Najnowszy raport Sotrender Facebook Trends po raz kolejny docenia wyniki pracy zespołu Facebook w CS Group Polska. Dzięki angażującej komunikacji prowadzonej na fanpage’u Kliniki Okulus, profil pojawił się w zestawieniu za czerwiec w kategorii Zdrowie „Zaangażowanie”, „Aktywni użytkownicy” i „Najlepsze posty”.
Sotrender jest pierwszą w Polsce firmą badawczą specjalizującą się w badaniach i analizach marketingu w mediach społecznościowych. Co miesiąc zespół badaczy analizuje dane i tworzy zestawienia w kilkunastu kategoriach. Fanpage’e analizowane są pod względem liczby fanów, ich demografii, zaangażowania aktywnych uczestników, obsługi klienta i najlepszych postów. Czy w zestawieniu z największymi i najbardziej popularnymi fanpage’ami w Polsce profil kliniki okulistycznej z Kalisza ma szanse na zaistnienie? Tak!
Profil Kliniki Okulus (facebook.com/KlinikaMedycznaOkulus) aktualnie posiada ponad 8700 fanów. Powstał, by kreować pozytywny wizerunek kliniki okulistycznej z Kalisza, by być bliżej pacjentów i budować zaangażowaną społeczność jej sympatyków. Pierwotnie profil był skierowany głównie do osób, które borykają się z wadami wzroku. W chwili obecnej strategia komunikacji zakłada przede wszystkim skupienie osób zainteresowanych zdrową dietą (korzystną dla oczu) i aktywnym stylem życia. Komunikacja opiera się na partnerskim dialogu bez nachalnej prezentacji oferty. To właśnie dzięki temu publikowane treści cieszą się dużym zainteresowaniem co odzwierciedla aktywność użytkowników. Wartościowe i użyteczne porady z zakresu okulistyki, , zdrowego trybu życia oraz dietetyki prezentowane są w prosty i zrozumiały sposób. Fani angażują się, chętnie udzielają się pod postami, dzielą się swoimi doświadczeniami czy problemami oraz zadają pytania. Fanpage stał się skarbnicą wiedzy na temat zdrowia, miejscem ciekawych dyskusji, a nawet facebookową „poradnią”.
Wyróżnienie fanpage’a Okulus w zestawieniu Fanpage Trends czerwiec 2017 w kategorii Zdrowie „Zaangażowanie”, „Aktywni użytkownicy” i „Najlepsze posty” to niewątpliwy sukces prowadzącego komunikację Specjalisty ds. Social Media – Elżbiety Panasiuk.
„Firmom z sektora MŚP bardzo trudno się przebić i zaistnieć w zestawieniu, gdyż działają na mniejszą skalę, do dyspozycji mają dużo mniejsze zasoby, a na promocję nie przeznaczają kwot w zakresie kilku tysięcy złotych miesięcznie. Warto podkreślić, że Okulus osiągnął swoje miejsce obok fanpage’y, które posiadają ponad 200 tysięcy fanów! ” – podsumowuje Elżbieta.
„Ważną dla Okulusa kategorią, w której się znalazł, jest „Zaangażowanie” i „Aktywność użytkowników”. To dowód na to, że cele zostały osiągnięte, obrana strategia komunikacji się sprawdza oraz że udało nam się stworzyć zaangażowaną społeczność, co jest szalenie ważne, zwłaszcza w przypadku firm z sektora MŚP.” – dodaje Elżbieta.
Przykładowy post Okulusa, który znalazł się w zestawieniu Fanpage Trends w kategorii „Najlepsze posty”, uzyskał ponad 2,9 tysięcy reakcji, 84 komentarze i 351 udostępnień. Jak udało się osiągnąć taki sukces? Przede wszystkim treść posta zachęca do reakcji (udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie), jednocześnie informując o właściwościach zdrowotnych jednego z ulubionych sezonowych owoców Polaków. Krótki, zwięzły i zrozumiały tekst również powoduje, że fani nie są przytłoczeni nadmiarem niezrozumiałych informacji i przeczytanie treści zajmuje im zaledwie kilka sekund. Oczywiście nie należy również zapominać o… grafice. Dobrze dobrana grafika to połowa sukcesu każdego posta. Kto nie zechciałby zjeść akurat w tym momencie tych soczystych, pachnących latem owoców?
Sukces Okulusa jest idealnym przykładem na to, że firmy z sektora MŚP również mogą startować i konkurować z największymi fanpage’ami w Polsce. Należy pamiętać o podstawowych zasadach komunikacji na Facebooku i tym, co się najbardziej liczy – zaangażowanie i aktywność fanów. Fanpage nie jest słupem ogłoszeniowym, dlatego tak ważne jest, by przekazywać fanom treści, które będą dla nich wartościowe, którymi chętnie się podzielą czy skomentują.