Skuteczny e-mail marketing – jak zwiększyć dotarcie e-maili do odbiorcy?

1
3596
e mail marketing co to

Prowadzisz własny biznes i coraz aktywniej działasz w sieci? Z pewnością chcesz więc docierać do coraz większej grupy docelowej. Świetnym sposobem na pozyskiwanie leadów i klientów są efektywne kampanie mailingowe. Z pewnością zdajesz sobie bowiem sprawę, że wiadomości e-mail to doskonały nośnik przekazu na linii firma-odbiorca. Zastanawiasz się jak wykorzystać potencjał e-mail marketingu i nie zostać sklasyfikowany jako SPAM? Z tego artykułu dowiesz się, jak poprawnie sformułować treść wiadomości, aby uniknąć filtrów antyspamowych i zwiększyć współczynnik otwarć. 

Skuteczne kampanie mailingowe, czyli czym jest e-mail marketing?

Chcesz docierać do większej liczby potencjalnych klientów? W takim razie musisz trafić do grupy docelowej swojej firmy z właściwym przekazem. Możesz wykorzystać w tym celu narzędzie do komunikacji, które pozwoli Ci wysyłać odpowiednie wiadomości marketingowe do konkretnych odbiorców. 

Zastanawiasz się, o jakim rozwiązaniu mowa? A czy wiesz, co to jest e-mail marketing? Niezależnie od branży czy profilu działalności, niemal każde przedsiębiorstwo może skorzystać z licznych korzyści, jakie niesie za sobą proces komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami poprzez pocztę elektroniczną. Jakie cele za pomocą wiadomości e-mail możesz zrealizować? Z pewnością promocję produktów czy usług, budowanie relacji, informowanie o ważnych wydarzeniach lub ofertach specjalnych oraz zwiększenie sprzedaży online. 

Pozyskiwanie leadów i klientów oraz inne zalety e-mail marketingu

Skuteczne prowadzenie e-mail marketingu to nie tylko efektywny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, ale także narzędzie o szerokim zastosowaniu. Działanie polegające na wysyłaniu wiadomości e-mail daje przedsiębiorcy możliwość personalizacji przekazu (dopasowania komunikatu do indywidualnych potrzeb klienta) oraz uzyskania bezpośredniej informacji zwrotnej o jego zainteresowaniach i preferencjach.

Chcesz zrealizować informacyjne i promocyjno-sprzedażowe cele? Skorzystaj z wysyłki maili do klientów. Chcesz poznać kolejne zalety e-mail marketingu? Przede wszystkim będą to niskie koszty skutecznych kampanii e-mail, gdyż wysyłka wiadomości jest znacznie tańsza niż tradycyjne metody reklamy, takie jak telewizja czy prasa. Ponadto to narzędzie marketingowe pozwala na szybkie dotarcie do odbiorców, a także na precyzyjne mierzenie skuteczności i łatwą analizę danych. 

Przeczytaj również:  Technicznie dobry e-mail, czyli pozdrowienia bez przecinka na końcu. Infografika
Promuj swoją firmę

E-mail marketing a SPAM – dlaczego Twój e-mail nie dotarł do klienta? 

Znasz już podstawy e-mail marketingu i wiesz, że jest to jeden z najbardziej skutecznych kanałów komunikacji z klientami. Warto jednak wspomnieć, że efektywność tego narzędzia zależy w dużej mierze od tego, czy wiadomości trafiają do odbiorców. Dlatego kluczowym elementem każdej kampanii jest unikanie SPAM-u.

Klasyfikacja wiadomości jako SPAM w większości przypadków zależy od indywidualnych zabezpieczeń skrzynki pocztowej Twojej listy mailingowej oraz treści udostępnionego mailingu. Filtry analizują wszystkie aspekty dotyczące e-mail marketingu: domenę i adres IP wykorzystanego przy wysyłaniu wiadomości e-mail, zamieszczone grafiki, a także samą treść czy temat. 

Przygotowanie masowej wysyłki maili przed Tobą? Obawiasz się, że Twoje wiadomości nie trafią do odbiorców? Przekonaj się, co osłabia skuteczność e-mail marketingu i sprawdź, na co musisz zwrócić uwagę przy tworzeniu skutecznych kampanii mailingowych. 

Brak higieny bazy danych

Przy tworzeniu listy mailingowej musisz pamiętać o tym, że nie liczba subskrybentów tworzy skuteczny e-mail marketing, ale ich jakość i wartość. Właśnie dlatego, higiena bazy danych jest niezwykle ważna. Powinna być ona opracowana zgodnie z prawem i na bieżąco monitorowana. Raporty i statystyki wysyłek (np. dotyczące otwarć wiadomości) pozwolą na aktualizację oraz segmentację. Warto pamiętać o tym, że za SPAM mogą być uznane również różne formaty e-mail marketingu, które są wysyłane na nieaktualne adresy. 

Nieodpowiednia ochrona danych osobowych – podstawy e-mail marketingu

Wiesz już, że samo pozyskiwanie baza adresów e-mail to nie wszystko. Zastanawiasz się wciąż, jak robić skuteczny e-mail marketing? Kolejnym istotnym aspektem jest dbałość o ochronę danych osobowych subskrybentów. Jak się okazuje zgoda klienta i spam mają wiele wspólnego. Wysyłaj maile osobom, które zgodziły się na przesyłanie wiadomości reklamowych oraz zostały poinformowane o celu wykorzystania swoich danych. Ważne jest również umożliwienie wypisania się z bazy. Przestrzeganie tych zasad minimalizuje ryzyko oznaczania wiadomości jako SPAM.

E-mail marketing w pigułce – zła domena a SPAM

Istnieją pewne zasady skutecznego e-mail marketingu. Z pewnością nie należy do nich korzystanie z nieodpowiedniej domeny, która może wpłynąć na wskaźnik otwarć wiadomości. Ważne jest, aby serwer bez problemów identyfikował e-mail i nadawcę, a adres miał dobrą opinię wśród odbiorców. Dlatego warto zadbać o poprawną konfigurację i monitorować ocenę domeny w narzędziach do sprawdzania reputacji.

Twój adres IP znalazł się na czarnej liście

Możesz realizować cele e-mail marketingu, tylko jeśli Twoje wiadomości nie trafią do SPAM-u. Kolejnym bardzo ważnym kryterium klasyfikowania maili przez filtry antyspamowe jest Realtime Block List. Jeśli już z jakiegoś powodu Twój adres znajdzie się na takiej liście, wysyłanie kolejnych kampanii będzie utrudnione. W takiej sytuacji musisz zadbać o poprawę swojego wizerunku i zwrócić się do konkretnych serwisów, aby odznaczyły Twój adres IP z czarnej listy.

Przeczytaj również:  10 najlepszych programów do mailingu
marketing_lokalny

Jak robić e-mail marketing, aby nie trafić do SPAM-u?

Wiesz już, czego musisz unikać, aby skutecznie dotrzeć do swoich klientów, nie lądując przy tym w koszu z niechcianymi wiadomościami marketingowymi. W tej części postaramy się pokazać, jak robić e-mail marketing i wysyłać skuteczne kampanie mailingowe. 

Twórz interesujący e-mail marketing bez stosowania nieodpowiednich zwrotów 

Jeśli chcesz trafić do klientów przez e-mail marketing, to istnieją słowa, których według zasad nie powinno się używać przy tworzeniu treści wiadomości. Niestety nie powstała pełna lista fraz, których należy unikać. Nie ma też reguły, że użycie tych wyrażeń każdorazowo zostanie zakwalifikowane jako SPAM. Ważną jednak cechą skutecznych kampanii e-mail jest unikanie zwrotów związanych z reklamą i handlem takich jak:

  • Promocja
  • Obniżka
  • Darmowy
  • Nagrody
  • Okazja
  • 50% zniżki itd.

Zadbaj o wygląd e-mail marketingu – zachowaj poprawny stosunek grafiki do tekstu

Filtry antyspamowe zwracają szczególną uwagę na ilość i wielkość grafik, które w dużym stopniu składają się na wygląd e-mail marketingu. Wiadomości, które mają wklejone obrazki w treść – to zazwyczaj wersje tylko graficzne lub z ogromną przewagą zdjęć. Tak przygotowane e-maile, wedle systemów antyspamowych, są zaliczane do kategorii SPAM. Aby uchronić wiadomość przed zaklasyfikowaniem do tej  kategorii, należy dopisać alternatywne teksty zakodowane w HTML.

Napisz dobry temat, aby trafić do klientów przez e-mail marketing 

Od tego, jak ciekawy będzie temat wiadomości, zależy często liczba klientów e-mail marketingu. Tytuł musi być intrygujący, kreatywny i jednocześnie oddawać meritum treści zawartej w mailu. Unikaj jednak nadużywania WIELKICH LITER czy niezrozumiałych znaków – mogą one generować antyspamowe filtry. Pamiętaj również o krótkiej i konkretnej formule. Długość tematu nie powinna przekraczać 60 znaków ze spacjami, aby odbiorca mógł odczytać go w całości, niezależnie od urządzenia, na którym czyta wiadomość.

Nawet jeśli mailing zostanie pozytywnie zakwalifikowany przez filtry antyspamowe, adresat może oznaczyć go jako SPAM, jeśli nie spełni jego oczekiwań. Pamiętaj, żeby temat nawiązywał do treści, która sprawia, że e-mail marketing sprzedaje. Nic bardziej nie denerwuje odbiorców jak agresywne i mylące komunikaty.

Zwiększ liczbę klientów e-mail marketingu z odpowiednią grupą docelową 

Od czego zależy skuteczne prowadzenie e-mail marketingu? Najczęstszym błędem popełnianym przez firmy jest wysyłka wiadomości do wszystkich adresów z bazy tego samego komunikatu. Jeśli treść naszej wiadomości ma zaciekawić i skłonić do pożądanej akcji, powinna być dopasowana pod konkretną grupę docelową. Dlatego tak ważna jest personalizacja maili. W przeciwnym razie nasza wiadomość może zostać potraktowana jako niechciana i oznaczona przez odbiorców jako SPAM.

Przeczytaj również:  Jak stworzyć dobry newsletter? Sprawdź, co w nim wysyłać, aby angażować odbiorców

Właściwa waga i wymiary kreacji, czyli formaty e-mail marketingu

Jeśli przesadzimy z rozmiarami naszej kreacji, przeładujemy projekt grafiką i dodatkowymi załącznikami możemy spodziewać się, że nasza wiadomość nie dotrze prawidłowo do naszego adresata. Nawet jeśli przejdzie pozytywnie przez system antyspamowy, prawdopodobnie wyświetli się niepoprawnie lub wcale nie dotrze na skrzynkę. Dlatego tak ważne jest przy wykorzystaniu narzędzi do e-mail marketingu trzymanie się przyjętych standardów i niewychodzenie poza specyfikację.

Wykorzystaj narzędzia do e-mail marketingu

Czy wybór narzędzia do e-mail marketingu jest ważny? Oczywiście, że tak! Na rynku istnieje wiele rozwiązań, które stanowią nieocenione wsparcie dla skutecznych kampanii. Aby zwiększyć dotarcie wiadomości do odbiorców, warto wykorzystać np. systemy do wysyłki maili,  platformy marketing automation czy programy do analizy wyników. 

Przemyślane testowanie i optymalizacja a skuteczność e-mail marketingu

Chcesz osiągnąć zyski dzięki e-mail marketingowi? Ostatecznie dotarcie Twoich maili do odbiorcy może zapewnić Ci przemyślane testowanie i optymalizowanie działań. Warto przeprowadzać testy A/B różnych elementów wiadomości (tematy, treść, design, CTA) czy dostosować czas wysyłki do potrzeb grupy docelowej. Nie obawiaj się badać otwieralności, klikalności czy czasu spędzonego na stronie – wyciąganie wniosków z tych danych da Ci nieocenione wskazówki na przyszłość. 

Na szczęście możliwość testowania i optymalizacji zapewnia obecnie wiele narzędzi do projektowania e-maili. Wybierz bezpieczny system do e-mail marketingu i wysyłaj skuteczne wiadomości do odbiorców. 

Wnioski dotyczące e-mail marketingu 

Chcesz pozyskać nowych odbiorców? A może zależy Ci utrzymaniu kontaktu z obecnymi klientami? Możesz zrealizować swoje cele za pomocą wiadomości e-mail. Jednak pamiętaj, że przygotowanie masowej wysyłki maili do swoich klientów to nie wszystko. Na strategię e-mail marketingu składa się przemyślane i profesjonalne podejście zarówno do treści, jak i designu wiadomości, a także bieżące analizowanie efektywności wymienionych działań. Pamiętając o tych aspektach, z pewnością zyskasz przewagę nad konkurencją i zwiększysz dotarcie przekazu do odbiorców.

Co więcej, tworząc wiadomości wedle wymienionych zasad, zwiększysz skuteczność swoich działań w kampanii e-mail marketingowej i w znaczącym stopniu zmniejszysz ryzyko wpadania do kategorii SPAM. Pamiętaj, że każdy komunikat trzeba testować pod kątem antyspamowym. Przed planowanym uruchomieniem e-mailingu doświadczone firmy potrafią dokonać szczegółowych analiz takich wiadomości oraz sprawnie zlokalizować i wykluczyć błędy, które mogłyby zaszkodzić całej akcji.

Nieustanny rozwój własnego biznesu to marzenie każdego przedsiębiorcy, jednak często nawet najbardziej zaangażowani właściciele firm nie mają wystarczająco czasu na efektywne prowadzenie działań promocyjnych w sieci. W takich sytuacjach warto zwrócić się do doświadczonych specjalistów, którzy mogą odciążyć Cię od tych obowiązków, jednocześnie dbając o skuteczność wykonywanych działań. Jednym z takich zaufanych partnerów jest WeNet – doradcy internetowi, którzy zapewniają kompleksową obsługę kampanii e-mail marketingowej opartej na sprawdzonej bazie. Poznaj szczegóły oferty już dziś!

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

1 KOMENTARZ

  1. Myślę, że dostosowanie przesyłanych treści do odpowiedniej grupy odbiorców jest jednym z ważniejszych czynników. Muszą one przecież zainteresować użytkowników, inaczej wylądują w koszu, albo zostaną potraktowane jako SPAM, a tego właśnie chcemy uniknąć. Bardzo podoba mi się Twój wpis. W zasadzie zgadzam się z każdym jego punktem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here