Odpowiedzialny Biznes
Od 1 kwietnia wdrożyliśmy procedurę zgłaszania nieprawidłowości tzw. „Sygnalistów” w WeNet.
Ma ona służyć promowaniu otwartej kultury komunikacji, opartej na zaufaniu, uczciwości i transparentności m.in. poprzez zgłoszenie potencjalnego naruszenia zasad etycznych czy praktyk niezgodnych z wartościami WeNet. Wdrożenie procedury „Sygnalistów” w WeNet realizuje także wymogi nałożone na pracodawców przez DYREKTYWĘ UE 2019/1937 w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (tj. sygnalistów).
Zgłaszanie nieprawidłowości odbywa się na dedykowanej WeNet zewnętrznej platformie online – Linia Etyki
System ten jest w pełni poufny i anonimowy.
Jak działa procedura Sygnalista?
Kodeks Dobrych Praktyk
Nierozerwalną parę z procedurą „Sygnalistów” stanowi Kodeks Dobrych Praktyk.
Jest on wykładnią zachowań i praktyk, jakie obowiązują każdego z naszych Pracowników i Współpracowników w codziennej pracy, zgodnych z etyką biznesową, przepisami prawa oraz wartościami WeNet.
Kodeks ma także za zadanie pomóc w rozumieniu swoich obowiązków, dokonywaniu właściwych wyborów, zgodnych z naszą polityką oraz w identyfikowaniu nieprawidłowości.