Jeszcze nie ochłonęliśmy po ostatniej dużej aktualizacji Google, a czekają nas kolejne zmiany, które przygotował dla swoich użytkowników Google! Tym razem w sieci niosą się wieści, że nowa aktualizacja dotyczyć będzie zmiany w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania, a chodzi tu głównie o prezentację reklam, które będą miały teraz inny kolor oraz adresów stron www w wynikach wyszukiwania.
Favicon Google Update, czyli co się zmieni?
Przypomnijmy, że Favicon to ikonka znajdująca się np. na karcie przeglądarki internetowej przed nazwą strony www. Ikonka ta ma postać obrazka.
W wyniku aktualizacji, w wynikach wyszukiwania pojawi się właśnie ikona (favicona) domeny. Sama nazwa domeny zmieni swój kolor, rozmiar oraz położenie – znajdzie się na samej górze wyniku. To nie jedyna zmiana, którą zaobserwujemy. Także forma oznaczania reklam się zmieni. Zielony tekst “Reklama” z ramką zostanie zastąpiony czarnym i pogrubionym napisem “Reklama”. Taki sposób prezentacji reklamy sprawia, że rozróżnienie wyników płatnych od darmowych staje się bardzo utrudnione.
Poniżej porównanie sposobu wyświetlania wyników wyszukiwania “przed” i “po“.
Już około 3 miesiące temu dało się zauważyć pierwsze zwiastuny szykowanych zmian w sposobie prezentacji wyników wyszukiwania. Google ewidentnie już wtedy przeprowadzał testy i planował dalsze etapy aktualizacji. Wówczas jednak wprowadzone zmiany były bardzo nietrwałe i wydawały się przypadkowe.
Zapowiedziane zmiany mają być widoczne dla każdego jeszcze w tym tygodniu. Na ten moment jeszcze nie wiadomo, czy zmiana której dotyczy ta aktualizacja będzie już stałą prezentacją wyników wyszukiwania, czy sposób wyświetlania wyników będzie jednak losowy.
Czy tylko mi nie przypadł do gustu nowy wygląd SERP’ÓW? Już pomijam to jak reklamy z Google ads się zlewają z organikiem – szczególnie kiedy nie jest się przyzwyczajony do favicon
Przecież o to im chodziło. Ludzie się przyzwyczają, troche czasu minie i znowu zrobią update layout w SERP, żeby zagubieni odwiedzający klikali w reklamy. Google to korpo. Gonią za kasą i tylko to się liczy.
A myślałem, że tylko ja nie umiem odróżnić wyszukiwań organicznych od reklamy. Pewnie wkrótce Big G narazi się na kolejną karę od UE. BTW – ciekawe jaką popularność w Polsce osiągnie Duck Duck w związku z poprzednim orzeczeniem…
Bardzo fajna sprawa z tym pokazywaniem ikony – zwiększa zaufanie w oczach user’a. A dobra ikona nanewt może lepiej przyciągnąć. Moim zdaniem na plus :))
Zauważyłem już tą zmianę i muszę przyznać, że bardzo mi się podoba. Wygląda to nowoczesnie i o wiele bardziej zachęcająco. :-)
Przez jakiś czas dostępne były na desktopie, teraz już niestety tylko na mobilnych wynikach :(