Wieści z sieci – przegląd nowości w marketingu online

0
311
digital marketing co nowego

W marketingu nie ma czasu na przestoje, ale my pomożemy Ci nadążyć za zmianami! W tym przeglądzie dowiesz się, jak Google rewolucjonizuje sygnalizację świetlną dzięki AI, jakie zmiany wprowadza w swoim algorytmie wyszukiwania oraz co nowego dzieje się w Social Mediach. Wrócimy też na moment do Paryża i omówimy marketing podczas igrzysk. Dzięki temu artykułowi, szybko i sprawnie zaktualizujesz swoją wiedzę, nie tracąc czasu na samodzielne śledzenie nowinek. Czekasz na porcję inspiracji i praktycznych informacji? Zaczynamy!

Zielone światło od Google – i to dosłownie! 

Wydawałoby się, że sygnalizacja świetlna i Google to tematy, które się nie łączą. Nic bardziej mylnego!

Jak się okazuje, gigant z Mountain View używa sztucznej inteligencji, aby zredukować zatrzymywanie się i ruszanie w korkach oraz emisję spalin. Dzięki nowatorskiemu projektowi Green Light wprowadzono rewolucyjne zmiany w zarządzaniu ruchem ulicznym.

A wszystko zaczęło się od narzekań żony Dotana Emanuela – inżyniera zespołu Google Reseach – na zbyt długie stanie w korkach.

Aby walczyć z tym problemem (globalnie) stworzono projekt, który optymalizuje sygnalizację świetlną, wykorzystując dane z Google Maps. Dzięki zaawansowanym algorytmom AI, system dostosowuje cykle świetlne do rzeczywistych warunków ruchu.

Projekt już teraz obejmuje 70 skrzyżowań na całym świecie, w tym w takich miejscach jak Rio de Janeiro, Seattle czy Boston. Plany zakładają rozszerzenie go na setki miast i tysiące skrzyżowań w ciągu najbliższych kilku lat.

Potrzebujemy tego w Polsce, prawda?

Więcej o historii projektu przeczytasz na blogu Google.

Zmiany, zmiany, zmiany w Google

Pozostając w temacie najpopularniejszej wyszukiwarki – w połowie sierpnia rozpoczęła wdrażanie nowej aktualizacji algorytmu. Nie zaskoczymy Was informacją, że może ona znacząco wpłynąć na wyniki wyszukiwania.

Przeczytaj również:  Jak napisać dobre case study? 

Co tym razem się zmienia? Dla małych i niezależnych witryn jest to ważny moment, który może przynieść szansę na poprawę widoczności. Google chce jeszcze mocniej nagrodzić strony, które inwestują w jakość i unikalność treści. Oznacza to, że jeśli prowadzisz niewielki serwis lub bloga, to może być Twoja szansa na lepsze pozycje.

Tak całe „zamieszanie” komentuje nasz ekspert Bartłomiej Matulewicz:

Jedyna stała w Google to zmiana. Ostatnia aktualizacja algorytmu budzi duże emocje, dlatego branża intensywnie analizuje jej wpływ na wyniki. Pierwsze obserwacje? Spadki po poprzednich update’ach zaczynają wracać do normy. Mniejsze strony z treściami odzyskują zasięgi, a zmiany wpływają także na Google Discover. Choć na pełne ekspertyzy jeszcze za wcześnie, na razie wszystko świeci się na zielono.

Dobra zmiana w Google? To się okaże!

Zrób audyt SEO

Rekomendacja znaczy więcej niż tysiąc słów… reklamy

Trudno Ci uwierzyć, że odbiorcy kierują się opinią publikowaną na profilach społecznościowych, gdzie reklamuje się ogrom produktów różnych marek na raz? Masz wrażenie, że boom na influencerów już dawno minął? 

Okazuje się, że jest zupełnie odwrotnie!

Nowe badanie EY Future Consumer Index pokazuje, że 61% ankietowanych kupiło coś, bo polecił to influencer – i co ciekawe, aż 74% wierzy, że treściom przekazywanym przez twórców internetowych można zaufać.

Ale uwaga! To nie celebryci rządzą, a mikroinfluencerzy i eksperci od niszowych tematów. Ich autentyczność i wartościowe treści robią różnicę.

Co z naszej perspektywy wydaje się najbardziej zaskakujące to fakt, że tylko 1/5 przepytanych w badaniu osób kliknęła reklamę w Social Mediach, którą przygotowała dana marka.

Influencer marketing może więc być skutecznym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów – ale pamiętaj, że to nie znana twarz jest miernikiem zaufania, a autentyczność oraz jakość publikowanych treści, odpowiedni dobór twórcy do współpracy i wartości Twojej firmy. 

Przeczytaj również:  Jak wykorzystać Chat GPT w marketingu?

Czy wiesz, że…?

Najchętniej z możliwości ChatuGPT korzystają użytkownicy z Indii. Tak wynika z raportu Visual Capitalist. Na kolejnych miejscach znajdziemy Maroko, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Argentynę. Nie są to zapewne pierwsze regiony, jakie przychodzą na myśl w kontekście sztucznej inteligencji, prawda?

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie

Marketingowe igrzyska: które marki zdobyły złoto w Paryżu?

Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to nie tylko sportowa rywalizacja na najwyższym poziomie, ale również prawdziwa bitwa o uwagę globalnej widowni. Największe marki wykorzystały ten czas, aby zaprezentować swoje innowacyjne kampanie – część z nich na pewno zostanie w naszej pamięci na równi z osiągnięciami medalistów.

  • Samsung – mistrzowskie selfie na podium

Samsung zdecydowanie wyróżnił się podczas tegorocznych igrzysk, wprowadzając limitowaną edycję swojego telefonu, który rozdawano medalistom tuż po ceremonii. Dzięki temu sportowcy mogli natychmiast uwiecznić swoje zwycięstwo w formie „victory selfie”. Ten sprytny ruch zapewnił marce widoczność na globalną skalę.

  • Parmigiano Reggiano – włoski smak zwycięstwa

Niecodzienną kampanię zaprezentowała firma Parmigiano Reggiano, która zaangażowała srebrną medalistkę Giorgię Villę do promocji… parmezanu. Zdjęcia, na których gimnastyczka pozuje z gigantycznym kawałkiem sera, wywołały zarówno zachwyt, jak i kontrowersje – ale na pewno zapadły w pamięć.

Podczas wielkiego sportowego święta w Paryżu po raz kolejny przekonaliśmy się też, jak wielką siłę mają media społecznościowe. Nieoczekiwaną kampanię reklamową zyskał Mercedes-Benz. Jeden z internautów porównał logotyp marki do… skoku multimedalistki Simone Biles.

Mem szybko stał się hitem Internetu, a internauci zaczęli namawiać markę do sponsorowania sportsmenki. Widzicie podobieństwo?

Mem, który stał się prawdziwym viralem

Swoją rolę podczas igrzysk odegrali również ambasadorzy WeNet. Maja Włoszczowska dwukrotna medalistka olimpijska w kolarstwie górskim działała jako członkini komisji zawodniczej MKOl-u, reprezentując sportowców z całego świata. Robert Korzeniowski czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie sportowym pełnił zaś rolę eksperta Eurosportu i dzielił się swoją niezrównaną wiedzą z milionami widzów!

Przeczytaj również:  Jak uczenie maszynowe pomaga w marketingu?

A teraz są gwiazdami kolejnej kampanii digitalowej naszej firmy – o szczegółach piszemy na naszym profilu na LinkedIn!

Nowości w Social Mediach

  • LinkedIn w końcu wprowadza opcję edycji zaplanowanych postów.
  • Meta zapowiedziała wzmocnienie procesu walki z fałszywymi reklamami wykorzystującymi wizerunek osób publicznych.
  • Szybsze tempo w walce z oszustami narzucił prezes UODO. Nałożył bowiem na Facebooka i Instagrama zakaz wyświetlania deep fake’ów z Omeną Mensah oraz Rafałem Brzoską przez trzy miesiące. To pierwsza taka decyzja w Polsce!
  • Twitch, czyli platforma do streamingu gier, ogłosiła wprowadzenie nowej funkcji wideo stories, które przypominają znane z Instagrama i Snapchata opcje.
  • Instagram zwiększa limit karuzeli. Teraz można publikować do 20 zdjęć lub filmów w tym formacie. Trend „photo dumps” dalej w modzie! Zamiast przewijać w dół będziemy teraz przewijać w bok.

Polecane narzędzia

Nie uciekniemy w tym przeglądzie od Google.

Tym razem chcemy jednocześnie opisać nie-nowość. Imagen 3 to zaprezentowany po raz pierwszy w maju tego roku generator obrazów oparty na sztucznej inteligencji od wyszukiwarki na ten moment udostępniony do testów użytkowników z USA.

Warto poczekać na premierę w innych krajach, bo jak twierdzi gigant z Mountain View, narzędzie ma gwarantować większą szczegółowość, bogatsze oświetlenie i mniejszą liczbę rozpraszających elementów niż poprzednie modele. A co najważniejsze Google ma zadbać o mniejsze ryzyko generowania nieodpowiednich treści.

Przykład grafiki stworzonej w Imagen 3 – źródło Google DeepMind / zrzut ekranu

To tyle na dziś! Za pomoc w przygotowaniu materiału dziękuję naszemu ekspertowi – Bartłomiejowi Matulewiczowi. Daj znać w komentarzu, który z tematów zainteresował Cię najbardziej.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (2 votes)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułModel AIDA – co to jest?
Następny artykułGuest blogging – co to jest?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here