Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

Jaki kurier dla sklepu internetowego?

Jaki kurier dla sklepu internetowego?

Czy wiesz, że wybór odpowiedniej firmy kurierskiej może mieć wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym? Pamiętaj, że klienci chcą mieć możliwość wyboru różnych metod dostawy. Zależy im też na tym, aby zamówienie dotarło do nich szybko i sprawnie. Wybierając usługi kurierskie, kieruj się więc potrzebami swoich odbiorców, ale też własnymi oczekiwaniami. Sprawdź, na co dokładnie zwracać uwagę.

E-commerce E-commerce

Jak wybrać firmę kurierską dla sklepu online?

Zastanawiasz się, jakiego kuriera wybrać do swojego sklepu online? Według raportu ,,E-commerce w Polsce 2022’’ internetowi klienci podczas zakupów najczęściej wybierają takie firmy kurierskie, jak InPost (36%), DPD (32%) i DHL (20%)1. Może być to dla Ciebie jakaś wskazówka. Na rynku jest jednak oczywiście dużo większy wybór. Najlepiej będzie, jeśli sprawdzisz i porównasz dostępne oferty. Do wyboru masz takie firmy jak m.in.:

  • DPD,

  • DHL,

  • UPS,

  • GLS,

  • InPost,

  • Poczta Polska,

  • FedEx,

  • ORLEN Paczka.

Pamiętaj, że usługi kurierskie dla e-sklepów są bardziej rozbudowane niż te dla klientów prywatnych. Dokładnie przeanalizuj więc wszystkie oferty. Wybór firmy kurierskiej jest bardzo ważny nie tylko dla Ciebie i Twojego biznesu, ale też dla Twojego klienta.

Postaw więc na współpracę z firmą, która oferuje wysoką jakość usług. Warto w tym celu zrobić dokładny research informacji i sprawdzić oceny i opinie innych klientów o usługach poszczególnych firm. Dobrze jest też poczytać np. w Social Mediach czy na forach dyskusyjnych opinie ,,zwykłych osób’’ na temat pracy poszczególnych kurierów.

Zamów budowę e-sklepu

Na co zwracać uwagę podczas wyboru firmy kurierskiej?

Nie każda firma oferuje taki sam zakres usług. Sprawdź wcześniej przykładowo, jakiego rodzaju paczki można wysyłać, jaka jest ich maksymalna waga oraz czy jest możliwe określenie godzin, w jakich kurier będzie je odbierał.

Wybierając firmę kurierską, należy kierować się swoimi potrzebami i oczekiwaniami. Prowadząc własny sklep internetowy, jako jego właściciel powinieneś być usatysfakcjonowany ze współpracy.

Jak już zostało wspomniane, trzeba też mieć na uwadze zadowolenie klientów swojego sklepu. Najważniejszym kryterium wyboru jest cena usługi, ale nie tylko. Z perspektywy klientów istotne są też inne udogodnienia jak np. szybka dostawa, wybór spośród różnych form dostawy (kurier, paczkomat, odbiór w punkcie itd.) czy możliwość śledzenia swojej paczki.

Podsumowując, podczas wyboru usług kurierskich zwracaj więc uwagę na takie kryteria, jak:

  • atrakcyjna cena,

  • możliwość śledzenia przesyłek,

  • jakość pracy kurierów,

  • opinie o firmie,

  • jakość obsługi klienta (sprawne wsparcie techniczne 24/7),

  • integracja usług z e-sklepem,

  • opcje zamówień,

  • limity obsłużonych przesyłek.

Od czego zależy cena kuriera?

Tanie wysyłki kurierskie są dobrą opcją dla małych firm, które dopiero zaczynają swoją działalność. To sprawdzone rozwiązanie zarówno dla e-sklepu, jak i klientów. Niskie koszty nadania paczki nie będą dla właściciela sklepu budżetowym obciążeniem, a klienci będą chętniej składać zamówienia. Pamiętaj, że internetowi konsumenci nie lubią przepłacać za wysyłkę produktu. Oferując niskie koszty dostawy, możesz wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć do siebie większą liczbę klientów.

Cena usługi jest jednak uzależniona od kilku kwestii. Każda firma ma swój cennik i przedziały kwotowe. Warto przy tym zaznaczyć, że ostateczna cena jest tutaj z reguły ustalana indywidualnie. Przed nawiązaniem współpracy firma będzie potrzebowała od Ciebie kilku ważnych informacji, takich jak np.:

  • deklarowana ilość zamówień miesięcznie,

  • waga i rozmiar paczek,

  • struktura paczek,

  • rodzaj produktu,

  • godzina odbioru paczek.

Często na podstawie tych informacji ustalana jest stawka za pojedynczą paczkę. Firmy mogą też jednak pytać o inne dodatkowe kwestie. Po określeniu potrzebnych danych firma będzie mogła przygotować dla Ciebie wycenę. Pamiętaj, że możesz próbować negocjować stawki. Jeśli otrzymasz wycenę od kilku usługodawców, będziesz mógł stwierdzić, która oferta jest dla Ciebie najkorzystniejsza.

Sprawdź, jak założyć i wypromować sklep online >>>

Chcesz skutecznie sprzedawać online? Potrzebujesz pomocy? Skorzystaj z oferty doradców internetowych WeNet. Specjaliści tworzą nowoczesne e-sklepy oraz zapewniają wszystko, co potrzebne do prowadzenia biznesu w sieci, w tym integrację z popularnymi firmami kurierskimi. Dzięki temu usługi będą zintegrowane z Twoim sklepem internetowym. Otrzymaj wsparcie specjalisty e-commerce. Wypełnij formularz kontaktowy na WeNet.pl i zapytaj o ofertę.

1https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-2022-juz-dostepny.html

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.