article background

Kiedy najlepiej wysyłać mailingi?

Kiedy najlepiej wysyłać mailingi?

Mówi się, że czas to pieniądz. Jak się okazuje, ma on również ogromne znaczenie w e-mail marketingu. Każda firma chce bowiem docierać do jak największej grupy odbiorców. Aby tak się jednak stało, biznes musi nie tylko dostarczać potencjalnym klientom najwyższej jakości przekaz i treści, ale też kierować wiadomości o odpowiedniej porze. Przeczytaj artykuł i sprawdź, kiedy najlepiej wysyłać mailingi. 

Bazy danych i e-mailing Bazy danych i e-mailing

Co to jest mailing?

Prowadzisz działalność w Internecie? Z pewnością zdajesz więc sobie sprawę, że wszelkiego rodzaju maile są świetnym nośnikiem przekazu na linii firma-klient. Wiadomości w elektronicznych skrzynkach pocztowych można wykorzystać w celach informacyjnych czy promocyjno-sprzedażowych.

Aby zwiększyć zainteresowanie ofertą, potrzebujesz narzędzia, jakim jest mailing. Tego rodzaju jednorazowa reklama pozwala poinformować potencjalnych klientów o produktach lub usługach oraz skłonić do konkretnej akcji np. założenia konta, zrobienia zakupów czy udziału w wydarzeniu. Jako nadawca docierasz w ten sposób do zdefiniowanego odbiorcy, który ma wykonać określone działanie.

Promuj swoją firmę

Skuteczna kampania e-mail – kiedy wysyłać mailingi?

Choć możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, to obecnie zdecydowana większość firm korzysta z mailingu do prowadzenia komunikacji z klientem. Nic w tym dziwnego, skoro jest to niezwykle skuteczny sposób na zbudowanie świadomości marki i dotarcie do klientów.

Nie każda kampania mailowa przynosi jednak pozytywne rezultaty. Brak efektów może wynikać z wielu czynników, jednak szczególną uwagę warto zwrócić na czas wysyłki mailingu. Jest to ważne, mimo że tego rodzaju korespondencja ma charakter nieregularny – wiadomości wysyłane są zwykle bez ustalonego z góry terminu. 

Istnieją jednak pewne pory, w trakcie których można osiągnąć lepszą otwieralność i klikalność maili reklamowych. Aby je znaleźć, należy kierować się następującymi wskazówkami.

Wysyłaj maile w ciągu dnia

Pierwsze godziny od dostarczenia wiadomości są często kluczowe. To właśnie wtedy potencjalni klienci najczęściej otwierają e-maile. Nie wysyłaj więc mailingu, kiedy Twoi odbiorcy śpią.

Unikaj poniedziałków

Według marketerów poniedziałek nie jest najlepszym dniem do wysyłki mailingu. Na skrzynkach pocztowych znajdujących się w Twojej bazie klientów można znaleźć wtedy mnóstwo zaległych wiadomości. Unikaj więc terminów po weekendzie czy świętach i zaplanuj kampanię w lepszym czasie.

Zrezygnuj z mailingu w weekendy

Możesz przyjąć, że większość Twoich odbiorców pozostaje pod kontaktem mailowym między godziną 9 a 17 od poniedziałku do piątku. To dobry moment na wysłanie maila reklamowego. Weekendy to zaś dla wielu adresatów czas wolny. Jeśli zależy Ci na współczynniku otwarć, to zrezygnuj wtedy z kampanii mailowej.

Postaw na optymalny czas wysyłki mailingu

Według danych portalu wordstream.com wtorek, środa i czwartek to ulubiony przez e-marketerów czas na wysyłanie kampanii mailingowych. Warto więc wybrać środek tygodnia oraz środek dnia na prowadzenie działań w ramach e-mail marketingu. Według badania HubSpot największym zainteresowaniem cieszą się maile reklamowe wysłane od 9:00 do 12:00.

Najlepszy czas wysyłki mailingu

Mailing reklamowy – o czym jeszcze warto pamiętać?

Uważaj na to, jaki dzień wybierasz do wysyłki mailingów reklamowych. „Święta zakupowe” to idealna dla nich okazja. Podczas innych świąt lepiej jednak wstrzymać się z kampanią reklamową. W okresie Bożego Narodzenia skupiamy się raczej na rodzinie i własnych, pilnych sprawach. W tym czasie właściwsze będzie wysłanie do swoich odbiorców życzeń świątecznych niż zakłócanie ich spokoju informacją o nowości w Twoim sklepie.

Wysyłanie ofert handlowych nie byłoby taktowne także w dniach ważnych rocznic państwowych. Pamiętaj, że po drugiej stronie nie ma nigdy anonimów. Są za to ludzie, tacy jak Ty. Postaraj się, żeby Twoja komunikacja z nimi wpływała na poprawę, nie na pogorszenie wizerunku Twojego biznesu.

Kiedy wysłać mailing? Jakie dni i godziny są najlepsze?

Znasz już najlepsze praktyki w zakresie e-mail marketingu. Pamiętaj jednak, że powyższe porady to jedynie wskazówka. To kiedy najlepiej wysyłać mailingi, zależy przede wszystkim od Twojej bazy klientów. Oto 4 kroki, które pomogą ustalić Ci odpowiedni harmonogram.

1. Zgromadź swoją bazę danych

Zbierz dane, aby lepiej zrozumieć typy odbiorców, do których kierujesz masowy mailing. Dzięki temu dowiesz się, kiedy sprawdzają swoją skrzynkę. Pewne grupy osób przeznaczają określoną część dnia na czytanie wiadomości. Mogą to być poranne godziny, ale też popołudniowe. Bierz pod uwagę odgórne zalecenia, ale też nie bój się testować. Chodzi o dopasowanie komunikacji do własnej bazy adresów.

2. Przeanalizuj wyniki i twórz skuteczne kampanie

Przeanalizuj współczynnik otwarć z poprzednich kampanii i wybierz najlepsze terminy dla Twojej grupy docelowej. Pamiętaj, że skuteczna wysyłka mailingu opiera się na wnioskach, które wyciągasz ze statystyk. To, ile osób reaguje na Twoje kampanie marketingowe jest jedną z najważniejszych informacji. Przypomnij sobie o celach marketingowych, które stoją za Twoją komunikacją. Następnie podejmuj przemyślane działania, które Cię do nich zbliżą.

3. Sprawdź czas wysyłki maili u konkurencji

Sprawdź konkurencję i przekonaj się, czy istnieje najlepszy przedział czasowy na dostarczanie mailingu w Twojej branży. Warto inspirować się podobnymi firmami. Swego rodzaju benchmark wspiera rozwój przedsiębiorstwa. Nie chodzi jednak o ślepe naśladownictwo, ale szukanie dla siebie wskazówek. Łatwiej jest zacząć robić coś z wiedzą, jak już realizują to inni. Pod warunkiem, że nie zdarzyło Ci się skorzystać z niepewnej oferty baz danych, podpatrywanie konkurencji ułatwi Ci start. A co to znaczy niepewnej oferty?

Nie wszystkie reklamy dotyczące bazy adresowej firm są wiarygodne. Na końcu okazuje się, że dane odbiorcy mailingu są nieprawdziwe lub nieaktualne. W gestii usługodawcy jest dbanie o higienę bazy. Wysoki współczynnik spamu czy zwrotów świadczy o tym, że jest ona złej jakości. Dlatego warto wcześniej upewnić się, że ma się do czynienia z profesjonalną firmą, która regularnie sprawdza swój spis kontaktów.

4. Testuj najlepsze pory dla swojego mass mailingu

Wykorzystaj testy A/B i porównaj kluczowe mierniki, aby wyznaczyć najskuteczniejszy czas wysyłki maili reklamowych. Zalecenia są dla Ciebie wskazówką, ale nie zastąpią testów. Droga do skutecznego mailingu często prowadzi przez próby i błędy. A efektywny mailing pozwala Ci zdobywać nowych klientów. Opracuj strategię wysyłki kampanii i obserwuj rezultaty. Mailing reklamowy ma ogromny potencjał i od lat go nie traci. Wsparty przez content marketing przyczynia się do wzrostu świadomości marki i sprzedaży.

Jeśli wolisz skoncentrować się na rozwoju swojego biznesu, to powierz obsługę kampanii e-mailingowych marce WeNet. Wzmacniaj wydźwięk Twoich ofert handlowych poprzez wysyłanie wiadomości reklamowych – z uwzględnieniem wszystkich elementów, o których wspomnieliśmy w tym artykule.

Czas wysyłki to jednak nie wszystko. Liczy się też atrakcyjna i adekwatna treść maila reklamowego, z wezwaniem do działania. Przy odpowiednich praktykach tego typu kampanie reklamowe w dużym stopniu wspierają rozwój firmy. Dla przedsiębiorcy mogą jednak okazać się zbyt czasochłonne. Bez niezbędnej wiedzy trudno jest odnosić sukcesy. Dlatego warto korzystać z pomocy ekspertów.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Wybierając ofertę doradców internetowych, otrzymujesz dostęp do bogatej bazy klientów. Specjaliści dostarczą informacje o Twojej ofercie do sprecyzowanej grupy odbiorców, aby nakłonić potencjalnych klientów do działania. Zamów darmową wycenę i sprawdź, co jeszcze możesz zyskać.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.