Jarosław Mikos ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Działalność zawodową rozpoczął w 1995 roku w firmie Deloitte & Touche w Departamencie Doradztwa Gospodarczego. Od 1996 roku w Coopers & Lybrand, jako senior konsultant. W latach 1997-1999 był managerem w londyńskim biurze PwC, a następnie wicedyrektorem w Departamencie M&A i Prywatyzacji. Od 2000 roku był związany z Energis Polska, najpierw jako Członek Zarządu odpowiedzialny za rozwój biznesu, następnie, jako CFO a od 2002 roku CEO tej firmy. W 2005 roku doprowadził do połączenia Energis Polska z GTS Polska, w której to spółce pozostał Prezesem Zarządu. W latach 2006-2010 prowadził własną działalność inwestycyjną. W latach 2011-2013 był Prezesem Magna Polonia, gdzie przeprowadził proces restrukturyzacji funduszu, a od 2013 do 2017 roku związany z Grupą Wirtualna Polska, jako Przewodniczący Rady Nadzorczej oddelegowany do nadzoru nad Zarządem Spółki.
Pod koniec 2017 roku Jarosław Mikos został Prezesem Zarządu spółki Polskie ePłatności S.A., jednego z trzech największych na polskim rynku operatorów terminali płatniczych.
Od listopada 2021 roku jako Przewodniczący Rady Nadzorczej, a następnie Prezes Zarządu, stał na czele IAI S.A., firmy specjalizującej się w dostawach oprogramowania m.in. dla sklepów internetowych.
Jarosław Mikos, dzięki 20-letniemu doświadczeniu w zarządzaniu i doradztwie posiada bogatą wiedzę na temat budowania sprawnych i szybko rozwijających się organizacji. Jego atutem jest również znajomość praw rządzących rynkiem FinTech, w szczególności w branży e-commerce. Ma na swoim koncie sukcesy w zwiększaniu sprzedaży, przekształceniach, restrukturyzacjach, fuzjach i przejęciach oraz optymalizacji kosztów firm. Jest twórcą zwycięskich zespołów i inspirującym mentorem.
Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Sprzedaży Grupy WeNet
Manager z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu strukturami sprzedaży. W Zarządzie WeNet Group S.A. od 2016 roku. Odpowiedzialny za długofalowe projekty budowy i restrukturyzacji istniejących zasobów, mające na celu wzrost efektywności sprzedaży i skuteczności obsługi klienta. Posiada wysoko rozwinięte umiejętności pozyskiwania klientów oraz biegłość w obszarach negocjacji oraz prezentacji i wystąpień publicznych. Cechuje go również wysoki poziom kompetencji interpersonalnych, a także zdolność do obiektywnej i analitycznej oceny sytuacji.
W Grupie kapitałowej WeNet odpowiada za obszar sprzedaży, rekrutacji i budowania zespołów sprzedażowych, szkolenia i rozwój pracowników, systemy dystrybucji wiedzy, implementację dedykowanych programów rozwojowych i motywacyjnych oraz zarządzanie zmianą.
Duszą i ciałem sportowiec. Jego pasją jest piłka nożna, z którą w przeszłości był związany zawodowo. Od kilku lat miłośnik narciarstwa.
Członek Zarządu ds. Rozwoju Grupy WeNet
Związany z WeNet Group S.A. od 2014 roku, jako Członek Zarządu i Dyrektor Strategii Rozwoju, od 2018 Prezes Zarządu Panorama Firmy Sp. z o.o. Od stycznia 2020 roku do czerwca 2023 roku był Prezesem Zarządu WeNet Group S.A. Odpowiadał m. in. za transakcje i proces konsolidacji WeNet Group S.A. i Panorama Firm Sp. z o.o.
Wcześniej przez wiele lat związany z rynkiem kapitałowym. Zrealizował ponad 50 transakcji fuzji i przejęć oraz IPO o wartości ponad 1 mld EUR. Był założycielem i Prezesem Domu Maklerskiego Navigator oraz Partnerem Zarządzającym Navigator Capital.
Wcześniej był m. in. Dyrektorem Corporate Finance w Rabobank i Partnerem w Concordia (obecnie Haitong Bank).
W 2008 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie do 2021 roku był wykładowcą w Instytucie Finansów.
Członek Zarządu, CFO Grupy WeNet
Związany z WeNet od 2024 roku. Wcześniej, od 2022 roku był Dyrektorem Finansowym w Grupie Polskie ePłatności, gdzie odpowiadał za transformację biznesową oraz strategiczny dla Grupy projekt reorganizacji biznesowej.
Ponadto swoje rozległe doświadczenie zdobywał między innymi jako CEO w Daimler Mobility / Athlon Lease Polska (FinTechowym ramieniu Daimler Group), jednego z wiodących dostawców usług leasingu i finansowania pojazdów oraz zarządzania flotą w Europie.
W latach 2021 -2017 jako Dyrektor Finansowy na Europę Środkową związany był z De Lage Landen (Grupa Rabobank). W latach 2007-2011 rozwijał swoją karierę jako Dyrektor Finansowy oraz Członek Zarządu w Grupie ING, która oferuje pełen zakres produktów finansowych opartych na aktywach, aby w latach 2011-2012 objąć stanowisko Dyrektora Finansowego odpowiedzialnego za produkt faktoringowy w holenderskim oddziale ING Commercial Bank NV w Amsterdamie.
Karierę w finansach rozpoczął od firmy AVIVA Polska, gdzie w latach 2002-2007 pełnił funkcję Kierownika ds. procesów finansowych. Uznaje łączenie kompetencji finansowych i technologicznych za najskuteczniejsze narzędzie do osiągania celów biznesowych organizacji.
Prywatnie, od kilku lat pasjonat żeglarstwa.
Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny Grupy WeNet
Manager z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu operacyjnym i projektowym. Ukończył studia MBA Erasmus University ze specjalizacją zarządzania projektowego. Ekspert w zakresie prawnych aspektów zarządzania i administrowania bazami danych oraz bezpieczeństwa przetwarzania informacji. Twórca autorskich systemów kontroli jakości i zarządzania procesowego dla firm z sektora marketingu bezpośredniego. Praktyk i przedsiębiorca, realizujący własne projekty biznesowe w obszarze e-marketingu oraz baz danych. Współtworzył strategię rozwoju kanału e-commerce oraz platformę Marketplace dla Grupy Empik.
W WeNet Group S.A. odpowiada za procesy operacyjne oraz działania projektowe rozwijające portfolio produktów dostępnych w ofercie spółki.
Prywatnie pasjonat behawiorystyki psów pasterskich, przewodnik owczarka francuskiego – zdobywcy wielu nagród na wystawach oraz zawodach sportowych.
Wiceprezeska Zarządu ds. HR Grupy WeNet
Prezeska i partnerka zarządzająca firmy WNCL Sp. z o.o. Założycielka start-upu w sektorze edtech, platformy HR Power Mentor, dostarczającej transformacyjne programy rozwojowe dla HR Biznes Partnerów.
HR Executive z ponad 25 letnim doświadczeniem zdobywanym zarówno jako senior menedżer, strategiczny partner jaki i doradca dla wielu firm polskich i międzynarodowych różnych branż, wielkości i struktury własnościowej, włączając organizacje państwowe i NGOs. Pasjonatka, propagatorka i pionier wdrażania modelu HR Biznes Partnerstwa w Polsce. Autorka unikalnej na polskim rynku książki „#HROdNowa. 10 postaw na nowe czasy” o skutecznych postawach w HR. Nagrodzona Wyróżnieniem Specjalnym w pierwszym Konkursie Bizneswoman Roku Fundacji „Sukces pisany szminką”. Inicjatorka i członek Rady Założycielskiej Ruchu #HROdnowa, inicjatywy zrzeszającej profesjonalistów i sympatyków HR, którzy chcą aktywnie działać na rzecz budowania nowej roli i siły HR.
Prywatnie mama dwojga dorosłych już dzieci, podróżniczka szczególnie zakochana w Azji (Indie, Nepal, Butan, Tajlandia), zwariowana na punkcie samorozwoju, a w chwilach wytchnienia i natchnienia pisząca poezję.
Wiceprezes Zarządu ds. Strategii i M&A Grupy WeNet
W grudniu 2023 roku dołączył do Zespołu WeNet jako Vice President Strategy & M&A. Wcześniej jako Dyrektor ds. Strategii i M&A, zdobywał doświadczenie w sektorze płatniczym w PeP, gdzie zrealizował pięć transakcji M&A. Posiada wykształcenie finansowe, a także bogate kompetencje w obszarze negocjacji, modelowania finansowego oraz konsultingu, zdobyte i rozwijane m.in. podczas sześciu lat pracy w warszawskim biurze EY.
W WeNet odpowiada za nadzór nad kompleksową realizacją projektów M&A, nadzór właścicielski nad zagranicznymi spółkami zależnymi WeNet Group, określanie i monitorowanie kierunków strategicznych Grupy, a także rozwijanie współpracy partnerskiej z dużymi organizacjami.
Prywatnie, wielki fan piłki nożnej i wspinaczek górskich.
Wiceprezeska Zarządu ds. Obsługi Klienta Grupy WeNet
Od 15 lat skutecznie zarządza zespołami Contact Center, Customer Experience oraz Customer Success. W Wenet Group od 2020 roku odpowiada za spójną, wielokanałową i multiproduktową obsługę klientów. Prowadzi takie projekty jak np. badania satysfakcji, kontroli jakości oraz utrzymania klientów.
Promuje uważność w pracy z klientami. Transformuje klasyczne podejście do obsługi klienta firmowego w kierunku stałego rozwoju relacji i kreowania wartości. Buduje silne zespoły, kładzie nacisk na współpracę i otwartość.
Absolwentka studiów MBA Franklin University oraz uczestniczka Akademii Psychologii Przywództwa Jacka Santorskiego.
Po pracy spędza czas z rodziną. W wolnych chwilach lubi czytać, biegać i podróżować.