
Sprzedawanie na Allegro to sztuka przyciągania uwagi i budowania zaufania w kilka sekund. W tak licznej prezentacji ofert liczy się każdy detal — od zdjęcia po ostatnie słowo w opisie. Jeśli chcesz, aby Twoje produkty nie tylko wabiły spojrzenia, ale i generowały realne zakupy, musisz postawić na sprawdzone techniki, które spowodują podniesienie współczynnika konwersji. Gotowy, by wycisnąć maksimum z każdej wizyty użytkownika na Twojej aukcji? Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku.
Czym jest współczynnik konwersji?
Jeśli sprzedajesz na Allegro, to musisz liczyć się z sytuacją, w której tysiące osób przegląda Twoją ofertę, ale tylko niewielka część z nich faktycznie kupuje produkty. Współczynnik konwersji wynosi wtedy zaledwie 1–2% i ogromna część Twojego potencjału sprzedażowego przepada. Brak optymalizacji konwersji oznacza marnowanie czasu, budżetu i energii, a tego na pewno byś nie chciał.
Teraz spójrz na to z zupełnie innej perspektywy. Jesteś w sytuacji, w której Twoje działania prowadzą do podniesienia współczynnika konwersji o kilka punktów procentowych, a w efekcie do zwiększenia sprzedaży. Wyższa konwersja sprzedaży oznacza większe zyski bez konieczności zwiększania ruchu. Dzięki skutecznej strategii możesz wpłynąć na decyzje zakupowe klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż produktów i znacząco poprawić liczbę konwersji w całym marketplace. Brzmi zdecydowanie lepiej, prawda? W takim razie, jak to zrobić?
Kluczem do sukcesu jest zrozumienie, czym dokładnie jest wskaźnik konwersji. Pozwoli Ci to na świadome rozpoczęcie pracy nad jego poprawą.
Otóż współczynnik konwersji pokazuje, jaki procent użytkowników wykonuje oczekiwane działanie, w tym wypadku dokonuje zakupu. Aby go obliczyć można posłużyć się następującym wzorem:
Współczynnik konwersji = (Liczba konwersji / Całkowita liczba odwiedzających) ∗100%
Dzięki ogólnodostępnym i bezpłatnym narzędziom, możesz łatwo analizować wyniki i wdrażać działania, które realnie zwiększają konwersję sprzedaży. W tym artykule podpowiemy Ci, jak najlepiej i najprościej dążyć do tego celu.

Dlaczego optymalizacja konwersji na Allegro jest tak ważna?
Zanim przejdziemy do konkretnych przykładów strategii optymalizacji konwersji, wyjaśnijmy, dlaczego warto wdrażać takie rozwiązania.
Jak pewne zauważyłeś, marketplace’y, takie jak Allegro, funkcjonują w środowisku o dużej konkurencji. Jednocześnie są jednak miejscem, do którego trafiają klienci wstępnie zdecydowani na zakup produktu, co znacznie skraca ścieżkę zakupową i zwiększa Twoje szanse na konwersję sprzedaży. Wystarczy, że w umiejętny sposób pokierujesz ich na swoją stronę produktu i zadbasz o atrakcyjny opis oferty Allegro. To zdecydowanie łatwiejsze niż działania, które musisz wykonać, aby wypromować swój własny sklep internetowy.
Sposoby na zwiększenie konwersji na Allegro – sprawdź, czy je znasz
Aby osiągnąć wyższą konwersję sprzedaży, warto wdrożyć kilka sprawdzonych działań i zastosować praktyczne wskazówki w następujących obszarach zarządzania kontem Allegro.
Zarządzanie grafiką
- profesjonalne zdjęcia produktowe
Pierwsze wrażenie buduje zaufanie i zachęca do kliknięcia w ofertę. Miej to na uwadze, gdy dodajesz zdjęcia produktowe, zwłaszcza miniaturki, które wyświetlają się obok tytułu oferty. To właśnie one podwyższają Twój współczynnik klikalności, czyli tzw. CTR, co w niedługim czasie pomaga również zwiększyć sprzedaż.
Pamiętaj, że klienci “kupują oczami”, dlatego jakość zdjęcia produktów powinna być bez zarzutów i jednocześnie musi zostać dostosowana do możliwości technicznych marketplace’u. Parametry techniczne muszą iść w parze z estetyką. Liczy się dobre oświetlenie, prawidłowa ekspozycja produktów, jednolite i białe tło, bez dodatkowych elementów. W miarę potrzeby warto posłużyć się namiotami bezcieniowymi do robienia zdjęć produktowych albo skorzystać z usług profesjonalnych fotografów. Uwzględnij również spójność zdjęć z opisem oferty Allegro. Sprawdź, czy zdjęcia produktów odzwierciedlają i eksponują w wystarczający sposób ich cechy, np. wzór, kolor, wielkość.
Zarządzanie treścią
- adekwatny tytuł oferty produktowej
Dobierz trafny tytuł do prezentowanego produktu, który pozwoli potencjalnemu klientowi szybko i skutecznie odnaleźć to, czego szuka wśród tysiąca innych rzeczy na serwisie. Wykorzystaj narzędzia do analizy słów kluczowych, aby dostosować precyzyjność poszczególnych wyrazów. Zastanów się, jakie słowa najlepiej opisują Twój produkt i spróbuj wkomponować je w tytuł oferty Allegro.
- przejrzyste i atrakcyjne opisy produktów
Klient musi wiedzieć, co kupuje, bez zbędnego szukania informacji, dlatego zadbaj o atrakcyjność i przejrzystość opisu Twojego produktu. Zawrzyj w nim wszystkie niezbędne szczegóły i stosuj język korzyści, wymieniając, co można zyskać kupując na Twojej aukcji. Stosuj formatowanie tekstu dla jasności przekazu: boldowanie, punktowanie, interlinię, itp. Na końcu zachęć do skorzystania z Twojej oferty, dodając perswazyjne CTA. Dla skutecznej optymalizacji SEO, czyli wysokiego pozycjonowania na liście, wykonaj też analizę słów kluczowych, dzięki którym będzie można łatwiej znaleźć Twój produkt wśród tysiąca innych ofert Allegro.
Zarządzanie zamówieniami
- logistyka
Szybka wysyłka i gwarancje dostarczenia towaru w określonym terminie, zwłaszcza w ciągu 24h, to dodatkowe atuty zwiększające poczucie bezpieczeństwa klienta, a Tobie dające przewagę nad konkurencją. Zawsze proponuj szeroki wybór możliwości dostawy, żeby dostosować się do preferencji kupującego.
Postaw szczególnie na możliwość zaoferowania darmowej dostawy, gwarantowanej w ramach przynależności do Programu Allegro Smart!. Jak wskazują dane w „Raporcie wpływu”, przygotowanym przez firmę KPMG dla Allegro, sprzedający osiągają dzięki temu nawet 20% wzrost obrotów! Te same badania wskazują także, że oferty w ramach Allegro Smart! cieszą się około trzykrotnie większą popularnością w porównaniu z innymi dostępnymi na platformie, co podkreśla istotny wpływ programu na decyzje zakupowe konsumentów.
Jak więc widzisz, uczestnictwo w Allegro Smart! stanowi nie tylko możliwość zwiększenia sprzedaży, ale daje również szansę na wyróżnienie się na rynku. Kupujący cenią sobie darmowe dostawy i są skłonni częściej wybierać oferty sprzedających, które je proponują.
Zarządzanie promocjami
- promocje
To oczywiste, że skuteczne promocje oraz inne zniżki wpływają na zwiększenie sprzedaży oraz wzrost liczby konwersji. Czy wiesz jednak, jak atrakcyjnie wyeksponować produkt, który chcesz pokazać w promocji na Allegro?
Koniecznie zajrzyj do działu zarządzania Strefą Okazji, gdzie znajdują się warunki, które musisz spełnić, aby Twoja oferta Allegro została zyskała status Okazji. W ramach tego oznaczenia przy Twoim produkcie automatycznie pojawi się procent, o jaki została obniżona cena oferty. Zostaje on obliczony w stosunku do najniższej ceny produktu w tej ofercie z ostatnich 30 dni przed obniżką. Taką cenę Allegro pokazuje jako przekreśloną i tym samym zwiększa atrakcyjność Twojej oferty. Eksponowanie produktu w Strefie Okazji to kolejny motywator do zakupu produktu.
- optymalizacja cen
Zadbaj o dobrze dobraną cenę, która wpływa bezpośrednio na podniesienie współczynnika konwersji. Porównaj cenę swojego produktu z konkurencją i oceniając rentowność sprzedaży, weź pod uwagę najkorzystniejszą opcję zarówno dla Ciebie, jak i klienta. Jeśli spełnisz określone warunki, możesz zakwalifikować się do automatycznego programu Allegro Ceny, dzięki któremu Twój produkt będzie wyświetlał się z obniżoną ceną, ale Ty nic na tym nie stracisz, bo otrzymasz wyrównanie wartości obniżki bezpośrednio od Allegro.
Aby zachować zrównoważoną politykę cenową warto też pokusić się o zarządzanie zestawami, czyli proponowanie kilku produktów z obniżoną ceną jednostkową w ramach jednej oferty. Dobrą praktyką jest łączenie bardziej i mniej popularnych towarów, aby odnieść obopólną korzyść – niższe ceny dla kupującego i wyrównanie stanów magazynowych sprzedającego. Dzięki temu zapewniasz klientowi atrakcyjną ofertę zakupu produktu i zwiększasz swoją konkurencyjność.
Zarządzanie klientami
- jakość obsługi
Pamiętaj o zapewnieniu wysokiej jakości obsługi klienta, która wbrew pozorom, ma znaczenie nie tylko w sprzedaży stacjonarnej, ale również w e-commerce. Każdy lubi czuć się zaopiekowany, dlatego ważna jest również obsługa posprzedażowa, która pozwoli Ci zatrzymać klienta na dłużej i zbudować jego lojalność.
Staraj się o uzyskanie opinii od kupującego, czyli tzw. social proof, który przyciągnie jak magnes kolejnych klientów. Wysyłając paczkę, załącz do niej wizytówkę firmy oraz krótką wiadomość z prośbą o pozostawienie opinii przy ofercie Allegro. Im więcej pozytywnych feedbacków, tym szybciej uzyskasz status Super Sprzedawcy Allegro, który podniesie prestiż Twojej aukcji i będzie budować zaufanie klientów.
- komunikatywność
Informuj klientów, co dzieje się w Twojej firmie. Jeśli wyjeżdżasz na urlop, pamiętaj, aby ustawić w ofercie przerwę w sprzedaży. W ten sposób łatwo i szybko zawiesisz handel na czas swojej nieobecności, a po 30 dniach Twoje oferty wznowią się automatycznie. Potraktuj to jak zarządzanie autoresponderem w poczcie elektronicznej. Nikt nie lubi żyć w niepewności i czekać długo na przesyłkę.
Korzystaj z narzędzi dostępnych na Allegro
Aby wpłynąć na decyzje zakupowe klientów i zwiększyć współczynnik konwersji wspomagaj się narzędziami, które oferuje sprzedawcom Allegro. Wśród nich znajdziesz m.in.:
- Allegro Analytics, które pozwala na dostosowanie swojego asortymentu, optymalizowanie cen, śledzenie trendów czasowych i dobranie najlepszych warunków oferty i opcji promowania. Ponadto daje też możliwość porównania się z konkurencją i analizowania szczegółów konkretnych ofert.
- planer kampanii Allegro Ads, który bada sezonowość sprzedaży i wskazuje popularność słów kluczowych dla danego produktu.
Synchronizuj działania
Jeśli sprzedajesz na Allegro, to być może rozwijasz też jednocześnie swój sklep internetowy. Wielu przedsiębiorców łączy sprzedaż w tych dwóch kanałach dystrybucji, uzyskując tym samym jeszcze wyższe współczynniki konwersji. Jak to zrobić? Możesz skorzystać np. z modułu Allegro Pro Prestashop, umożliwiającego dwukierunkowe połączenie sklepu internetowego opartego na platformie PrestaShop z serwisem Allegro. Dzięki tej integracji sprawniej i szybciej zarządzasz ofertami, zamówieniami oraz synchronizujesz dane między obiema platformami z poziomu jednego panelu administracyjnego.
Większość platform sklepowych posiada już gotową integracją z Allegro. Wystarczy zapytać dostawcę swojego oprogramowania do obsługi sprzedaży o taką możliwość. A jeśli nie czujesz się na siłach, żeby robić to samodzielnie, eksperci z firmy WeNet, certyfikowanej agencji PrestaShop w Polsce, chętnie odpowiedzą na Twoje pytania i pomogą Ci w integracji Twojego sklepu internetowego ze sprzedażą na Allegro. Zgłoś się do specjalistów z WeNet, a oni zajmą się resztą.

Podsumowanie
Na koniec podsumujmy kilka najważniejszych kwestii dotyczących zwiększania konwersji ofert Allegro.
- Pamiętaj, że proces optymalizacji konwersji na Allegro to nie jednorazowa akcja, ale ciągła praca nad ofertami i dopasowywanie się do oczekiwań klientów. Aby osiągnąć ten cel, warto skupić się na elementach takich jak optymalizacja stron ofertowych, uproszczenie procesu zakupowego oraz budowanie zaufania klientów. Dzięki temu Twoja konwersja sprzedaży będzie stale rosnąć i stanie się rzeczywistością.
- Podniesienie współczynnika konwersji nie tylko zwiększa sprzedaż, ale też poprawia efektywność wszystkich działań marketingowych. Bez względu na to, czy chcesz to zrobić poprzez lepsze opisy produktów, skuteczniejsze CTA, czy sprawniejszą obsługę klienta — każda zmiana przybliża Cię do głównego celu, którym jest zwiększenie sprzedaży produktów.
- Każdy procent podniesienia wskaźnika konwersji to krok w stronę bardziej dochodowego biznesu. Rozpocznij strategię optymalizacji konwersji już dziś, aby w niedługim czasie skutecznie zwiększyć konwersję sprzedaży i osiągnąć przewagę nad konkurencją.