Prowadzisz swój firmowy profil w mediach społecznościowych? Zastanawiasz się, jak działać sprawniej i efektywniej oraz szukasz sprawdzonych rozwiązań? Z pomocą przychodzą tutaj różne narzędzia, które ułatwiają codzienną pracę. Które z nich warto wykorzystać? Przeczytaj artykuł i poznaj narzędzia przydatne w Social Media Marketingu. Sprawdź, jak monitorować media społecznościowe i tworzyć atrakcyjne treści. Dowiedz się też, gdzie szukać zdjęć i skąd brać grafiki.
Jakie narzędzia są przydatne w Social Media Marketingu?
Media społecznościowe to jeden z najważniejszych kanałów promocji i komunikacji dla firm. Właściciele małych i średnich biznesów powinni więc zadbać o obecność w popularnych serwisach, aby móc docierać do szerszej grupy odbiorców i budować rozpoznawalność.
Działania w Social Mediach bywają jednak czasochłonne i skomplikowane. Właśnie dlatego warto korzystać z narzędzi, które sprawią, że obsługa firmowych profili będzie znacznie łatwiejsza i przyjemniejsza. Wybór jest ogromny. Na które z nich warto zwrócić szczególną uwagę? Na pewno na te sprawdzone i darmowe, które docenią zwłaszcza osoby dysponujące ograniczonym budżetem. Poniżej znajdziesz najbardziej znane i godne polecenia narzędzia do Social Media Marketingu.
Brand24
Chcesz wiedzieć, co inni mówią/piszą o Twojej firmie? Możesz wypróbować narzędzie do monitoringu Internetu, jakim jest Brand24. Pozwala ono na śledzenie wzmianek o marce, a tym sposobem także poznanie opinii internautów. Dzięki Brand24 można monitorować wszystkie Social Media (ale nie tylko, bo też ogólnie cały Internet) pod kątem słów kluczowych.
Przedsiębiorcy i marketerzy, którzy korzystają z tego narzędzia, mogą sprawdzać dyskusje, jakie toczą się wokół ich marki, brać w nich udział, szybko reagować i odpowiadać na wątpliwości klientów. Zdecydowanie warto przetestować to narzędzie, aby niczego nie przegapić.
BuzzSumo
BuzzSumo umożliwia łatwe wychwytywanie wschodzących trendów, które dopiero zdobywają popularność. Jeśli je szybko wykorzystasz, zwiększysz swoje zasięgi i zyskasz szansę na wyprzedzenie konkurencji.
Canva
W tym artykule nie sposób nie wspomnieć o Canvie. Jeśli jakimś cudem jeszcze nie znasz tej platformy, czas najwyższy to zmienić! Jest to świetne narzędzie do przygotowywania grafik. Udostępnia ogromną liczbę darmowych szablonów. Dzięki Canvie nie trzeba być grafikiem, żeby tworzyć ciekawe projekty. Obsługa tej aplikacji jest prosta i intuicyjna.
Jeśli więc potrzebujesz atrakcyjnej grafiki do Social Mediów, śmiało korzystaj z Canvy. Nie musisz znać wymiarów grafik wymaganych na poszczególnych portalach – narzędzie daje dostęp do gotowych już szablonów. Co ważne, aplikacja posłuży też do tworzenia innych materiałów, takich jak np. banery reklamowe, ulotki, plakaty, zaproszenia itd.
Mojo
Dziś w mediach społecznościowych królują Reelsy, TikToki oraz Facebook i Instagram Stories. Warto więc je publikować, aby zwiększać zainteresowanie na firmowym profilu. Chcesz tworzyć estetyczne relacje i rolki? Koniecznie wypróbuj aplikację Mojo. Przy jej pomocy przygotujesz atrakcyjne materiały na potrzeby Social Mediów w tym dynamiczne animacje video z podkładem muzycznym.
Mojo oferuje w darmowej wersji mnóstwo darmowych szablonów w różnych stylach, które są podzielone na tematyczne kategorie. Efekty dźwiękowe, estetyczne napisy, naklejki, grafiki – wszystko to znajdziesz w aplikacji. Sprawdź i publikuj angażujące treści!
Piktochart
Jak jeszcze przyciągnąć uwagę odbiorców w mediach społecznościowych? Otóż kolejnym sposobem są infografiki. Wszelkie dane liczbowe warto prezentować na wykresach – są wówczas bardziej czytelne, przejrzyste i łatwe w przyswojeniu dla użytkowników Internetu. Narzędziem, które umożliwia przedstawianie informacji w atrakcyjny sposób jest Piktochart.
Ciekawe infografiki pozwalają efektywniej docierać do potencjalnych klientów, którzy szukają produktów, usług i informacji w Internecie. Twórz więc takie materiały za pomocą Piktochart. Narzędzie w najprostszej wersji jest bezpłatne.
Lumen5
Video to ulubiony format internautów. Jest on znacznie bardziej angażujący niż statyczne obrazy i grafiki. Jednak nie wszyscy jeszcze go wykorzystują z racji tego, że przygotowanie filmów zajmuje więcej czasu i wymaga umiejętności. Na szczęście są narzędzia, które ułatwiają pracę. Jednym z nich jest intuicyjny w obsłudze Lumen5, pozwalający szybko stworzyć proste materiały video, które można potem opublikować np. na Facebooku czy Instagramie.
Narzędzie jest dostępne w darmowej wersji, jednak jest tu jedno ograniczenie – rozdzielczość filmów nie może być wyższa niż 480 pikseli. Przetestuj i publikuj krótkie filmiki, które podbijają dziś sieć!
Bitly
W postach na Facebooku czy LinkedInie często dodawane są odnośniki m.in. do bloga, firmowej oferty czy strony produktowej. Trzeba pamiętać, że długie linki nie wyglądają jednak dobrze. Warto więc je skracać za pomocą narzędzia Bitly. Jeśli w poście umieścisz krótki adres URL, cała publikacja będzie wyglądać bardziej atrakcyjnie.
To jednak niejedyna korzyść, która płynie z używania tego narzędzia. Dzięki Bitly można też śledzić popularność udostępnianych linków i sprawdzać, ile osób kliknęło w dany adres.
Darmowe banki zdjęć
Szukasz idealnego zdjęcia do posta? Na szczęście nie zawsze musisz używać swoich fotografii. Możesz też skorzystać z darmowego banku zdjęć. To szybki i prosty sposób na znalezienie atrakcyjnych i przyciągających okografik. Wystarczy tylko wpisać w wyszukiwarkę konkretne hasło i wyszukać interesujące materiały. Wiele tego rodzaju serwisów ma podział na kategorie, co ułatwia wyszukiwanie treści.
Popularne i godne polecenia darmowe banki zdjęć to np.:
- Unsplash
- Pexels
- Pixabay
- Gratisography
Który z nich wybrać? Najlepiej będzie, jeśli sprawdzisz kilka i wybierzesz swój ulubiony. Możesz też korzystać z kilku. Chcesz poznać jeszcze więcej stron z bezpłatnymi zdjęciami? Jeśli tak, to przeczytaj nasz artykuł: Darmowe banki zdjęć. Odkryj najciekawsze opcje!
Generatory obrazów AI
Jak już jesteśmy przy grafikach, to warto wspomnieć o generatorach AI, o których ostatnio zrobiło się głośno. Tego typu narzędzia pozwalają sprawniej i efektywniej realizować obraną strategię w mediach społecznościowych. Generatory obrazów AI działają na prostej zasadzie. Użytkownik wpisuje, jakiej grafiki potrzebuje, a sztuczna inteligencja generuje obraz.
Coraz więcej osób zaczyna korzystać z tego rozwiązania. Warto je przetestować, aby dowiedzieć się, jak działają takie generatory i wyrobić sobie własną opinię na ich temat. Może się okazać, że będą dla Ciebie bardzo przydatne w prowadzeniu firmowego profilu w Social Mediach.
4 popularne generatory obrazów AI do sprawdzenia to:
- Midjourney
- DreamStudio
- DALL-E 2
- NightCafe
To jednak nie wszystko. Chcesz poznać więcej popularnych narzędzi, które służą do planowania postów i zarządzania profilami w Social Mediach? Przeczytaj nasz poprzedni artykuł: 12 przydatnych aplikacji do marketingu w mediach społecznościowych.
Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu działań w Social Mediach? Skorzystaj z usług doradców internetowych WeNet. Specjaliści znają bieżące trendy i wiedzą, z jakich narzędzi korzystać. Pomogą Ci wypromować Twoją ofertę oraz zbudować pozytywny wizerunek firmy. Sprawdź szczegóły na WeNet.pl.