Większość z nas na Boże Narodzenie czeka przez 11 miesięcy w roku. Świąteczny klimat warto przenieść również na firmowe Social Media. Grudzień to idealny miesiąc, by w mediach społecznościowych wykazać się kreatywnością, zwiększyć zaangażowanie swojej grupy odbiorców i pokazać „ludzką twarz” prowadzonej działalności. Na jakie działania na najpopularniejszych platformach warto zdecydować się przed Świętami? O czym pamiętać tworząc świąteczną kampanię marketingową? Poznaj nasze wskazówki.
Znajdź sposób na kreatywne kampanie marketingowe
Media Media społecznościowe to obecnie nasza codzienność. Śniadanie jemy, przeglądając Facebooka, po południu lajkujemy zdjęcia na Instagramie, by wieczorem oglądać śmieszne filmiki na TikToku. Liczba twórców i firm, które mają swoje profile w Social Mediach, również jest coraz większa. Dlatego, aby przykuć uwagę odbiorców, musisz wykazać się kreatywnością.
W jaki sposób? Zacznij od wyróżnienia warstwy graficznej swojego profilu! Odśwież zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle (pamiętaj, że na Facebooku cover może być w formie animowanej – warto to wykorzystać!). Jeśli przygotowujesz świąteczną kampanię – zadbaj o to, by zdjęcia do niej nawiązywały, a całość była spójna z wyglądem Twojej strony internetowej.
Źródło: https://www.facebook.com/hellohomla
W postach wykorzystaj język i świąteczny klimat. Zaproponuj swoim odbiorcom coś od siebie – dalej podamy Ci nasze propozycje. Jeśli rok temu jakieś działania świetnie sprawdziły się na Twoim profilu, nie bój się wykorzystać ich ponownie. A może z okazji świąt Bożego Narodzenia zrobisz coś inaczej niż zwykle? Na przykład zorganizujesz live na Facebooku lub Instagramie albo pierwszy raz nakręcisz firmowego TikToka.
Źródło: https://www.facebook.com/pktpl
Pamiętaj o emocjach w okresie świąt
Święta wiążą się z emocjami – radością, wzruszeniem, rodzinnym ciepłem.
Pomyśl, jak możesz dostarczyć pozytywnych emocji swoim odbiorcom, a z pewnością zyskasz ich uwagę. Emocje grają kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji. Jeśli potrafisz odpowiednio oddziaływać na swojego odbiorcę poprzez kreatywną kampanię, to masz gwarancję, że w zamian dostaniesz odpowiednią reakcję – np. świąteczne zakupy w Twoim sklepie czy skorzystanie z oferowanej usługi.
Jak działać na emocjach obserwatorów? Możesz to zrobić, przygotowując świąteczne spoty marki, tak, jak robi to Allegro czy Coca Cola. Jeśli jest jednak na to za późno, dobrym pomysłem będzie pokazanie „ludzkiej twarzy” Twojej działalności. Uchylając rąbka prywatności, publikując zdjęcia ukazujące, jak celebrujesz okres świąteczny razem z pracownikami, sprawisz, że Twoja firma jeszcze bardziej zbliży się do swoich odbiorców.
Z tej wyjątkowej okazji możesz również wesprzeć wybraną akcję charytatywną (koniecznie zaangażuj w nią również swoich fanów!) i w ten sposób pomóc potrzebującym lub zrealizować czyjeś marzenie. W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia wszyscy bardziej doceniamy takie „małe” gesty.
Zaangażuj obserwatorów swojej strony
Możesz Możesz to zrobić, tworząc wydarzenie, na którym wspólnie z fanami będziesz oczekiwał Bożego Narodzenia. To świetny sposób na dotarcie do odbiorców i promocję np. świątecznej oferty sklepu internetowego. Na stronie wydarzenia, podobnie jak na firmowym profilu, możesz udostępniać posty czy wrzucać materiały wideo.
Pamiętaj, aby w swoich materiałach content marketingowych wykazać się kreatywnością. Możesz stworzyć e-book z przepisami, planner czy gotowe bileciki na prezenty świąteczne do pobrania. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie pod postem, poproś odbiorców, by podzielili się w komentarzach przepisem na najlepsze ciasto, zdjęciem własnoręcznie udekorowanych pierniczków czy choinki. A może sam zdradzisz sekretny trik, które pomoże im w przygotowaniach do Wigilii?
Dobrym pomysłem będzie również zorganizowanie świątecznego konkursu fotograficznego czy innego, dostępnego jedynie dla osób, które kliknęły, że wezmą udział w organizowanym przez Twoją firmę wydarzeniu. Czas świąt to okres obdarowywania bliskich – dlaczego więc nie mielibyśmy sprawić przyjemności również naszym obserwatorom? Dzięki aktywnościom tego typu nie tylko zwiększysz sympatię wśród stałych obserwatorów, ale również zdobędziesz nowych. To świetna reklama marki!
Zadbaj o content w mediach społecznościowych
Chcesz przyciągnąć uwagę użytkowników na swoją stronę i jednocześnie promować produkt lub usługę w niebanalny sposób? Stwórz materiał, który faktycznie przyda się Twoim fanom i który chętnie będą udostępniać na swoich profilach. Poniżej znajdziesz kilka naszych propozycji.
Przewodnik po pomysłach na prezenty
Zakup świątecznych prezentów to jedno z głównych zadań na liście każdego z nas przed Bożym Narodzeniem. Tworząc taki prezentowy przewodnik, zyskujesz sposób, by pokazać innym swój produkt. Materiał możesz udostępnić jako Instagram Stories, post na blogu czy stworzyć dedykowany landing page, do którego link wstawisz w poście na Facebooku.
W ten sposób możesz wykorzystać okres świąteczny do promocji swojej oferty.
Źródło: https://www.instagram.com/babasierzuca/
Poradnik na okres świąteczny
Ludzie poszukują w sieci przede wszystkim informacji – daj im ją. Jak robić świąteczne zdjęcia? Jakie tricki wykorzystać w kuchni przy tworzeniu wigilijnych potraw? Jak udekorować dom na Święta? Te tematy to świetne pomysły na e-booka, który będzie chętnie pobierany przez Twoją grupę odbiorców.
Wideo lub spot świąteczny
Poradnik możesz również stworzyć w formie wideo, live’a na Instagramie czy krótkiego filmiku na Tik Toku (więcej o działaniach na Tik Toku możesz przeczytać tutaj). Przy większym budżecie możesz przygotować swój spot świąteczny. Nie musisz przy tym kopiować reklam znanych marek, wystarczy odrobina wyobraźni i Boże Narodzenie w tle.
Infografika
Infografiki są świetnym sposobem na upakowanie sporej ilości informacji w bardzo atrakcyjnej formie. Możesz je łatwo stworzyć w Canvie czy Picktochart, a jeśli chodzi o tematy, masz naprawdę spory wybór. Czas świąt to prawdziwa dawka inspiracji.
Materiały do pobrania
Nie wiesz, na jakie działania w Social Mediach postawić? Zastanawiasz się, co najlepiej sprawdzi się w okresie świątecznym? Wypróbuj na przykład gotowe etykiety do pakowania prezentów, zadania do kalendarza adwentowego czy szablony z szopką bożonarodzeniową do samodzielnego wycięcia.
A więcej pomysłów na atrakcyjny content, który stanie się ważnym elementem kampanii świątecznej, znajdziesz w naszym e-booku: „10 pomysłów na posty w Social Media na święta. Checklista z przykładami”.
Wykorzystaj influencerów w świątecznej kampanii reklamowej
Świąteczne kampanie promocyjne to doskonały moment, aby współpracować z influencerami. Dzięki ich autentyczności i zaangażowanej społeczności możesz dotrzeć do nowych grup odbiorców.
Influencerzy mogą promować Twoją ofertę w ramach prezentów świątecznych lub zaprezentować, jak sami wykorzystują Twoje usługi w tym okresie. Przykład? Twórca lifestyle’owy może pokazać, jak dekoruje dom Twoimi produktami, a influencer kulinarny – jak przygotowuje świąteczne potrawy z Twoimi składnikami. Pamiętaj, aby współpraca była zgodna z wartościami Twojej marki i oczekiwaniami grupy docelowej.
Wykorzystaj Social Media Ads
Social Media Ads może okazać się Twoim sposobem na precyzyjne dotarcie do klientów szukających inspiracji na prezenty świąteczne. Odpowiednio zaplanowana kampania na Facebooku czy Instagramie z wykorzystaniem retargetingu może przynieść świetne rezultaty. Zadbaj, by kreacje były wizualnie dopracowane i odwoływały się do emocji, a treść CTA (call-to-action) była jasna, np. „Zamów teraz, aby otrzymać przed Gwiazdką!”.
Nie zapominaj o Google Ads – reklamy tekstowe i graficzne również mogą przyciągnąć klientów szukających konkretnych produktów na świąteczne zakupy.
Postaw na historie jak najlepsze reklamy świąteczne
Kto dziś nie kojarzy świątecznej reklamy Coca Coli, Ikei czy Allegro? Marzy Ci się, aby powtórzyć ten sukces? Naszym zdaniem emocjonalna historia to klucz do sukcesu. Świąteczne spoty marek pokazują, jak wzruszające narracje potrafią budować więź z odbiorcami.
Spróbuj stworzyć krótkie wideo lub serię postów opowiadających o marzeniach, wspomnieniach czy tradycjach związanych z Twoją marką. Działanie na emocjach może pomóc zwiększyć zaangażowanie odbiorców i zbudować pozytywny wizerunek. Nie zapomnij jednak, aby swoją wzruszającą reklamę świąteczną odpowiednio wypromować.
Oferuj rabaty i promocje świąteczne
Świąteczna oferta specjalna to coś, czego oczekują klienci. Wprowadź limitowane czasowo promocje lub zniżki na zakupy produktów jako prezentów. Możesz również zaproponować zestawy w atrakcyjnych cenach lub darmową dostawę przy zakupach powyżej określonej kwoty. Tego rodzaju działania nie tylko zwiększą sprzedaż, ale też przyciągną nowych klientów.
Już kilka wymienionych powyżej kroków dzieli Cię od stworzenia skutecznej kampanii świątecznej w mediach społecznościowych. Wykorzystasz je jeszcze w tym roku?