12 przydatnych aplikacji do marketingu w mediach społecznościowych

0
1092

marketing_w_mediach_solecznosciowych

Dzisiaj każda firma, która chce osiągnąć sukces, powinna być obecna w mediach społecznościowych. Prowadzenie skutecznej komunikacji w Social Mediach bywa jednak skomplikowane i czasochłonne. Na szczęście są aplikacje, które potrafią znacząco ułatwić pracę. Poznaj przydatne narzędzia, które pomogą Ci tworzyć ciekawe i atrakcyjne treści, planować publikacje czy zarządzać firmowymi profilami.

Aplikacje, które ułatwiają prowadzenie działań w mediach społecznościowych

Prowadzisz własną firmę? Zadbaj o to, aby była ona obecna w Social Mediach. Dzięki aktywności w mediach społecznościowych będziesz kreować swój pozytywny wizerunek, zbudujesz relacje z klientami i zyskasz szansę na zwiększenie sprzedaży.

Zastanawiasz się, co robić, by prowadzone działania przynosiły zamierzone efekty? Jak usprawnić swoją pracę? W jaki sposób urozmaicić komunikację w Social Mediach? Otóż warto iść z duchem czasu i korzystać z dostępnych narzędzi, których można używać za pomocą smartfona. Poniżej znajdziesz 12 aplikacji mobilnych, które warto przetestować.

1. Buffer

Jedna z najbardziej popularnych aplikacji do planowania postów w Social Mediach. Dzięki temu narzędziu można zaplanować publikację treści na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie czy Pintereście. Zaplanowane posty są automatycznie publikowane w określonym czasie. Buffer umożliwia nawet zaplanowanie relacji – aplikacja przesyła content i przypomina o publikacji. Ponadto ułatwia także odpowiadanie na komentarze.

Aplikacja ma wersję bezpłatną, która pozwala zarządzać maksymalnie trzema kontami i zaplanować miesięcznie do 10 postów na każdym z profili. Można też wybrać jeden z dwóch planów płatnych, które dają więcej możliwości. Jeśli jednak prowadzisz małą lub średnią firmę, wersja darmowa w zupełności Ci wystarczy.

Aplikacja dostępna jest zarówno na system iOS, jak i na Androida.buffer

Buffer

2. Hootsuite

Kolejnym znanym i polecanym narzędziem do zarządzania profilami w mediach społecznościowych jest Hootsuite. Daje ono możliwość tworzenia, planowania, publikowania i monitorowania postów m.in. na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie i YouTube. Zapewnia też bezpośredni kontakt z odbiorcami, możliwość odbierania i wysyłania prywatnych wiadomości.

Hootsuite jest bezpłatny w przypadku prowadzenia maksymalnie dwóch profili społecznościowych. Dodatkowe konta i funkcje są odblokowane w wersji płatnej. Po zarejestrowaniu się, narzędzie pozwala na darmowe wypróbowanie jednego z dostępnych planów.

marketing_lokalny

Przeczytaj również:  Facebook w Polsce – 10 ciekawych statystyk

3. Later

Jeszcze jedno narzędzie do planowania postów. Aplikacja Later na początku była nastawiona głównie na Instagram, ale później rozszerzyła się też o inne portale, takie jak Facebook, Twitter, TikTok, Pinterest. Podobnie jak Buffer, umożliwia również planowanie Stories na Instagramie.

Aplikacja pozwala na planowanie postów w kalendarzu za pomocą funkcji drag&drop, czyli przeciągnij i upuść. W przypadku Instagrama narzędzie pokazuje podgląd, jak zdjęcia prezentują się w siatce. Aplikacja jest darmowa, jednak w wersji płatnej ma oczywiście dodatkowe funkcje, takie jak np. planowanie hashtagów w pierwszym komentarzu (zamiast w opisie), planowanie postów z wieloma zdjęciami, filmów czy analizę skuteczności postów.

4. Canva

Szukasz narzędzia, które pozwoli Ci na łatwe projektowanie grafik? Idealnym wyborem będzie Canva, która daje dostęp do ogromnej liczby gotowych szablonów. Za jej pomocą można stworzyć naprawdę ciekawe projekty, zupełnie za darmo. Nie musisz być grafikiem, żeby tam tworzyć.

Jeśli więc szukasz intuicyjnego narzędzia do tworzenia grafik na potrzeby mediów społecznościowych, koniecznie wypróbuj Canvę. Znajdziesz tu szablony, które pozwolą stworzyć Ci posty na Instagrama czy Facebooka, zdjęcia w tle, Instagram Stories, miniatury na YouTube i wiele innych. Aplikacja przyda się nie tylko do tworzenia grafik do Social Mediów, ale też na stronę internetową. Przygotujesz w niej projekt newslettera, kartki, zaproszenia, broszury czy ulotki.

Z Canvy można korzystać bezpłatnie albo wybrać usługę Canva Pro lub Canva for Enterprise, aby uzyskać dostęp do narzędzi i treści premium.canva

Canva

5. Facebook Business Suite

Kolejna aplikacja to Facebook Business Suite, która pomaga sprawnie zarządzać stroną firmową na Facebooku i Instagramie. Pozwala m.in. planować posty i łatwo publikować treści na dwóch platformach jednocześnie, dzięki czemu zaoszczędzisz swój czas. W jednym miejscu zbiera wszystkie powiadomienia, alerty i wiadomości, usprawnia kontakt z klientami, ułatwia odpowiadanie na wiadomości i komentarze oraz umożliwia śledzenie statystyk.

Jest to idealne narzędzie dla osób, które chcą mieć wszystko w jednym miejscu oraz lubią porządek i wygodę. Co ważne, aplikacja jest całkowicie darmowa. Warto zatem ją przetestować.

 

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku
 

Przeczytaj również:  Personalizacja reklam w Internecie, czyli co o nas wie Google i Facebook?

6. Facebook Ads Manager

Wyświetlasz reklamy na Facebooku lub Instagramie? Dzięki aplikacji Facebook Ads Manager możesz zarządzać swoimi kampaniami z każdego miejsca i w dowolnym czasie. Nie musisz w tym celu włączać swojego komputera. Za pomocą smarftona sprawdzisz skuteczność swoich reklam, szybko dostosujesz budżet, ustawisz harmonogram i wprowadzisz inne niezbędne zmiany. Możesz także stworzyć nowe reklamy, korzystając ze zdjęć i filmów, które znajdują się w bibliotece Twojego smartfona.

7. Snapseed

Publikując zdjęcia na swoim firmowym profilu, musisz zadbać, aby były one wysokiej jakości, wyglądały estetycznie i atrakcyjnie. W tym celu warto sięgnąć do edytora zdjęć, który pozwoli je nieco upiększyć i wydobyć z fotografii to, co najlepsze. Jeśli robisz zdjęcia smartfonem, możesz je za jego pomocą także szybko edytować, bez konieczności przesyłania zdjęć na komputer.

Z pomocą przychodzi tutaj darmowa aplikacja Snapseed, która jest jedną z najczęściej polecanych aplikacji do edycji zdjęć na smartfony. Jest bardzo łatwa w użyciu, ale mimo to ma bardzo wiele opcji i pozwala stworzyć zaawansowany efekt. Korzystają z niej nawet profesjonalni fotografowie.

8. Ripl

Aplikacja Ripl umożliwia tworzenie pięknie zaprojektowanych obrazów, animowanych grafik i filmików, które potem można opublikować w mediach społecznościowych. Narzędzie zmienia zdjęcia w wideo i pozwala dodać do obrazów animacje. Można używać tutaj swoich zdjęć i filmów bądź skorzystać z bazy tych już gotowych.

Darmowa wersja ma wiele szablonów. Daje możliwość wybrania czcionki, kolorów, muzyki, elementów graficznych itd. Gotowy projekt można udostępnić od razu z poziomu aplikacji na swoim profilu.Ripl

Ripl

9. Boomerang

Aplikacja Boomerang pozwala tworzyć krótkie filmiki, które przewijają się tam i z powrotem. Są one obecnie bardzo popularne w mediach społecznościowych. Filmiki te stały się już oddzielnym formatem, który w pewnym sensie łączy trzy inne formaty, czyli zdjęcia, GIF-y i wideo. Takie filmiki są dla użytkowników zabawne, ciekawe i angażujące, a do tego bardzo łatwe do stworzenia, dlatego warto wykorzystywać je na swoich profilach.

Powstałego Boomeranga można udostępnić wprost z aplikacji na Instagramie lub Facebooku albo zapisać w rolce aparatu. Aplikacja jest darmowa, a po jej zainstalowaniu nie trzeba się w niej rejestrować ani zakładać konta – można korzystać z niej od razu.

Przeczytaj również:  Hejt stop, czyli Instagram walczy z przemocą słowną za pomocą nowych funkcjonalności!

10. Hyperlapse

Hyperlapse to aplikacja stworzona przez Instagram. Pozwala ona tworzyć filmy w technice poklatkowej bez konieczności posiadania profesjonalnego sprzętu do nagrywania ani statywu. Obraz jest stabilny nawet podczas nagrywania ,,z ręki’’. Hyperlapse automatycznie ,,wygładza’’ filmy, aby uzyskać kinową jakość, nawet jeśli się poruszasz lub jesteś w trakcie jazdy samochodem.

Filmy możesz udostępniać bezpośrednio na Instagramie lub pobrać do rolki aparatu, aby udostępnić je później. Zakładanie konta nie jest tutaj wymagane.

Promuj swoją firmę

11. Anchor

Następną propozycją jest aplikacja, która służy do nagrywania dźwięku. Możesz więc z jej pomocą tworzyć np. podcasty i inne treści audio, które następnie udostępnisz w swoich Social Mediach. Pamiętaj, że podcasty stały się obecnie bardzo popularnym rodzajem treści. Użytkownicy Internetu chętnie ich słuchają, dlatego warto wykorzystać je do budowania wizerunku eksperta i promocji swojej firmy.

Aplikacja Anchor od Spotify jest zupełnie darmowa i bardzo łatwa w użyciu. Dostępna jest zarówno na Androida, jak i system iOS.anchor

Anchor

12. Trello

Na koniec aplikacja, która pozwoli Ci zarządzać projektami i organizować pracę Twojego zespołu. Jest to rodzaj wirtualnej tablicy, na której znajdują się zadania do wykonania. Dlaczego takie narzędzie znalazło się na tej liście?

Otóż marketing w mediach społecznościowych powinien opierać się na dobrze przemyślanej i zaplanowanej strategii. Trello pomaga delegować zadania, a Twój zespół, który zajmuje się działaniami w Social Mediach, wie, nad czym powinien w danej chwili pracować. Dzięki temu masz pewność, że nic Wam nie umknie, a Twoje działania będą bardziej efektywne.

Nowe wezwanie do działania
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here