40% mniej spamu w wyszukiwarce? Google March 2024 Core i Spam Update pod lupą

0
166
aktualizacje Google marzec 2024 co warto wiedzieć

Właściciele firmowych witryn znów muszą mieć się na baczności. Po dłuższej przerwie doczekaliśmy się bowiem kolejnego dużego ruchu po stronie Google. Największa na świecie wyszukiwarka wprowadza nowe aktualizacje mające na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania oraz zwalczanie spamu. Przedstawiciele giganta dają jasno do zrozumienia – zmiany są znaczące i wpłyną nie tylko na SEO, ale też na Content Marketing. Na czym polegają marcowe Core Update oraz Spam Update i jak się przygotować na wprowadzenie nowych zasad? O tym piszemy w artykule. Przyjemniej lektury!

Core i Spam Update – co musisz wiedzieć o aktualizacjach algorytmu Google?

Minęło już sporo czasu od ostatnich tak dużych aktualizacji algorytmów wyszukiwania.

05.03.2024 gigant z Mountain View ogłosił kluczowe zmiany, które mają znacząco wpłynąć na wyniki wyszukiwania oraz działania SEO. Właściciele stron internetowych muszą zacząć przygotowywać się do wprowadzenia przez wyszukiwarkę aż dwóch poważnych aktualizacji: Google Core Update (aktualizacja głównego rdzenia) oraz Spam Update.

Wdrażane już marcowe aktualizacje wykraczają poza zmiany, z którymi mieliśmy do czynienia do tej pory i mają rozwiązać problemy związane z nieodpowiednimi treściami oraz manipulacyjnymi praktykami.

Jeśli pamiętasz aktualizację dotyczącą jakości treści – Google Helpful Content Update – to z pewnością zdajesz sobie sprawę, że walka z niskiej jakości wynikami wyszukiwania trwa już od dłuższego czasu.

Co dokładnie zmieni aktualizacja dotycząca spamu (Spam Algorithm Update) oraz główna aktualizacja systemów Google (march 2024 Core Update)? O tym przeczytasz w dalszej części artykułu i w Google Search Central.

Przeczytaj również:  Jak stworzyć strategię SEO dla biznesu lokalnego BEZ marketingu treści?
Zrób audyt SEO

Jaki będzie wpływ aktualizacji Google March 2024 Core Update na SEO?

Śledzisz zmiany w algorytmach Google? Poprawa jakości rankingu to główny cel podstawowej „rdzeniowej” aktualizacji z marca 2024 roku.

Elizabeth Tucker, dyrektor ds. produktu wyszukiwania w Google zapowiedziała, że ulepszenia wprowadzone w podstawowych systemach rankingu mają zapewnić wyświetlanie najbardziej przydatnych informacji online. Jednocześnie ograniczeniu mają ulec nieoryginalne treści w wynikach wyszukiwania.

Czy tak będzie w rzeczywistości? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, skoro wyszukiwarka pracuje nad poprawą jakości stron i zredukowaniem nieprzydatnych oraz nieoryginalnych treści od 2022 roku (czyli od wprowadzenia Helpful Content), a aktualizacja z marca 2024 tylko kontynuuje te działania.

Co ważne dla internautów, to fakt, że aktualizacja Core Update ma doprowadzić do wyświetlania mniejszej ilości contentu powstałego, aby generować kliknięcia, a więcej takiego, który użytkownik wyszukiwarki może uznać za przydatny. Zwiększyć ma się więc jakość wyszukiwania Google.

Szacuje się, że aktualizacja algorytmów wyszukiwania wraz z wcześniejszymi zmianami dotyczącymi jakości stron i użyteczności treści pozwoli zmniejszyć ilość niskiej jakości, nieoryginalnego contentu w Google o 40%. A to może wpłynąć również na pozycję Twojej strony internetowej w wyszukiwarce!

Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie

Co musisz wiedzieć o aktualizacji Spam Update?

Google wprowadza 3 nowe zasady dotyczące spamu. Co to dokładnie oznacza? Wdrożona zostanie nowa polityka antyspamowa, której celem jest zwalczanie treści najniższej jakości w wynikach wyszukiwania. Te zmiany skierowane są przeciwko (coraz popularniejszym) manipulacyjnym praktykom. Zasady aktualizacji znajdziesz poniżej.

Nadużywanie skalowanej treści

Google zaostrza swoją politykę przeciwko wykorzystywaniu automatyzacji do generowania niskiej jakości lub nieoryginalnych treści w celu manipulowania wynikami wyszukiwania.

Jaki będzie wpływ aktualizacji na ranking stron? Otóż roboty będą koncentrować się teraz na zapobieganiu nadużyciom polegającym na tworzeniu contetu na dużą skalę, aby zwiększyć pozycję w wyszukiwarce, niezależnie od tego, czy jest on generowany automatycznie, przez ludzi czy obie te metody.

Przeczytaj również:  Na czym polega pozycjonowanie zagraniczne?

Czy to oznacza, że Google zmienia swoje podejście do tworzenia treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji? Choć w oficjalnym komunikacie nie wspomina się o contencie tworzonym przez AI, to z pewnością warto zwrócić większą uwagę na teksty generowane z użyciem nowoczesnej technologii. Tego rodzaju treści muszą być wartościowe dla użytkowników i w pełni wyczerpywać podejmowany temat, aby zyskały widoczność w wyszukiwarce.

Boisz się, że aktualizacja dotycząca spamu negatywne wpłynie na widoczność Twojej strony? Nie chcesz dopuścić do całkowitego usunięcia witryny z wyników wyszukiwania? Postaw na content refreshing, czyli proces aktualizacji i odświeżania treści. Jego celem jest zwiększenie wartości contentu dla czytelników. Nie zapomnij przy tym o podstawowych zasadach dotyczących wyszukiwarki Google.

Nadużywanie reputacji strony

Aktualizacja ma rozwiązać problem z nadużywaniem reputacji witryny przez strony trzecie.

Jak to wygląda w praktyce? Właściciele stron zamieszczają niskiej jakości treści na zaufanych witrynach, aby skorzystać z ich reputacji. Google będzie od teraz traktować taki content jako spam, jeśli jego głównym celem okaże się chęć zwiększenia pozycji w rankingu i brak ścisłego nadzoru właściciela witryny.

Nadużywanie wygasłych domen

Zaktualizowane zasady dotyczące spamu będą kierowane również przeciwko nadużyciom związanym z wygasłymi domenami.

Google chce w ten sposób powstrzymać praktyki związane z kupowaniem wygasłych domen i przeznaczaniem ich do zwiększenia pozycji niskiej jakości treści w wynikach wyszukiwania. Ta praktyka może wprowadzać w błąd użytkowników, którzy często uznają nową zawartość za część starszej, zaufanej witryny.

Jeżeli samodzielnie prowadzisz stronę internetową dla firmy, to musisz zapoznać się z nowymi zasadami spamu, aby wpływ aktualizacji na ranking Twojej witryny nie okazał się negatywny.

Nowe aktualizacje Google – FAQ

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące najnowszych aktualizacji Google z marca 2024 roku.

Od kiedy wchodzą w życie ostatnie aktualizacje z marca 2024?

Aktualizacja algorytmu Google Core i Spam Algorithm Update są już wdrażane od momentu ich ogłoszenia, a wprowadzanie zmian w systemach rankingowych może potrwać nawet miesiąc. W przypadku nowej polityki dotyczącej reputacji witryny czas na dostosowanie się do wytycznych został wydłużony do dwóch miesięcy.

Przeczytaj również:  Dlaczego musisz zadbać o widoczność Twojej firmy w Internecie?

Co grozi stronom, które ignorują nowe zasady Google?

Niezastosowanie się do wymogów może skutkować nie tylko spadkiem widoczności i ruchu na stronie WWW, ale również nałożeniem przez Google kar ręcznych. Pierwsze takie przypadki pojawiły się już w kilku dniach po ogłoszeniu aktualizacji. Dlatego warto regularnie śledzić ranking swojej witryny w Google Search Console.

Jakie kluczowe zmiany dla użytkowników wprowadzają Google March 2024 Core Update i aktualizacja systemu spamu?

Elizabeth Tucker podkreśla, że wyszukiwarka pomaga ludziom codziennie w miliardach pytań, ale zawsze będą obszary, w których można się poprawić. Według zapowiedzi aktualizacje mają zwiększyć użyteczność rankingu poprzez obniżenie pozycji stron, które spełniały wytyczne dla webmasterów, ale nie potrzeby użytkowników. Internauci mogą więc liczyć na więcej przydatnej treści, a mniej tzw. clickbaitów. Doprowadzi to też do zwiększenia jakości wyszukiwania Google.

Co aktualizacje Google marzec 2024 zmienią w SEO i Content Marketingu?

Eksperci Google twierdzą, że twórcy nie muszą wprowadzać żadnych specjalnych zabiegów czy nowych działań w związku z najnowszymi aktualizacjami. Jest tylko jeden warunek dotyczący tworzenia treści – muszą być przydatne i przygotowywane z myślą o użytkownikach.

Warto pamiętać, że marcowe zmiany w algorytmach Google sprawią, że ocena jakości contentu będzie wieloaspektowa i jeszcze bardziej złożona.

W przypadku właścicieli witryn czy SEO-wców, których strony doświadczą spadku w rankingu, zaleca się skorzystanie z wytycznych dotyczących tworzenia przydatnych treści Google.

Część specjalistów twierdzi, że aktualizacja Core Update może „zmienić zasady gry” – podobnie jak wcześniej Google Helpful Content. Czy jest to prawda, dowiemy się z pewnością w kolejnych tygodniach. Można jednak przypuszczać, że w najbliższym czasie doświadczymy więcej wahań w wynikach wyszukiwania, niż w przypadku wielu wcześniejszych update’ów.

Sprawdź bezpłatnie skuteczność swojej strony

Jak zadbać o pozycję strony w kontekście aktualizacji algorytmu?

Jeśli nie chcesz, aby Twoja witryna ucierpiała na aktualizacjach algorytmów Google, musisz stosować się do wytycznych oraz tworzyć pomocne treści, które odpowiadają na potrzeby użytkowników i są wartościowe dla wyszukiwarki.

Dla jeszcze lepszych wyników SEO możesz skorzystać z pomocy WeNet. Doradcy internetowi śledzą zmiany w algorytmach Google i wiedzą, jak zwiększyć widoczność Twojej marki w sieci. Sprawdź naszą ofertę już teraz.

e-book SEO lokalne od A do Z
5/5 - (1 vote)
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułSegmentacja behawioralna – co to jest?
Następny artykułPozycjonowanie wizerunkowe – na czym polega?

Nasz ekspert:

Karolina Roksela
Absolwentka studiów na kierunku Dziennikarstwo i medioznawstwo. Dołączyła do WeNet w 2021 roku. Specjalistka ds. Contentu, która w swojej pracy stara się dostarczać użytkownikom wartościowe treści internetowe. Dzięki śledzeniu najnowszych trendów oraz ciągłym doskonaleniu się może skutecznie angażować społeczność marki na Facebooku i Instagramie. W swojej pracy korzysta również z zaawansowanych narzędzi oraz nowinek technologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here