Jak napisać unikatowe opisy produktów w sklepie internetowym?

4
3537
opisy produktów

Z najnowszego raportu Gemius wynika, że nawet 77% internautów w Polsce kupuje online. Część użytkowników nadal wybiera jednak zakupy stacjonarne – przede wszystkim ze względu na chęć obejrzenia towaru przed realizacją płatności. Z pewnością zastanawia Cię więc, jak przekonać potencjalnych kupujących do swojej internetowej oferty. Pamiętaj, że w sprzedaży online liczy się słowo pisane – dlatego już teraz sprawdź, jak tworzyć skuteczne opisy produktów, aby zainteresować klientów. Zastosuj się do wskazówek i zwiększaj swoje wyniki sprzedażowe w sklepie internetowym. 

Co to jest dobry opis produktu i dlaczego warto go tworzyć w e-sklepie? 

Prowadzisz sprzedaż w Internecie i każdego dnia ciężko pracujesz nad pozyskaniem każdego klienta? Istnieje metoda, która wdrożona w ramy Twojego sklepu może przełożyć się na większe zyski. 

Aby ją wykorzystać, nie potrzebujesz wolnych środków finansowych, a jedynie nieco czasu. Dobrze zagospodarowana pomoże Ci zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą, wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania, a także zadowolić konsumentów. A to wszystko przełoży się na wzrost sprzedaży. 

Sposobem na osiągnięcie takich efektów jest zastosowanie profesjonalnych opisów produktów w swoim sklepie internetowym. Tylko tyle i aż tyle, by przypodobać się wyszukiwarce Google i swoim klientom. Kupujący potrzebują unikatowych treści, bo w dobie słabej jakości tekstów kopiowanych wprost ze stron producentów (lub co gorsze od konkurencji), to właśnie Twoja prezentacja oferty może pomóc im w odpowiednim wyborze.

Opis w e-commerce stanowi tekst, który można znaleźć zwykle na karcie produktu. Spełnia trzy główne cele – przedstawia kluczowe informacje, zachęca do zakupu i wzmacnia pozycjonowanie sklepów internetowych. Po zapoznaniu się z nim użytkownik wie, do czego służy Twój towar i dlaczego powinien go kupić. 

Przeczytaj również:  Sklep internetowy w 2023 roku, czyli trendy e-commerce, które musisz znać

Oznacza to, że jeśli odpowiednio zaprezentujesz swoją ofertę, to możesz pozytywnie wpłynąć na sprzedaż. To ważny element, który zmniejsza ryzyko zwrotu zakupionego asortymentu.

Zamów budowę e-sklepu

Unikalne opisy produktów – jak je napisać, by dotrzeć do potencjalnych klientów? 

Im skuteczniej zaprezentujesz swoją ofertę w Internecie, tym większa szansa, że użytkownicy nie tylko chętniej z niej skorzystają, ale również zostaną na dłużej z Twoją marką. Atrakcyjne opisy produktów stanowią niezwykle ważną treść w Twoim sklepie internetowym, ponieważ dzięki nim możesz kreować się na eksperta, który wie, co sprzedaje i potrafi o tym opowiedzieć potencjalnym klientom. Tworząc je, kieruj się poniższymi wskazówkami. 

Unikaj duplikacji treści podczas tworzenia opisów

Wielu początkujących sprzedawców bierze przygotowane opisy produktów od producentów lub pozyskuje je z hurtowni. Warto jednak pamiętać, że algorytmy wyszukiwarki mogą uznać tę praktykę za duplikowanie treści – a nie od dziś wiemy, że Google karze strony internetowe posiadające tzw. duplicate content. Brak unikalnych tekstów może prowadzić do niższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Możesz tego uniknąć, jeśli zadbasz o zawartość swojej witryny samodzielnie. Dodawaj i edytuj treści oraz grafiki, a także zmieniaj kategorie na karcie produktu. W ten sposób rozwiniesz swoją działalność i umocnisz pozycjonowanie sklepu internetowego – a to sprawi, że łatwiej dotrzesz do potencjalnych klientów.    

Określ grupę odbiorców opisów produktowych

Chcesz zamienić odwiedzających w kupujących? W takim razie poprzedź stworzenie opisu produktu analizą potrzeb i oczekiwań konkretnych odbiorców. W tym celu, zanim przystąpisz do pisania, określ grupę docelową promowanej przez Ciebie oferty. Nie zapomnij wziąć przy tym pod uwagę charakterystyki branży, w której działasz oraz asortymentu Twojego sklepu internetowego. 

Wciąż zastanawiasz się, jak przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z Twojej oferty? Na podstawie odkrytych oczekiwań i zachowań odbiorców możesz stworzyć personę kupującego. Taki szczegółowy obraz idealnego konsumenta pomoże Ci napisać treść opisu produktu oraz dopasować styl do grupy docelowej.  

Napisz kreatywny opis produktu językiem korzyści

O czym należy pamiętać, tworząc opis? Przede wszystkim o potrzebach Twoich odbiorców! Nacechowanie treści emocjami i językiem korzyści to już strategia bezpośrednio zwiększająca sprzedaż. Opowiedz klientowi o funkcji produktu i dlaczego jego zakup będzie dla niego korzystny, a Twój sklep zacznie sprzedawać więcej.

Przeczytaj również:  Jakie zalety ma sprzedaż na marketplace?

Pisanie rozbudowanych opisów produktów oprzyj o system AIDA. Podstawowy model oddziaływania reklamy na konsumenta mówi o czterech krokach skutecznej oferty reklamowej. 

  • A — Attention, czyli przyciągnięcie uwagi klienta do Twojego asortymentu. Jest to nagłówek oferty, który powinien być na tyle interesujący, aby kupujący chciał się zapoznać z dalszą częścią opisu, a tym samym poznał wszystkie zalety produktu i korzyści płynące z jego zakupu. Co przyciąga uwagę konsumenta? Ciekawa historia, konkretne dane liczbowe, interesujące obrazy, zaskakujące fakty.
  • I – Interest, czyli wzbudzenie zainteresowania klienta właściwościami i cechami produktu.  W tym miejscu warto w odpowiedni sposób powiedzieć, dlaczego ten towar jest lepszy od innych, dlaczego konkretne parametry stawiają go wyżej niż oferta konkurencyjna. 
  • D – Desire, czyli obudzenie pożądania w potencjalnym kupującym. W tym miejscu powiedz klientowi, dlaczego ten konkretny produkt jest mu potrzebny, jak ułatwi życie, przyczyni się do jego sukcesów, pomoże mu uniknąć przykrych sytuacji. To najbardziej emocjonalna część opisu, która powinna przekształcić najważniejsze cechy produktu w bezpośrednie korzyści dla klienta.
  • A – Action, czyli ostatni element modelu AIDA jest często pomijany, choć jest to bardzo prosty zabieg – wezwanie do akcji, które skutecznie zwiększa ostateczną konwersję danego produktu. Gdy już przyciągnąłeś uwagę klienta, wzbudziłeś jego zainteresowanie i rozpaliłeś emocje – koniecznie umieść przycisk z akcją do wykonania. Powiedz klientowi: „kup teraz”, a z dużym prawdopodobieństwem po prostu to zrobi.
Chcesz sprzedawać w sieci? Zamów budowę e-sklepu PrestaShop

Uzupełnij profesjonalne opisy produktów o aspekty techniczne 

Choć może Ci się to wydawać zaskakujące, to opisy produktów przyjazne klientom powinny zawierać również techniczne parametry. Wszystko ze względu na to, że osoby kupujące pod wpływem emocji – choć stanowią większość, nie są jedynym potencjalnym konsumentem na stronie Twojego sklepu internetowego. 

Sama nazwa produktu ma najmniejsze znaczenie. Należy się skupić na kompletnym i dokładnym omówieniu tematu, a także przekazaniu klientom rzetelnych informacji. Techniczne opisy produktów budują zaufanie wśród kupujących. Warto jednak informacje dotyczące parametrów przedstawić w ciekawej formie, dzięki czemu ważne dane będą nadal łatwe w odbiorze. 

Przeczytaj również:  Klient kupuje oczami. Kilka praktycznych wskazówek, jak przygotować piękną szatę graficzną sklepu

Uzupełnij skuteczne opisy produktów o odpowiednie słowa kluczowe

Zastanawiasz się, czym charakteryzuje się profesjonalny opis produktu w sklepach internetowych? 

Treści w e-commerce powinny brzmieć naturalnie. Jednak dla stworzenia dobrze zoptymalizowanego tekstu, należy uzupełnić opis słowami kluczowymi, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie oferty w wyszukiwarce. Frazy powinny być nie tylko powiązane z branżą, ale również opisywać dany produkt z Twojego asortymentu.   

Unikalny, wartościowy i zawierający słowa kluczowe opis produktowy to świetny sposób na zainteresowanie klientów, którzy kupują w sieci. Aby wygenerować odpowiednie zapytania, można wykorzystać dedykowane narzędzia. Trzeba jednak zadbać o to, aby nie przesadzać z liczbą fraz kluczowych na karcie produktu – w tym celu możesz wykorzystać wyrazy bliskoznaczne i synonimy.  

Zadbaj o czytelne opisy kategorii w sklepie internetowym

Co jest ważne przy tworzeniu opisów poza językiem korzyści i odpowiednimi słowami kluczowymi? Z pewnością zachowanie czytelności. Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że większość internautów skanuje treści w sklepie online. Z tego powodu warto dostosować się do tendencji i tworzyć treści, które są łatwe w odbiorze, zwięzłe i klarowne. 

Znajdź więc również czas na formatowanie opisu produktu. Wykorzystaj w tym celu różnego rodzaju elementy wyróżniające – takie jak pogrubienia czy nagłówki. Należy koniecznie wyróżniać najważniejsze funkcje produktu oraz informacje, co znacząco ułatwi klientom podjęcie decyzji zakupowej. 

Jak napisać opis na karcie produktu w e-sklepie? 

Co może wyróżnić Cię na tle coraz większej konkurencji w e-commerce? Z pewnością sprzedażowy opis produktu, który odgrywaj kluczową rolę w przyciąganiu klientów i budowaniu zaufania do marki. Tylko oferowanie unikalnych treści pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większą liczbę odwiedzających i lepszą sprzedaż. 

Choćby dlatego przedsiębiorcy powinni zrezygnować z wygenerowanych opisów, aby odnieść sukces w handlu internetowym. Wszelkie treści opisujące produkt z frazami kluczowymi przyciągają uwagę, budują zaufanie i pozwalają wybić się ponad inne firmy w branży. A jeśli potrzebujesz innych sprawdzonych rozwiązań sprzedażowych, to sprawdź ofertę WeNet.

jak założyć sklep internetowy - pobierz e-booka
5/5 - (5 votes)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułGoogle Search Console – wprowadzenie do narzędzia dla webmasterów
Następny artykułAnchor teksty – co warto o nich wiedzieć?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

4 KOMENTARZE

  1. Kiedyś spotkałem się ze sklepem internetowym, gdzie każdy produkt miał opisaną swoją własną, wymyśloną historię. Jestem ciekaw jak w takich przypadkach wygląda konwersja.

  2. Duże sklepy od zawsze mają problem skąd brać treść. Napisanie 1000 opisów produktów to nie problem, ale już 50-100k jest nie lada przedsięwzięciem.

  3. Pisanie unikatowych opisów w sklepie, który ma tysiące produktów to nie jest prosta sprawa. Dobrym pomysłem jest dodanie komentarzy i ocen kupujących, którzy za Nas tworzą unikalną treść.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here