Jak przygotować stronę internetową na Black Friday? Praktyki, które warto zastosować

1
1277

Koniec roku jest zawsze ważnym czasem dla wielu handlowców ze względu na trwające wyprzedaże. Black Friday i Cyber Monday to dwa dni, do których każdy sprzedawca czy przedsiębiorca powinien wcześniej odpowiednio się przygotować. Jeśli chcesz wygenerować ruch na swojej stronie internetowej i zwiększyć zyski, musisz zrobić wszystko, by pomóc robotom Google wyróżnić Twoją ofertę. Dowiedz się, jakie działania są niezbędne.

Stwórz stronę sprzedażową odpowiednio wcześnie

Pamiętaj, że każda strona internetowa potrzebuje czasu na to, by roboty Google mogły ją odkryć i zaindeksować. Indeksowanie to proces, który może trwać od kilku dni do kilku tygodni, a jego celem jest dodanie witryny do indeksu Google. Jeżeli jednak nie znajdzie się ona w indeksie, nie będzie w ogóle brana pod uwagę.

Jeśli więc chcesz stworzyć landing page z promowanymi produktami lub specjalną ofertą na Black Friday, zrób to wcześniej. Następnie sprawdź, czy nowa podstrona została poprawnie zaindeksowana i czy można znaleźć ją w wyszukiwarce. Roboty automatycznie wyszukują i indeksują adresy URL stron internetowych. Jeśli jednak chcesz usprawnić cały proces, możesz im w tym pomóc. W tym celu wystarczy użyć Google Search Console lub przesłać Google mapę witryny.

Projektujemy, publikujemy i wspieramy strony internetowe dla firm. Sprawdź  

Zadbaj o optymalizację SEO

Twoja strona powinna być przyjazna zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów indeksujących – nie tylko na Black Friday. Warto więc w Google Search Console na bieżąco sprawdzać, jak wyszukiwarka widzi treści Twojej witryny i jaką pozycję nadaje jej w wynikach wyszukiwania, co pozwala rozwiązywać ewentualne problemy. Warto dodać, że optymalizacja SEO nie jest czynnością jednorazową, ale ciągłym procesem, który wymaga znajomości aktualnych trendów i wymogów nieustannie zmieniających się algorytmów. Pozycjonowanie składa się z szeregu działań widocznych dla każdego użytkownika (potencjalnego klienta) oraz zmian widocznych tylko dla wyszukiwarki. Poniżej znajduje się tylko kilka z nich, które możesz wykonać samodzielnie jeszcze przed rozpoczęciem największych wyprzedaży.

Optymalizacja treści

Jednym z podstawowych działań SEO jest odpowiednie przygotowanie treści. Opis Twojej oferty powinien zawierać ważne słowa kluczowe, które mogą przynieść najwięcej ruchu. Muszą być jednak umieszczone w taki sposób, by nie zaburzały przyjemnego odbioru tekstu. Wszystkie treści powinny być też unikalne i oryginalne. Nie wolno ich kopiować z innych źródeł ani powtarzać na kolejnych podstronach. Content musi być także czytelny i atrakcyjny. Warto więc stosować wypunktowania czy pogrubienia. Jeśli chcesz wyróżnić ważny tekst, stosuj nagłówki, które pomogą określić strukturę zawartości oraz ułatwią użytkownikowi poruszanie się po stronie.

Przeczytaj również:  7 trendów e-commerce na 2024 rok

Pamiętaj, że opis oferty ma podkreślać jej najważniejsze zalety. Powinien być wyczerpujący dla użytkownika oraz zawierać język korzyści. Ponadto, potencjalny klient musi wiedzieć, co wyróżnia Twoją ofertę na tle konkurencji i dlaczego to właśnie Twoje produkty czy usługi powinien wybrać nie tylko w czasie Black Friday. Na stronie sprzedażowej koniecznie muszą znaleźć się też angażujące przyciski Call To Action, zachęcające do konwersji, czyli np. zakupu na stronie.

Znaczniki meta title i meta description

Bardzo ważne zarówno dla robotów Google, jak i dla użytkowników są odpowiednie metatagi: title i description. Meta title to tytuł strony, który powinien zawierać słowo kluczowe oraz być unikalny i dokładny, gdyż na jego podstawie określana jest tematyka witryny. Należy go skonstruować tak, by wiadomo było, co znajduje się na danej podstronie. Meta description zaś to opis strony, który składa się z około 160 znaków i jest istotną informacją dla odwiedzających. Powinien być atrakcyjny, przyciągać uwagę i zachęcać do przejścia na stronę.

Optymalizacja obrazów

Przedstawiając swoją ofertę, nie możesz oczywiście zapomnieć o obrazach, które przyciągają wzrok i pełnią bardzo ważną funkcję sprzedażową. Powinny być one odpowiednio dopasowane, estetyczne, angażujące i rozmieszczone we właściwych miejscach obok związanego z nimi tekstu. Podobnie jak w przypadku opisów tekstowych, mają podkreślać najlepsze aspekty Twojej oferty. Wszystkie zdjęcia produktów czy grafiki muszą być oczywiście wysokiej jakości.

Poza tym obrazy powinny być opisane za pomocą opisów alternatywnych. Opisy te są widoczne zamiast grafik w sytuacji, gdy strona z różnych przyczyn nie może odpowiednio się załadować. Zdjęcia czy grafiki należy opisać tak, by zarówno potencjalni klienci, jak i roboty Google wiedzieli, co dokładnie się na nich znajduje.

Szybkość działania strony

Przejrzysta i estetyczna strona z atrakcyjnym contentem to nie wszystko. Nawet najlepiej zaprojektowany landing page czy konkurencyjne ceny nie przełożą się na zysk w Czarny Piątek, jeśli Twoja strona będzie zbyt długo się wczytywać. Witryna musi działać sprawnie i szybko, gdyż użytkownicy nie lubią czekać. W końcu jako konsumenci nie lubimy kolejek, prawda?

Przeczytaj również:  Porady E-commerce: Prezentacja towaru w sklepie internetowym

Pamiętaj, że klient może stracić cierpliwość i poszukać innej oferty u firmy konkurencyjnej. Najlepiej więc, jeśli Twoja strona będzie ładować się w ciągu maksymalnie 2/3 sekundy. Im wolniejsze działanie witryny, tym jest ona mniej funkcjonalna i spada jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Prędkość ładowania strony możesz sprawdzić przy pomocy narzędzia Google PageSpeed Insights lub korzystając z audytu SEO. Jeśli uzyskasz pod tym względem słaby wynik, konieczne będzie podjęcie działań. Jednym z nich może być kompresja obrazów.

Zrób audyt SEO

Responsywność strony

Twoja strona powinna być również responsywna, co oznacza, że ma wyświetlać się prawidłowo nie tylko na komputerach, ale też na wszystkich urządzeniach mobilnych. Z roku na rok rośnie bowiem liczba osób, która do wyszukiwania informacji, ofert czy robienia zakupów online używa swoich smartfonów. Według raportu „E-commerce w Polsce 2023” aż 79% konsumentów wykorzystuje telefon do e-zakupów.

Właśnie dlatego tak ważne jest, by wygląd strony był dostosowany do każdego ekranu, niezależnie od jego wielkości. Dla użytkownika mobilnego strona responsywna jest czytelna, funkcjonalna i wygodna w obsłudze. To szczególnie ważne w Czarny Piątek. Responsywność stanowi wymóg nie tylko internautów, ale także robotów Google. Strony dostosowane do urządzeń mobilnych są lepiej oceniane i zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Przyjazne adresy URL

Kolejnym elementem ważnym zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i pod kątem SEO są odpowiednie adresy URL. Co to znaczy, że adres URL Twojej strony powinien być przyjazny? Przede wszystkim ma być prosty, a jednocześnie dokładnie opisywać zawartość danej witryny. Powinien też zawierać słowo kluczowe, być przejrzysty i możliwie jak najkrótszy.

Przyjazny adres strony nie zawiera polskich znaków, znaków specjalnych czy ciągów cyfr. Powinien być uniwersalny, by nie trzeba było z czasem w niego ingerować ani tworzyć nowych adresów. Należy więc unikać stosowania dat. Przykładowo, w ścieżce do zasobu użyj więc /sale/black-friday, zamiast /sale/2020/black-friday. Dzięki temu adres będzie ponadczasowy i może być wykorzystywany każdego roku.

Wybierz dobry hosting

Jak już zostało wspomniane, kluczowe jest, by witryna internetowa działała szybko i sprawnie. Odpowiada za to przede wszystkim dobry hosting. Strona musi bowiem szybko się wczytywać, wytrzymać duży ruch podczas kampanii Black Friday i obsłużyć wiele zapytań w jednym momencie. Jeśli hosting jest niewystarczający, w momencie, gdy duża liczba osób skuszona Twoją ofertą będzie w tym samym czasie przeglądać stronę, może dojść do przeciążenia i witryna przestanie działać. Serwery powinny zatem okazać się zdolne do tego, by 24 godziny na dobę przetwarzać ogromną liczbę żądań.

Przeczytaj również:  CS Group dla Kliniki Okulus – sukces w czerwcowym zestawieniu najlepszych fanpage’y w Polsce.

Pomóż użytkownikom Cię znaleźć

Jeśli chcesz, by użytkownicy szybciej znaleźli Twoją ofertę podczas wyprzedaży Black Friday, musisz zwiększyć jej widoczność w sieci. Zadbaj więc o linki do Twojej strony docelowej. Klienci mogą trafić na Twoje produkty czy usługi m.in. dzięki reklamom, odnośnikom na stronach zewnętrznych, ale też poprzez linkowanie wewnętrzne. Na Twojej stronie internetowej powinny więc znajdować się linki przekierowujące do konkretnej podstrony z ofertą. Zawsze musisz też upewnić się, czy każde łącze i przycisk, który przenosi do danej strony odpowiednio działa i czy strona ta nie ma żadnych błędów ani pustej zawartości.

Postaw na działania w Social Media

Przed świętem zakupów warto promować swoją firmę poprzez działania w mediach społecznościowych. Należy wcześniej opracować konkretną strategię i z wyprzedzeniem informować swoich potencjalnych klientów o specjalnie przygotowanej ofercie. Wraz z upływem czasu można zdradzać coraz więcej szczegółów odnośnie wyprzedaży. Warto też przypominać, że niższe ceny Twoich produktów czy usług z okazji Black Friday są ograniczone czasowo. Można też zacząć odliczanie czasu do rozpoczęcia promocji. Taka funkcja dostępna jest np. w Instagram Stories, gdzie każda zainteresowana osoba może włączyć sobie przypomnienie, które dostanie w momencie zakończenia odliczania.

Oprócz tradycyjnych postów czy relacji możesz też utworzyć specjalne wydarzenie na Facebooku, na którym będziesz informować o danej akcji promocyjnej. Koniecznie prowadź działania reklamowe, dzięki którym dotrzesz do grona osób zainteresowanych Twoją ofertą. Zainstaluj na swojej stronie piksel Facebooka, a jeśli już go masz, upewnij się, czy odpowiednio działa. Pozwoli Ci on na tworzenie cennych list remarketingowych. Pamiętaj też, by w swoich komunikatach w Social Media zawsze umieścić działający link do konkretnej strony docelowej, na której użytkownik ma dokonać zakupów.

Przygotowanie i optymalizacja strony internetowej przed okresem wyprzedaży to klucz do sukcesu handlowców. Działania te obejmują stworzenie odpowiednio wcześnie atrakcyjnego landing page’a, optymalizację SEO, pomoc klientom w znalezieniu oferty oraz wybór odpowiedniego hostingu i promocję w mediach społecznościowych. To wszystko przyczynia się do zwiększenia widoczności i efektywności kampanii podczas Black Friday oraz Cyber Monday.

jak założyć sklep internetowy - pobierz e-booka
5/5 - (3 votes)

1 KOMENTARZ

  1. Jak myślicie, ile miesięcy wcześniej należy pomyśleć o Black Friday? Mam na myśli pełną optymalizację SEO (aby wszystko się poindeksowało).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here