Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego? 5 przydatnych narzędzi

2
996
popularność frazy w Google jak sprawdzić

Czy wiesz, że słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów działań SEO? Dzięki keywords użytkownicy trafiają na Twoją stronę po wpisaniu konkretnych haseł. Ponadto frazy pozwalają algorytmom wyszukiwarki ocenić, na jaki temat publikujesz treści. Zastanawiasz się, jak sprawdzić popularność frazy w Google? Nie wiesz, gdzie znaleźć statystyki wyszukiwania? Przeczytaj artykuł i odkryj, jakich narzędzi używać do analizy danych i dlaczego właśnie z wymienionych opcji warto skorzystać.

Senuto

senuto

Działające od 10 lat Senuto to bardzo dokładne narzędzie, z którego na co dzień korzysta wielu specjalistów SEO. Działa na bazie danych Google, co gwarantuje aktualność i precyzję wyników. Platforma oferuje wiele funkcji, które pomogą zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom usprawnić proces pozycjonowania strony WWW: od monitoringu widoczności, przez bazę słów kluczowych i statystyki wyszukiwania, po rozwiązania AI.

Jak narzędzie pomaga przeprowadzić keyword research?

Wykorzystując narzędzie, sprawdzisz, jakie zapytania w Google cieszą się największą popularnością i pozwolisz użytkownikom znaleźć odpowiedzi na swojej stronie.

Senuto umożliwia też wyszukiwanie słów i ich analizę. Dodatkowo pokazuje zapytania związane z daną frazą, a także słowa zależne oraz grupy słów.

Po wpisaniu interesującego Cię słowa kluczowego w wyszukiwarkę Senuto dowiesz się np., jaka jest jego średnia miesięczna liczba wyświetleń, w jakich miesiącach najczęściej jest wpisywane i ile wynosi CPC, czyli tzw. koszt kliknięcia. Dzięki możliwości filtrowania precyzyjnie wybierzesz frazy związane z Twoją działalnością.

Przykład: dla frazy „słowa kluczowe” najczęstsze zapytanie to: „Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego”. Wolumen wyszukiwań w miesiącu wynosi średnio 110. Najczęściej tę frazę w Google wpisują użytkownicy w styczniu i listopadzie.

Ponadto Senuto umożliwia analizę widoczności strony internetowej na słowa kluczowe związane z branżą. W tym narzędziu sprawdzisz także, jak wygląda widoczność Twojej witryny na tle konkurencji. 

Przeczytaj również:  Jak prowadzić SEO lokalne? – checklista działań w pigułce do pobrania
Nowe wezwanie do działania

SEMSTORM

semstorm

Innym przydatnym narzędziem, które pozwala sprawdzić popularność słów kluczowych i ich statystyki wyszukiwania, jest SEMSTORM. To kompleksowe rozwiązanie, które można wykorzystać do usprawnienia pracy nad widocznością strony w wyszukiwarce. Zastanawiasz się, jak działa w tym przypadku keyword research? Sprawdź już teraz!

Jak wygląda analiza danych w SEMSTORM?

Po podaniu interesującej Cię frazy, a także państwa i miasta narzędzie wyświetli wyniki podzielone na 5 grup: proste podpowiedzi, słowa z przyimkami, pytania, video oraz lista słów kluczowych (w kolejności alfabetycznej).

W SEMSTORM możesz także przeanalizować swoją stronę internetową pod kątem zapytań, na które jest najczęściej wyświetlana przez użytkowników. Dzięki temu dowiesz się, jakie frazy przynoszą największy ruch, a co za tym idzie – które słowa kluczowe są najbardziej opłacalne.

Podobnie jak w narzędziu opisanym wyżej SEMSTORM pozwala analizować konkurencję. Na przykład poznasz listę wspólnych fraz, ale także te, na które inne witryny się wyświetlają, a u Ciebie one nie występują. To gotowe pomysły na nowe artykuły lub rozwinięcie już opublikowanych.

Semstorm pomoże Ci nie tylko w dobrze słów kluczowych, ale oferuje też przydatne dodatki do tworzenia treści, które po skopiowaniu tekstu wskażą ewentualne błędy językowe, zasugerują poprawki, a także ocenią artykuł pod kątem SEO.

Zrób audyt SEO

SEMrush

semrush

Chcesz sprawdzić popularność słowa kluczowego w wyszukiwarce Google? Kolejnym narzędziem wartym Twojej uwagi jest SEMrush. Warto wykorzystać je do analizy danych w SEO i SEM. To popularne rozwiązanie pozwala na monitorowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania oraz prowadzenie kompleksowych badań konkurencji.

Sprawdzanie popularności i potencjału fraz w SEMrush – czy to możliwe?

Narzędzie oferuje podobne możliwości, jak poprzednie propozycje. To oznacza, że umożliwia monitorowanie i analizę fraz kluczowych Twojej witryny, ale także na stronach konkurencji. Dzięki temu świetnie nadaje się do budowania strategii SEO słów kluczowych oraz tworzenia skutecznych treści, które będą przyciągać odbiorców.

Przeczytaj również:  8 najważniejszych trendów SEO na 2024 rok

SEMrush to również cenne wsparcie podczas audytu strony WWW. Poza analizą danych wyszukiwania i fraz pozwala zbadać także linki. W ten sposób można poznać ich strukturę i parametry. Dla wielu SEO-wców oraz twórców treści to jedno z kluczowych narzędzi do sprawdzania słów kluczowych i nie tylko podczas codziennej pracy.

Ahrefs

ahrefs

Wciąż nie wiesz, gdzie przeprowadzić keyword research? Ahrefs to kolejne sprawdzone narzędzie na naszej liście. Przyda się do szczegółowej analizy linkowania na stronie, ale oczywiście również do sprawdzenia popularności słów kluczowych w wyszukiwarkach: od Google, przez YouTube, po Binga. Umożliwia także ocenę widoczności witryny, ruchu organicznego oraz wskazuje subiektywną wartość Twojej domeny.

Jak sprawdzić popularność zapytań w Ahrefs?

Dzięki Ahrefs poznasz potencjał konkretnych fraz, liczbę kliknięć oraz współczynnik CPC. Najpopularniejsze funkcje narzędzia pozwalają na dobór słów kluczowych oraz analizowanie ich statystyk, takich jak wolumen wyszukiwań, trudność konkurencji czy wartość ruchu organicznego. Dzięki temu właściciele stron mogą wdrożyć poprawki do strategii SEO i optymalizować zawartość witryny.

Co więcej, narzędzie podpowiada bardziej opłacalne zapytania związane z wyszukiwaną przez Ciebie frazą. W ten sposób trafniej dobierzesz słowa kluczowe do swojego artykułu.

Google Trends

Logo-Gtrends

Na koniec narzędzie sygnowane logo najpopularniejszej wyszukiwarki. Google Trends pokazuje, jakim zainteresowaniem wśród użytkowników cieszyła się dana fraza w wyznaczonym ujęciu czasowym oraz w jakim regionie była najczęściej wyszukiwana. To właśnie w tym miejscu możesz też sprawdzić najpopularniejsze trendy wyszukiwania. W ten sposób dowiesz się, czy słowo kluczowe, które Cię interesuje, zyskuje na popularności, czy może traci.

Przeczytaj również:  7 porad jak pozycjonować nową stronę

Jak wykorzystać trendy w wyszukiwaniach?

W porównaniu do innych przedstawionych narzędzi Google Trends jest nieco uboższe, ponieważ pozwala tylko na pobieżny keyword research, bez pogłębionych informacji na temat statystyki wyszukiwania. Jednak może okazać się wyjątkowo przydatne w sytuacjach, w których musisz działać szybko lub gdy dopiero poznajesz zagadnienia związane z doborem słów kluczowych.

Przeczytaj również:  O tym się mówi - Nowinki prosto z największej konferencji Google I/O 2018
Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie

Narzędzia do sprawdzania popularności słów kluczowych – podsumowanie

Podczas analizy fraz kluczowych możesz kierować się intuicją, ale to jak rzucenie do tarczy przy zgaszonym świetlne. Obecnie wiele narzędzi umożliwia precyzyjną ocenę, która pozwoli Ci trafiać w sedno.

Nie wiesz, które narzędzie wybrać do przeprowadzenia keyword research? Wiele firm oferuje darmowe wersje próbne. Po sprawdzeniu kilku najlepszych rozwiązań dowiesz się, na jakim narzędziu Ci się najlepiej pracuje i które współgra z Twoimi potrzebami.

Kolejne ciekawe rozwiązanie znajdziesz pod adresem answerthepublic.com, które pozwala na odkrywanie zapytań, jakie wpisują internauci w Google. Dzięki temu możesz lepiej zrozumieć, jakie informacje są dla nich istotne i dostosować swoje treści do ich potrzeb.

Popularność fraz kluczowych a narzędzia od Google

Poza wymienionymi już opcjami możesz skorzystać również z rozwiązań Google. Jedną z nich jest wtyczka Keyword Surfer, która pozwala na analizę popularności słów kluczowych bezpośrednio w przeglądarce. Dzięki temu możesz szybko sprawdzić, jakie frazy są najbardziej poszukiwane przez użytkowników.

Kolejną opcję stanowi Planer Słów Kluczowych, który pozwala na analizę konkurencji oraz szacowanie popularności fraz kluczowych. Dzięki temu możesz wybrać te słowa w Google, które przyniosą Ci najwięcej korzyści.

Możesz skorzystać również z podpowiedzi wyszukiwarki czy narzędzia Google Search Console – jak widzisz, istnieje wiele rozwiązań do analizy danych wyszukiwania.

Warto przetestować różne opcje i wybrać te, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom. Pamiętaj, że właściwe dobranie fraz ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojego bloga czy strony internetowej. Dzięki tym narzędziom możesz lepiej poznać swoją grupę docelową i dostarczyć jej wartościowych treści.

e-book SEO lokalne od A do Z
5/5 - (1 vote)

2 KOMENTARZE

  1. Ja najczęściej korzystam z Keyword Planner (najwiarygodniejsze źródło). Bardzo przyjazny interfejs ma równeż Ahrefs i z niego też często korzystam :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here