Dlaczego musisz zadbać o widoczność Twojej firmy w Internecie?

0
1374

Dlaczego_musisz_zadbac_o_widocznosc_Twojej_firmy_w_Internecie

Prowadzisz biznes? Masz swój sklep internetowy? Pamiętaj, już od pierwszych dni obecności na rynku elektronicznym, powinieneś zadbać o widoczność swojej firmy w Internecie. Dzięki temu będziesz mieć szansę dotrzeć do Polaków, którzy regularnie kupują i szukają usług w sieci! Chyba nie chcesz stracić możliwości dotarcia do klientów, ponieważ twojego serwisu nikt nie będzie widział?

Użytkownicy chcą mieć łatwy dostęp do informacji

A to oznacza, że koniecznie musisz zadbać o firmową stronę WWW, która będzie bazą wszystkich działań marketingowych. Powinieneś na niej umieścić najważniejsze informacje o firmie, takie jak telefon, adresy i godziny otwarcia sklepów a także opis oferowanych przez ciebie produktów i usług. Strona WWW powinna być responsywna, dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce Google i być na bieżąco aktualizowana. Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie – internauta, który zrazi się do strony odwiedzając ją po raz pierwszy, raczej już na nią nie wróci. Jej adres warto zamieścić na firmowym profilu w Social Media, wizytówce w katalogu firm oraz w Profilu Firmy w Google (wcześniej Google Moja Firma).

Drugim miejscem, w którym twoi przyszli klienci będą szukać informacji o firmie, są media społecznościowe. W Polsce z Facebooka, na początku 2023 r. korzystało 17,85 mln użytkowników. Dlatego zdobywanie uwagi użytkownika i generowanie ruchu przy jego pomocy jest świetnym pomysłem na reklamę firmy w sieci. Aby w pełni wykorzystać potencjał portali społecznościowych, śledź na bieżąco kto i gdzie powołuje się na Twoją markę, reaguj i wyciągaj wnioski. Twórz wartościowe treści, by użytkownicy chcieli udostępniać je innym, a Twoja firma z pewnością na tym zyska.

Przeczytaj również:  Ranking stron internetowych – luty 2023

Pamiętaj – bez firmowej strony WWW i profilu na Facebooku nie jesteś widoczny w sieci. To prawie tak, jakbyś w ogóle nie istniał! Skąd użytkownicy mają wziąć informację o twoich usługach, jeśli nie ma ich tam, gdzie najczęściej ich szukają? Weź to pod uwagę, jeśli nadal zastanawiasz się, czy warto założyć stronę internetową.

Rozwijaj firmę z nową stroną, jak Robert Korzeniowski

Użytkownicy nie lubią długo czekać

Internauci, których w Polsce jest już 36,68 mln, codziennie korzystają z wyszukiwarki Google, aby wyszukiwać interesujące ich produkty lub usługi. Wpisują konkretne frazy, np. „buty skórzane”, oczekując, że w wynikach wyszukiwania pojawią się atrakcyjne propozycje zakupu lub linki do stron internetowych firm, które zajmują się sprzedażą obuwia. Dlatego powinieneś zadbać, aby Twoja strona WWW pojawiła się w tym rankingu na wysokim miejscu. Internauci nie lubią długo szukać i raczej nie są skłonni do przeglądania więcej, niż 3 stron wyników wyszukiwania. Jeśli Twój sklep lub firmowa strona WWW będzie widoczna na jednej z nich, masz dużo większą szansę, by zawalczyć o klienta.

Co zrobić, by strona WWW pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania? Za optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek odpowiada SEO. To proces, którego efektem jest między innymi budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Obejmuje on optymalizację techniczną strony, optymalizację treści, które się na niej znajdują a także budowanie jakościowego profilu linkowego i autorytetu powiązań strony przez różne kanały marketingu.

O SEO nie warto zapominać. Obecność firmy w wyszukiwarce nie tylko zwiększa jej widoczność w sieci, ale również buduje zaufanie do marki. Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona WWW jest dobrze zoptymalizowana, skontroluj poprawność jej kodu i ustal, jakie słowa kluczowe budują jej widoczność w Internecie. Sprawdź także, jakie frazy wpływają na realne osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce i czy są one zawarte na stronie. Nie wiesz, jak to zrobić? Skorzystaj z pomocy doradców internetowych, którzy kompleksowo zadbają o pozycjonowanie twojej firmy w sieci.

Przeczytaj również:  Jak dane o lokalizacji pozwalają ulepszać wyszukiwanie Google?

Użytkownicy zwracają uwagę na opinie

Ponad połowa internautów, wchodząc pierwszy raz na stronę sklepu internetowego, decyduje się na zakup, jeśli znajdzie pozytywne opinie o firmie w sieci. Jeśli więc chcesz, by twoja firma sprzedawała, zadbaj o jej obecność w serwisach, które umożliwiają ocenianie procesu zakupowego, jakości obsługi czy systemu zwrotów i wymiany, np. katalogach firm czy narzędziu Profil Firmy w Google.

Chcę wypromować firmę

Katalogi firm to miejsca, w których przedsiębiorstwa zamieszczają swoje dane, adres firmowej strony WWW, a także informację o działalności, jaką prowadzą. Umożliwiają one również wystawianie opinii użytkownikom, którzy skorzystali z usług danej firmy. Ich mocną stroną jest również fakt, iż często są one wysoko w wynikach wyszukiwania. A więc klienci szukający danej usługi za ich pomocą mogą odnaleźć link prowadzący do Twojej strony internetowej i zapoznać się z dostępnymi opiniami. Wysoka ocena z pewnością przybliży ich do podjęcia decyzji zakupowej. Obecność w katalogu wpływa również na pozycjonowanie strony WWW. Jeśli chcesz, by twoja firma była widoczna w sieci, koniecznie rozważ założenie takiej wirtualnej wizytówki.

Przeczytaj również:  Jak prowadzić SEO lokalne? – checklista działań w pigułce do pobrania

Z kolei Google Moja Firma to bezpłatne, łatwe w obsłudze narzędzie, które służy do zarządzania wizerunkiem firmy w Google, w tym w wyszukiwarce i Mapach. Jeśli zweryfikujesz informacje o swojej firmie, które się tam znajdują i będziesz je na bieżąco aktualizować, ułatwisz klientom jej znalezienie i jednocześnie im o sobie opowiesz. Użytkownicy zyskają dodatkowe miejsce, z którego mogą dowiedzieć się o tobie czegoś więcej. Pamiętasz, że w poprzednim akapicie pisaliśmy, że internauci nie lubią czekać? Profil Firmy w Google, podobnie jak katalogi, umożliwia też użytkownikom dodanie opinii. Dobre praktyki, jak przekonać klienta do wystawienia firmie pozytywnej opinii znajdziesz tu. Według serwisu BrightLocal, aż 89% klientów podejmuje decyzję o zakupie na podstawie opinii znalezionych w Google. Koniecznie weź to pod uwagę.

Pamiętaj, na widoczność firmy w sieci składają się różne działania marketingu zintegrowanego. Ważne jest zarówno pozycjonowanie strony WWW, prowadzenie kont w Social Media, tworzenie wartościowego kontentu, jak i zadbanie o to, by informacje o firmie pojawiły się w kilku miejscach w sieci.

Źródła:

* Raport DataReportal: Digital 2023 Poland

* BrightLocal: Local Consumer Review Survey 2023

e-book SEO lokalne od A do Z
4.3/5 - (3 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here