YouTube to miejsce, w którym najdynamiczniej rozwija się marketing wideo. W tej rywalizacji założony w 2005 roku serwis wyprzedza inne popularne media społecznościowe: Instagrama i TikToka. Skoro YouTube ma taki potencjał – warto go wykorzystać do promocji firmy. Dowiedz się, w jakich dniach i godzinach twórcy publikują materiały, by osiągać optymalne wyniki wyświetleń.
Kiedy publikować filmy na YouTube?
Tworzenie materiałów na YouTube jest relatywnie trudne. Ten proces składa się z kilku dość czasochłonnych etapów. Najpierw trzeba stworzyć scenariusz, potem nagrać materiał, a następnie go zmontować. Dlatego, gdy już wkładamy tyle pracy w przygotowanie filmu, warto zaprezentować go jak największej liczbie odbiorców. Stąd pytanie: kiedy publikować materiały na YouTube, aby uzyskiwać dobre wyniki?
Amerykańska firma HubSpot przeprowadziła badania, z których wynika, że większość ankietowanych publikuje materiały na YouTube od 4 do 6 razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę, że tworzenie treści na potrzeby serwisu jest czasochłonne i wymaga niemałego wysiłku, jest to naprawdę imponujący wynik.
Jeśli chodzi o konkretne godziny publikacji na YouTube, respondenci odpowiadali następująco:
- 31% stwierdziło, że najlepszy czas na publikowanie materiałów na YouTube mieści się pomiędzy 18:00 a 21:00,
- 23%, że pomiędzy 15:00 a 18:00,
- 19%, że pomiędzy 12:00 a 15:00.
Według badanych najlepsze dni na publikacje na YouTube przypadają na weekendy, czyli:
- piątki,
- soboty,
- niedziele.
Źródło: HubSpot
YouTube – w przeciwieństwie do TikToka i Instagrama – wymaga większego skupienia, choćby ze względu na czas trwania filmów. Zapewne stąd wyniki, które pokazują, że użytkownicy najchętniej korzystają z tego serwisu w dni i godziny wolne od pracy.
Kiedy NIE publikować filmów na YouTube?
Teraz spójrzmy na drugą stronę medalu. W jakie dni i godziny lepiej nie publikować materiałów w serwisie YouTube?
Jak pokazuje badanie HubSpot: tylko 5% pytanych stwierdziło, że poniedziałek to najlepszy czas na wrzucanie materiałów. Na drugim miejscu „czarnej listy” znalazł się wtorek, a zaraz po nim plasowała się środa. Czyli – według respondentów – początek tygodnia to kiepski czas na aktywność na YouTube.
Jeśli chodzi o godziny, to nie powinno być wielkich zaskoczeń. Najsłabsze wyniki respondenci odnotowywali wczesnym rankiem (od 6:00 do 9:00) oraz późną nocą (od 21:00 do północy).
Czy warto zwracać uwagę na godzinę publikacji?
Na godzinę publikacji powinny zwracać szczególną uwagę kanały, które dopiero startują. Gdy wrzucasz materiały w godzinach największego ruchu (czyli popołudniami), masz szansę generować większą liczbę wyświetleń filmów i rozwijać popularność swojego profilu.
Jednak warto pamiętać, że świeżość materiału nie jest najważniejszym czynnikiem rankingowym na YouTube (w przeciwieństwie np. do Instagrama). Na YouTube możesz wrzucić materiał w środku nocy i jeśli okaże się interesujący dla użytkowników, będzie generował ruch przez najbliższe miesiące i lata.
Niekiedy zdarza się tak, że film wrzucony kilka miesięcy lub kilka lat temu z powodu wzrostu popularności danej osoby lub zjawiska, nagle generuje duży ruch.
Najlepszy czas na publikacje dla Twojego kanału na YouTube. Podsumowanie
Każdy kanał ma inną grupę docelową i ten czynnik też trzeba brać pod uwagę.
Żeby sprawdzić, dokładne dane dotyczące swojego kanału, skorzystaj z opcji statystyk dostępnych w YouTube Studio.
- Najpierw wejdź na swój kanał YouTube.
- Następnie kliknij YouTube Studio.
- Wejdź w zakładkę „Statystyki” i później „Odbiorcy”.
Jeśli Twój profil generuje wystarczający ruch, uzyskasz dostęp do szczegółowego raportu, który pokazuje, kiedy Twoi widzowie są najbardziej aktywni na platformie.
Na koniec: warto brać pod uwagę statystyki, gdy chce się zoptymalizować swój kanał i sprawdzić różne rozwiązania. Ostatecznie jednak nie ma uniwersalnych godzin i dni publikacji na YouTube, które gwarantują sukces.
Źródło: HubSpot