article background

Kiedy najlepiej wysyłać mailingi?

Kiedy najlepiej wysyłać mailingi?

Mówi się, że czas to pieniądz. Jak się okazuje, ma on również ogromne znaczenie w e-mail marketingu. Każda firma chce bowiem docierać do jak największej grupy odbiorców. Aby tak się jednak stało, biznes musi nie tylko dostarczać potencjalnym klientom najwyższej jakości przekaz i treści, ale też kierować wiadomości o odpowiedniej porze. Przeczytaj artykuł i sprawdź, kiedy najlepiej wysyłać mailingi. 

Co to jest mailing?

Prowadzisz działalność w Internecie? Z pewnością zdajesz więc sobie sprawę, że wszelkiego rodzaju maile są świetnym nośnikiem przekazu na linii firma-klient. Wiadomości w elektronicznych skrzynkach pocztowych można wykorzystać w celach informacyjnych czy promocyjno-sprzedażowych.

Aby zwiększyć zainteresowanie ofertą, potrzebujesz narzędzia, jakim jest mailing. Tego rodzaju jednorazowa reklama pozwala poinformować potencjalnych klientów o produktach lub usługach oraz skłonić do konkretnej akcji np. założenia konta, zrobienia zakupów czy udziału w wydarzeniu. Jako nadawca docierasz w ten sposób do zdefiniowanego odbiorcy, który ma wykonać określone działanie.   

Promuj swoją firmę

Skuteczna kampania e-mail – kiedy wysyłać mailingi?

Choć możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, to obecnie zdecydowana większość firm korzysta z mailingu do prowadzenia komunikacji z klientem. Nic w tym dziwnego, skoro jest to niezwykle skuteczny sposób na zbudowanie świadomości marki i dotarcie do klientów.

Nie każda kampania mailowa przynosi jednak pozytywne rezultaty. Brak efektów może wynikać z wielu czynników, jednak szczególną uwagę, warto zwrócić na czas wysyłki mailingu. Jest to ważne, mimo że tego rodzaju korespondencja ma charakter nieregularny – wiadomości wysyłane są zwykle bez ustalonego z góry terminu. 

Istnieją jednak pewne pory, w których trakcie można osiągnąć lepszą otwieralność i klikalność maili reklamowych. Aby je znaleźć, należy kierować się następującymi wskazówkami.

Wysyłaj maile w ciągu dnia

Pierwsze godziny od dostarczenia wiadomości są często kluczowe. To właśnie wtedy potencjalni klienci najczęściej otwierają e-maile. Nie wysyłaj więc mailingu, kiedy Twoi odbiorcy śpią.

Unikaj poniedziałków

Według marketerów poniedziałek nie jest najlepszym dniem do wysyłki mailingu. Na skrzynkach pocztowych znajdujących się w Twojej bazie klientów można znaleźć wtedy mnóstwo zaległych wiadomości. Unikaj więc terminów po weekendzie czy świętach i zaplanuj kampanię w lepszym czasie.

Zrezygnuj z mailingu w weekendy

Możesz przyjąć, że większość Twoich odbiorców pozostaje pod kontaktem mailowym między godziną 9 a 17 od poniedziałku do piątku. To dobry moment na wysłanie maila reklamowego. Weekendy to zaś dla wielu adresatów czas wolny. Jeśli zależy Ci na współczynniku otwarć, to zrezygnuj wtedy z kampanii mailowej.

Postaw na optymalny czas wysyłki mailingu

Według danych portalu wordstream.com wtorek, środa i czwartek to ulubiony przez e-marketerów czas na wysyłanie kampanii mailingowych. Warto więc wybrać środek tygodnia oraz środek dnia na prowadzenie działań w ramach e-mail marketingu. Według badania HubSpot największym zainteresowaniem cieszą się maile reklamowe wysłane od 9:00 do 12:00.

Najlepszy czas wysyłki mailingu

Kiedy wysłać mailing? Jakie dni i godziny są najlepsze?

Znasz już najlepsze praktyki w zakresie e-mail marketingu. Pamiętaj jednak, że powyższe porady to jedynie wskazówka. To kiedy najlepiej wysyłać mailingi, zależy przede wszystkim od Twojej bazy klientów. Oto 4 kroki, które pomogą ustalić Ci odpowiedni harmonogram.

  1. Zbierz dane, aby lepiej zrozumieć typy odbiorców, do których kierujesz e-maile.

  2. Przeanalizuj współczynnik otwarć  z poprzednich kampanii i wybierz najlepsze terminy dla Twojej grupy docelowej.

  3. Sprawdź konkurencję i przekonaj się, czy istnieje najlepszy przedział czasowy na dostarczanie mailingu w Twojej branży.

  4. Wykorzystaj testy A/B i porównaj kluczowe mierniki, aby wyznaczyć najskuteczniejszy czas wysyłki maili reklamowych.

A jeśli wolisz skoncentrować się na rozwoju swojego biznesu, to powierz obsługę kampanii e-mailingowych marce WeNet.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>

Wybierając ofertę doradców internetowych, otrzymujesz dostęp do bogatej bazy klientów. Specjaliści dostarczą informacje o Twojej ofercie do sprecyzowanej grupy odbiorców, aby nakłonić potencjalnych klientów do działania. Zamów darmową wycenę i sprawdź, co jeszcze możesz zyskać.

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.