Minęły dwa lata odkąd użytkownicy Google Assistant korzystają z wirtualnego, personalnego asystenta. Google Assistant nie tylko wykona za nich połączenie telefoniczne, czy kupi bilety do kina, ale przede wszystkim dostarczy rzetelnej informacji właściwie na każdy temat – począwszy od prognoz pogodowych, po przepisy, a kończąc na newsach z kraju i ze świata.
Jak zapowiedziano na największej konferencji Google I/O 2018, od początku lipca br. możemy korzystać z Google Assistant na inteligentnych wyświetlaczach od producentów zewnętrzych. To nie jedyna zmiana – Google idzie jeszcze o krok dalej.
Speakable
Aby nieustannie dostarczać trafnej, wiarygodnej oraz wyczerpującej odpowiedzi na zapytania użytkowników z różnych kategorii, Google wprowadza głosowe elementy strony – Speakable. Oznacza to, że uprawnieni wydawcy artykułów mają możliwość zaznaczenia w tekście tych fragmentów, które są najbardziej odpowiednie do przeczytania użytkownikowi na głos.
Od teraz, asystent Google odpowie na zapytanie, czytając fragment właściwego artykułu prasowego podając przy tym źródło informacji. Co więcej – na wypadek gdyby użytkownik poczuł niedosyt informacyjny, asystent zapyta go dodatkowo czy życzy on sobie usłyszeć news z innego źródła, wysyłając jednocześnie właściwy link na urządzenie użytkownika.
Jako wydawca wiadomości możesz wyświetlać swoje treści w Asystencie Google, implementując znaczniki Speakable zgodnie z dokumentacją dla programistów. Ta funkcja jest teraz dostępna dla użytkowników języka angielskiego w USA. Mamy nadzieję, że wprowadzimy ją w innych językach i krajach, gdy tylko wystarczająca liczba wydawców wdroży możliwość mówienia. Ponieważ jest to nowa funkcja, eksperymentujemy by udoskonalić ją dla wydawców i użytkowników. – mówi specjalista Google.
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/07/hey-google-whats-latest-news.html?m=1