Kiedy najlepiej publikować materiały na YouTube? Analiza 2023

0
933

Kiedy_najlepiej_publikowac_materialy_na_YouTube_Analiza_2022

YouTube to miejsce, w którym najdynamiczniej rozwija się marketing wideo. W tej rywalizacji założony w 2005 roku serwis wyprzedza inne popularne media społecznościowe: Instagrama i TikToka. Skoro YouTube ma taki potencjał – warto go wykorzystać do promocji firmy. Dowiedz się, w jakich dniach i godzinach twórcy publikują materiały, by osiągać optymalne wyniki wyświetleń.

Kiedy publikować filmy na YouTube?

Tworzenie materiałów na YouTube jest relatywnie trudne. Ten proces składa się z kilku dość czasochłonnych etapów. Najpierw trzeba stworzyć scenariusz, potem nagrać materiał, a następnie go zmontować. Dlatego, gdy już wkładamy tyle pracy w przygotowanie filmu, warto zaprezentować go jak największej liczbie odbiorców. Stąd pytanie: kiedy publikować materiały na YouTube, aby uzyskiwać dobre wyniki?

Amerykańska firma HubSpot przeprowadziła badania, z których wynika, że większość ankietowanych publikuje materiały na YouTube od 4 do 6 razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę, że tworzenie treści na potrzeby serwisu jest czasochłonne i wymaga niemałego wysiłku, jest to naprawdę imponujący wynik.

Jeśli chodzi o konkretne godziny publikacji na YouTube, respondenci odpowiadali następująco:

  • 31% stwierdziło, że najlepszy czas na publikowanie materiałów na YouTube mieści się pomiędzy 18:00 a 21:00,
  • 23%, że pomiędzy 15:00 a 18:00,
  • 19%, że pomiędzy 12:00 a 15:00.
Przeczytaj również:  Sekcja podcastów w serwisie YouTube – zapowiedź

Według badanych najlepsze dni na publikacje na YouTube przypadają na weekendy, czyli:

  • piątki,
  • soboty,
  • niedziele.

youtube_godziny_publikacji

Źródło: HubSpot

YouTube – w przeciwieństwie do TikToka i Instagrama – wymaga większego skupienia, choćby ze względu na czas trwania filmów. Zapewne stąd wyniki, które pokazują, że użytkownicy najchętniej korzystają z tego serwisu w dni i godziny wolne od pracy.

www_korzeniowski_wiekszy

Kiedy NIE publikować filmów na YouTube?

Teraz spójrzmy na drugą stronę medalu. W jakie dni i godziny lepiej nie publikować materiałów w serwisie YouTube?

Jak pokazuje badanie HubSpot: tylko 5% pytanych stwierdziło, że poniedziałek to najlepszy czas na wrzucanie materiałów. Na drugim miejscu „czarnej listy” znalazł się wtorek, a zaraz po nim plasowała się środa. Czyli – według respondentów – początek tygodnia to kiepski czas na aktywność na YouTube.

Jeśli chodzi o godziny, to nie powinno być wielkich zaskoczeń. Najsłabsze wyniki respondenci odnotowywali wczesnym rankiem (od 6:00 do 9:00) oraz późną nocą (od 21:00 do północy).

Przeczytaj również:  Jak napisać scenariusz filmu na YouTube?

Czy warto zwracać uwagę na godzinę publikacji?

Na godzinę publikacji powinny zwracać szczególną uwagę kanały, które dopiero startują. Gdy wrzucasz materiały w godzinach największego ruchu (czyli popołudniami), masz szansę generować większą liczbę wyświetleń filmów i rozwijać popularność swojego profilu.

Jednak warto pamiętać, że świeżość materiału nie jest najważniejszym czynnikiem rankingowym na YouTube (w przeciwieństwie np. do Instagrama). Na YouTube możesz wrzucić materiał w środku nocy i jeśli okaże się interesujący dla użytkowników, będzie generował ruch przez najbliższe miesiące i lata.

Niekiedy zdarza się tak, że film wrzucony kilka miesięcy lub kilka lat temu z powodu wzrostu popularności danej osoby lub zjawiska, nagle generuje duży ruch.

Zbudujemy Ci stronę. Sprawdź jak

Najlepszy czas na publikacje dla Twojego kanału na YouTube. Podsumowanie

Każdy kanał ma inną grupę docelową i ten czynnik też trzeba brać pod uwagę.

Żeby sprawdzić, dokładne dane dotyczące swojego kanału, skorzystaj z opcji statystyk dostępnych w YouTube Studio.

  • Najpierw wejdź na swój kanał YouTube.
  • Następnie kliknij YouTube Studio.
  • Wejdź w zakładkę „Statystyki” i później „Odbiorcy”.
Przeczytaj również:  Wideo marketing – 5 wskazówek, jak skutecznie działać na YouTube

Jeśli Twój profil generuje wystarczający ruch, uzyskasz dostęp do szczegółowego raportu, który pokazuje, kiedy Twoi widzowie są najbardziej aktywni na platformie.

Promuj swoją firmę
Na koniec: warto brać pod uwagę statystyki, gdy chce się zoptymalizować swój kanał i sprawdzić różne rozwiązania. Ostatecznie jednak nie ma uniwersalnych godzin i dni publikacji na YouTube, które gwarantują sukces.

Źródło: HubSpot

e-book 18 wskazówek, które rozwiną Twój kanał na YouTube
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here