Szanowni Państwo,

informujemy, że z dniem 29 lutego br. Grupa Semergy, w której skład wchodzą spółki: Sunrise System, Artefakt, Grupa TENSE, Semahead i Widzalni.pl, dołączyła do WeNet Group S.A. Dotychczasowe warunki współpracy wynikające z podpisanych umów nie ulegają zmianie. Jednocześnie zapewniamy, że priorytetem naszych działań jest kompleksowa i profesjonalna obsługa naszych Klientów oraz dostarczenie wysokiej jakości rozwiązań dla ich biznesów. W przypadku pytań prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta.

Zarząd WeNet Group S.A.

article background

SEO copywriting – co to jest?

SEO copywriting – co to jest?

Chcesz znaleźć się w Top 10 wyników wyszukiwania? Nie miej więc złudzeń – samo stworzenie strony internetowej to dopiero pierwszy krok, aby walczyć o lepszą widoczność w sieci. Kluczem do sukcesu Twojej firmy w Internecie może okazać się za to pozycjonowanie. Trudno jednak walczyć o lepszy ranking bez odpowiedniej treści. Publikacje nie mogą być wyłącznie ciekawe i merytoryczne, ale muszą również spełniać wytyczne wyszukiwarki. To kluczowa zasada SEO copywritingu, o którym piszemy w poniższym artykule. Sprawdź, jak tworzyć teksty SEO atrakcyjne dla użytkownika i wartościowe dla Google.     

SEO SEO

Jak tworzyć treści do Internetu?

Pamiętasz czasy, gdy na stronach internetowych publikowano zawartość przepełnioną sztucznie słowami kluczowymi? Na szczęście minęły one bezpowrotnie! Dziś bezwartościowe dla użytkowników treści, które nie są odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę, nie zdobywają widoczności w wynikach wyszukiwania – a widoczność to klucz do pozyskania nowych odbiorców.

Warto wiedzieć więc, co i jak czytają internauci. Otóż powszechnym zjawiskiem stało się skanowanie publikowanej w witrynach zawartości. Według danych UX Myths większość użytkowników skroluje ok. 50-60% strony WWW, a kiedy nie znajduje tam odpowiedzi na zadane pytanie, to udaje się pod inny adres. Co więcej, czytelnik potrafi już w kilka sekund ocenić, czy chce dalej czytać tekst w sieci.

Taki sposób konsumpcji treści wyznaczył nowe zasady ich tworzenia. Co zatem sprzyja lepszemu przyswajaniu internetowych publikacji? Z pewnością będzie to angażująca zawartość, atrakcyjna forma oraz ciekawy i dopasowany do zapytań internautów temat. Nie można zapomnieć przy tym o dostosowaniu tekstu do wytycznych wyszukiwarek. Wszystko to składa się na skuteczny artykuł stworzony w ramach SEO copywritingu.

Brzmi to dla Ciebie nadal zbyt enigmatycznie? Czytaj więc dalej, a dowiesz się…

Zrób audyt SEO

Co to jest SEO copywriting?

Wyobraź sobie, że przez kilkanaście godzin piszesz jeden tekst, który chcesz umieścić na stronie internetowej swojej firmy. Poświęcasz na to zadanie naprawdę sporo czasu i pracy, a okazuje się, że publikacja ma niewiele odsłon. Z pewnością zastanawiasz się, co poszło nie tak. Przychodzimy więc z pomocą – tutaj dowiesz się, na czym polega SEO copywriting oraz jak pisać, by docierać do odbiorców.

Zacznijmy jednak od podstaw.

Co to jest SEO? Search Engine Optimization to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek. Tym terminem określa się praktyki prowadzone na stronie, jak i poza nią, których celem jest poprawa pozycji w Google. Jednym z kluczowych elementów pozycjonowania okazuje się za to marketing treści, który wymaga skutecznego copywritingu, czyli odpowiedniego redagowania tekstów internetowych.  

Dzięki tej wiedzy możemy sprecyzować, że copywriting SEO to proces polegający na tworzeniu treści, które z jednej strony w atrakcyjny i angażujący sposób odpowiadają na zapytania użytkowników, a z drugiej spełniają wytyczne wyszukiwarki i są widoczne dla jej robotów. Najtrudniejszym zadaniem będzie więc zachowanie balansu między użytecznością i prawidłową optymalizacją.

Obawiasz się, że nie przygotujesz samodzielnie treści na firmową stronę, które zainteresują odbiorców i pojawią się w Top 10 rankingu? Powierz to zadanie specjalistom! W WeNet wiedzą, jak tworzyć skuteczne teksty przyjazne dla wyszukiwarek.   

SEO copywriting – na czym polega? 

Czy wiesz, kim jest copywriter? To osoba, która zajmuje się kreatywnym pisaniem tekstów o jasno określonym celu. Tego rodzaju treści mają dotrzeć do grupy docelowej i skłonić potencjalnego klienta do podjęcia konkretnej akcji np. wypełnienia formularza czy zakupu produktu. Dziś praca ta obejmuje różnego rodzaju zawartość – od haseł reklamowych, przez scenariusze spotów, po oferty handlowe.

Przeznaczony do publikacji w sieci jest za to copywriting SEO. Celem jest w tym przypadku promowanie witryny w wynikach wyszukiwania (choć oczywiście nie tylko optymalizacja treści prowadzi do uzyskania lepszej pozycji w Google). Musisz więc poznać jego zasady bez względu na to, czy tworzysz zawartość strony WWW, opisy produktów w e-commerce czy artykuły na firmowego bloga.

Tak więc SEO copywriter pisze teksty internetowe, które mają przekonać odbiorcę do podjęcia konkretnego działania. Bierze jednak przy tym pod uwagę ogólne zasady pozycjonowania oraz sposób działania algorytmów Google. Tego rodzaju optymalizacja treści ma charakter długofalowy – stawia nie tylko na tworzenie aktualnych i nowych wpisów, ale również na odświeżanie wcześniejszych publikacji.

SEO copywriting obejmuje przede wszystkim:

  • treści na stronie WWW – wszelkiego rodzaju materiały, które nasycają witrynę tekstem i przedstawiają klientowi firmę oraz jej ofertę;

  • opisy produktów – unikalna treść w sklepach internetowych, która dostarcza najważniejsze informacje dotyczące towarów;

  • artykuły na bloga – wartościowa i merytoryczna zawartość, która odpowiada na pytania użytkowników i zwiększa ruch organiczny (bezpłatny),     

  • teksty zapleczowe – publikowane na specjalnie stworzonych serwerach wpisy zawierające ważne słowa kluczowe oraz linki do witryny, którą Google ma dzięki nim uznać za bardziej wartościową. 

Jakie jeszcze teksty SEO powinny pojawić się na Twojej stronie WWW? Postaw na opisy kategorii, zawartość na podstronach informacyjnych i ofertowych, landing pages (witryny docelowe, które wyświetlają się po kliknięciu w reklamę) czy poradniki.

A jeśli na Twoich barkach spoczywa znacznie więcej niż dbanie o treści na stronie, to warto zaufać w tej kwestii zespołowi doradców internetowych WeNet. Pamiętaj, że publikowanie wartościowych tekstów nie jest działaniem jednorazowym – skuteczne pozycjonowanie strony w Google wymaga bowiem aktualnych, unikalnych i prawidłowo zoptymalizowanych wpisów tworzonych regularnie.

Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę >>>

5 czynników SEO copywritingu, które wpływają na pozycjonowanie

Zastanawiasz się, jak skutecznie pozycjonować stronę WWW? Jak się okazuje, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, należy zadbać o strukturę i kod witryny, szybkość ładowania, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne itd. A jednym z kluczowych elementów, które wpływają na widoczność serwisu w wyszukiwarce, jest treść. Warto dowiedzieć się więc, jakie czynniki SEO copywritingu mogą wpłynąć na optymalizację strony w Google. Oto one.

1. Frazy kluczowe

Fundamentem budowania widoczności w wyszukiwarce są słowa kluczowe. Stanowią one bowiem punkt styku między stroną WWW a użytkownikiem, który poszukuje treści odpowiadających jego potrzebom i zainteresowaniom. Dlatego w poszukiwaniu inspiracji na teksty SEO możesz korzystać z różnych źródeł, ale podstawą powinien być właściwy dobór fraz.

Dzięki dostępnym w Internecie narzędziom do analizy np. Senuto czy Ahrefs możesz znaleźć punkt wyjścia do tworzenia artykułów pod wyszukiwarkę oraz podpowiedź, które słowa kluczowe warto wykorzystać. Ich zagęszczenie w treści to ważny czynnik rankingowy, ale pamiętaj, że nie ma nic gorszego niż przeoptymalizowanie, czyli zbyt duża liczba fraz w bez odpowiedniej formy w tekście.     

2. Nagłówki H1-H6

W ramach skutecznego SEO copywritingu należy tworzyć prawidłowo sformatowane teksty. Elementem, o który musisz więc szczególnie zadbać, są nagłówki. To właśnie dzięki nim możesz określić hierarchię oraz strukturę artykułu. H1 to zwykle tytuł, natomiast dalsze elementy stanowią nagłówki niższego rzędu.  

Dobry tytuł powinien nie tylko informować, o czym jest tekst, ale również zachęcać do jego przeczytania. Musi więc zarówno zawierać słowo kluczowe, jak i być ciekawy oraz intrygujący. Nie zapominaj, że to właśnie chwytliwe nagłówki wraz z angażującym wstępem przyciągają uwagę i skłaniają użytkownika do dalszej lektury.

3. Meta dane

Tworząc teksty SEO, nie możesz zapomnieć o tak istotnych czynnikach, jak meta title oraz meta description. Pierwszy z nich to tytuł umieszczany w sekcji <head> witryny, który informuje (roboty Google i użytkowników), co znajduje się na danej podstronie. Drugi z elementów to zaś krótki opis kierowany przede wszystkim do odbiorców – jeśli jest odpowiednio przygotowany, to przekłada się na liczbę kliknięć.

Postaw więc na zachęcające do interakcji, zawierające słowa kluczowe meta tytuły i meta opisy o zgodnej z wytycznymi Google długości, tak aby w całości były widoczne w wynikach wyszukiwania. W ten sposób sprawisz, że roboty i internauci szybciej zrozumieją zawartość danego tekstu. Pamiętaj, że to właśnie wspomniane elementy zobaczy użytkownik jako pierwsze w wynikach wyszukiwania.

4. Linkowanie wewnętrzne

Chcesz poprawić indeksowanie strony WWW? W takim razie postaw na linkowanie wewnętrzne! Możesz wykorzystać w tym celu teksty SEO – umieszczaj w nich linki do innych artykułów oraz podstron Twojej witryny. W ten sposób skutecznie skierujesz czytelników do oferty, produktów czy informacji, które mają kluczowe znaczenie.  

Linki wewnętrzne nie tylko pomagają internautom poruszać się po serwisie, ale również zwiększają wartość tekstów w kontekście pozycjonowania. Pamiętaj więc, że odnośniki muszą pasować do tematu oraz powinny pojawiać się w formie tekstowej i graficznej. Tego typu łącza należy stosować naturalnie i z umiarem. 

5. Merytoryka

Jednym z czynników SEO copywritingu, który wpływa na pozycjonowanie strony w Google, jest z pewnością treść. W końcu użytkownicy, wpisując w wyszukiwarkę słowa kluczowe, chcą uzyskać konkretne informacje na interesujący ich temat. Właśnie dlatego tylko wartościowe, merytoryczne i odpowiadające na zapytania materiały mogą sprawić, że zyskasz autorytet wśród odbiorców.

A to z pewnością przełoży się na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania – Google od lat docenia strony internetowe, które publikują wysokiej jakości treści. Przestrzeganie wytycznych oraz dostosowywanie tekstów SEO do zmieniających się algorytmów wyszukiwarki pomoże Ci pozyskać nowych odwiedzających i tym samym potencjalnych klientów. 

Teksty internetowe muszą być poprawne językowo i unikalne – zapomnij więc o kopiowaniu. Muszą też regularnie pojawiać się na Twojej stronie WWW. Zgodnie z zasadami SEO copywritingu zadbaj również o takie elementy jak: logiczne akapity, pogrubienia i wypunktowania czy zoptymalizowane grafiki i materiały wizualne. Pisz przy tym prosto i zrozumiale oraz stosuj język korzyści.

Jak widzisz, dobry tekst pod wyszukiwarki składa się bardzo wielu elementów. Jeśli nie masz czasu na ślęczenie nad klawiaturą, zleć to zadanie specjalistom. SEO copywriterzy z WeNet przygotują dla Ciebie treści związane z Twoją branżą, które będą skutecznie pracować na wysoką pozycję Twojej firmy w Google i tym samym trafią do potencjalnych klientów. 

SEO_v1

Czy warto zainwestować w SEO copywriting?

Odpowiedź jest prosta – zdecydowanie tak! Musisz sobie bowiem uświadomić, że nawet najciekawszy tekst internetowy nie będzie efektywny, jeśli nie zostanie odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO. Chcesz wiedzieć, co możesz na tym zyskać?

Otóż SEO copywriting:

  • wspiera pozycjonowanie

Jak już wspomnieliśmy, nie ma pozycjonowania strony WWW bez copywritingu i tekstów SEO. Skuteczna optymalizacja pod wyszukiwarki wymaga publikacji wartościowych treści – od artykułów eksperckich, przez wpisy blogowe, po szczegółowe opisy produktów w e-commerce. Dzięki tego rodzaju wpisom możesz zdobyć lepszą widoczność firmy w wynikach wyszukiwania.

  • kształtuje wizerunek eksperta

Teksty SEO, mimo że są tworzone pod wymagania Google, to pozostają przy tym atrakcyjne dla czytających. Jeśli więc postawisz na wartościowe i zróżnicowane treści, to możesz zyskać wizerunek eksperta w sieci. W końcu jakość publikacji świadczy o posiadanej wiedzy, ta zaś może utwierdzić odwiedzających w przekonaniu, że warto zainwestować w oferowane przez Twoją firmę produkty i usługi. 

  • buduje rozpoznawalność marki

Czy wiesz, że poprzez SEO copywriting możesz zwiększyć świadomość marki wśród konsumentów? Wszystko dlatego, że wartościowa treść na stronie WWW buduje zasięg, ruch oraz widoczność w sposób organiczny, czyli bezpłatny. To zaś sprawia, że poprawia się widoczność Twojej firmy w sieci – a przecież coraz więcej osób kupuje online.

  • zwiększa konwersję i sprzedaż

SEO copywriting to jedna z najbardziej opłacalnych form marketingu w sieci. W szczególności dlatego, że treść zarabia na siebie nawet przez kilka lat po opublikowaniu. Ponadto skutecznie zwiększa konwersję (oczekiwane działanie wykonane przez odbiorcę). Pojedyncze teksty mogą łączyć w sobie funkcję sprzedażową, wizerunkową i pozycjonującą. A wszystko to składa się na zysk i sukces Twojej firmy w Internecie. 

SEO copywriting – dlaczego warto to robić z WeNet?

Odpowiednie treści na stronie internetowej mogą zmienić Twój biznes. Sprawdzą się, jeśli działasz w branży e-commerce, tworzysz bloga czy prowadzisz zarówno początkującą firmę, jak i rokującą markę, którą chcesz rozwinąć o działalność w sieci.

Zdajemy sobie sprawę, że tworzenie wysokiej jakości tekstów nie jest prostym zadaniem. W końcu z jednej strony należy skoncentrować się na przekazaniu wartościowej treści dla użytkowników, a z drugiej należy pamiętać, że tego rodzaju artykuły muszą również przestrzegać wytycznych wyszukiwarki. Dlatego, jeśli:

  • chcesz zaoszczędzić pieniądze i czas na rozwój swojego biznesu,

  • nie masz odpowiedniego warsztatu, aby tworzyć teksty wolne od błędów, 

  • jesteś laikiem i nie wiesz, jak pisać skuteczne teksty internetowe,

  • brakuje Ci umiejętności i wiedzy, aby przygotować dobry artykuł,

  • nie znasz zasad SEO oraz technicznych aspektów pozycjonowania,

to powierz SEO copywriting specjalistom z WeNet. Doradcy internetowi przygotują angażujące treści, które będą czytać Twoi obecni i potencjalni klienci. Dzięki nim nie tylko zdobędziesz autorytet w branży i wzmocnisz pozycję kluczowych fraz w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim zwiększysz sprzedaż swoich produktów i usług.

Wszystko dlatego, że fachowcy na bieżąco śledzą aktualizacje wyszukiwarki Google. Dzięki temu tworzą materiały zgodne z wytycznymi, a Ty zyskujesz pewność, że warstwa tekstowa Twojej strony internetowej nieustannie będzie pracować na popularność marki w sieci. Co więcej, specjaliści zaoferują treści związane z Twoją branżą, które skutecznie przyciągną odbiorców z grupy docelowej.

Pamiętaj, że współpracując z profesjonalnym copywriterem SEO, zyskujesz również content (treści) poprawny pod względem stylistycznym i gramatycznym oraz dopasowany do stylu komunikacji Twojej firmy. Co więcej, możesz w ten sposób oszczędzić czas, który warto wykorzystać na rozwój biznesu.  

A to jeszcze nie koniec! Wejdź na WeNet.pl i zapoznaj się z kompleksową ofertą usług w zakresie pozycjonowania. Doświadczony zespół oferuje nowoczesne rozwiązania – od audytu SEO i optymalizacji strony WWW, przez pozyskiwanie naturalnych linków, aktywność w Social Mediach i Google Moja Firma, po  katalogowanie i wartościowe wpisy.  

Zdobądź widoczność w wynikach wyszukiwania z pakietem SEO skrojonym do potrzeb Twojego biznesu!

Chcesz zadbać o promocję Twojej firmy w sieci?

Sprawdź nasze pozostałe rozwiązania dla biznesu.