Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że jeśli czegoś nie ma w Google’u, to nie istnieje. Czy jako właściciel firmy masz tego świadomość? Liczba internautów w Polsce w grudniu 2019 wynosiła ponad 27 milionów. Liczby mówią same za siebie – Internet to ogromne pole do popisu dla przedsiębiorcy! To właśnie tutaj ludzie szukają informacji. Z wyszukiwarki codziennie korzysta masa użytkowników, wśród których znajdują się również Twoi potencjalni klienci. Dowiedz się, dlaczego Twoja firma musi mieć stronę internetową.
1.Twoje miejsce w sieci, czyli pokaż, co oferujesz i wyprzedź konkurencję
Zgodnie z raportem Gemius 27 milionów internatów nie może się mylić. Internet to źródło ogólnodostępnej wiedzy, z której korzysta coraz więcej osób. Czego szukają użytkownicy? Według ostatnich danych aż 64% internautów szuka w sieci informacji o towarach lub usługach. To największa grupa spośród wszystkich badanych. Jako przedsiębiorca wykorzystaj tę szansę.
Nie bez znaczenia jest też zmiana nawyków w sprzedaży B2B. Obecnie tylko 29% osób chce rozmawiać bezpośrednio ze sprzedawcą o ofercie firmy. Klienci stawiają na niezależność i chcą sami poznać ofertę, 62% z nich szuka informacji właśnie w wyszukiwarce Google. Nie bądź obojętny na te zmiany.
Potencjalni klienci poszukują ofert firm takich jak Twoja! Wyjdź z cienia i odpowiedz na potrzeby i oczekiwania. W gąszczu informacji to propozycja Twojej firmy może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jak to zrobić i przebić się na tle konkurencji? Stwórz własne miejsce w sieci.
Strona internetowa Twojej firmy to źródło wiedzy dla klientów i pierwszy krok do pozyskania kontaktu. To tu możesz zaprezentować swoje produkty i usługi w jednym miejscu. Szczegółowe i atrakcyjne opisy napisane przystępnym językiem oraz przyciągające oko zdjęcia z pewnością podziałają na zmysły i zachęcą do zakupu. Na swojej stronie www zamieścisz dane niezbędne do kontaktu oraz godziny otwarcia firmy.
2. Nieograniczone możliwości, czyli docieraj do nowych klientów
Internet to także przestrzeń, w której można sprzedawać i kupować produkty oraz usługi. Według raportu „E-commerce w Polsce 2019” 62% spośród 27 milionów internautów wybiera zakupy online. Podążaj za trendami i zwróć uwagę na nawyki Polaków w Internecie. Wśród zalet kupowania w sieci wymieniają oni możliwość skorzystania z oferty w każdym momencie, 24/7 (75%), brak konieczności jechania do sklepu (72%) oraz nieograniczony czas wyboru (68%).
Jak widać, zasięg Internetu nie ma ograniczeń czasowych i geograficznych, wykorzystaj więc szansę, jaką daje własna strona internetowa. To nie biuro czy sklep, które otwarte są tylko w określonych godzinach i dostępne w jednej lokalizacji. Swoją ofertę możesz prezentować 24 godziny, 7 dni w tygodniu, przez cały rok w każdym miejscu. Wystarczy tylko dostęp do internetu. Możesz trafić ze swoimi produktami lub usługami zarówno na rynek lokalny, jak i ogólnopolski, a nawet pozyskać klientów poza granicami kraju.
Twoja firma nie ma jeszcze strony internetowej? To błąd. Nie zwlekaj, im wcześniej zaczniesz inwestować w swoje miejsce w sieci, tym lepiej. Wtedy Twoja pozycja w Google’u będzie stawała się coraz mocniejsza i szybciej wyprzedzisz konkurencję.
Czy samo posiadanie strony www wystarczy? Jak pokonać konkurencję i dotrzeć do klientów? Na pozycję strony w Google’u wpływa wiele czynników. Strona musi być widoczna dla użytkowników, czyli zgodna z wytycznymi Google’a, zoptymalizowana pod kątem SEO oraz zabezpieczona przed atakami hakerów i złośliwym oprogramowaniem. Dlatego do zbudowania i prowadzenia strony Twojej firmy niezbędna jest wiedza fachowców.
3. Twoja strona jest Twoją wizytówką, czyli zbuduj wizerunek firmy
Jak Cię widzą, tak Cię piszą, więc koniecznie zadbaj o swoje miejsce w sieci. Własna strona internetowa jest niczym siedziba biura, która wpływa na kreowanie wizerunku firmy. Jest Twoją wizytówką i szansą na pokazanie się z jak najlepszej strony. Nie możesz zaniedbać tej kwestii.
Źle wykonana i nieaktualizowana strona nie tylko nie umacnia Twojej pozycji w wyszukiwarce, ale także wzbudza negatywne odczucia i nie buduje zaufania. Powracając do stwierdzenia, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to nie istnieje, również zaniedbana strona internetowa budzi wątpliwości w oczach internatów. Mogą pojawić się pytania, czy Twoja oferta jest wystarczająco dobra i czy w ogóle zależy Ci na opinii klientów.
Czy wiesz, że masz jedynie 5 sekund, żeby zatrzymać użytkownika na stronie? Długi czas ładowania strony (według różnych statystyk dłuższy niż 3 sekundy!), wyskakujące pop-upy czy oldskulowy desing skutecznie zniechęcają do korzystania ze strony, a raczej zmuszają do jej szybkiego opuszczenia.
Od dawna nie aktualizujesz strony swojej firmy? Według raportu Gemius aż 23 miliony użytkowników przegląda strony na urządzeniach mobilnych. Smartfony i tablety wyprzedzają w badaniu komputery i laptopy, z których również korzysta niemała grupa osób. Koniecznie zadbaj więc o responsywność strony internetowej.
A więc wiesz już, że musisz mieć dobrze przygotowaną i aktualizowaną stronę internetową. Dzięki niej zyskasz wiarygodność w oczach klientów. To klucz do sukcesu, by zbudować oraz wzmocnić wizerunek Twojej firmy.
4. Trwałe relacje z klientami, czyli zdobądź zaufanie
Własna strona internetowa jest łącznikiem między firmą a klientem. Pomaga dotrzeć do nowych osób i poszerzać grono zadowolonych klientów. To także świetne miejsce na zbudowanie zaufania i trwałych relacji. A może pójdziesz o krok dalej i wykorzystasz możliwości, jakie w promocji firmy daje content marketing?
Według raportu CMI firmy, które wdrożyły u siebie działania content marketingowe, osiągnęły trzy główne cele – udało im się zbudować świadomość marki, kształtować odbiorcę, a także zbudować swoją wiarygodność. Badania wskazują, że 63% marketerów uważa, że warto inwestować w content marketing.
Na swojej stronie możesz przedstawić więc nie tylko ofertę, ale także publikować wartościowe treści. Zostań ekspertem w branży i udzielaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników. Dziel się fachową wiedzą, a więcej osób trafi na Twoje usługi i skontaktuje się z firmą.
Strona internetowa wraz z obsługą. Zobacz szczegóły>
5. To się opłaca, czyli zaoszczędź czas i pieniądze
Prowadzisz małą lub średnią firmę i uważasz, że nie stać Cię na stworzenie i prowadzenie własnej strony internetowej? Nic bardziej mylnego! Raz zainwestowane pieniądze z pewnością się zwrócą, a Twoja strona cały czas będzie skutecznie pracować na sukces Twojej firmy. Już wiesz że, potencjał Internetu jest nie do przecenienia. To najlepsze miejsce na promowanie usług i produktów Twojej firmy 24 godziny na dobę w każdej lokalizacji.
Ciągle się spieszysz i narzekasz na natłok służbowych obowiązków? Własna strona to także więcej wolnego dla Ciebie i Twojego biznesu. Powierz stworzenie i prowadzenie strony profesjonalistom, a swój cenny czas poświęć na sprawy biznesowe.
Źródło: Gemius PBI za grudzień 2019, Gemius Raport e-commerce 2019, GUS Jak korzystamy z internetu?, Businessweb, raport CMI
Bardzo dużo cennych danych. Wygląda na to, że trendem na 2020 stanie się szybkość ładowania dobrego kontentu. I do tego nowy format obrazków, o który ciągle krzyczy Search Console
Ja bym podał jeszcze jeden powód dla którego firma powinna mieć stronę internetową. Wielu szuka informacji dotyczących o firmie z którą chce współpracować w sieci. Tyczy się to zwłaszcza tego młodego pokolenia. Nie ma Twojej firmy w sieci to raczej nie chcesz w niej być, a to już jest podejrzane :)
Najważniejszy jest użytkownik tak jest i tak będzie. Czyli każdy z nas ma dostać szybko, dobrze widoczne treści RWD z najlepszymi treściami.
Optymalizacja na wszystkie urządzenia to temat łatwy. Konkretna praca do wykonania i potem do cyklicznych audytów i koniec.
Prędkość działania to znowu temat prosty. Wiadomo co zrobić i po sprawie.
Jakość artykułów to już nie jest temat prostu z uwagi na złożoność zagadnienia.