Jak zostać Lokalnym Przewodnikiem Google?

0
18
lokalny przewodnik Google jak nim zostać

Mogę zaryzykować stwierdzenie, że zdarzyło Ci się już korzystać z map internetowych czy aplikacji nawigacyjnych. Ich popularność nie umyka również entuzjastom kawy, miłośnikom przyrody czy też historykom sztuki, którzy coraz chętniej włączają się w udoskonalanie takich narzędzi. Wszystko po to, aby dzielić się swoją wiedzą, pomagając innym w odnalezieniu najciekawszych miejsc w okolicy. Właśnie dla nich Google stworzyło program Lokalnych Przewodników, który pozwala na aktywny udział w rozwoju Google Maps. Kim jest i jak uzyskać status Lokalnego Przewodnika Google? Jakie są nagrody? Wszystkie najważniejsze informacje o programie i jego wymaganiach znajdziesz poniżej!

Na czym polega program Lokalny Przewodnik Google?

Czy wiesz, że dobra znajomość swojej okolicy oraz wiedza o ulubionych miejscach może być cennym źródłem informacji dla innych? Program Lokalnych Przewodników daje szansę każdemu, kto chce nie tylko promować swój region, ale także zdobyć nagrody i prestiż w społeczności użytkowników najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.

Jest to inicjatywa stworzona przez Google, mająca na celu ułatwienie internautom korzystania z usług Google Maps. Program ten polega na zachęcaniu aktywnych użytkowników do dodawania opinii, ocen, zdjęć, informacji o miejscach oraz zgłaszania błędów na mapach.

Osoby należące do społeczności zbierają punkty za swoje działania, które można wymieniać na różne nagrody i korzyści. Im więcej punktów w Mapach Google zdobywa przewodnik, tym wyższy poziom osiąga w programie. Wyższe poziomy wiążą się zaś z większymi korzyściami, takimi jak dostęp do ekskluzywnych funkcji, wydarzeń czy promocji.

marketing_lokalny_v2

Czym jest instytucja Lokalnego Przewodnika?

Dzięki współpracy z Google, wszelkie działania Lokalnych Przewodników przyczyniają się do tworzenia lepszych i dokładniejszych map. Ich zaangażowanie i aktywność sprawia, że Google Maps staje się coraz bardziej przyjazne i funkcjonalne, co z kolei przekłada się na wygodniejsze korzystanie z tej usługi.

Przeczytaj również:  Burza Mózgów – na czym polega?

Odznaka Lokalnego Przewodnika będzie przysługiwać każdemu, kto chce wnieść swój wkład w rozwój mapy oraz podzielić się swoją wiedzą na temat odwiedzanych i dodanych miejsc.

Google Local Guide udostępnia swoje opinie, publikuje zdjęcia, informuje o zmianach i nowych lokalizacjach firm oraz odpowiada na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania. Wszystkie te informacje można znaleźć na profilu konkretnej firmy w wyszukiwarce. Gigant z Mountain View wyróżnia te recenzje poprzez dodanie opisu Lokalny Przewodnik pod imieniem i nazwiskiem.

W ramach programu uczestnicy zdobywają punkty, które można wymieniać na różne nagrody oraz korzyści. Oprócz tego społeczność ta ma możliwość uczestniczenia w specjalnych wydarzeniach organizowanych przez Google, a także otrzymywania ekskluzywnych informacji na temat nowości i aktualizacji usług. W ten sposób przewodnicy mają szansę na jeszcze większe zaangażowanie oraz rozwój swoich umiejętności.

Promuj swoją firmę

Wymagania Lokalnego Przewodnika Google – jak się dostać do programu?

Rejestracja jako Lokalny Przewodnik Google wymaga spełnienia kilku podstawowych wymagań.

Dołączenie do programu jest darmowe, a jego zasady nie są skomplikowane. Warto jednak przed przystąpieniem zaznajomić się z warunkami uczestnictwa i regulaminem. Więcej informacji na temat wymogów można znaleźć na stronie pomocy Giganta z Mountain View.

Co poza zamiłowaniem do odkrywania nowych miejsc i dzielenia się swoimi doświadczeniami jest potrzebne przyszłemu uczestnikowi programu? Rolę Lokalnego Przewodnika może pełnić użytkownik, który ukończył 18 lat i ma aktywne konto Google. Musisz pamiętać, że opcja ta dedykowana jest wyłącznie osobom prywatnym. Uczestnik korzystający z konta firmowego, który dzieli się informacjami i treściami, nie otrzymuje za to korzyści w ramach programu.

Przeczytaj również:  Czy Google zapłaci rekordową karę?

Lokalni Przewodnicy zdobywają punkty, ale muszą przy tym pamiętać, aby nie naruszać reguł programu dotyczących publikowanych treści. Nie powinny one zawierać materiałów handlowych czy danych osobowych. Ponadto publikowana zawartość nie może zniesławiać czy promować negatywnych zachowań. Zasady te obowiązują również podczas imprez organizowanych dla społeczności przewodników. Biorąc udział w takich wydarzeniach, należy wziąć odpowiedzialność również za osoby towarzyszące.

Co warto podkreślić, użytkownicy powinni unikać świadczenia usług płatnych. Przykładem jest choćby rekomendowany autor zdjęć do Google Street View.

Aby poznać członków społeczności oraz dowiedzieć się więcej o samym programie, warto zarejestrować się na Forum Lokalnych Przewodników.

Jak zdobyć punkty i awansować w programie?

Jak wspominałam już wcześniej, w programie można zdobywać punkty za różne aktywności związane z udoskonalaniem mapy. Poniżej przedstawiam, jakie aktywności lokalnych przewodników są nagradzane.

  • Dodawanie recenzji: za każdą dodaną recenzję otrzymuje się punkty. Warto starać się, aby były one rzeczowe, pomocne i oparte na osobistych doświadczeniach.
  • Wgrywanie zdjęć: udostępniając zdjęcia odwiedzanych miejsc, również zdobywa się punkty. Warto pamiętać, aby zdjęcia były wysokiej jakości i dobrze oddawały charakter danej lokalizacji.
  • Aktualizowanie informacji: w sytuacji, gdy dane dotyczące konkretnej firmy czy miejsca są nieaktualne lub błędne, można je zaktualizować, co również wzbogaca punktową pulę.
  • Odpowiadanie na pytania: inni użytkownicy mogą zadawać pytania dotyczące miejsc na mapach. Odpowiadając na nie, również uzyskuje się punkty Lokalnego Przewodnika.
  • Wpisywanie nowych miejsc: jeśli na mapie brakuje jakiegoś miejsca, można je dodać, co również zostanie docenione.

Dzięki swojemu zaangażowaniu uczestnicy zbierają punkty, które następnie wpływają na poziom Lokalnego Przewodnika (od 1 do 10) – im jest wyższy, tym wiąże się z atrakcyjniejszymi korzyściami.

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie

Czy warto zostać przewodnikiem?

Rejestracja jako Lokalny Przewodnik Google wiąże się z wieloma korzyściami. Poza satysfakcją z pomagania innym użytkownikom w odkrywaniu ciekawych miejsc, uczestnicy programu mogą liczyć na różne bonusy.

Przeczytaj również:  5 sił Portera – przykłady zastosowania w praktyce

Chcesz dowiedzieć się w końcu, jakie są nagrody dla Lokalnych Przewodników Google? Na niższych poziomach są to głównie cyfrowe odznaki, które można wyświetlać na swoim profilu. Na wyższych poziomach uczestnicy otrzymują:

  1. dostęp do ekskluzywnych funkcji aplikacji,
  2. możliwość testowania nowych produktów,
  3. specjalne promocje i rabaty w sklepie Google Store,
  4. otrzymywać zaproszenia na specjalne wydarzenia.

Warto również wspomnieć o plakietkach Lokalnych Przewodników, które są przyznawane za szczególne osiągnięcia w ramach programu. Przykłady takich osiągnięć to liczba dodanych miejsc, zdjęć na Mapach Google czy odpowiedzi na pytania. Plakietki są wyrazem specjalizacji i zaangażowania przewodnika w konkretne obszary map, co pozwala innym użytkownikom zyskać jeszcze więcej informacji na temat danej lokalizacji.

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w programie Lokalnych Przewodników Google jest aktywność, zaangażowanie oraz dbanie o jakość dodawanych treści. Im więcej wysiłku włoży się w swoją działalność, tym większe korzyści można z tego czerpać.

Jak pozyskać rekomendacje lokalnych przewodników?

Prowadzisz własną firmę i chcesz pozyskać opinię od Lokalnego Przewodnika Google? W tym celu warto podjąć kilka działań.

Choć zwykle uczestników programu nie trzeba zachęcać do aktywności, to warto spróbować! Można to zrobić, umieszczając w widocznym miejscu plakaty czy naklejki z prośbą o recenzje. Pamiętaj, aby podać instrukcje, jak dodać opinię, aby ułatwić ten proces osobom mniej zaznajomionym z technologią. W różnych miejscach udostępniaj też informacje, o które często pyta wyszukiwarka.

Nie zapominaj, aby zadbać o jakość obsługi klienta i oferowanych usług. Zadowoleni klienci są bardziej skłonni do dzielenia się swoimi pozytywnymi doświadczeniami z innymi, co może zwiększyć zaangażowanie Lokalnych Przewodników oraz innych użytkowników Google Maps.

e-book Dlaczego Twoja firma powinna być obecna w Internecie
5/5 - (1 vote)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułJak uczenie maszynowe pomaga w marketingu?
Następny artykułJak znaleźć słowa kluczowe dla swojego biznesu?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here