Co tam w SEO na 2016? a no takie 4 ważne sprawy – znasz je?

10
4566

google na 2016

4 porady o lokalnym SEO na 2016 rok

Jeśli prowadzisz firmę, której istnienie i zysk zależy od lokalnych klientów, wówczas lokalne SEO jest dla ciebie kluczowe. SEO lokalne to optymalizowanie pod kątem wyszukiwarek, które pomaga osobom mieszkającym wokół twojej firmy odnaleźć ją. Ale bądźmy szczerzy. Gdy mówimy „wyszukiwarki”, myślimy o Google ;)

O tym, jak ważne jest wdrożenie planu lokalnego SEO świadczy fakt, że zarówno klienci hurtowni jak i detaliczni podczas procesu zakupu polegają niemal wyłącznie na Internecie. Google to już nie tylko gigant technologiczny, ale również fundament gospodarki cyfrowej. Bardzo niewiele decyzji odnośnie zakupu zostało podjętych bez użycia Google.

Na czym powinieneś skoncentrować się w 2016 roku? O to 4 najważniejsze porady:

1. Strona mobile-friendly to podstawa

Strona przyjazna urządzeniom przenośnym to już nie opcja. To wymóg. Standard. Kropka.

Liczba wyszukiwań za pomocą urządzeń przenośnych już dawno przekroczyła te, które wpisywane były przez komputery stacjonarne czy nawet laptopy.

Poza tym przyjazność strony dla rozwiązań mobilnych jest teraz jednym z głównych czynników wpływających na widoczność strony. Jeśli dasz swoim klientom stronę przyjazną urządzeniom mobilnym, przyczynisz się do wzrostu konwersji i generowania większych przychodów. To bardzo proste. Powinieneś stworzyć taką stronę, która sprawi, że dokonywanie zakupów na przykład przez telefon, będzie wyjątkowym doświadczeniem w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Im bardziej przyjazna będzie twoja strona, tym chętniej klienci będą do niej wracać. Więc chyba już wiesz, co powinieneś zrobić jako pierwsze w nadchodzącym roku, prawda?

2. Wyszukiwanie głosowe

Tak tak moi mili – w sumie jestem zdziwiony, że nikt nie wspomniał o wyszukiwaniu głosowym jako jednej z ważniejszych rzeczy w 2016 roku, czemu? Otóż wraz z coraz bardziej zaawansowanymi rozwiązaniami w technologii telefonów komórkowych, bardzo szybko rośnie również zapotrzebowanie na nowe sposoby komunikacji oraz znajdowania informacji, w tym na wyszukiwania głosowe. Coraz więcej osób korzysta z funkcji wyszukiwania głosowego. Niektórym jest po prostu łatwiej, niż mozolnie wpisywać poszczególne znaki, a niektórym wyszukiwanie głosowe po prostu jest niezbędne, jak na przykład osobie, która w danym momencie prowadzi samochód. Dla właścicieli firm oznacza to, że powinni optymalizować swoje strony również pod kątem wyszukiwania głosowego. Optymalizacja pod tym kątem oznacza m.in. zmianę fraz kluczowych na bardziej przyjazne do wyszukiwania głosowego. Search Engine Journal zwraca również uwagę, że użytkownicy będą używać bardziej naturalnego języka, co może sprawić, że jedynie pewna ograniczona ilość informacji może być dostarczona w każdej odpowiedzi na wyszukiwanie.

Przeczytaj również:  Czynniki rankingowe Google, część 1. Linkowanie, fraza kluczowa i szybkość strony

Zauważcie, że pkt 1 jak pkt 2 niesamowicie się ze sobą łączą. Mało tego – zmiany, które mają miejsce w wyszukiwarce i tym jak Google serwuje informacje użytkownikom, również nie jest przypadkowa – cel jest jeden i jest dość oczywisty – tym samym dalsza droga rozwoju SEŁO też jest już w jakimś stopniu zarysowana:

  • Optymalizacja pod mobile
  • Optymalizacja pod wyszukiwanie głosowe
  • Optymalizacja UX

A Ty jak zoptymalizowałeś dzisiaj swoją witrynę? ;)

3. Bezpośrednie dane mają znacznie dla lokalnego SEO

Znaczenie informacji o firmie jest bardzo duże jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwania lokalnych przedsiębiorstw. Dla firm oznacza to przede wszystkim uzupełnienie informacji o firmie, takich jak adres, telefon, adres e-mail, czy tak jak w przypadku restauracji – menu wraz z cenami.

BUM! i kolejny raz ocieramy się (ocieramy?) o zmiany i ilość danych podawanych wprost z wyników wyszukiwania Google – tak firmy lokalne muszą o to zadbać bardziej niż inne – to właśnie tam powinny znaleźć się i, co ważniejsze, pokazywać się informacje o firmie – im więcej tym lepiej. Im szybciej zainteresowany użytkownik do nich dotrze tym lepiej. Firma lokalna utrzymuje się z usług/produktów, nie z ruchu na stronie czy wyświetlania reklam – #Kolumb

Przeczytaj również:  Spadek w SERP? - poznaj aktualizację algorytmu Phantom2

Przykładowo, poszukując restauracji, wynik powinien zawierać w sobie lokalizację, telefon kontaktowy, zakres cenowy, czy możliwe jest zabranie dania na wynos i czy restauracja oferuje możliwość dowozu pod wskazany adres. To wszystko są informacje, na których zależy potencjalnym klientom. Umieszczenie ich w sieci na pewno zwiększy widoczność waszego biznesu. A może te informacje pokażą się w wynikach wyszukiwania hmm hmm hmm? ;)

4. Dobre lokalne SEO oznacza wspaniałe doświadczenie klienta

Chodzi dokładnie o Customer Experience, czyli o sumę doświadczeń jaką ma klient z naszą firmą. Jakość tego doświadczenia decyduje o tym, czy klient podejmie pozytywną decyzję i kupi produkt lub usługę, bądź negatywną i czym prędzej ucieknie do konkurencji. Nie możesz mieć kontroli nad tym co mówią i jak się zachowują twoi sprzedawcy. Za to możesz mieć pełną kontrolę nad tym jak działa i jak zarządzana jest twoja strona. Według Gartnera, w ciągu najbliższy kilku lat zdecydowana większość firm będzie konkurować w oferowaniu jak najlepszego poziomu usług, by klient był zadowolony. Do roku 2020 większość relacji klient-firma ma się odbywać bez ingerencji człowieka. Oznacza to, że twój przekaz online musi być spójny, zwięzły i przede wszystkim lepszy niż konkurencja, by “ukroić sobie największy kawałek tego tortu“.

Przeczytaj również:  7 nowych funkcji i aktualizacji w wyszukiwaniach lokalnych Google

Nie pytaj co SEO Lokalne może zrobić dla Ciebie, tylko co możesz zrobić by poprawić swoje SEO lokalne!

W nadchodzącym roku powinieneś skupić się na marketingu mobilnym bardziej niż kiedykolwiek. Im młodsza jest twoja grupa docelowa, tym bardziej możesz być pewien, że będzie ona kupować produkty i usługi online. Nie oznacza to jednak, że musisz rezygnować ze starszych klientów, gdyż oni robią dokładnie to samo. Według badań Google z 2014 roku wynikło, że połowa klientów odwiedzających sklep stacjonarny tego samego dnia wyszukiwała go w sieci.

Google na poważnie pomaga firmom w przekształcaniu ich stron internetowych, by te były bardziej przyjazne dla urządzeń mobilnych. Poniżej znajdziecie bezpłatne narzędzie, czyli test zgodności z urządzeniami mobilnymi.

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

I warto również zainteresować się Accelerated Mobile Pages od Google ;)

To tyle na dziś :)

e-book SEO lokalne od A do Z
Źródła:
https://www.searchenginejournal.com/how-voice-search-is-changing-seo/65757/
http://blogs.gartner.com/jake-sorofman/gartner-surveys-confirm-customer-experience-new-battlefield/
http://www.ducttapemarketing.com/blog/4-local-seo-tips-for-2016/
https://think.storage.googleapis.com/docs/how-advertisers-can-extend-their-relevance-with-search_research-studies.pdf
4.5/5 - (22 votes)

10 KOMENTARZE

  1. “Coraz więcej osób korzysta z funkcji wyszukiwania głosowego.” – Macie może jakieś dane dla rynku polskiego? Bez danych ciężko ocenić, co oznacza “coraz więcej” :)

    • Siema Szymon :) Nie sądzę, że wyszukiwanie głosowe jest znaczne, nawet w porównaniu do sporej liczby wyszukiwań dziennie na telefon, ale jak powiedział Amit Singhal, że Google teraz widzi więcej niż 100 miliardów wyszukiwań miesięcznie i to, że ​​w maju, liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych zdobyła przewagę liczebną od tych wykonywanych, na komputerach stacjonarnych czy laptopach może dawać do myślenia ;) jednak ważniejsze jest to co sam dodał, że “rosnąca liczba tych wyszukiwań nie jest wykonywana, wpisując zapytanie w tradycyjnym oknie wyszukiwarki Google. W samochodach, na przykład, w których użytkownicy nie mogą pisać, Google pracuje nad poprawą rozpoznawania głosu i ponad połowa rzeczy, które ludzie zadają w samochodzie związane są z informacja i rozrywka,” – i to była rozmowa w Times, ale za chiny tego teraz nie znajdę :) wrzucę jako jedno ze źródełek jak gdzieś w historii odkopie :)

    • odkopię trochę temat, ponieważ przeglądam dużo materiałów w kontekście właśnie wyszukiwania głosowego i machine learning i trafiłem na dane z USA z roku 2018: połowa internautów do 15 roku życia w USA korzysta z wyszukiwania głosowego!

  2. Nie wiem co sądzić o wyszukiwaniu glosowym. Obecnie jest to pewnie promil wszystkich wyszukiwań. Kolejna sprawa: czy użytkownik, który korzysta z wyszukiwania głosowego ma jakiejkolwiek intencje zakupowe…

  3. Wszystkie punkty oprócz wyszukiwania głosowego to podstawa. A co do wspomnianego wyszukiwania głosowego – jestem ciekaw jak to sie rozwinie w przyszłości. Może nie w 2016 (bo wątpię abyśmy mieli jakiś boom) ale biorąc pod uwagę rozwój rynku mobile za 2-4 lata stanie się to dość ważnym elementem optymalizacyjnym?

  4. Skoro wyszukiwanie głosowe ma mieć taką skalę lada chwila, to niech do GA wprowadzą dane z takich wyszukiwań. Na razie pewnie dla polskiego rynku nie mieliby co pokazywać.
    Osobiście robiłem testy, jak to działa – i działa dość sprawnie. Jednak kto tego używa obecnie? Jadąc autem? Co z tego, że zadam pytanie patrząc na drogę, skoro nie przejrzę wyników na spokojnie?

  5. Tak sobie czytam dziś podsumowanie lat 2014 2019 i to co można dla siebie z tego wszystkie wyciągnąć jest niesamowite, chociaż daleko nam jeszcze do zagranicznych specjalistów którzy tą wiedzę wręcz nam wpychają :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here