stale kontrolować aktualizacje algorytmów i wprowadzać wymagane zmiany. 

Dla kogo jest SEO?

SEO to rozwiązanie dla każdej firmy, która ma stronę internetową. Pozycjonowanie sprawdza się w przypadku każdej branży – w handlu i usługach. O wytycznych wyszukiwarek warto myśleć już w trakcie budowania strony WWW. 

Zrób audyt SEO

Kampania reklamowa w Google Ads

Co to jest Google Ads? 

Google Ads to system reklamowy, który pozwala wyświetlać reklamy tekstowe i graficzne na różnych stronach w sieci – m.in. w wyszukiwarce Google czy na portalu YouTube. 

Jakie korzyści daje Google Ads?

Zalety Google Ads to:

  • kierowanie reklamy do osób zainteresowanych ofertą, 
  • kontrola kosztów kampanii,
  • różne formy reklamy w wielu miejscach,
  • możliwość śledzenia efektów,
  • większa świadomość marki wśród klientów.

Ile kosztuje Google Ads? 

Bez wątpienia zaletą Google Ads jest kontrola kosztów przeznaczonych na kampanię. 

Dostępne są różne modele rozliczeń: 

  • CPC (Cost Per Click) – najpopularniejsze rozwiązanie. Płacisz za każde kliknięcie w reklamę, natomiast samo wyświetlanie reklamy jest bezpłatne.
  • eCPC (Ulepszony CPC) – w tym przypadku algorytmy decydują o górnej granicy stawki za kliknięcie, tak aby maksymalizować liczbę konwersji.
  • CPM (Cost per Mile) – płacisz za 1000 wyświetleń. Ten model wykorzystywany jest najczęściej w kampaniach, w których celem jest budowanie widoczności i świadomości marki.
  • CPV (Cost per View) – w tej opcji płacisz za wyświetlenie, jeżeli użytkownik obejrzy minimum 30 sekund filmu lub – w przypadku krótszych filmów – całość. 
  • ROAS (Return on ad Spend) – to automatyczny system wybierania stawek. Algorytm sam dopasowuje maksymalną stawkę za kliknięcie, by uzyskać określony przez Ciebie zwrot kosztów. 
  • CPA (Cost per Action) – automatyczny system wybierania stawek maksymalnych za kliknięcie, by maksymalizować konwersję (na podstawie zadeklarowanej maksymalnej stawki).

Ile trzeba czekać na efekty kampanii Google Ads?

Skuteczność kampanii zależy od poziomu przygotowania poszczególnych elementów: atrakcyjności tekstu, słów kluczowych i jakości grafik, a także przemyślanego dysponowania budżetem. Fachowo zoptymalizowane działania mogą przynieś efekty nawet w ciągu kilku dni. 

Dla kogo jest Google Ads? 

Google Ads to rozwiązania przeznaczone dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych klientów. To także ciekawe rozwiązanie, gdy planujesz wypromować konkretny produkt lub usługę w relatywnie krótkim czasie. 

Jednak warto pamiętać, że nie wszystkie branże mogą prowadzić kampanię w Google. W Polsce przy pomocy płatnych reklam nie można promować online m.in.: alkoholu, niektórych medykamentów czy produktów z branży erotycznej. 

Wizytówka Google Moja Firma

Co to jest Google Moja Firma? 

Bezpłatne narzędzie służące do tworzenia i zarządzania wizytówką firmy w wyszukiwarce i na mapach Google. Znajdują się tam informacje i elementy takie jak: nazwa, dane kontaktowe, lokalizacja, godziny otwarcia czy zdjęcia. Poza tym w GMB (Google My Bussines = Google Moja Firma) możesz publikować posty dotyczące Twojej działalności. 

Jakie korzyści daje Google Moja Firma? 

Wizytówka Google Moja Firma to często pierwsze miejsce spotkania klienta z firmą. Dlatego ma znaczący wpływ na odbiór firmy przez użytkowników. Ponadto zweryfikowana wizytówka GMB to:

  • źródło podstawowych informacji o firmie,
  • wsparcie działań SEO,
  • lepsza widoczność marki,
  • zwiększenie popularności na lokalnym rynku. 

Digital_marketing_zalety_Google_Moja_Firma

Ile kosztuje wizytówka Google Moja Firma? 

Założenie i prowadzenie wizytówki firmy jest darmowe. 

Ile trzeba czekać na efekty Google Moja Firma? 

Od momentu publikacji wizytówki w wyszukiwarce i na mapach Google powinieneś spotkać się z większym zainteresowaniem swoją działalnością. Pamiętaj jednak o regularnych aktualizacjach danych (adres, godziny otwarcia, oferta itd.) i spójności z innymi miejscami w sieci. 

Dla kogo jest wizytówka Google Moja Firma? 

Obecnie założenie wizytówki Google Moja Firma to podstawa działania biznesu w sieci. Tak więc jest to rozwiązanie, które śmiało można nazwać obowiązkowym dla każdej firmy. 

Content Marketing

Co to jest Content Marketing?

Content Marketing, czyli marketing treści to strategia marketingowa, która ma na celu stworzenie i rozwijanie stałej grupy odbiorców. Polega na publikowaniu i promowaniu wartościowych treści związanych z Twoją branżą. Przykładowo mogą być to: artykuły poradnikowe, podcasty, filmy instruktarzowe czy webinary odpowiadające na najczęstsze pytania użytkowników. 

Jakie korzyści daje Content Marketing? 

Przez ostatnie lata wartościowe treści są wysoko oceniane przez algorytmy Google, a także przez samych użytkowników. Wśród korzyści tej strategii wymienia się najczęściej:

  • większy ruch na stronie,
  • lepszą widoczność w wyszukiwarkach,
  • tworzenie społeczności wokół marki,
  • budowanie wizerunku eksperta,
  • wzrost zaufania wśród klientów.

Digital_marketing_zalety_Content_Marketingu

Ile kosztuje Content Marketing? 

Cena tworzenia Contentu zależy od tego, czy zamierzasz przygotowywać go samodzielnie czy korzystać ze wsparcia copywriterów. 

Tworzenie własnych materiałów pochłania sporo czasu, dlatego wielu przedsiębiorców zwraca się z pomocą do specjalistów, którzy zajmują się tym zawodowo. Stawki na rynku są bardzo zróżnicowane. Najczęściej zależą od poziomu zaawansowania tekstu i liczby znaków. 

Ile trzeba czekać na efekty Content Marketingu? 

Aby zbudować rozpoznawalność i zaufanie, potrzeba regularności i cierpliwości. Jeden artykuł czy odcinek podcastu nie sprawią, że Twoja firma nagle stanie się popularna. Jednak w dłuższej perspektywie konsekwentne rozwijanie Content Marketingu może przynieść pozytywne efekty procentujące przez lata. 

Dla kogo jest Content Marketing? 

Tworzenie wartościowych treści to strategia dla wszystkich firm, które chcą budować opinie eksperta w swojej branży i zatrzymywać klientów na dłużej. 

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>

Social Media

Czym są Social Media? 

Media społecznościowe to dostępne w sieci portale umożliwiające wymianę informacji między użytkownikami. Do najpopularniejszych serwisów należą: Facebook, Instagram, Twitter, Tik-Tok czy LinkedIn. Każdy z nich ma miliony użytkowników na całym świecie. 

Jakie korzyści dają Social Media? 

W kontekście prowadzenia firmy media społecznościowe służą przede wszystkim do komunikacji z klientami. Ich główna zaleta to:

  • możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców,
  • szansa na lepsze poznanie potrzeb klientów,
  • możliwość bezpłatnego publikowania treści,
  • budowanie rozpoznawalności firmy w sieci.

Digital_marketing_zalety_Social_Mediow

Ile kosztują Social Media? 

Założenie i prowadzenie konta w najpopularniejszych serwisach jest bezpłatne. Do portfela trzeba zajrzeć w przypadku publikowania postów sponsorowanych. Istnieje również możliwość zlecenia prowadzenia profilu firmie zewnętrznej. 

Ile trzeba czekać na efekty w Social Mediach? 

Podobnie jak w przypadku Content Marketingu przekonywanie do siebie użytkowników to proces. Jeśli Twoje treści będą interesujące i trafią na podatny grunt, szybko stworzysz społeczność wokół swojej firmy. Jednak mówimy tu raczej o tygodniach i miesiącach niż godzinach i dniach. 

Dla kogo są Social Media? 

Media społecznościowe trzeba uznać za podstawowe narzędzie marketingu internetowego dla małych, średnich i dużych firm. Na początek warto zacząć o najpopularniejszych rozwiązań takich jak: Facebook czy Instagram. Dzięki Social Mediom każda firmy ma szanse lepiej poznać preferencje swoich odbiorców: poprzez interakcje czy tworzenie ankiet. 

E-mail Marketing

Co to jest E-mail Marketing? 

To forma marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje elektroniczne skrzynki pocztowe. Jej celem jest tworzenie oraz utrzymywanie relacji z osobami zainteresowanymi Twoją ofertą. 

Jakie korzyści daje E-mail Marketing? 

Warto wspomnieć, że E-mail Marketing to jedna z najpopularniejszych form marketingu cyfrowego. Mówiąc o jej zaletach, wymienia się m.in.:

  • możliwość personalizowania przekazu,
  • szansa na dotarcie do dużej grupy odbiorców,
  • budowanie długotrwałych relacji z klientami,
  • możliwość wykorzystywania automatyzacji,
  • przypominanie o porzuconych koszykach (w przypadku e-commerce). 

zalety_E-mail_marketingu

Ile kosztuje E-mail Marketing? 

Cena kampanii zależy od kilku czynników: celu i zakresu, wielkości bazy adresowej oraz jakości tekstów, a także elementów graficznych. Jeśli tworzysz E-mailing samodzielnie, musisz doliczyć także koszt zakupu platformy służącej do wysyłki. 

Dla kogo jest E-mail Marketing? 

Jest to strategia najczęściej wykorzystywana przez firmy, które chcą poinformować o szczegółach swojej oferty i ewentualnych promocjach. Niekiedy też E-mail Marketing służy do rozpowszechniania Contentu. Coraz częściej wykorzystuje się pocztę elektroniczną do prowadzania badań, np. prosząc odbiorców o wypełnienie ankiety. 

Nowe wezwanie do działania
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here