15 narzędzi do kompletnej analizy SEO

5
1929

na-czym-polega-SEO-BLOG-1080x720

Chcesz przeprowadzić analizę techniczną serwisu? Potrzebujesz dobrać słowa kluczowe? Pragniesz podejrzeć działania konkurencji? Do przeprowadzenia skutecznych działań przez pozycjonera (SEO-wca) niezbędne są narzędzia SEO. Nie tylko zdecydowanie ułatwiają pracę, ale także pozwalają oszczędzić czas i w wielu przypadkach są inspiracją do wprowadzenia nowych pomysłów. Poznaj nasz zestaw narzędzi, bez których ciężko pracować specjaliście.

1. Senuto

Senuto to narzędzie chętnie wykorzystywane przez specjalistów SEO. Pozwala sprawnie uzyskać wiele ciekawych informacji. Dzięki Senuto przeprowadzisz nie tylko analizę widoczności serwisów w wynikach organicznych i będziesz mógł monitorować pozycje w Google, ale także stworzysz bazę słów kluczowych.

Jeśli chcesz przyjrzeć się aktualnej widoczności w wyszukiwarce, wpisz adres interesującej cię witryny – swojej lub konkurencji, a dostaniesz przejrzysty wykres i poznasz liczbę słów kluczowych, na które domena zajmuje pozycje TOP 3, TOP 10 oraz TOP 50 w wynikach wyszukiwania w konkretnym okresie. Żadna zmiana nie umknie Twojej uwadze, możesz śledzisz zarówno raporty dzienne, jak i tygodniowe. Dowiesz się, na jakie frazy odnotowujesz wzrosty i spadki.

To świetne narzędzie SEO do wyszukiwania słów kluczowych. Wystarczy podać jedną frazę, by uzyskać bogatą grupę słów kluczowych uszeregowanych pod względem potencjału. Dostępne filtry pozwalają sortować dane pod różnym kątem.

Źródło: Senuto

W Senuto sprawdzisz także słowa zależne, pytania czy grupy słów. Jeśli jesteś głodny inspiracji, w zakładce „Analiza konkurencji” możesz odkryć frazy, na które widoczna jest wyłącznie Twoja domena lub tylko Twoja konkurencja, a także frazy wspólne. Dodatkowo dzięki narzędziu upewnisz się, czy Twojej strony nie dotyczy przypadkiem takie niepożądane zjawisko jak kanibalizacji treści. Senuto można przetestować przez 14 dni za darmo.

2. Semstorm

Jeśli lubisz korzystać z Senuto, z pewnością Twoje oczekiwania spełni Semstorm. Również pomoże zweryfikować aktualną widoczność strony, a także poznać słowa kluczowe. Frazy wyszukiwane są w kontekście konkretnego państwa i miejscowości. Szczególnie warta uwagi jest zakładka „Generator tematów”, dzięki której poznasz najczęściej wyszukiwane pytania i sugestie. To świetna inspiracja do stworzenia wartościowego contentu.

Źródło: Semstorm

Dzięki Semstorm możesz wykonać audyt strony, prowadzić dzienny monitoring pozycji, a także podglądać działania konkurencji. Semtorm to narzędzie płatne, jednak udostępnia darmowe sugestie słów kluczowych.

3. Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog dostępne jest zarówno w wersji płatnej, jak i bezpłatnej. W przypadku wersji okrojonej barierą jest wielkość strony. Bez opłacenia narzędzia możesz maksymalnie przeprowadzić audyt 500 adresów URL. Oznacza to, że przy większych serwisach niezbędne jest wykupienie rocznego abonamentu.

Przeczytaj również:  Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów? Bezpłatny e-book do pobrania

Screaming Frog SEO Spider pozwala na wykonanie dokładnej analizy on-site. Daje możliwość uzyskania cennych informacji na temat struktury strony, w tym meta danych, nagłówków H1, H2, obrazków, adresów URL witryny czy linkowania wewnętrznego. Dzięki narzędziu wyciągniesz kody błędów, a także sprawdzisz poprawność wczytywania się strony.

4. Sitebulb

Kolejne narzędzie do analizy on-site to, obok Screaming Frog, właśnie Sitebulb. Narzędzie to daje jednak jeszcze większe możliwości, dlatego spodoba się wszystkich osobom, które szukają szczegółowych wskazówek, jak przyspieszyć działanie strony. Możesz stworzyć mapę linkowania wewnętrznego, a także sprawdzić, czy Twoja strona odpowiednio szybko się ładuje i czy jest przystosowana do urządzeń mobilnych.

Kolejną zaletą narzędzia jest to, że możesz połączyć je z Google Search Console oraz Google Analytics. Daje to możliwości wykonania jeszcze bardziej dogłębnej analizy. Dzięki Sitebulb przygotujesz wykresy, które nie tylko przedstawiają najważniejsze informacje, ale także są estetyczne.

5. Audyt SEO WeNet

Z pewnością wiesz, jak ważne jest poprawne zoptymalizowanie strony www. Jeśli chcesz sprawdzić kondycję swojej witryny, czym prędzej wykorzystaj dostępne w sieci narzędzia. Taką możliwość oferuje zupełnie za darmo narzędzie do audytu SEO, czyli Audyt SEO WeNet.

Wystarczy, że wpiszesz adres swojej strony internetowej, a już po chwili dostaniesz pełne wyniki. Otrzymasz wynik procentowy, a także krótką informację, w jakiej kondycji jest Twój serwis i czy spełnia wymagania jakościowe wyszukiwarki.

Źródło: Audyt SEO WeNet

W dalszej części poznasz szczegółowe dane na temat parametrów technicznych, wieku domeny, położenia serwera, atrybutów Mozrank czy Page Authority, a także informacje na temat przystępności dla robotów Google:

SEO Audyt treść

Źródło: Audyt SEO WeNet

Narzędzie pozwala sprawdzić też potencjał treści, w tym m.in. podgląd w wynikach Google, informacje na temat meta danych czy nagłówków:SEO Audyt przystępność dla robotów

Źródło: Audyt SEO WeNet

Czy wiesz, że w styczniu 2023 roku było 52,9 mln połączeń internetowych na urządzeniach mobilnych?* Jeśli nie wiesz, czy Twoja strona www jest dostępna na smartfonach i tabletach, z pomocą przychodzi SEO Audyt:
SEO Audyt wersja mobilna

Źródło: Audyt SEO WeNet

Poza tym dzięki narzędziu poznasz wyniki w innych obszarach – od informacji na temat szybkości ładowania strony, analizy kodu HTML, wniosków analitycznych, linkowania, po szczegóły dotyczące mediów społecznościowych i tzw. otoczenia internetowego – dowiesz się, w jakim stopniu Twoja strona jest widoczna w Internecie i z kim konkuruje w sieci. Na koniec otrzymasz garść cennych wskazówek (błędów i ostrzeżeń), dzięki którym będziesz wiedzieć, co poprawić w procesie optymalizacji:

Przeczytaj również:  Odkryj sekret, jak pisać nagłówki. 12 nagłówków, które przyciągają klientów

SEO Audyt lista zadań

Źródło: Audyt SEO WeNet

Poznaj kondycję swojej strony w kilka chwil. Zrób audyt SEO

6. Ahrefs

Ahrefs to idealne narzędzie do analizy struktury linków. Ze względu na kompletną bazę doceniane jest przez wielu specjalistów SEO z różnych zakątków świata, od Europy, przez Azję, po Amerykę. Dzięki Ahrefs możesz sprawdzić zarówno jakość, jak i ilość linków przychodzących nie tylko swoich, ale także konkurencji. Dzięki narzędziu wykryjesz linki usunięte i uszkodzone. Ahrefs daje także inne możliwości, które są istotne, np. przy tworzeniu contentu.

7. Majestic

Do sprawdzenia linkowania zewnętrznego specjaliści wykorzystują również drugie narzędzie, jakim jest Majestic. Wskaźnik Trust Flow wskazuje jakość linkowania, a Citation Flow ilość. Dzięki narzędziu możesz na bieżąco weryfikować, czy do Twojej strony nie prowadzą linki słabej jakości, a analiza konkurencji pozwoli na znalezienie nowych lokalizacji pod linkowanie. Sprawdzisz też rozmieszczenie linków do- i nofollow.

8. Google Trends

Na rynku dostępny jest szeroki wybór płatnych narzędzi SEO lub takich, które są darmowe jedynie w podstawowej wersji lub tylko przez określony czas próbny. Nie można zapominać o darmowych narzędziach SEO, które oferuje Google. Jednym z nich jest Google Trends. To kopalnia wiedzy na temat popularnych fraz kluczowych. Śledź trendy z Twojej branży i lokalizacji. Sprawdź, jak zmieniają się w czasie.

google trends

Źródło: Google Trends

9. Google Analytics 4

Kolejnym wartym uwagi narzędziem SEO jest Google Analytics 4, który pozwala monitorować ruch na stronie. Możesz śledzić statystyki i generować przydatne raporty. Znajdziesz tu informacje na temat użytkowników odwiedzających Twoją witrynę, a także dowiesz się, które strony zyskują popularność, a które mają wysoki współczynnik odrzuceń.

10. Google Search Console

Jednym z podstawowych narzędzi SEO Google, z którego skorzystasz bez żadnych opłat, jest Google Search Console. Sprawdzisz tu indeksację strony, błędy, a także frazy, na które widoczna jest Twoja witryna. By monitorować obecność, kontrolować poszczególne parametry i generować raporty, wystarczy zweryfikować witrynę poprzez dodanie kodu.

11. PageSpeed Insights

Według statystyk 47% użytkowników oczekuje, że strona powinna załadować się już po 2 sekundach, a nawet szybciej. Wolno wczytująca się strona zniechęca użytkowników i obniża pozycję w Google, więc szybkość ładowania jest wyjątkowo istotna dla specjalisty SEO. Wydajność witryny zweryfikujesz za pomocą Google PageSpeed Insights. Narzędzie pozwala wykonać test, a także daje wskazówki, co można poprawić.

Przeczytaj również:  Jak napisać skuteczne ogłoszenie? 7 kluczowych kroków

12. Mobile Friendly Test

Zmiany związane z Mobile First Index nie mogą być obojętne dla żadnego właściciela strony www i specjalisty SEO. To, czy strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych, sprawdzisz łatwo dzięki narzędziu Mobile Friendly Test. Oprócz wyniku otrzymasz podpowiedzi, nad czym warto popracować.

Zrób audyt SEO

13. Answer the Public

Kolejnym bezpłatnym narzędziem, tym razem jednak nie od Google, jest Answer the Public. To cenna pomoc, gdy potrzebujesz inspiracji do napisania angażującego artykułu i przy dobieraniu słów kluczowych. Na podstawie jednej frazy dostaniesz cały zestaw słów powiązanych oraz pytań, które codziennie użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę.

answer the public

Źródło: Answer the Public

14. Ubersuggest

Narzędzie Ubersuggest przyda się zarówno osobom zajmujących się SEO, jak i content marketingiem. To praktyczna wyszukiwarka słów kluczowych zawierająca wartościowe dane na temat częstotliwości wyszukiwania czy sugerowanej stawki CPC. Wyniki uzupełniają propozycję artykułów, w których opisywania jest dana fraza. Znajdziesz tu wiele inspiracji.

15. SurferSEO

Dzięki SurferSEO możesz sprawnie zebrać dane na temat optymalizacji treści, profilu linkowego. Autem narzędzia jest możliwość wygenerowania przejrzystych raportów. Dzięki narzędziu nie tylko przeanalizujesz wyniki wyszukiwania, sprawdzisz techniczne aspekty strony, takie jak prędkość ładowania, ale także wykonasz audyt i dostaniesz konkretne wskazówki, co poprawić.

Źródła: Senuto, Semstorm, DataReportal: Digital Poland 2023, Screaming Frog SEO Spider, Sitebulb, SEO Audyt CS Group, Ahrefs, Majestic, Google Trends, Google Analytics, Google Search Console, PageSpeed Insights, Mobile Friendly Test, Answer the Public, Ubersuggest, SurferSEO, Neil Patel Blog, Gemius/PBI za styczeń 2020

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
5/5 - (4 votes)

5 KOMENTARZE

  1. Ale się uśmiałem ;) Moglibyście reklamować swój audyt subtelniej. 1 narzędzie opisane prawie taką ilością tekstu, jak pozostałe 14… Nieźle

  2. Lista piękna, ale co z tego? Polecam przebadać Autorce przebadać powyższy artykuł pod kątem wydajności. Najlepiej jednym z narzędzi z własnej listy, może być pagespeed insights. Wydajnośc na czerwono… A obrazki ładują się godzinami…

  3. Jeżeli chodzi o wyszukiwanie słów kluczowych, to zdecydowanie stawiam na Senuto – żadne inne narzędzie tak dobrze się u mnie nie sprawdza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here