Jak Google zmienia sposób wyświetlania meta tytułów?

1
1049
Google_zmienia_meta_tytul

Pod koniec sierpnia na blogu Google pojawiła się informacja o aktualizacji sposobu generowania tytułów stron internetowych. Wprowadzone zmiany mają zapewnić, że wyświetlane tytuły w wynikach wyszukiwania będą jak najbardziej dopasowane do zawartości danej strony. Google dokłada wszelkich starań, by użytkownicy dostali dokładnie to, czego szukają. Zastanawiasz się, jak zmiany wpłyną na dotychczasowy sposób tworzenia meta tytułów? Czy aktualizacja została wprowadzona z powodzeniem? Zapraszamy do lektury.

Jak były, a jak będą generowane tytuły?

Jak czytamy na blogu Google, wcześniej tytuły mogły się zmieniać w zależności od zapytania użytkownika. Zgodnie z nowymi zasadami, to nowy system generowania tytułów stworzy odpowiedni title.

Chociaż już w przeszłości Google często wykorzystywał inny tekst niż ten przypisany do tagu meta title, obecny system będzie jeszcze bardziej udoskonalony.

Przeczytaj również:  Zadbaj o pozycjonowanie swojej strony – sprawdź, jak wzmocnić link building

Ogólnie, aktualizacja ma na celu przede wszystkim stworzenie bardziej czytelnych i przystępnych tytułów stron internetowych.

Dlaczego Google nie będzie korzystać z gotowych meta tytułów?

Według specjalistów Google tag title nie w każdym przypadku trafnie opisuje stronę. Często zdarza się, że meta tytuły:

  • są zbyt długie,
  • mają „poupychane” słowa kluczowe,
  • zawierają takie frazy jak np. „strona główna”, które nie opisują dokładnej zawartości.

Jak więc będzie wyglądać generowanie nowych tytułów? Wszystko zależy od sytuacji.

Przede wszystkim pod uwagę brany będzie tekst widoczny od razu po wejściu na stronę internetową, czyli tekst największy, podkreślony za pomocą różnych zabiegów stylistycznych lub nagłówek oznaczony H1. O te elementy warto więc w szczególności zadbać.

W niektórych przypadkach Google może do tytułu dodać nazwę witryny, gdy uzna to stosowne. Jeśli tytuł będzie zbyt długi, może wyświetlić tylko jego część[1].

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>

Co robić? Czy warto nadal tworzyć meta tytuły?

Od razu nasuwa się takie pytanie. Odpowiedź brzmi – oczywiście, że tak. Sytuacja jest dynamiczna, a aktualizacja jest na razie w fazie udoskonalania. Nawet Google potwierdza, że skupienie się na dobrych tagach title pozostaje aktualne.

Przeczytaj również:  Jak Google ocenia jakość treści?

Wciąż w 80% przypadków tytuły będą generowane na postawie tagów title. Nie ma więc większych powodów do obaw i nagłej potrzeby wprowadzania zmian. Tymczasem już trafiły się pierwsze wpadki…

Jak aktualizacja wygląda w praktyce? Pierwsze błędy

Google potwierdził, że aktualizacja dotknie nieco poniżej 20% wyników. Niestety okazuje się, że niektóre witryny tracą ruch, prawdopodobnie właśnie w wyniku źle przepisanych tytułów w SERP. Oto kilka zgłoszonych błędów:

  • przypisanie niewłaściwej lokalizacji w tytule, co prowadzi do nieporozumień, ponieważ użytkownik dostaje wynik z innym miastem, niż tym, którego szuka,
  • przypisanie błędnych tytułów dla stron z branży medycznej, np. dodawanie frazy „szczepienie” do stron, które dotyczą choroby, ale nie szczepienia na tę chorobę,
  • mieszanie małych i wielkich liter w tytułach, co sprawia, że taki tytuł wygląda dziwnie[2].

Pojawiają się więc głosy, że aktualizacja algorytmu nie została dokładnie przetestowana, co szczególnie widać w przypadku tak wrażliwego obszaru, jak zdrowie i medycyna. Co będzie dalej, czas pokaże.

Masz wątpliwości? Google prosi o opinie

Jak przyznaje sam Google, generowane tytuły nie zawsze będą idealne, dlatego zachęca do zabrania głosu w tej sprawie. Wszelkie opinie na temat nowego systemu są mile widziane. Dzięki dodaniu swojej opinii zwiększasz szansę na udoskonalenie aktualizacji i wyeliminowanie kolejnych błędów.

Przeczytaj również:  40% mniej spamu w wyszukiwarce? Google March 2024 Core i Spam Update pod lupą

[1]     An update to how we generate web page titles (google.com)

[2]     Google Title Tag Update Casualties Lose Search Traffic (searchenginejournal.com)

e-book SEO lokalne od A do Z
5/5 - (1 vote)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here