Jak to w Agencji SEO bywa stała kontrola oraz ciągłe analizy sytuacji w jakich znajdują się strony naszych klientów to tzw. chleb powszedni. Biorąc pod uwagę rozmiar danych z jakimi mamy do czynienia jesteśmy świadkami tego jak bardzo zmieniają się wyniki wyszukiwania. Często możemy zaobserwować jak kolejne aktualizacje algorytmu wpływają na strony oraz ich widoczność.
Kilka dni temu w wyszukiwarce Google miało miejsce dość duże przemieszanie wyników wyszukiwania i wspólnie zastanawialiśmy się co też Google kombinuje tym razem. Czy to tylko błąd w matriksie, testy czy też kolejna aktualizacja? Jak pamiętamy 18 października miała miejsce bardzo duża aktualizacja algorytmu pod nazwą Pingwin 3.0 tym bardziej zachodziliśmy w głowę co może być przyczyną kolejnych wstrząsów w serpach.
Nasze domysły i spekulacje sprawdziły się. Otóż Google dalej testuje oraz aktualizuje Pingwina 3.0 o czym poinformowało:
The Penguin rollout is ongoing, and this is just the effect of that.
Jesteśmy świadkami trwającej już 6 tydzień aktualizacji algorytmu wyszukiwania Google. I chociaż zmiany były widoczne w części wyników wyszukiwania to dalej jest to Pingwin 3.0.
Jak widać na razie nie zanosi się, aby Google przestało poprawiać swój algorytm (przynajmniej na jakiś dłuższy czas), więc popcorn w dłoń i obserwujemy co tym razem zaserwują nam panowie z doliny krzemowej;)