Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? 8 elementów skutecznej karty produktu

0
227

Jak_zwiekszyc_sprzedaz_w_e-sklepie

Czy wiesz, że karta produktu to najważniejsza podstrona sklepu internetowego? Jest to bowiem miejsce podejmowania decyzji o zakupie, powinna więc być zaprojektowana tak, aby wzbudzała zaufanie odbiorców i zachęcała do skorzystania z oferty. Chcesz przekonać klienta do zakupu? Zadbaj o istotne elementy na karcie produktowej. Przeczytaj artykuł i sprawdź, co powinna zawierać karta produktu i jak poprawić jej skuteczność. Wprowadź niezbędne zmiany i zwiększaj swoje wyniki sprzedażowe.

Jakie elementy powinna zawierać skuteczna karta produktu?

Klient sklepu online nie może dotknąć ani przymierzyć danej rzeczy. Trzeba więc przedstawić mu ofertę tak, aby mimo to chciał z niej skorzystać. Co możesz zrobić, aby dokonał zakupu właśnie u Ciebie, a nie u Twojej konkurencji? Czym warto go przyciągnąć? Ważna jest oczywiście atrakcyjna cena oraz ciekawa oferta promocyjna. To jednak nie wszystko. Sprawdź, jakie jeszcze elementy sprawią, że Twój sklep internetowy będzie przynosił większe zyski.

e-commerce_v2

Atrakcyjny opis produktu

Jednym z najważniejszych elementów na karcie produktowej jest oczywiście opis oferty. Jego celem jest nie tylko dostarczanie informacji o produkcie, ale też zachęcenie klienta do zakupu. Opis produktu ma więc przedstawiać najważniejsze jego zalety oraz pokazywać, dlaczego warto go kupić. Dobry opis powinien zawierać język korzyści. Tworząc opisy, zastanów się, co klient konkretnie zyska, jeśli zdecyduje się skorzystać z Twojej oferty. Cechy i parametry produktu zamieniaj w konkretną korzyść. Pokaż, czym wyróżniasz się na tle konkurencji.

Pamiętaj też, aby język, jakim się posługujesz, dostosować do swojej grupy docelowej. Inaczej należy zwracać się przykładowo do osób starszych, a inaczej do młodzieży. Znając profil swojego klienta, twórz spersonalizowane treści, które będą przekonujące dla odbiorców. Zwróć uwagę na potrzeby swoich potencjalnych klientów.

Ważne jest też, aby opis produktu oddziaływał na wszystkie zmysły klienta i pobudzał jego wyobraźnię. Ponadto opis powinien być wyczerpujący, a jednocześnie zwięzły, przejrzysty i łatwy w odbiorze. Stosuj w tym celu nagłówki, pogrubienia czy wypunktowania. Nie zapomnij też, aby używać odpowiednich słów kluczowych, które będą wpływać na pozycjonowanie sklepu.

Przeczytaj również:  Social Media na celowniku, czyli uważaj na phishing i oszukańcze strony!

Chcesz sprzedawać w sieci? Zrobimy Ci sklep internetowy. Sprawdź jak >>>

Wysokiej jakości zdjęcia

Następnym elementem, na który klient sklepu internetowego od razu zwraca uwagę, są rzecz jasna zdjęcia produktu. Jak wiadomo, estetyczne, wysokiej jakości obrazy potrafią skutecznie przekonać do zakupu. Każdy właściciel e-sklepu powinien zadbać więc o profesjonalnie wykonane fotografie swoich produktów.

Zdjęcia, podobnie jak opisy, powinny działać na wyobraźnię odbiorcy oraz pokazywać dany produkt z różnych stron i perspektyw. Jedno zdjęcie więc nie wystarczy, powinno być ich kilka. Ważne jest także, aby pokazywać produkt w użyciu. Sprzedajesz obuwie lub odzież? Przedstaw całą gotową stylizację na modelce i pokaż, z jakimi innymi elementami (torebka, biżuteria itd.) można zestawić przykładowo Twoją sukienkę. Pamiętaj jednak, aby poinformować w opisie, co konkretnie wchodzi w skład oferty, aby nie wprowadzić klienta w błąd.

Poza zdjęciami w użyciu należy też zadbać o tzw. zdjęcia packshotowe. Są one wykonane na białym tle i prezentują sam produkt. Ich zadaniem jest realistyczne pokazanie produktu (rzeczywisty kolor, faktura itd.) oraz ukazanie wszystkich ważnych detali.

Dodatkowy content – artykuły i filmy

Na karcie produktowej warto umieszczać również inne treści tekstowe oraz wideo. Jeśli prowadzisz swojego bloga, możesz dodać odnośnik do artykułu poradnikowego – musi to być jednak artykuł, który jest trafnie powiązany z przedstawianym produktem. Innym pomysłem są materiały wideo. Świetnie sprawdzają się tutaj filmy z recenzją, testem lub instrukcją użycia produktu. Dzięki takiemu contentowi pokażesz swój profesjonalizm i wzbudzisz zaufanie wśród potencjalnych klientów.

Czytelne i angażujące CTA

Na każdej karcie produktowej powinien znaleźć się również przycisk CTA (call to action), który wzywa do podjęcia określonego działania – w tym przypadku do dodania produktu do koszyka i dokonania zakupu („Dodaj do koszyka’’). Taki przycisk powinien być dobrze widoczny i wyraźnie odróżniać się od pozostałych elementów na stronie. Ważna jest jego odpowiednia wielkość i wyróżniający się kolor. Pamiętaj – klient powinien od razu zobaczyć przycisk CTA, dlatego umieść go na górze strony WWW, aby był widoczny w pierwszym widoku i aby nie trzeba było przewijać strony w jego poszukiwaniu.

Przeczytaj również:  9 wskazówek, jak tworzyć treści do reklamy na Facebooku, aby pozyskiwać klientów

marynarka_granatowa

Przykład czytelnego CTA w e-sklepie ikoko.pl

Informacje o dostawie produktu

Klienci sklepów internetowych chcą robić zakupy wygodnie i szybko, to dlatego dostawa w 24h tak bardzo przyciąga klientów. Informacja ta musi być jednak przedstawiona w widocznym miejscu na karcie produktu. Komunikuj, jaki jest termin wysyłki i czas dostawy zakupionego produktu. Dzięki temu klient będzie wiedział, kiedy zamówienie do niego dotrze i chętniej skorzysta z oferty.

Oprócz czasu wysyłki, klient chce też od razu wiedzieć, jakie ma opcje dostawy (np. paczkomat, kurier, odbiór w punkcie itd.) oraz jaki jest koszt dostawy towaru. Jeśli oferujesz darmową dostawę, koniecznie umieść tę informację w zauważalnym miejscu.

Opinie klientów o produkcie

Kolejny element, który zdecydowanie wzbudza zaufanie wśród klientów, to pozytywne opinie o produkcie innych kupujących. Zasada Social Proof, czyli społeczny dowód słuszności udowadnia, że ludzie pożądają za głosem większości. Chętniej podejmują działania takie same jak inni. Jeśli więc niezdecydowany klient zobaczy, że większość osób poleca dany produkt, będzie bardziej skłonny dokonać jego zakupu.

Warto mieć na uwadze, że rekomendacje klientów są bardziej wiarygodne dla innych odbiorców niż specjalnie przygotowany tekst promocyjny. Znacząco wpływają więc na wzrost sprzedaży. Zadbaj, aby na stronie Twojego sklepu internetowego pojawiły się opinie w formie gwiazdek i opisów.

opinie_klientów_buty

Przykład opinii o produkcie w sklepie internetowym renee.pl

User Generated Content

Czym jest User Generated Content? Otóż są to treści tworzone przez klientów. Podobnie jak opinie o produkcie są one bardzo wiarygodne dla odbiorców oferty i zwiększają zaufanie do marki. Warto więc stworzyć galerię ze zdjęciami od zadowolonych klientów. Można też wykorzystywać posty w Social Mediach, zaciągając je i pokazując na karcie produktu. Zdjęcia takie są wyjątkowo przekonujące dla klientów, gdyż tworzą je ,,zwykli użytkownicy’’, przez co są bardziej naturalne.

Przeczytaj również:  Nowy trend na Instagramie – efekty AR z testami. 15 najciekawszych i jak je znaleźć

Cross-selling i up-selling

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Na karcie produktowej umieszczaj listy innych produktów, powiązanych z tym przedstawianym na karcie lub podobnych do niego. Jedną z technik, którą warto wykorzystywać jest cross-selling, a więc proponowanie klientowi dodatkowych przedmiotów/akcesoriów, które mogą mu się przydać. Trzeba więc zastanowić się, czego taki klient może jeszcze potrzebować. Przykład: sprzedajesz aparaty fotograficzne? Zaoferuj klientowi dodatkowy obiektyw czy futerał na sprzęt. Możesz umieścić np. informację ,,Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali także:’’, a pod spodem pokazać przewijaną listę produktów.

produkty_powiazane

Przykład przewijanej listy z powiązanymi produktami w e-sklepie chabur.pl

Inną techniką jest up-selling, czyli rekomendacja innych podobnych produktów z danej kategorii.   Można tutaj np. proponować sprzęt elektroniczny o lepszych parametrach z wyższej półki cenowej. Wówczas jest szansa na zwiększenie wartości koszyka zakupowego klienta.

Zamów budowę e-sklepu

Jak więc widzisz, dobra karta produktu powinna zawierać kilka ważnych elementów. Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać w Internecie, zadbaj o to, by zakupy w Twoim sklepie były wygodne, szybkie i intuicyjne. Wszystkie istotne informacje i elementy umieść w widocznych miejscach.

Nie masz jeszcze własnego sklepu internetowego i myślisz o jego założeniu? Skorzystaj z pomocy doradców internetowych WeNet. Specjaliści stworzą dla Ciebie nowoczesny i funkcjonalny e-sklep zgodny z aktualnymi trendami. Pomogą Ci wyróżnić się na rynku, docierać do nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Wejdź na WeNet.pl, dowiedz się więcej i zamów darmową konsultację.

Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here