Jak ułatwić klientom proces zakupowy w wersji mobilnej e-sklepu?

0
493

Jak_ulatwic_klientom_ proces_zakupowy_w_wersji_mobilnej_e-sklepu

Dziś prowadzenie własnego sklepu internetowego to świetny pomysł na biznes. Aby jednak wyróżnić się na rynku i przyciągnąć dużą liczbę klientów, trzeba podążać za obowiązującymi trendami. Coraz więcej osób robi zakupy online za pomocą swojego smartfona. Chcesz skutecznie sprzedawać w sieci? Zadbaj, aby Twój e-sklep był dopasowany do urządzeń mobilnych, nowoczesny, intuicyjny i przyjazny dla klienta. Sprawdź, jak powinien wyglądać mobilny proces zakupowy od momentu dodania produktów do koszyka po wybór metody płatności. Dowiedz się, jak poprawić doświadczenia zakupowe konsumenta oraz co zrobić, aby zminimalizować ryzyko porzucenia koszyka.

e-commerce_v1

Koszyk, rejestracja, wybór płatności, czyli jak powinien wyglądać proces zakupowy

Polacy coraz chętniej robią zakupy online. Wskutek tego powstaje też coraz więcej e-sklepów. Dziś przedsiębiorcy, którzy prowadzą własny sklep internetowy, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć klientów, powinni śledzić aktualne trendy oraz wprowadzać innowacyjne i przemyślane rozwiązania. Ważne jest, by na pierwszym miejscu stawiać potrzeby i wymagania konsumentów. Kupującym online zależy przede wszystkim na wygodzie i bezpieczeństwie. Dobry sklep internetowy powinien zapewnić więc przejrzystą ścieżkę zakupową, która sprawi, że zakupy będą dla klienta szybkie i łatwe.

Czy wiesz, że coraz więcej klientów kupuje online za pomocą urządzeń mobilnych? Jeśli więc chcesz skutecznie sprzedawać w sieci, musisz sprawić, aby Twoi klienci mogli wygodnie robić zakupy na swoich smartfonach. Jak poprawić doświadczenia klienta podczas zakupów na wersji mobilnej stron internetowych?

Na to pytanie odpowiada raport Koszyk Roku 2022. Jest to badanie i ranking najbardziej przyjaznych dla klientów sklepów online w Polsce. W celu stworzenia rankingu przebadano 100 największych e-sklepów pod kątem mobilnego procesu zakupowego. Oceniana została ścieżka, jaką przechodzi klient – od momentu włożenia produktów do koszyka, poprzez rejestrację i logowanie, aż po wybór metody płatności. Chcesz wiedzieć, z jakich rozwiązań korzystają najlepsze e-sklepy? Jak sprawić, aby zakupy w sklepie online były wygodne i w jaki sposób przyciągnąć klientów? Szczegóły znajdziesz poniżej.

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak

Zapewnij łatwą rejestrację i wygodne wprowadzanie danych

Czy wiesz, że rejestracja i logowanie to jeden z etapów, który może zadecydować o dokończeniu transakcji przez klienta? Warto więc zadbać, aby proces ten był jak najbardziej uproszczony. Zbyt długie i skomplikowane formularze rejestracyjne czy czekanie na otrzymanie maila z kodem do rejestracji konta mogą zniechęcić klienta do zakupów. Co więc można zrobić, aby proces rejestracji w sklepie internetowym nie był problematyczny?

  • Nie zmuszaj klientów do rejestracji, daj im możliwość złożenia zamówienia bez konieczności zakładania konta w sklepie. Niech klient sam zadecyduje, czy chce mieć takie konto, czy woli zrobić zakupy jako gość.
  • Przycisk logowania i rejestracji umieść w intuicyjnym dla użytkownika miejscu np. obok ikony koszyka.
  • Zapewnij dodatkowe metody logowania za pomocą kont w mediach społecznościowych.
  • Podczas rejestracji wyświetl od razu, jakie są wytyczne dotyczące hasła – ułatwi to użytkownikowi wpisywanie danych i usprawni cały proces.
  • Nie wymagaj od klienta weryfikacji konta poprzez kliknięcie w link aktywacyjny przesłany mailem lub wpisania kodu, który przyszedł SMS-em. To wydłuża i utrudnia rejestrację. Wystarczy, że na stronie e-sklepu wyświetlisz komunikat o pomyślnym założeniu konta oraz wyślesz podobną informację mailowo. Umieść też linki, które umożliwią na szybkie przejście do konta lub sklepu.
  • Nie wymagaj też od kupującego, aby musiał wpisać właściwy format numeru telefonu czy kodu pocztowego. Najlepiej, jeśli w przypadku liczb system automatycznie zmieni format na odpowiedni.
  • Dodaj w formularzu rejestracji opcję autouzupełniania danych – takie ułatwienie oferuje jedynie 24% sklepów. Pomyśl o wdrożeniu tej funkcjonalności, aby wyprzedzić konkurencję.
  • Zadbaj, aby informacja o ewentualnym błędzie w formularzu wyświetliła się od razu przy błędnie wypełnionym polu, a nie dopiero na końcu po zatwierdzeniu. Dokładnie wyjaśnij też klientowi, na czym polega błąd i jak powinien go poprawić.
  • Unikaj zbyt długich i rozbudowanych formularzy.
Przeczytaj również:  Cross-selling i up-selling w e-commerce, czyli jak zwiększać sprzedaż

Zadbaj o intuicyjny koszyk zakupowy

Koszyk zakupowy to miejsce, w którym odbywa się finalizacja zakupu. Jest to więc jeden z najważniejszych elementów na stronie internetowej sklepu. Powinien prowadzić użytkownika za przysłowiową rękę do samego końca. W widoku koszyka powinny znaleźć się wszystkie najważniejsze informacje, w tym koszty dostawy – klient już na etapie kompletowania zamówienia chce wiedzieć, ile zapłaci za wysyłkę. O czym pamiętać podczas projektowania koszyka zakupowego? Co zrobić, aby był intuicyjny i ułatwiał zakupy?

  • Po każdym dodaniu do koszyka nowego produktu pokazuj zaktualizowane informacje o całym zamówieniu, w tym czytelną cenę dla każdego produktu oraz łączną sumę. Pokaż też przycisk, który umożliwi klientowi bezpośrednie przejście do kasy.
  • Koszyk powinien wyświetlać się w formie warstwy, a nie w nowym, osobnym oknie – ma to duże znaczenie dla kupujących za pomocą urządzeń mobilnych.
  • W pierwszym widoku koszyka warto dać możliwość wpisania kodu promocyjnego oraz pokazać informacje o kosztach dostawy.
  • Zarówno na początku, jak i na końcu koszyka powinno znaleźć się podsumowanie zamówienia, tak, aby klient mógł upewnić się w swoim wyborze, zanim przejdzie do płatności.
Przeczytaj również:  Proces obsługi klienta – z jakich etapów się składa?

koszyk_zakupowy

Przykład widoku koszyka zakupowego w sklepie ikoko.pl

Zamów budowę e-sklepu

Zaproponuj różne metody płatności i pokaż je w widocznym miejscu

Im więcej różnorodnych metod płatności oferuje Twój dedykowany sklep internetowy, tym lepiej. Klienci powinni mieć możliwość wyboru najwygodniejszej dla siebie opcji. Brak preferowanej formy zapłaty za zakupy może skutecznie zniechęcić klienta i spowodować porzucenie koszyka. Zaproponuj więc swoim odbiorcom szeroki wybór form płatności (np. BLIK, płatność kartą, szybkie przelewy przez serwisy płatności takie jak Przelewy24, płatność przez PayPal, PayU itd.).

Warto dostępne formy płatności pokazywać już na stronie głównej e-sklepu, chociażby w dolnej jej części (jak się okazuje, robi to jedynie 36% badanych sklepów), a także na stronie z zawartością koszyka zakupowego. Co jeszcze można zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić klientów do zakupu? Dobrą praktyką jest też dodanie specjalnej podstrony, na której opisane będą wszystkie dostępne metody płatności. Pozwoli to klientom zapoznać się z informacjami o dostępnych płatnościach jeszcze przed rozpoczęciem zakupów.

Ponadto należy pokazać w koszyku zakupowym dostępne formy płatności osobno, tak, aby konsumentowi łatwiej było je znaleźć. Przy każdej z nich powinno znaleźć się widoczne logo. Można także dodać krótki opis, który wyjaśni, na czym polega dana metoda płatności.

formy_platnosci

Podstrona informująca o formach płatności dostępnych w sklepie chabur.pl

 

Zaoferuj płatności odroczone, czyli buy now pay later

Wygodną dla klientów formą płatności, która ostatnio zyskuje na popularności jest model BNPL – ,,buy now pay later’’, czyli kup teraz, zapłać później. Konsument, wybierając tę metodę, może zyskać przykładowo możliwość zapłaty za swoje zakupy za miesiąc lub rozłożyć płatność na raty. Tę formę płatności coraz częściej wybierają klienci sklepów elektronicznych czy odzieżowych. Klient może szybko kupić produkt, którego potrzebuje, nawet gdy w danym momencie nie posiada wystarczających środków pieniężnych – zapłaci za daną rzecz dopiero po jej otrzymaniu. Odroczenie płatności potrafi skutecznie zachęcić klienta do zrobienia zakupów w sklepie online oraz zwiększenia wartości koszyka. Rozwiązanie to przynosi więc korzyści zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców.

Przeczytaj również:  Produkty w sklepie internetowym - ekspozycja i promocja

Płatności odroczone to jeden z aktualnych trendów e-commerce. Coraz więcej sklepów internetowych oferuje możliwość skorzystania z opcji BNPL – na ten moment aż 73% przebadanych e-sklepów. Jeśli zdecydujesz się na wprowadzenie takiego rozwiązania w swoim e-sklepie, możesz  zwiększyć swoją sprzedaż. Pamiętaj, by informację o płatnościach odroczonych umieścić w widocznym miejscu np. na karcie produktu, ale też na stronie głównej. Może być to logo z odnośnikiem do oddzielnej podstrony ze szczegółami. Dzięki temu osoby, które jeszcze nie znają tej opcji, będą mogły się z nią na spokojnie zapoznać – pamiętaj, że wciąż dla wielu klientów jest to nowa usługa.

Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać w sieci, weź pod uwagę podane wyżej wskazówki. Spraw, aby zakupy w Twoim sklepie były szybkie, łatwe i wygodne. Szukasz kogoś, kto pomoże Ci założyć nowoczesny sklep internetowy? Skorzystaj z pomocy agencji marketingowej WeNet, która jest certyfikowanym partnerem PrestaShop w Polsce. Specjaliści stworzą dla Ciebie sklep, który będzie zgodny z obecnymi wymaganiami rynku i dopasowany do potrzeb dzisiejszych konsumentów. Podpowiedzą Ci też, jak z powodzeniem prowadzić swój e-biznes i zwiększać sprzedaż. Wejdź na WeNet.pl i dowiedz się więcej o ofercie.

  

Źródło: Raport Koszyk Roku 2022

jak założyć sklep internetowy - pobierz e-booka
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here