Znajdź odbiorców dla swoich reklam displayowych i wideo Google

0
2338
wenet strony internetowe

W ciągu dnia użytkownicy korzystają z różnych urządzeń – czytają najświeższe wiadomości na smartfonie, oglądają popularne wideo na tablecie czy planują egzotyczne wakacje na laptopie. To wyzwanie dla marketerów: jak znaleźć właściwą osobę we właściwym momencie? Rozwiązania Google pomagają docierać do odbiorców na podstawie istotnych czynników dzięki danym z milionów witryn i aplikacji w sieci reklamowej Google i miliardów wyświetleń filmów w YouTube każdego dnia. Niezależnie od tego, czy Twoja firma chce budować markę, czy zwiększać sprzedaż, możemy pomóc Ci trafiać z odpowiednim przekazem do odpowiednich klientów na każdym etapie ich ścieżki do zakupu. Oto jak można znaleźć właściwych odbiorców, używając reklam displayowych i reklam wideo Google:

  • Dane demograficzne docieraj do grup klientów określonych na podstawie wybranych danych demograficznych – w tym wieku, płci i statusu rodzicielskiego. Jeśli na przykład marka ma promocję na plecaki szkolne, może docierać do matek w wieku 25-34 lat.
  • Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach – zwiększaj świadomość marki i przywiązanie do niej, docierając do osób o związanych z nią zainteresowaniach. Jeśli na przykład marka odzieży sportowej chce zaprezentować nową linię ubrań turystycznych, może docierać do miłośników tego rodzaju aktywności.
  • Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach – zwiększaj zainteresowanie zakupem wśród odbiorców precyzyjnie dopasowanych do Twojej firmy. Jeśli na przykład sprzedajesz grę wideo o piłce nożnej, możesz docierać do fanów konkretnych klubów.
  • Odbiorcy na rynku – generuj wartościowy ruch, docierając do klientów aktywnie szukających informacji i planujących zakup. Jeśli na przykład produkujesz sprzęt elektroniczny, możesz docierać do klientów zainteresowanych kupnem aparatu fotograficznego.
Przeczytaj również:  Archetypy marki – jak określić osobowość firmy?

Każdego miesiąca reklamodawcy AdWords na całym świecie korzystają z tych rozwiązań w zakresie odbiorców w setkach tysięcy kampanii. Jednym z takich reklamodawców jest nowozelandzki oddział firmy Ford, który dzięki nim przyciąga do swojej witryny więcej klientów planujących kupić samochód. Firma chciała dotrzeć do miłośników motoryzacji i zwiększyć świadomość swojej marki, więc wybrała odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Dodatkowo zastosowała funkcję odbiorców na rynku, by trafiać do osób aktywnie szukających informacji i rozważających zakup nowego samochodu. Dzięki połączeniu tych rozwiązań z remarketingiem dynamicznym Ford uzyskał 60-procentowy wzrost liczby odwiedzin oraz potroił czas spędzany w witrynie przez klientów.

„Rozwiązania Google w zakresie odbiorców pozwalają docierać do klientów na każdym etapie ścieżki do zakupu, co pomogło nam przyciągać do witryny więcej odpowiednio dobranych użytkowników i zwiększyć liczbę potencjalnych klientów” – mówi Cameron Thomas, główny menedżer ds. marketingu w nowozelandzkim oddziale Forda. Przeczytaj więcej tutaj.

Marketerzy mogą uzyskiwać takie wyniki dzięki trzem wyjątkowym zaletom Google:

  1. Szczegółowa wiedza o konsumentach dzięki wielu punktom styczności

Grupy odbiorców Google są tworzone na podstawie danych z milionów witryn i aplikacji – w tym z takich usług jak YouTube, z których korzysta ponad miliard użytkowników. Zapewnia nam to szeroki kontekst – czytanie opinii o hotelach, przeglądanie ofert w aplikacji z nieruchomościami, oglądanie wideo o samochodach i wiele innych – dzięki czemu rozumiemy, na czym zależy użytkownikom. Mogą oni kontrolować działanie tego systemu, by wyświetlane im reklamy były bardziej przydatne i lepiej dopasowane.

  1. Umiejętność odróżniania pasji od zamiaru zakupu
Przeczytaj również:  Priorytetyzacja zadań – jakie metody i narzędzia warto wykorzystać?

Wspomniane miliony witryn i aplikacji w sieci reklamowej Google klasyfikujemy za pomocą uczących się systemów, oddzielając te, które wskazują na „pasję”, od tych wskazujących na „zamiar zakupu”. Dzięki temu możesz docierać do klientów na odpowiednim etapie ścieżki do zakupu, określonym na podstawie witryn i aplikacji, z których korzystają. Jeśli na przykład chcesz zwiększać świadomość swojej marki sprzętu elektronicznego, najlepiej będzie docierać do osób, które czytają blogi i oglądają wideo o takiej tematyce, bo uwielbiają gadżety. Jeśli jednak Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży, lepiej będzie docierać do użytkowników, którzy szukają informacji o telewizorach HD w internetowych porównywarkach cen.

  1. Zawsze najświeższe dane

AdWords aktualizuje grupy odbiorców w czasie rzeczywistym, dodając nowe informacje przy każdym wyświetleniu reklamy i usuwając takie, które nie odzwierciedlają już zainteresowań użytkowników. To ważne dla skuteczności reklam, ponieważ klient, który dziś kupuje bilet na samolot, jutro może nie potrzebować już kolejnego. Inny przykład: ktoś, kto zimą chce zostać kucharzem, na wiosnę może odkryć w sobie zamiłowanie do turystyki, które całkowicie go pochłonie.

Przeczytaj również:  Analiza TOWS – na czym polega metoda analizy strategicznej?

Aby jeszcze więcej marketerów mogło docierać do swoich odbiorców, udostępniliśmy nasze rozwiązania na całym świecie w YouTube i DoubleClick. Niezależnie od tego, czy chcesz budować markę czy zwiększać sprzedaż, rozwiązania Google w zakresie odbiorców pomogą Ci docierać do właściwych osób we właściwych momentach w milionach witryn i aplikacji.

Nowe wezwanie do działania
Autorzy: Jon Krafcik, Product Manager, AdWords; Max Maxwell, Product Manager, AdWords
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here